Marketing Week - World of difference 2019: Με πρωταγωνιστή την τεχνολογία, το Ίδρυμα Vodafone και 10 νέοι από όλη την Ελλάδα πάνε τον κόσμο μπροστά

Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

World of difference 2019: Με πρωταγωνιστή την τεχνολογία, το Ίδρυμα Vodafone και 10 νέοι από όλη την Ελλάδα πάνε τον κόσμο μπροστά

2 Νοεμβρίου 2018 | 11:15 Γράφει ο Marketing Week  Editor Topics: CSR,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα,Τηλεπικοινωνίες

H Ρούλη Χριστοπούλου και η Αλεξάνδρα Παπανικολάου από το Ίδρυμα Vodafone μας μιλούν για το World of Difference και το ρόλο της τεχνολογίας στο πρόγραμμα.

    MW: Πώς θα περιγράφατε τη δράση του Ιδρύματος Vodafone και το Πρόγραμμα World of Difference σε κάποιον που δεν έχει ακούσει ποτέ για αυτά;

Ρούλη Χριστοπούλου:
Το Ίδρυμα Vodafone έχει παρουσία στην Ελλάδα εδώ και 16 χρόνια. Στόχος μας είναι να αξιοποιούμε τις απεριόριστες δυνατότητες της τεχνολογίας των τηλεπικοινωνιών για το κοινό καλό. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι εργαζόμαστε για να παρέχουμε σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας, να στηρίζουμε την κοινωνική ενσωμάτωση και την  απασχόληση. Στα 16 χρόνια που υλοποιούμε και υποστηρίζουμε προγράμματα στην Ελλάδα έχουμε συνεργαστεί με περισσότερους από 85 Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς και μόνο την τελευταία χρονιά επωφελούμενοι από τα προγράμματα μας είναι περισσότεροι από 750.000 συμπολίτες μας.

Αλεξάνδρα Παπανικολάου: Το World of Difference είναι ένα από τα 5 προγράμματα που αυτή την περίοδο υποστηρίζουμε ως Ίδρυμα Vodafone στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που υλοποιούμε εδώ και 9 χρόνια με το οποίο στηρίζουμε τη νεανική απασχόληση αλλά και την κοινωνία των πολιτών. Κάθε χρόνο, επιλέγουμε 10 νέους ανθρώπους που έχουν το πάθος, το όραμα και τις γνώσεις να δουλέψουν σε έναν Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό για έναν καλύτερο κόσμο. Τους δίνουμε την ευκαιρία να επιλέξουν τον οργανισμό και το έργο που θέλουν να υλοποιήσουν και, ως Ίδρυμα Vodafone, καλύπτουμε τον μισθό αλλά και τις εργοδοτικές τους εισφορές.

    Τι έχει αλλάξει σε αυτά τα εννέα χρόνια διάρκειας του World of Difference, σε σχέση με τους στόχους του Ιδρύματος Vodafone και τις ανάγκες της κοινωνίας;

Ρούλη Χριστοπούλου:
Η κοινότητα ατόμων και οργανισμών την οποία στηρίζουμε από το 2010 με το Πρόγραμμα World of Difference αναπτύσσεται και εργάζεται κάθε χρόνο για την αρωγή διαφορετικών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και κοινωνικών σκοπών. Ταυτιζόμαστε με τις καθημερινές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, όπως η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και την υγεία, η απασχόληση, η υπογεννητικότητα, η κοινωνική και επαγγελματική στήριξη ΑμεΑ, το περιβάλλον, αλλά και με ζητήματα που αφορούν πιο συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες όπως η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα και οι κοινότητες προσφύγων και μεταναστών.
Επομένως, βασικός και στρατηγικός στόχος του προγράμματος είναι οι ευαισθητοποιημένοι νέοι που κάθε χρόνο επιλέγονται για να υλοποιήσουν projects να συνθέτουν ένα παζλ κοινωνικής προσφοράς, το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες πολλών διαφορετικών κοινωνικών ομάδων.

    Για ποιον λόγο αποφάσισε το Ίδρυμα Vodafone φέτος να εστιάσει δυναμικά στην τεχνολογία, αναφορικά με τις συμμετοχές στο World of Difference; Τι σημαίνει πρακτικά αυτό για την αξιολόγησή τους και την επιλογή των 10 νικητών;

Ρούλη Χριστοπούλου:
Φέτος, το Πρόγραμμα World of Difference εισέρχεται σε μια «νέα εποχή», με την τεχνολογία να βρίσκεται στο επίκεντρο. Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας βρίσκεται πάντα στον κεντρικό άξονα δράσης μας. Άλλωστε, όπως προανέφερα, ως Ίδρυμα Vodafone, συνδέουμε την κοινωνική συνεισφορά με τις τεχνολογίες των τηλεπικοινωνιών, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες αυτές για το κοινό καλό. Πρακτικά, όλοι οι υποψήφιοι που επιθυμούν να λάβουν μέρος στον 9ο Κύκλο του Προγράμματος θα πρέπει, εκτός από το πάθος τους για προσφορά και την ταύτισή τους με έναν κοινωνικό σκοπό, να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας προκειμένου το project τους να πάνε τον κόσμο μπροστά.
Αλεξάνδρα Παπανικολάου: Πιο συγκεκριμένα, το Ίδρυμα Vodafone αναζητά 10 ευαισθητοποιημένους νέους 18-35 ετών, που είτε έχουν τις τεχνολογικές σπουδές και εμπειρία, είτε έχουν πάθος με την τεχνολογία και γνωρίζουν πώς να αξιοποιούν ψηφιακά εργαλεία ή μπορεί να μην εμπίπτουν σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες, αλλά να έχουν άλλα τυπικά προσόντα και να θέλουν πάρα πολύ να εργαστούν σε έναν Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό, ο οποίος σχετίζεται με την τεχνολογία.

    Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα συμμετέχοντα παρελθοντικής διοργάνωσης που χρησιμοποίησε ενεργά την τεχνολογία στο έργο του;

Ρούλη Χριστοπούλου:
Την Έφη Δασκαλοπούλου, περσινή νικήτρια του World of Difference, που δούλεψε στον οργανισμό InterMediaKT στην Πάτρα. Η Έφη είναι Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής, άρα ξεκάθαρα γνώριζε πώς να χειρίζεται την τεχνολογία. Αυτό όμως που πάντα την ενδιέφερε είναι να συνδέσει τις γνώσεις της με κοινωφελείς σκοπούς. Έτσι, μέσω του World of Difference, εργάστηκε για να βοηθήσει συνανθρώπους της με κινητικές δυσκολίες. Δεν είναι καθόλου τυχαίο, άλλωστε, που δεν συναντάμε συχνά άτομα σε αμαξίδια στους δρόμους της χώρας μας, καθώς οι πόλεις μας είτε δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές, είτε συνηθίζουμε να «μπλοκάρουμε» τα σημεία πρόσβασης των ατόμων με κινητική αναπηρία.

Έτσι, η Έφη σχεδίασε και ανέπτυξε την πλατφόρμα prosvasis, που απευθύνεται στη συγκεκριμένη ομάδα ατόμων και κάλεσε τον κόσμο να τη χρησιμοποιήσει για να καταγράψει προσβάσιμες διαδρομές και προσβάσιμα σημεία μέσα στην πόλη. Σημείο εκκίνησης αποτέλεσε η Πάτρα, αλλά σήμερα εξαπλώνεται και σε διάφορα άλλα σημεία σε όλη την Ελλάδα. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα για μια καινοτομία που, αν δεν υπήρχε η τεχνολογία, δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί.

    Ποιο είναι, προσωπικά για εσάς, εκείνο το στοιχείο που θέλετε να δείτε αδιαπραγμάτευτα στους υποψήφιους που θα πάρουν το «εισιτήριο» για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα;

Αλεξάνδρα Παπανικολάου:
Ο ιδανικός υποψήφιος θα πρέπει, εκτός από ικανότητες και γνώσεις, να έχει πάθος, όραμα και αγάπη για προσφορά στην κοινωνία. Ο νέος που θα δηλώσει συμμετοχή θα πρέπει να έχει διάθεση για δουλειά, κοινωνική προσφορά και αλλαγή, στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για να λάβει μέρος σε μια εμπειρία που υπόσχεται να του δώσει όλα τα εφόδια που χρειάζεται για να ξεκινήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την επαγγελματική του σταδιοδρομία.

Έπειτα, αξιολογούμε τον ποσοτικό αντίκτυπο του έργου, δηλαδή τον αριθμό των επωφελούμενων, άμεσων και έμμεσων, αλλά και το πώς το έργο αυτό ποιοτικά θα επηρεάσει τη ζωή των επωφελούμενων και την κοινωνία ευρύτερα. Σημασία, επίσης,  έχει η παρουσία και απασχόληση του νέου να βοηθήσει και στη βιωσιμότητα του ίδιου του οργανισμού, γιατί οι περισσότεροι από τους ΜΚΟ που έχουμε στηρίξει είναι νέοι, μικροί οργανισμοί και γι’ αυτούς έχει μεγάλη σημασία να διαθέτουν ένα έμμισθο άτομο συστηματικά, επί 8 ώρες κάθε μέρα, για να συμβάλλει στη μεγιστοποίηση του έργου τους.

    Αν κάποιος νέος έχει μεγάλη διάθεση για κοινωνική προσφορά, αλλά περιορισμένες τεχνολογικές γνώσεις, μπορεί να συμμετάσχει;

Ρούλη Χριστοπούλου:
Μπορεί, φυσικά! Καταρχήν να επισημάνω ότι γνώσεις τεχνολογίας που μπορούν να αξιοποιηθούν για καλό σκοπό δεν έχουν μόνο οι μηχανικοί και οι προγραμματιστές. Υπάρχουν ψηφιακές δεξιότητες άλλου είδους, που μπορούν να φανούν εξίσου χρήσιμες σε έναν οργανισμό,. Για παράδειγμα το να γνωρίζει κάποιος καλά πώς να χρησιμοποιεί τα social media, θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμο σε έναν οργανισμό που δεν έχει παρουσία στα μέσα αυτά. Επίσης, νέοι και νέες με άλλης κατεύθυνσης σπουδές ή εργασιακή εμπειρία μπορούν να τις αξιοποιήσουν επιλέγοντας να δουλέψουν σε έναν οργανισμό που έχει σχέση με την τεχνολογία, όπως η εκπαιδευτική πλατφόρμα επαγγελματικού προσανατολισμού του The Tipping Point, που αποτέλεσε επιλογή μιας περσινής μας νικήτριας με σπουδές Οικονομικών.

    Από την εμπειρία σας, ποιο πιστεύετε ότι είναι το μεγαλύτερο προσωπικό κέρδος που αποκομίζει ένας συμμετέχων στο WoD;

Αλεξάνδρα Παπανικολάου:
Φέτος, το  πρόγραμμα είναι ιδανικό για όποιον ονειρεύεται να αλλάξει τον κόσμο με τη δύναμη της τεχνολογίας. Για όποιον του αρέσει η καινοτομία και επιθυμεί να προσφέρει στην κοινωνία των πολιτών, διευρύνοντας παράλληλα το κοινωνικό του αποτύπωμα στην ελληνική κοινωνία.

Ρούλη Χριστοπούλου: Αν ήμουν στην αρχή της καριέρας μου, σίγουρα θα δεχόμουν την πρόκληση του «ταξιδιού» στον κόσμο του World of Difference. Με συναρπάζει το γεγονός ότι θα μπορούσα να εργαστώ σε μια θέση και να εμπλουτίσω το βιογραφικό μου, ενώ παράλληλα θα είχα την ευκαιρία να προσφέρω και στο κοινωνικό σύνολο. Από την άλλη, εκτός από την εργασιακή εμπειρία θεωρώ ιδανικό το γεγονός πως το Πρόγραμμα θα μου έδινε τη δυνατότητα να σχεδιάσω εξ ορισμού, όπως εγώ ονειρεύομαι, το project που θα έπρεπε να υλοποιήσω. Χωρίς δεύτερη σκέψη, θα ήθελα να είμαι στη θέση αυτών των νέων που λαμβάνουν μέρος στο Πρόγραμμα και να υποστηρίξω ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, καθώς και να αντιμετωπίσω τις αληθινές ανάγκες της κοινωνίας. Θα ήθελα και εγώ να αφήσω το δικό μου κοινωνικό αποτύπωμα.

    Σε ποια φάση βρίσκεται αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα;

Αλεξάνδρα Παπανικολάου:
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ήταν στις 14 Οκτωβρίου. Αυτή την στιγμή είμαστε στην πρώτη φάση της αξιολόγησης, πριν δηλαδή καταλήξουμε σε όσους περνάνε στο στάδιο της συνέντευξης, κρίνουμε αποκλειστικά με βάση το τι έχει γραφτεί στις αιτήσεις, οπότε οι ενδιαφερόμενοι πρέπει στην αίτησή τους να έχουν προσδώσει το πάθος τους για αυτό που επιθυμούν να κάνουν, αλλά και να μας εξηγήσουν με στοιχεία πώς θα το πετύχουν. Στη συνέχεια θα περάσουμε στη φάση των προσωπικών συνεντεύξεων και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί με τους φιναλίστ να περνάνε συνέντευξη και από Επιτροπή. Οι δέκα νέοι που θα ξεχωρίσουν, θα ξεκινήσουν να εργάζονται στον ΜΚΟ της επιλογής τους στις αρχές του 2019.

Marketing Week (T. 1550)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778