Στα 23 δις. δολάρια υπολογίζεται η αξία του νέου σχήματος

Η συγχώνευση γνωστοποιήθηκε στα τέλη Ιουλίου, σηματοδοτώντας το τέλος της «κυριαρχίας» του βρετανικού πολυεθνικού ομίλου WPP: Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας η αξία του νέου σχήματος σε επίπεδο εσόδων υπολογίζεται στα 23 δις. δολάρια, έναντι των 10,4 δις. δολαρίων του WPP.

Το νέο Publicis Omnicom Group θα εδρεύει σε Παρίσι και Νέα Υόρκη, ωστόσο θα είναι εγγεγραμμένο στην Ολλανδία για λόγους «ουδετερότητας» και όχι φορο-ωφελειών, έσπευσε να τονίσει ο Chief Executive της Publicis, Maurice Levy. Ο τελευταίος, θα συνδιοικήσει το νέο σχήμα των 130.000 υπαλλήλων μαζί με τον CEO του Omnicom Johh Wren για ένα διάστημα 30 μηνών, στο τέλος του οποίου ο M. Levy θα αναλάβει ρόλο Πρόεδρου, αφήνοντας τη διοίκηση στον Wren.

Δίκτυα και πελάτες
Το νέο σχήμα θα αναζητήσει την έγκριση των αρμόδιων αρχών ανταγωνισμού σε 46 αγορές, με πιο κρίσιμη φυσικά την αγορά των ΗΠΑ, όπου ο όμιλος θα ελέγχει περίπου το 40% της διαφημιστικής δαπάνης (σε 20% υπολογίζεται σε παγκόσμιο επίπεδο). Αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι εγκρίσεις θα αποτελέσουν «αγκάθι» στην εξέλιξη της συγχώνευσης, με τον John Wren όμως να υποβαθμίζει τον κίνδυνο λέγοντας ότι προηγήθηκε εξονυχιστική μελέτη. «Δεν πρόκειται για αμερικανική επέλαση.

Προσωπικά, παραδίδω την αμερικανική μου ταυτότητα σε αυτή τη συγχώνευση και γίνομαι Ευρωπαίος. Οι πελάτες είναι παγκόσμιοι», τόνισε. Ωστόσο η αγορά αναμένει με ενδιαφέρον τις αντιδράσεις των πελατών, καθώς εγείρονται ζητήματα χειρισμού ανταγωνιστικών λογαριασμών. Το ρόστερ των διαφημιστικών δικτύων του νέου ομίλου θα συμπεριλάβει τα δίκτυα της Saatchi & Saatchi και της BBDO, με την Procter & Gamble και την McDonald’s να συγκαταλέγονται στους κορυφαίους πελάτες. Σημαντικότεροι πελάτες του Omnicom Group είναι η PepsiCo και η Apple και του Publicis Groupe Coca-Cola και Samsung.

Στην Ελλάδα
Η όλη συμφωνία τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών και σε κάθε περίπτωση, δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2013, ή στις αρχές του 2014, οπότε και θα υπάρξουν όλες οι λεπτομέρειες. Στην Ελλάδα, ο όμιλος Publicis Groupe δραστηριοποιείται κυρίως μέσω των Publicis Athens, ZenithOptimedia και Black Pencil, καθώς στην ελληνική αγορά δεν υφίστανται πια οι Leo Burnett και Adel/Saatchi & Saatchi. Ο όμιλος Omnicom διαθέτει παρουσία μέσω των BBDO Group, DDB, BGM/OMD, Tempo OMD και Proximity.

Ανοίγει ο δρόμος για ευρύτερη ενοποίηση του κλάδου
Το mega-deal δημιουργεί ένα δίπολο στην παγκόσμια αγορά επικοινωνίας, με τον όμιλο Publicis Omnicom από τη μία και τον όμιλο WPP από την άλλη. Σε αρκετή απόσταση από πλευράς μεγεθών, ακολουθούν πλέον οι όμιλοι Interpublic Group, Dentsu και Havas. Σύμφωνα με αναλυτές, η ευρύτερη ενοποίηση της αγοράς είναι αναπόφευκτη, ενώ όλοι αναμένουν να δουν ποιές θα είναι οι κινήσεις του WPP.

Ο Martin Sorrell πάντως, ο οποίος γιγάντωσε τα τελευταία 4 χρόνια τον βρετανικό όμιλο ακριβώς μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών, δήλωσε ότι πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη, που θα δημιουργήσει ευκαιρίες για την WPP, μέσω της ανακατάταξης που θα επιφέρει σε επίπεδο δίκτυων, πελατών και στελεχών.