Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… εμείς οι ίδιοι! Πόσο ευέλικτοι και αποφασισμένοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε τη κοσμογονία των αλλαγών, να πάρουμε αποφάσεις, να δοκιμάσουμε καινούργια πράγματα, να εντάξουμε το purpose στη δουλειά μας. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια καινούργια πραγματικότητα, έναν ψηφιακό κόσμο που απαιτεί διαφορετικές δεξιότητες. Για να απευθυνθούμε στο σωστό κοινό, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσα από το σωστό κανάλι και να το «συνδέσουμε» με τη μάρκα μας, πρέπει εμείς πρώτοι να αγκαλιάσουμε τις αλλαγές. Μόνο έτσι οι μάρκες που υπηρετούμε θα αναδειχτούν και θα είναι sustainable στις σημερινές δύσκολες συγκυρίες.

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… το narrative (αφήγημα) που θα κάνει τον τρόπο που επικοινωνούμε με το κοινό μας ουσιαστικό και αυθεντικό. Είναι το αφήγημα που θα κάνει τη μάρκα μας να ξεχωρίσει: για τις αξίες της, για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τους πελάτες και το περιβάλλον γύρω της, για τις δράσεις που αναλαμβάνει για να κάνει το αύριο βιώσιμο και τους πελάτες της περισσότερο ευχαριστημένους.

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… αυτή που θα έκανε τον κόσμο καλύτερο, θα άφηνε θετικό αποτύπωμα και θα συνεισέφερε ουσιαστικά σε ένα καλύτερο αύριο για μας και τα παιδιά μας.

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… αυτή που δεν τόλμησα. Αυτή που δεν προσπάθησα αρκετά γιατί φοβήθηκα, που δεν πάλεψα γιατί είχε κόστος, που δεν πήρα το ρίσκο για να μην αναλάβω την ευθύνη για τυχόν συνέπειες… ή παράπλευρες απώλειες!

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο είναι… πάνω απ’ όλα καθαρή σκέψη, ανοιχτό μυαλό. Θα πρέπει να ακούει, να ενημερώνεται, να μαθαίνει. Να έχει όραμα, να εμπνέεται και να εμπνέει. Να επιδεικνύει προσαρμοστικότητα και ευελιξία. Να έχει το θάρρος της γνώμης του και να τολμά. Να δοκιμάζει και να δοκιμάζεται. Να μαθαίνει από τα λάθη του. Να καταλαβαίνει τον πελάτη και τις ανάγκες του. Να έχει ενσυναίσθηση και πάθος γι’ αυτό που κάνει μα, πάνω από όλα αισιοδοξία!

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… μεταμόρφωνα εμάς τους ίδιους τους marketers και θα μας έδινα όλες τις δεξιότητες που χρειάζονται για να μπορέσουμε να χτίσουμε ένα καλύτερο σήμερα και να ζήσουμε ένα ακόμη καλύτερο αύριο.

Το κείμενο υπογράφει η Υβέτ Κοσμετάτου, Chief Marketing & Communications Officer, Praxia Bank