Μέσο όρο ηλικίας τα 18,8 έτη έχει ο στόλος βαρέων οχημάτων, όταν ο μέσος όρος Ευρώπης είναι τα 12 έτη, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και δικύκλων (ΣΕΑΑ).

Η αυξημένη ηλικία του ελληνικού στόλου συνοδεύεται από μειωμένη οδική ασφάλεια και έχει ως συνέπεια περισσότερα ατυχήματα και μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων. Τα αυστηρά μέτρα ως προς τις συγκεντρώσεις ρύπων οδηγούν τις χώρες σε συνεχή ανανέωση του στόλου τους και στην απομάκρυνση των πλέον παλαιών οχημάτων, κάτι που δεν ισχύει για την Ελλάδα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για πρώτη φορά έθεσε πριν λίγες εβδομάδες περιορισμούς και στόχους για τις εκπομπές CO2 των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων: έως το 2025 μείωση 15% και έως το 2030 μείωση 30%. Από το 2022 οι στόχοι θα τεθούν και για οχήματα μικρότερου μεικτού βάρους καθώς και για τα λεωφορεία. Σε αυτό το πλαίσιο, προτείνονται μέτρα όπως, μεταξύ άλλων, κλιμάκωση του κόστους χρήσης και παροχή κυκλοφοριακών ελευθεριών στα νεότερα οχήματα.