Marketing Week - Macedonia the GReat

Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Macedonia the GReat

13 Δεκεμβρίου 2019 | 09:41 Γράφει ο Γιώργος  Αναστασιάδης Topics: Branding,Trends

Πριν λίγες μέρες παρουσιάστηκε από τον ΣΕΒΕ η σήμανση που θα χρησιμοποιείται για τα μακεδονικά προϊόντα.

Ένα λευκό κεφαλαίο Μ σε μπλε φόντο που συνοδεύεται από τη φράση «MACEDONIA THE GREAT», με τονισμένο το  «GR». Αμέσως ξεσηκώθηκε κύμα συζήτησης και η εύκολη κριτική δεν έγινε μόνο από τους συνήθεις υπόπτους αλλά και από ανθρώπους που θα περίμενες να εμβαθύνουν λίγο περισσότερο.

Για να κρίνεις αν ένα σήμα εξυπηρετεί το σκοπό του, καλό είναι πρώτα να καταλάβεις το σκοπό. Ας βάλουμε λοιπόν τα πράγματα σε μια σειρά: Πρώτον, δεν δημιουργήθηκε κάποιο brand. Η ευκολία με την οποία κάποιοι ταυτίζουν την έννοια ενός σήματος με αυτή μιας μάρκας είναι εντυπωσιακή, οπότε ας ξαναθυμηθούμε ότι «Α brand is not a logo and a logo is not a brand».

Δεύτερον, το σήμα που δημιουργήθηκε δεν έχει ως στόχο να αποτελέσει το σήμα της Μακεδονίας αλλά απλά να επισημαίνει τα προϊόντα που έχουν ως τόπο προέλευσης την ελληνική Μακεδονία.
Κάπου εδώ αξίζει να αναλογιστούμε για ποιον μπορεί να έχει αξία το γεγονός ότι ένα προϊόν είναι ελληνικό μακεδονικό. Όλοι αναγνωρίζουμε ιδιαίτερη ποιότητα στον κρόκο Κοζάνης, στα κρασιά του Αμύνταιου ή στα Ροδάκινα Νάουσας.

Γνωρίζουμε όμως ελάχιστα προϊόντα ως συνολικά «Μακεδονικά», όπως άλλωστε ισχύει και για τα «Στερεοελλαδίτικα» ή τα «Θεσσαλικά». Άρα η Μακεδονία μας ως τόπος προέλευσης καλύπτει περισσότερο μια συναισθηματική ανάγκη των εντός και εκτός συνόρων Ελλήνων. Είμαι βέβαιος ότι το νέο σήμα, περήφανο και πομπώδες, ντυμένο με τα εθνικά μας χρώματα, θα σκοράρει καλά στο πολυπληθές κοινό των συλλαλητηρίων στο Σύνταγμα, το Λευκό Πύργο ή τη Μελβούρνη.

Από την άλλη πλευρά, κάποιοι οραματίζονται ότι το σήμα θα σημαίνει κάτι και για το διεθνές κοινό. Εκεί δεν μπορώ να σκεφτώ πολλά που να γνωρίζει το διεθνές κοινό για τη Μακεδονία περισσότερο από τον Μέγα Αλέξανδρο, που αποτέλεσε και στοιχείο διεκδίκησης. Άρα σωστή και εκεί η στόχευση.

Συμπερασματικά, σωστό σε γενικές γραμμές το σήμα και ας μην προσπαθούμε να του δώσουμε ικανότητες που δεν θα μπορούσε ποτέ να έχει. Η αξία του εξαρτάται από την αξία και το περιεχόμενο του brand, με το οποίο συνδέει τα προϊόντα τα οποία σηματοδοτεί. Δηλαδή της Μακεδονίας ως τόπου προέλευσης.

Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι να δημιουργηθεί ένα σήμα αλλά να αποκτήσει equity το brand. Και αυτό είναι κάτι που θέλει χρόνο και θα δημιουργείται μέσα από όσα θα δημιουργούν οι άνθρωποι, οι οργανισμοί, οι επιχειρήσεις, κ.α. που συνδέονται με τη Μακεδονία μας. Καλή αρχή λοιπόν!

Marketing Week (T. 1577)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778