Η έναρξη του Φεστιβάλ είχε και ελληνικό ενδιαφέρον, με την Bold Ogilvy & Mather να φθάνει πολύ κοντά στην κατάκτηση βραβείου. Τα ραδιοφωνικά σποτ του ελληνικού agency για λογαριασμό της ΙΚΕΑ βρέθηκαν στην shortlist των Radio Lions αποδεικνύοντας ότι η μεθοδική δουλειά ξεχωρίζει και μάλιστα σε ένα πολύ έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως είναι οι Κάννες.

Direct Lions: O τυχερός αριθμός της Σουηδίας
Τέσσερα χρόνια μετά τον θρίαμβο του @sweden στις Κάννες, τα τρομερά δημιουργικά παιδιά της Σουηδίας απέσπασαν άλλο ένα Grand Prix για μία δουλειά που θύμιζε αρκετά την –κλασική πια – καμπάνια της Volontaire. Η Ingo Stockholm κυριάρχησε στην κατηγορία Direct με το Swedish Number, που σχεδίασε και υλοποίησε για λογαριασμό του σουηδικού οργανισμού τουρισμού. Καλώντας τον αριθμό +46 771 793 336 το κοινό μπορούσε να μάθει σε πραγματικό χρόνο οποιαδήποτε πληροφορία για τη σκανδιναβική χώρα. Στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής βρίσκονταν απλοί σουηδοί πολίτες, οι οποίοι είχαν δηλώσει συμμετοχή στην ενέργεια, αλλά δεν είχαν λάβει κανενός είδους εκπαίδευση ή οδηγίες σχετικά με το τι έπρεπε να πουν.

Ανάμεσα στους πρεσβευτές που σήκωσαν το τηλέφωνο για να ενημερώσουν τον κόσμο σχετικά με την πατρίδα τους ήταν και ο ίδιος ο σουηδός πρωθυπουργός. Η καμπάνια είχε ως στόχο την προβολή της Σουηδίας ως χώρας που τιμά και σέβεται τις αρχές της ελευθερίας του λόγου και της δημοκρατίας, ενώ συνέπεσε με την 250η επέτειο από την κατάργηση της λογοκρισίας στη χώρα. Ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής και global chief creative officer της Leo Burnett Mark Tutsell, εκθείασε το Swedish Number σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για μία ιδέα που έφερε τους Σουηδούς σε επαφή με τον υπόλοιπο κόσμο, μέσω του πιο άμεσου τρόπου επικοινωνίας: της συνομιλίας. H ιδέα αυτή είναι ο ορισμός του Direct. Μία εξαιρετικά θαρραλέα ενέργεια που έτυχε άμεσης και μεγάλης ανταπόκρισης».

Δείτε το case study:


Print & Publishing Lions: McWhopper για Grand Prix
H παραδοσιακή κατηγορία Print Lions εξελίχθηκε φέτος σε Print & Publishing για να συμπεριλάβει νέες πλατφόρμες. Ωστόσο, το Grand Prix απονεμήθηκε σε μία ολοσέλιδη καταχώριση που φιλοξενήθηκε στους New York Times και στην Chicago Tribune. Η ιδέα που υλοποίησε η  Y&R New Zealand για λογαριασμό της αλυσίδας εστιατορίων Burger King είχε πλασαριστεί εδώ και καιρό ως μεγάλο φαβορί και μέχρι στιγμής δικαιώνει εκείνους που πόνταραν τα λεφτά τους στο περίφημο “McWhopper”.  Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Ειρήνης η Burger King πρότεινε στην «αιώνια αντίπαλο» McDonald’s τη δημιουργία ενός μπέργκερ που θα αποτελούσε υβρίδιο των δημοφιλέστερων προϊόντων των δύο αλυσίδων: του Big Mac και του Whopper. Η McDonald’s δεν δέχθηκε τον κλάδο ελαίας των ανταγωνιστών της, όμως η ενέργεια κέρδισε τις εντυπώσεις παγκοσμίως και εξασφάλισε στην Burger King το virality που επιθυμούσε. Η πρόταση συνοδεύθηκε από το αντίστοιχο branding και από μία ανοιχτή επιστολή, η οποία αποτέλεσε και το υλικό για την βραβευμένη καταχώριση. Ο πρόεδρος της επιτροπής Joji Jacob, group executive creative director της DDB Singapore, ζήτησε από τους κριτές να λάβουν υπόψη τρία κριτήρια: «Μπορεί μία καταχώριση να είναι τόσο ενδιαφέρουσα ώστε να μας κάνει να ξεχάσουμε το smartphone μας; Μπορεί μία καταχώριση να προσελκύει και να διατηρεί την προσοχή μας, περισσότερο από το News Feed μας στα Social Media; Εάν την αναρτούσαμε στο Internet θα γινόταν viral;». Η συγκεκριμένη καταχώριση πέρασε και τα τρία τεστ με μεγάλη επιτυχία και γι’ αυτό πήρε το Grand Prix.

Δείτε το case study:


Radio Lions: H Ν.Αφρική εδραιώνει την κυριαρχία της
Η Νότια Αφρική συνεχίζει την εντυπωσιακή της παράδοση στην κατηγορία των Radio Lions, με την Ogilvy & Mather Johannesburg να αποσπά το Grand Prix για δεύτερη φορά σε τρία χρόνια. Η καμπάνια που δημιούργησε το agency για λογαριασμό της KFC δεν είχε κάποιο καινοτόμο στοιχείο, αλλά καθήλωσε τους κριτές χάρη στο έξυπνο copy, την αμεσότητα και την άρτια εκτέλεση. Τα τρία ραδιοφωνικά σποτ διαφήμιζαν το “Man Meal” της γνωστής αλυσίδας ταχυφαγείων, διαβεβαιώνοντας με χιούμορ τους άνδρες ότι παραμένουν… άνδρες ακόμη κι αν ενίοτε υιοθετούν συνήθειες που θεωρούνται λιγότερο ανδρικές.

Cannes 2016 Day 1

 
Ο πρόεδρος της επιτροπής Tom Eymundson, CEO του Pirate Group στάθηκε ιδιαίτερα στον ρόλο του πελάτη σημειώνοντας: «Η καμπάνια αυτή έγινε για λογαριασμό ενός μεγάλου brand και όχι κάποιας μικρής μάρκας από εκείνες που συνήθως υποστηρίζουν και προωθούν τολμηρές ιδέες. Έτσι, οφείλω να χειροκροτήσω το agency, αλλά και τον πελάτη για το θάρρος τους και την απόφασή τους να αναμετρηθούν με τα κοινωνικά στερεότυπα που σχετίζονται με τον ανδρισμό».

Promo & Activation Lions: O θρίαμβος του anti-promotion
Οι κριτικές επιτροπές των Καννών δεν έκρυψαν ποτέ την αδυναμία τους για τις ανατρεπτικές καμπάνιες. Σε αυτό το πλαίσιο, το Opt Outside που υπογράφει το αμερικανικό agency  Venables Bell & Partners δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από τον χορό των διακρίσεων. Η δουλειά υλοποιήθηκε για λογαριασμό της αλυσίδας καταστημάτων REI που ειδικεύεται σε αθλητικά είδη για outdoor δραστηριότητες. Κατά την περυσινή Black Friday, την ημέρα όπου οι Αμερικανοί κατακλύζουν τα καταστήματα επωφελούμενοι των καλύτερων προσφορών, η REI αποφάσισε να κρατήσει κλειστά όλα τα καταστήματά της – συμπεριλαμβανομένου και του e-shop – και προέτρεψε το κοινό να επενδύσει τον ελεύθερο χρόνο του κάνοντας σπορ στη φύση. Η ενέργεια συνοδεύτηκε από αντίστοιχο microsite το οποίο πρότεινε στο κοινό μία σειρά από outdoor δραστηριότητες. Παράλληλα, στην κεντρική ιστοσελίδα REI.com δεν εμφανιζόταν τίποτα παρά μόνο το hashtag της ημέρας #OptOutside. Ο πρόεδρος της επιτροπής Rob Reilly, global creative chairman της McCann Worldgroup, αποκάλυψε ότι η κορυφαία καμπάνια κρίθηκε στις λεπτομέρειες, με το Opt Outside να «κονταροχτυπιέται» μέχρι τέλους με την καμπάνια «Brewtroleum» της BBDO New Zealand.

Δείτε το case study:

Glass Lion: Δεύτερη συνεχής νίκη για την Ινδία
Για δεύτερη συνεχή χρονιά το βραβείο Glass Lion, κατέληξε στην Ινδία. Το βραβείο που εγκαινιάστηκε πέρυσι στις Κάννες, απονέμεται σε καμπάνιες που συμβάλλουν στην ανατροπή των στερεοτύπων και στην μάχη κατά των κοινωνικών διακρίσεων, ιδίως σε ό,τι αφορά την ισότητα των φύλων. Η καμπάνια που κέρδισε τις εντυπώσεις φέρει την υπογραφή της Mindshare Mumbai και υλοποιήθηκε για λογαριασμό της ινδικής μάρκας τσαγιού Brooke Bond Red Label.

Η Mindshare είχε την ιδέα της δημιουργίας των 6 Pack Band, ενός μουσικού γκρουπ αποτελούμενου από transgender άτομα. Στόχος ήταν η αποδοχή των transgender σε μία κοινωνία η οποία παραδοσιακά τους περιθωριοποιεί. Μέσα από εντυπωσιακά μουσικά βίντεο και ποπ τραγούδια που προσέλκυσαν την προσοχή, η καμπάνια κατάφερε να κάνει το κοινό να δει με άλλο μάτι τους transgender.

Η κύρια παρατήρηση της επιτροπής είχε να κάνει με την αποφασιστικότητα του agency αλλά και με την τόλμη του brand το οποίο συμφώνησε να κάνει ένα σημαντικό βήμα και να ανοίξει συζήτηση για ένα θέμα-ταμπού σε μία πολύ συντηρητική κοινωνία.

Δείτε το case study: http://bcove.me/k4pkl3po