Gideon Amichay, Πρόεδρος της Επιτροπής στα Direct Lions

Daily Fax: Ως ο πρώτος ισραηλινός δημιουργικός που ηγήθηκε Επιτροπής στις Κάννες, τι είναι αυτό που κρατάτε από τη συγκεκριμένη εμπειρία;
Gideon Amichay:
Ακόμα φιλτράρω όλα όσα έζησα. Δεν μπορώ να σου πω, λοιπόν, με βεβαιότητα. Πάντως, αυτό που έχει σημασία είναι ότι είδα περίπου 2.300 συμμετοχές. Και δεν διδάχτηκα μόνο από τις σπουδαίες καμπάνιες, αλλά και από τις κακές. Μπορείς να μάθεις ακόμα περισσότερα παρατηρώντας τες. Βλέπεις γιατί δεν τα πήγαν καλά, τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει διαφορετικά…

Daily Fax: Πόσο ικανοποιημένος μείνατε από το επίπεδο των εφετινών συμμετοχών;
Gideon Amichay:
Κάθε καμπάνια που έγινε shortlisted ή τιμήθηκε με Lion ήταν σίγουρα πολύ υψηλού επιπέδου. Ως Πρόεδρος της Επιτροπής έπρεπε να θέσω τα στάνταρ και να ορίσω τις ξεκάθαρες διαφορές μεταξύ ενός Gold, ενός Silver και ενός Bronze Lion. Ήταν πολύ απλό. Για μένα, οι shortlisted συμμετοχές ήταν δουλειές που μας κέρδισαν, μας άρεσαν πολύ. Αντίστοιχα, Bronze Lion δικαιούνταν οι καμπάνιες που θα ήθελες να έχεις κάνει, ενώ Silver δώσαμε σε έργα που, βλέποντάς τα, νιώθεις ότι δεν θα μπορούσες να είχες κάνει. Τα Gold Lions πήγαν δε σε καμπάνιες που δεν υπήρχε περίπτωση ούτε καν να σκεφτεί ότι θα μπορούσαν να γίνουν.

Daily Fax: Και το Grand Prix;
Gideon Amichay:
Αυτό είναι κάτι που σε ξετρελαίνει. Από την ιδέα, μέχρι την υλοποίηση. Κάτι που αλλάζει τα δεδομένα όχι μόνο της κατηγορίας αλλά γενικότερα της Επικοινωνίας. Και αυτό ακριβώς νομίζω ότι κατάφερε το «Small Business Gets an Official Day» που βραβεύσαμε με το Grand Prix. Το άξιζε και με το παραπάνω.

Daily Fax: Το συγκεκριμένο έργο πήρε το Grand Prix τόσο στο Direct όσο και στην κατηγορία Promo & Activation. Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, η βασική διαφορά μεταξύ των δύο;
Gideon Amichay:
Έστω ότι έχεις μία σπουδαία ιδέα και καταφέρνεις να την υλοποιήσεις όπως πρέπει. Τι είναι αυτό, εν ολίγοις; Σωστό Promotion. Αν πετύχεις δε και αποτελέσματα, επιτυγχάνεις και το Activation. Οι περισσότεροι θα σταματούσαν σε αυτά τα δύο. Το Direct δεν αρκείται, όμως, σε αυτά. Πάει ένα βήμα παραπέρα. «Χτίζει» μακροχρόνιες σχέσεις. Αυτή είναι η διαφορά. Μία προωθητική ενέργεια σε σούπερ μαρκετ που φέρνει αποτελέσματα, είναι Promo & Activation. Αν καταφέρει, όμως, κιόλας να σηματοδοτήσει την αρχή μιας σχέσης μεταξύ του καταναλωτή με το brand, τότε συνιστά ένα παράδειγμα σπουδαίας εφαρμογής του Direct.

Σχετικά άρθρα:
Cannes Lions 2012: Αγάπα τον πλησίον σου
Cannes Lions 2012: Απωθεί τα κουνούπια, προσελκύει τα λιοντάρια
Cannes Lions 2012: Το Twitter & τα real – time Brands
Cannes Lions 2012: Στο μυαλό ενός πολυβραβευμένου δημιουργικού
Cannes Lions 2012: Σπουδαίο Direct είναι…