Marketing Week - Content Marketing & Native Advertising Conference: Τo Content είναι βασιλιάς και δίνει νέες διαταγές

Παρασκευή, 17 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Content Marketing & Native Advertising Conference: Τo Content είναι βασιλιάς και δίνει νέες διαταγές

11 Νοεμβρίου 2015 | 13:08 Γράφει η Βασιλική  Κοτζιά Topics: Συνέδρια

Το Content Marketing και το Native Advertising είναι πεδία που προσφέρουν στους marketers σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες. Αρκεί να υπάρχει διάθεση και προθυμία για εξερεύνηση νέων δημιουργικών οδών. Οι εμπλεκόμενες πλευρές – το agency και ο πελάτης – οφείλουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά μοντέλα διαφημιστικής επικοινωνίας και να ανοίξουν τους ορίζοντές τους αξιοποιώντας τη γνώση και το ταλέντο ανθρώπων που προέρχονται από το χώρο της δημοσιογραφίας, του blogging, του video art κλπ. Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα και το μήνυμα που θέλησαν να μεταδώσουν στο κοινό οι ομιλητές του 1ου Content Marketing & Native Advertising Conference, που διοργάνωσε το Marketing Week, στο Αμφιθέατρο της OTEAcademy.

Οι ομιλητές μίλησαν για το Content Marketing στο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, με τη ραγδαία ανάπτυξη των Social Media και την απρόσκοπτη πρόσβαση του κοινού στην online πληροφορία. Τα δεδομένα αυτά, σε συνδυασμό με τον κορεσμό που έχουν προκαλέσει τα «στεγνά» διαφημιστικά μηνύματα, έχουν διαμορφώσει ένα κλίμα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και γεμάτο προκλήσεις. Ο χρήστης αναζητά, παρακολουθεί και μοιράζεται περιεχόμενο που έχει νόημα, που περιέχει χρήσιμη πληροφορία ή προκαλεί συναισθήματα. Έτσι, οι Marketers και τα agencies καλούνται να ανταποκριθούν σε αυτές τις νέες ανάγκες δημιουργώντας περιεχόμενο ικανό να κερδίσει την καρδιά του χρήστη και να τον «αναγκάσει» να το μοιραστεί. Οι ομιλητές στάθηκαν στη μεγάλη αξία που έχει το συναίσθημα και συμφώνησαν ότι αυτός είναι ο υπ’ αριθμόν 1 παράγοντας στον οποίο πρέπει να ποντάρουν οι content creators και οι publishers.

Πρώτη ομιλήτρια της ημέρας ήταν η Clare O’Brien, ένα από τα πιο έμπειρα στελέχη στο χώρο του Content Marketing. Αυτό το διάστημα είναι επικεφαλής των επιτροπών Content & Native στον ΙΑΒ UK, παρακολουθεί στενά τις τάσεις και επιβλέπει τα αντίστοιχα προγράμματα. Η C.O’Brien επεσήμανε ότι στην εποχή των παραδοσιακών μέσων, το κοινό εκτίθετο στο ίδιο περιεχόμενο και τα διαφημιστικά μηνύματα ήταν ίδια για όλους. Αντιθέτως, στην εποχή του Διαδικτύου ο κάθε χρήστης «κυκλοφορεί» σε διαφορετικό Online περιβάλλον, ανάλογα με τις προτιμήσεις του. Ο κάθε άνθρωπος έχει μπροστά του τη δική του οθόνη – ή οθόνες - παρακολουθεί και αλληλεπιδρά με το περιεχόμενο που του κεντρίζει το ενδιαφέρον. Η ομιλήτρια τόνισε ότι για να έχει την επιθυμητή επίδραση, το περιεχόμενο πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη στο κοινό. Τα «κλειδιά» για την επίτευξη αυτής της σχέσης εμπιστοσύνης είναι τρία: το relevance (σε σχέση με τον χρήστη, αλλά και με το προϊόν), η αξία του περιεχομένου σε σύγκριση με άλλο παρόμοιο περιεχόμενο και η διαφάνεια, ώστε ο χρήστης να μην έχει την αίσθηση ότι εξαπατάται καθώς καταναλώνει branded περιεχόμενο.

Κλείνοντας την παρουσίασή της η C. O’ Brien επεσήμανε τον κίνδυνο που συνιστούν οι adblockers για την online βιομηχανία. Όλο και περισσότεροι χρήστες αποκλείουν το διαφημιστικό περιεχόμενο στερώντας έσοδα από το Διαδίκτυο και θέτοντας σε κίνδυνο το μέλλον του. Χρέος των ανθρώπων του χώρου είναι να εξασφαλίσουν ποιότητα και διαφάνεια και να θέτουν τις επιθυμίες και τα ενδιαφέροντα του χρήστη ως πρώτη προτεραιότητα όταν δημιουργούν και δημοσιεύουν περιεχόμενο.
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Tim Cain, επικεφαλής του AOP, της μεγαλύτερης ένωσης online εκδοτών της Βρετανίας. Στο πρώτο σκέλος της παρουσίασής του, ο Tim Cain παρουσίασε έρευνα του AOP σχετικά με την αξία των Premium Content Partnerships. Η έρευνα περιελάμβανε τέσσερις επιτυχημένες συνεργασίες ανάμεσα σε γνωστά brands και μεγάλα βρετανικά online media και αποδείκνυε τον τρόπο με τον οποίο οι συνεργασίες του είδους συμβάλλουν όχι μόνο στην ενίσχυση του brand awareness αλλά και στη μεταβολή της άποψης του καταναλωτή προς το καλύτερο.

Όπως τόνισε ο ίδιος ο ομιλητής, «οι συνεργασίες με τους publishers βοηθούν τα brands να χτίσουν νέα σχέση με το κοινό, με βάση αξίες και χαρακτηριστικά που μπορεί να ήταν άγνωστα. Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στη δημιουργία και τη δημοσίευση ενημερωτικού περιεχομένου». Στο δεύτερο σκέλος της ομιλίας του ο Tim Cain παρουσίασε τα σημεία-κλειδιά του Native Advertising. To brand, σε συνεργασία με τον publisher, θα πρέπει να προσελκύσει το κοινό με μία ενδιαφέρουσα πρόταση, να δημοσιεύει ουσιώδες περιεχόμενο με τρόπο που να δηλώνει ξεκάθαρα ότι είναι branded, να αποδεικνύει την αξιοπιστία του και να μην κάνει απευθείας πώληση. Και στα δύο σκέλη της παρουσίασης ο ομιλητής στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της εμπιστοσύνης του καταναλωτή προς το brand, η οποία ενδυναμώνεται από την εγκυρότητα του Μέσου στο οποίο δημοσιεύεται το branded περιεχόμενο.

Στην έναρξη της δεύτερης ενότητας ανέβηκε στη σκηνή η Shaima Ghafoor, η οποία εκπροσωπώντας την Yahoo, μίλησε για το tumblr, μία από τις πιο σύγχρονες, δημοφιλείς και εύχρηστες πλατφόρμες δημοσίευσης περιεχομένου. Η ομιλήτρια τόνισε ότι το Online Marketing αυτή τη στιγμή πορεύεται σε δύο βασικούς δρόμους: το δρόμο της τεχνολογίας και το δρόμο του Content. Το Content είναι αυτό που βοηθά τον καταναλωτή να δημιουργήσει συναισθηματικούς δεσμούς και να επιλέξει ένα brand έναντι ενός άλλου. Η S.Ghafoor αναφέρθηκε στον χρήστη που μοιράζει την προσοχή του ανάμεσα σε πολλές πηγές πληροφόρησης , αλλά και στη νέα γενιά, η οποία επικοινωνεί με emoji και GIFs και αναμένει και από τα brands να υιοθετήσουν τους δικούς της κώδικες επικοινωνίας.

Οι ομιλητές μίλησαν για το Content Marketing στο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί, με τη ραγδαία ανάπτυξη των Social Media και την απρόσκοπτη πρόσβαση του κοινού στην online πληροφορία. Τα δεδομένα αυτά, σε συνδυασμό με τον κορεσμό που έχουν προκαλέσει τα «στεγνά» διαφημιστικά μηνύματα, έχουν διαμορφώσει ένα κλίμα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και γεμάτο προκλήσεις. Ο χρήστης αναζητά, παρακολουθεί και μοιράζεται περιεχόμενο που έχει νόημα, που περιέχει χρήσιμη πληροφορία ή προκαλεί συναισθήματα. Έτσι, οι Marketers και τα agencies καλούνται να ανταποκριθούν σε αυτές τις νέες ανάγκες δημιουργώντας περιεχόμενο ικανό να κερδίσει την καρδιά του χρήστη και να τον «αναγκάσει» να το μοιραστεί. Οι ομιλητές στάθηκαν στη μεγάλη αξία που έχει το συναίσθημα και συμφώνησαν ότι αυτός είναι ο υπ’ αριθμόν 1 παράγοντας στον οποίο πρέπει να ποντάρουν οι content creators και οι publishers.

Πρώτη ομιλήτρια της ημέρας ήταν η Clare O’Brien, ένα από τα πιο έμπειρα στελέχη στο χώρο του Content Marketing. Αυτό το διάστημα είναι επικεφαλής των επιτροπών Content & Native στον ΙΑΒ UK, παρακολουθεί στενά τις τάσεις και επιβλέπει τα αντίστοιχα προγράμματα. Η C.O’Brien επεσήμανε ότι στην εποχή των παραδοσιακών μέσων, το κοινό εκτίθετο στο ίδιο περιεχόμενο και τα διαφημιστικά μηνύματα ήταν ίδια για όλους. Αντιθέτως, στην εποχή του Διαδικτύου ο κάθε χρήστης «κυκλοφορεί» σε διαφορετικό Online περιβάλλον, ανάλογα με τις προτιμήσεις του. Ο κάθε άνθρωπος έχει μπροστά του τη δική του οθόνη – ή οθόνες - παρακολουθεί και αλληλεπιδρά με το περιεχόμενο που του κεντρίζει το ενδιαφέρον. Η ομιλήτρια τόνισε ότι για να έχει την επιθυμητή επίδραση, το περιεχόμενο πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη στο κοινό. Τα «κλειδιά» για την επίτευξη αυτής της σχέσης εμπιστοσύνης είναι τρία: το relevance (σε σχέση με τον χρήστη, αλλά και με το προϊόν), η αξία του περιεχομένου σε σύγκριση με άλλο παρόμοιο περιεχόμενο και η διαφάνεια, ώστε ο χρήστης να μην έχει την αίσθηση ότι εξαπατάται καθώς καταναλώνει branded περιεχόμενο.

Κλείνοντας την παρουσίασή της η C. O’ Brien επεσήμανε τον κίνδυνο που συνιστούν οι adblockers για την online βιομηχανία. Όλο και περισσότεροι χρήστες αποκλείουν το διαφημιστικό περιεχόμενο στερώντας έσοδα από το Διαδίκτυο και θέτοντας σε κίνδυνο το μέλλον του. Χρέος των ανθρώπων του χώρου είναι να εξασφαλίσουν ποιότητα και διαφάνεια και να θέτουν τις επιθυμίες και τα ενδιαφέροντα του χρήστη ως πρώτη προτεραιότητα όταν δημιουργούν και δημοσιεύουν περιεχόμενο.
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Tim Cain, επικεφαλής του AOP, της μεγαλύτερης ένωσης online εκδοτών της Βρετανίας. Στο πρώτο σκέλος της παρουσίασής του, ο Tim Cain παρουσίασε έρευνα του AOP σχετικά με την αξία των Premium Content Partnerships. Η έρευνα περιελάμβανε τέσσερις επιτυχημένες συνεργασίες ανάμεσα σε γνωστά brands και μεγάλα βρετανικά online media και αποδείκνυε τον τρόπο με τον οποίο οι συνεργασίες του είδους συμβάλλουν όχι μόνο στην ενίσχυση του brand awareness αλλά και στη μεταβολή της άποψης του καταναλωτή προς το καλύτερο.

Όπως τόνισε ο ίδιος ο ομιλητής, «οι συνεργασίες με τους publishers βοηθούν τα brands να χτίσουν νέα σχέση με το κοινό, με βάση αξίες και χαρακτηριστικά που μπορεί να ήταν άγνωστα. Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στη δημιουργία και τη δημοσίευση ενημερωτικού περιεχομένου». Στο δεύτερο σκέλος της ομιλίας του ο Tim Cain παρουσίασε τα σημεία-κλειδιά του Native Advertising. To brand, σε συνεργασία με τον publisher, θα πρέπει να προσελκύσει το κοινό με μία ενδιαφέρουσα πρόταση, να δημοσιεύει ουσιώδες περιεχόμενο με τρόπο που να δηλώνει ξεκάθαρα ότι είναι branded, να αποδεικνύει την αξιοπιστία του και να μην κάνει απευθείας πώληση. Και στα δύο σκέλη της παρουσίασης ο ομιλητής στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της εμπιστοσύνης του καταναλωτή προς το brand, η οποία ενδυναμώνεται από την εγκυρότητα του Μέσου στο οποίο δημοσιεύεται το branded περιεχόμενο.

Στην έναρξη της δεύτερης ενότητας ανέβηκε στη σκηνή η Shaima Ghafoor, η οποία εκπροσωπώντας την Yahoo, μίλησε για το tumblr, μία από τις πιο σύγχρονες, δημοφιλείς και εύχρηστες πλατφόρμες δημοσίευσης περιεχομένου. Η ομιλήτρια τόνισε ότι το Online Marketing αυτή τη στιγμή πορεύεται σε δύο βασικούς δρόμους: το δρόμο της τεχνολογίας και το δρόμο του Content. Το Content είναι αυτό που βοηθά τον καταναλωτή να δημιουργήσει συναισθηματικούς δεσμούς και να επιλέξει ένα brand έναντι ενός άλλου. Η S.Ghafoor αναφέρθηκε στον χρήστη που μοιράζει την προσοχή του ανάμεσα σε πολλές πηγές πληροφόρησης , αλλά και στη νέα γενιά, η οποία επικοινωνεί με emoji και GIFs και αναμένει και από τα brands να υιοθετήσουν τους δικούς της κώδικες επικοινωνίας.


«Τα brands που ακούν τις τάσεις και προσαρμόζουν το περιεχόμενό τους, είναι αυτά που θα προχωρήσουν, σε αντίθεση με αυτά που εμμένουν σε παρωχημένες γραμμές επικοινωνίας» είπε η ομιλήτρια, υπογραμμίζοντας ότι το περιεχόμενο πρέπει να είναι σύντομο, με έμφαση στη φωτογραφία και το video, και να δημοσιεύεται ιδανικά σε optimized πλατφόρμες. Με βάση αυτά τα δεδομένα, το tumblr δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να δημοσιεύσουν κάθε είδους περιεχόμενο και γι’ αυτό αξιοποιείται από πολύ μεγάλα brands που δεν διστάζουν ακόμη και να μεταφέρουν εκεί την εταιρική τους ιστοσελίδα. Κλείνοντας, η S.Ghafoor προέτρεψε τους συνέδρους να δίνουν στους χρήστες περιεχόμενο που τους εμπνέει και που ανταποκρίνεται σε κοινές ανθρώπινες επιθυμίες και συναισθήματα.

Ο Sam Bueno de Mesquita μίλησε στο συνέδριο εκ μέρους της Newcast, του τομέα της ZenithOptomedia που ασχολείται αποκλειστικά με το Branded Content και δραστηριοποιείται πλέον και στη χώρα μας. Ο ομιλητής έθιξε ένα θέμα που απασχολεί αρκετά το χώρο του Digital Marketing και της Διαφήμισης: Μίλησε για τον ρόλο που καλούνται να παίξουν οι creatives στο νέο περιβάλλον, αλλά και για τους creatives της νέας εποχής, οι οποίοι δεν βρίσκονται απαραίτητα μέσα στα agencies αλλά προέρχονται από διάφορους τομείς της επικοινωνίας.

Τα brands που βγαίνουν κερδισμένα στο Internet είναι εκείνα που αφηγούνται ενδιαφέρουσες ιστορίες, εκείνα που δημιουργούν εμπειρίες και εκείνα που προκαλούν συναισθήματα στο κοινό. Για να γίνει εφικτό αυτό, τα brands θα πρέπει να εντοπίσουν ένα θέμα το οποίο έχει μεγάλη απήχηση στο κοινό τους, να χτίσουν πάνω σε αυτό την αφήγησή τους και να το κάνουν κτήμα τους. Στη διαμόρφωση και την υλοποίηση μίας τέτοιας στρατηγικής μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά άνθρωποι που διακρίνονται σε δημιουργικούς τομείς όπως το blogging, το video art, η φωτογραφία, το web development ακόμη και τεχνολογίες όπως το 3D printing. Πολλές φορές στη θέση του creative βρίσκεται ο ίδιος ο χρήστης, χάρη στις πλατφόρμες των social Media που του επιτρέπουν να δημιουργεί και να μοιράζεται ανά πάσα στιγμή περιεχόμενο στο Internet.

Με την κατάλληλη ενορχήστρωση και στρατηγική, το αποτέλεσμα δεν είναι μόνο ποιοτικό, αλλά και πολύ πιο συμφέρον οικονομικά για τα brands. Σαφώς το παραδοσιακό μοντέλο του διδύμου art director-copywriter εξακολουθεί να λειτουργεί αποτελεσματικά στις περισσότερες περιπτώσεις και δεν θα πάψει να υφίσταται. Ωστόσο, τα agencies θα πρέπει να γίνουν πιο ευέλικτα και να αναζητήσουν τους καλύτερους creatives νέου τύπου που θα ενισχύσουν και θα διευρύνουν τη δημιουργική διαδικασία. Με αυτόν τον τρόπο η παραγόμενη δουλειά θα προσαρμοστεί σε ένα νέο περιβάλλον όπου οι κανόνες έχουν αλλάξει και οι περιορισμοί της παραδοσιακής επικοινωνίας δεν ισχύουν πλέον.

Η ελληνική αγορά
Το δεύτερο σκέλος της δεύτερης ενότητας του συνεδρίου ήταν αφιερωμένο στην ελληνική αγορά. Πρώτος ομιλητής ήταν ο Άγγελος Γαλανάκης, Head of Digital Department της Mindshare Athens, ο οποίος παρουσίασε χαρακτηριστικές δουλειές της εταιρείας του, οι οποίες βασίστηκαν μόνο στο Content Marketing και το Native Advertising. Οι δύο καμπάνιες, για την ΑΒ Βασιλοπουλος και την Bepanthol της Bayer είχαν ως κοινό άξονα τη δημιουργία και τη δημοσίευση περιεχομένου. Στόχος της πρώτης καμπάνιας ήταν η αύξηση του ROI για το νέο e-shop και της δεύτερης η αύξηση του engagement. Και στις δύο καμπάνιες υπήρξαν συνεργασίες με δημοφιλείς online publishers και η ανταπόκριση του κοινού δικαίωσε τους δημιουργούς.

Στη συνέχεια ανέβηκαν στη σκηνή οι ιδρυτές της 4WiseMonkeys, ενός agency το οποίο σε μικρό διάστημα έχει δείξει την αφοσίωσή του στο ενδιαφέρον περιεχόμενο. Ο Μάρκος Άρης, Strategic Planning Director και ο Βαγγέλης Δαβιτίδης, Creative Director, παρουσίασαν τις πιο χαρακτηριστικές δουλειές τους και τη φιλοσοφία τους η οποία στηρίζεται σε μία απλή αρχή: Γιατί να δαπανά κάποιος πολλά σε paid media ενώ μπορεί να δημιουργήσει περιεχόμενο που θα κάνει τον ίδιο τον καταναλωτή να το μοιραστεί και να διαδώσει το μήνυμα που επιθυμεί το brand; Ο καταναλωτής δεν αγαπά τις διαφημίσεις, αλλά αγαπά το content. Για το λόγο αυτό οι δημιουργικοί και οι marketers πρέπει να παράγουν περιεχόμενο όχι απλώς ενδιαφέρον αλλά συναρπαστικό.

Πρέπει να γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο για το οποίο μιλούν, να μην διστάζουν να βγουν από το comfort zone τους και να επιδιώκουν την ενεργή συμμετοχή του καταναλωτή. Όπως τόνισαν χαρακτηριστικά οι ομιλητές, ο καταναλωτής δεν ενδιαφέρεται καθόλου για τη μονόδρομη διαφημιστική επικοινωνία και έχει ουσιαστικά αναπτύξει ένα «σύστημα ανίχνευσης» του κακού και ανούσιου περιεχομένου. Τρίτη και τελευταία ομιλήτρια της ενότητας ήταν η Γεωργία Ζαχαράκη, Digital Account Director της tempo OMD, η οποία παρουσίασε αρχικά ορισμένα συγκεντρωτικά στοιχεία για το content marketing παγκοσμίως, τονίζοντας τη σημασία των owned Media στη δημοσίευση του περιεχομένου. Η ομιλήτρια αναφέρθηκε επίσης στις ανάγκες του καταναλωτή, οι οποίες αποτελούν πυξίδα για τους δημιουργούς περιεχομένου.

Στη συνέχεια έδωσε παραδείγματα επιτυχημένων καμπανιών της εταιρείας της, στις οποίες αξιοποιήθηκε το content Marketing. Το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε και δημοσιεύθηκε σε owned και paid κανάλια είχε μεγάλη απήχηση καθώς απαντούσε σε θέματα που ενδιαφέρουν το κοινό, όπως οι καλές διατροφικές συνήθειες. Η ομιλήτρια στάθηκε ιδιαίτερα στην καμπάνια που δημιουργήθηκε για την προώθηση του καναλιού που άνοιξε η Nova και ήταν αφιερωμένο αποκλειστικά στο Star Wars. Η συγκεκριμένη δουλειά περιελάμβανε Online αλλά και offline ενέργειες, συνοδεύθηκε από Premium display καμπάνια και βραβεύθηκε στα IAB mixx Awards, τον περασμένο Ιούνιο.

B2B Content Marketing
Η τελευταία ενότητα του συνεδρίου άνοιξε με ένα θέμα το οποίο πολλές φορές περνά σε δεύτερη μοίρα, αλλά έχει ιδιαίτερη σημασία για την ανάπτυξη και τη διατήρηση των σχέσεων ανάμεσα σε εταιρείες: το B2B Content Marketing. Ο ομιλητής, Tristan Lavender εκπροσωπεί την Raet, μία διεθνή εταιρεία παροχής υπηρεσιών και συμβουλευτικής στον τομέα του HR. Η εμπειρία του στο χώρο τον έχει διδάξει ότι οι σχέσεις ανάμεσα στις εταιρείες πρέπει να έχουν προσωπικό χαρακτήρα. Όπως λέει χαρακτηριστικά, «το περιεχόμενο μπορεί να κάνει τους άλλους να σε προσέξουν.

Όμως αυτό που θα κάνει τη διαφορά είναι η μια ανθρώπινη σχέση». Σύμφωνα με στοιχεία έγκυρων ερευνών (CMO, Edelman) οι επαγγελματίες δείχνουν μικρότερη εμπιστοσύνη στις εταιρείες και μεγαλύτερη σε επαγγελματικές ενώσεις και οργανισμούς. Για να αποκαταστήσουν την αξιοπιστία τους απέναντι σε υφιστάμενους και εν δυνάμει συνεργάτες, οι εταιρείες οφείλουν να αναδείξουν το ανθρώπινό τους πρόσωπο. Ο ομιλητής ανέφερε ως απλούς τρόπους βελτίωσης της B2B εικόνας μίας εταιρείας τη δημοσίευση blog posts με προσωπικό χαρακτήρα από υπαλλήλους και την αντικατάσταση των «αποστειρωμένων» stock φωτογραφιών με αληθινά στιγμιότυπα με αληθινούς εργαζόμενους. Όπως ανέφερε ο ίδιος, «ποιος επιθυμεί να συνεργάζεται με εταιρείες που "κρύβουν" τους εργαζομένους τους και παρουσιάζουν ψεύτικα πρόσωπα στην ιστοσελίδα τους»;

Τελευταίος εισηγητής της ημέρας ήταν ο Ross Cathcart, ιδρυτής και επικεφαλής της FirstWord Media, ενός agency που ειδικεύεται και ασχολείται αποκλειστικά με τη δημιουργία content για μεγάλους διεθνείς πελάτες. Στην ανατρεπτική ομιλία του που ενθουσίασε το κοινό, ο R.Cathcart έκανε μία αναδρομή στη δική του εργασιακή πορεία, η οποία άρχισε από τη δημοσιογραφία και κατέληξε στο Content Creation.

Στόχος της ομιλίας του ήταν να πείσει το κοινό ότι οι καταλληλότεροι content creators είναι οι δημοσιογράφοι. Ανέφερε χαρακτηριστικά παραδείγματα brands όπως η HP και η British Telecom, τα οποία έχουν υιοθετήσει τη λογική του publisher και έχουν μετατρέψει τις εταιρικές ιστοσελίδες τους σε online περιοδικά με πλούσιο περιεχόμενο. Οι marketers του σήμερα πρέπει να μάθουν να σκέφτονται ως publishers, όμως το κυρίως μέρος της δουλειάς θα πρέπει να γίνεται από ανθρώπους που έχουν υπάρξει publishers ή έχουν εργαστεί σε MME.

Εκείνοι γνωρίζουν καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο πού βρίσκεται το καλό περιεχόμενο, πως θα το διαχειριστούν και πως θα το παρουσιάσουν στους αναγνώστες ώστε να τους κερδίσουν. Συμφωνώντας με τον Sam Bueno de Mesquita που είχε μιλήσει στη δεύτερη ενότητα, ο Ross Cathcart θεωρεί ότι τα agencies και οι παραδοσιακοί δημιουργικοί εξακολουθούν να παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη γέννηση και την ανάπτυξη μίας ιδέας, ωστόσο όταν έρχεται η ώρα για τη δημιουργία περιεχομένου τον πρώτο λόγο πρέπει να έχουν οι δημοσιογράφοι.

Τα soundbites του συνεδρίου
- Το συναίσθημα είναι ο υπ’ αριθμόν 1 παράγοντας στον οποίο πρέπει να ποντάρουν οι content creators και οι publishers.
- Το περιεχόμενο πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη στο κοινό. Πρέπει να είναι relevant, να έχει ουσία και να γίνεται σαφές ότι είναι branded. 
- Οι Creatives της νέας εποχής δεν βρίσκονται κατ’ ανάγκη μέσα στα agencies, αλλά στον ευρύτερο χώρο της τέχνης και της επικοινωνίας. 
- Τα brands που προσαρμόζουν το περιεχόμενό τους στις νέες τάσεις είναι αυτά που θα προχωρήσουν, σε αντίθεση με αυτά που εμμένουν σε παρωχημένες στρατηγικές επικοινωνίας.
- Ο καταναλωτής έχει αναπτύξει ένα «σύστημα ανίχνευσης» του κακού και ανούσιου περιεχομένου.  
- Το περιεχόμενο μπορεί να κάνει τους άλλους να σε προσέξουν. Όμως αυτό που θα κάνει τη διαφορά είναι η μια ανθρώπινη σχέση.
- Οι marketers του σήμερα πρέπει να μάθουν να σκέφτονται ως publishers, όμως το κυρίως μέρος της δουλειάς θα πρέπει να γίνεται από ανθρώπους που έχουν υπάρξει publishers ή έχουν εργαστεί σε MME.

Marketing Week (T. 1475)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778