Marketing Week - Αγορά καφέ: Μαρινόπουλος και promotions «έσωσαν» την πίτα της κατανάλωσης

Παρασκευή, 19 Ιουλίου 2019

Δωρεάν εγγραφή

Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία για να εγγραφείτε στην Online έκδοση του Marketing Week και να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενό του.
*
*
*
*
*
*
* Άνδρας   Γυναίκα
*

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Στόχος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ η κατάργηση ή μείωση του ειδικού φόρου

Αγορά καφέ: Μαρινόπουλος και promotions «έσωσαν» την πίτα της κατανάλωσης

19 Φεβρουαρίου 2019 | 16:24 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: Έρευνες,Τρόφιμα - Ποτά

Την πίτα του καφέ στην Ελλάδα φαίνεται ότι «έσωσαν» Μαρινόπουλος και προωθητικές ενέργειες, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, όπως αυτά παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση νωρίτερα σήμερα.

Συγκεκριμένα, με βάση στοιχεία της elasticity study της Nielsen, η πτώση στον όγκο πωλήσεων, μόνο από τον ειδικό φόρο, θα μπορούσε να ανέλθει σε -6,8% σε όγκο για το διάστημα Ιανουάριου 2017-Ιουνίου 2018 (περίοδος που είχε επιβληθει ο ΕΦΚ), σε σχέση με την περίοδο Αυγούστου 2015-Δεκεμβρίου 2016 (περίοδος χωρίς ΕΦΚ). Eν τέλει όμως, η συρρίκνωση όγκου πωλήσεων που καταγράφηκε δεν ήταν τόσο εκτεταμένη.

Αυτό οφείλεται σε δύο παράγοντες που επηρέασαν θετικά την εικόνα: Στις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποίησαν οι εταιρείες καφέ και στην επαναλειτουργία σημείων του δικτύου Μαρινόπουλου. Έτσι, η μείωση στον όγκο πωλήσεων το 2018 σε σχέση με το 2017 ήταν -1,9%. Σε επίπεδο αριθμών, 5 δισ. κούπες καφέ πίνουν ετησίως οι Έλληνες, με την κατά κεφαλήν κατανάλωση να ανέρχεται στις 510 κούπες ετησίως, μία από τις υψηλότερες παγκοσμίως, όπως προκύπτει από στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ.

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, τα στελέχη της Ένωσης εκτιμούν ότι θα κινηθεί πτωτικά το 2019, με τον Πρόεδρό της Γιάννο Μπενόπουλο να επισημαίνει ότι υφίσταται τάση ενίσχυσης της κατανάλωσης στην εστίαση λόγω του τουρισμού, η οποία ωστόσο δεν είναι ικανή να καλύψει την συρρίκνωση στην κατ’ οίκον κατανάλωση.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΚ για το 2018, το 60% της κατανάλωσης καταγράφεται σε οικιακή κατανάλωση και το 40% εκτός σπιτιού, με το σύνολο σε όγκο να είναι 40.000 τόνοι ετησίως.

Η αξία της κατανάλωσης εντός σπιτιού ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα για την αγορά εκτός σπιτιού είναι 3 δισ. ευρώ σε τιμές καταναλωτή. Σε επίπεδο κατανάλωσης ειδών καφέ, κυριαρχεί με 32% ο ελληνικός και ακολουθούν ο στιγμιαίος με 30%, με 28% ο espresso και με 10% ο φίλτρου. Στόχος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, είναι η κατάργηση ή η μείωση του ειδικού φόρου, καθώς σε συνδυασμό με το λαθρεμπόριο, που καλύπτει το 10% του διακινούμενου όγκου, αποτελούν σύμφωνα με τα στελέχη της τα βασικά αίτια που πλήττουν τον κλάδο στη χώρα.

Marketing Week Online( 19 Φεβρουαρίου 2019)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778