Marketing Week - Tham Khai Meng, Co-Chairman & Worldwide Chief Creative Officer, Ogilvy: «Μήν μεγαλώσετε ποτέ»

Δευτέρα, 18 Ιουνίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Tham Khai Meng, Co-Chairman & Worldwide Chief Creative Officer, Ogilvy: «Μήν μεγαλώσετε ποτέ»

16 Μαΐου 2018 | 09:47 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

O Tham Khai Meng, Co-Chairman και Παγκόσμιος Chief Creative Officer της Ogilvy αποτελεί, σύμφωνα με το AdAge «έναν από τους πιο influential ανθρώπους διεθνώς στη βιομηχανία της επικοινωνίας». Το μυστικό του; «Να μην μεγαλώνεις. Δεν είναι απαραίτητο σε αυτή τη δουλειά».

Το ερώτημα είναι πώς με βοήθησε η δημιουργικότητα στην προσωπική και επαγγελματική μου ζωή. Μα φυσικά, όταν εργάζεσαι σε έναν δημιουργικό κλάδο, αυτά τα δυο δεν διαχωρίζονται. Δεν παύεις καμία στιγμή να είσαι ένας creative. Το να είσαι creative σημαίνει να κάνεις ως επάγγελμα αυτό που αγαπάς και αυτό είναι μεγάλο προνόμιο. Πάρα πολλοί άνθρωποι περνούν τη ζωή τους κάνοντας κάτι που μισούν. Μετά τη δουλειά, επισκέπτονται βιβλιοπωλεία γεμάτα με βιβλία αυτοβοήθειας σχετικά με το πώς να γίνουν ευτυχισμένοι. Αλλά η ευτυχία δεν είναι κάτι που μπορείς να το κάνεις να συμβεί. Έρχεται ως απόρροια όταν κάνεις κάτι που έχει νόημα. Και λίγα πράγματα έχουν περισσότερο νόημα και αξία από το να φαντάζεσαι νέους κόσμους.

Ακριβώς όπως μια μαία δεν αναρωτιέται ποτέ αν η δουλειά της έχει νόημα, ισχύει το ίδιο και για εμάς: είμαστε μαίες ιδεών. Η δημιουργικότητα έχει κεντρικό ρόλο στο τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Στο βιβλίο του με τίτλο «Sapiens», ο συγγραφέας Yuval Noah Harari υποστηρίζει ότι η ικανότητά μας να λέμε ιστορίες είναι αυτό που έκανε τους ανθρώπους να ξεχωρίσουν και να επικρατήσουν των Νεάντερνταλ και των άλλων πιθήκων. Οι ιστορίες που διηγηθήκαμε, όπως η θρησκεία, η ιδεολογία, ο εθνικισμός, μας επέτρεψαν να συνεργαστούμε για να σχηματίσουμε συμμαχίες για την επίτευξη κοινών στόχων. Στην ουσία, ο άνθρωπος είναι ένας storytelling πίθηκος.

ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ
Εάν το παραπάνω αληθεύει, και νομίζω πως αληθεύει, δεν είναι περίεργο ότι η δημιουργικότητα και το storytelling προκαλούν τόση ικανοποίηση, καθώς αποτελούν μέρος του DNA μας. Αυτό είναι εμφανές όταν βλέπεις μικρά παιδιά να παίζουν. Είναι αξιοθαύμαστο να τα βλέπεις στον κόσμο που δημιουργούν, να παριστάνουν τους βασιλιάδες ή τις βασίλισσες ή να παλεύουν με φανταστικά τέρατα. Πρόκειται για δημιουργικότητα στο πιο πρώιμο στάδιό της, αχαλίνωτη φαντασία. Κανείς δεν λέει στα παιδιά να το κάνουν αυτό, έρχεται φυσικά και αυθόρμητα από μέσα τους, το κάνουν με πλήρη αφοσίωση.

Όλα τα παιδιά το κάνουν. Αλλά τότε, συμβαίνει κάτι τραγικό. Τους εκπαιδεύουν να το βγάλουν από μέσα τους. Διδάσκονται την αυτοσυγκέντρωση, να ανησυχούν για το τι θα σκεφτούν οι άλλοι άνθρωποι, να φοβούνται μήπως φανούν γελοίοι. Διδάσκονται ότι το παιχνίδι είναι παιδιάστικο. Τους λένε να μεγαλώσουν για να μπορούν να εργάζονται σε εργοστάσια. Στο σχολείο φορούν στολή και η ομοιομορφία τους επιβάλλεται όχι μόνο στο πώς φαίνονται, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται. Η κοινωνία χρειάζεται πειθήνιους εργάτες. Σε ελάχιστους μόνο προνομιούχους, όπως οι καλλιτέχνες, οι ονειροπόλοι, οι ποιητές, οι μουσικοί, επιτρέπεται να συνεχίσουν να παίζουν σαν παιδιά. Πρόκειται για τραγωδία, όχι μόνο για όσους μένουν «κολλημένοι» σε δουλειές-αδιέξοδα, αλλά για όλους.

Ο PICASSO
Το storytelling και η δημιουργικότητα μας βοήθησαν να βγούμε από τις σπηλιές και να κατακτήσουμε τον πλανήτη. Η απίθανη ικανότητα του να σχηματίζεις στο μυαλό σου μια εικόνα ενός πράγματος που δεν υπάρχει ακόμη και μετά να το δημιουργείς, είναι υπεύθυνη για όλα τα θαύματα του πολιτισμού μας. Αλλά κάπου στην πορεία «χαθήκαμε», παραπλανηθήκαμε από τις λάθος ιστορίες, όπως ο μύθος της ατέρμονης κατανάλωσης σε έναν κόσμο με πεπερασμένους πόρους. Όλοι γνωρίζουμε τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.

Πού θα βρούμε τις απαντήσεις; Σίγουρα όχι σε ανθρώπους που έμαθαν να συμμορφώνονται και να σκέφτονται με συγκεκριμένους τρόπους. Θα είναι οι άνθρωποι που δεν σταμάτησαν ποτέ να ονειρεύονται που θα βρουν τις νέες ιστορίες που θα μας σώσουν. Οι Peter Pans που δεν μεγάλωσαν ποτέ. Και υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι μέσα και γύρω από το επάγγελμά μας. Είμαι χαρούμενος που κι εγώ, επίσης, δεν χρειάζεται να μεγαλώσω. Ο Picasso είπε κάποτε ότι του πήρε μια ολόκληρη ζωή να μάθει να ζωγραφίζει σαν παιδί. Υπάρχει μια πολύ σοβαρή συμβουλή καριέρας μέσα στη φράση αυτή.

FOCUS POINTS
- Η δημιουργικότητα και το storytelling αποτελούν μέρος του DNA μας
- Οι Creatives δεν είναι υποχρεωμένοι να μεγαλώσουν
- Λίγα πράγματα έχουν περισσότερο νόημα από το να φαντάζεσαι νέους κόσμους
- Το storytelling είναι υπεύθυνo για όλα τα θαύματα του πολιτισμού μας

THE WORLDS MOST INFLUENTIAL AD-PEOPLE ON: THEIR LESSONS THAT WILL MAKE YOUR LIFE AND CAREER...
Το Μarketing Week παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τη σειρά συνεντεύξεων «The Ad-Portraits». Δέκα κορυφαίοι Creative Directors των μεγαλύτερων διεθνών διαφημιστικών δικτύων, καταθέτουν μοναδικά insights και tips για το πώς η δημιουργικότητα μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα και να ενισχύσει τις πιθανότητες επιτυχημένης καριέρας σε όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο της διαφήμισης, αλλά και σε κλάδους όπου η δημιουργικότητα διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο. 
(C) 2018 Best World Publicity

Marketing Week (T. 1538)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778