Marketing Week - To απόλυτο disruption

Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

To απόλυτο disruption

20 Σεπτεμβρίου 2018 | 09:31 Γράφει ο Γιώργος  Αναστασιάδης Topics: Branding

Προφανώς ο σημερινός marketer είναι πλήρως εξοικειωμένος με την έννοια του category disruption.

Μέσα από μια απλή αναζήτηση στις λίστες με τα πολυτιμότερα brands του πλανήτη μας, θα διαπιστώσει την ύπαρξη σε αυτή αρκετών disruptor brands που γιγαντώθηκαν τα τελευταία χρόνια, είτε δημιουργώντας νέες κατηγορίες είτε αλλάζοντας τους κανόνες παιχνιδιού σε καθιερωμένες. Θα διαπιστώσει επίσης ότι τα περισσότερα από τα υπόλοιπα brands υπήρξαν disruptors, ή έστω challenger brands, σε κάποια παλιότερη φάση του κύκλου ζωής τους. Από τον Henry Ford και τα αυτοκίνητά του μέχρι την Tesla του Elon Musk, από την EasyJet του Στέλιου Χατζηιωάννου μέχρι τo Airbnb, από τη ΜcDonalds μέχρι το Amazon go και από το Facebook του Mark Zuckerberg  μέχρι το Netflix, είναι αμέτρητα τα παραδείγματα επιχειρηματιών και brands που άλλαξαν τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τις διάφορες κατηγορίες και συχνά την καθημερινή μας ζωή.

Αυτό όμως που είναι σπάνιο και θα δυσκολευτεί να βρει ο ερευνητής, είναι κάποια επιχείρηση που αποφάσισε να αλλάξει πλήρως τον εαυτό της την ώρα που ηγείτο της κατηγορίας της, ελπίζοντας ότι θα αλλάξει συθέμελα και την ίδια την κατηγορία. Αυτός είναι ο λόγος που με κάνει να βρίσκω ιδιαίτερα συναρπαστικό το παράδειγμα της Philip Morris International.

Θυμήθηκα την περίπτωσή της διαβάζοντας δελτίο Τύπου της 83ης ΔΕΘ που ανακοίνωνε την πρωτοβουλία  «Smoke Free ΔΕΘ-Μέλλον χωρίς τσιγάρο», σύμφωνα με την οποία με την υποστήριξη της Παπαστράτος (ελληνικής θυγατρικής της PMI)  φιλοδοξεί να αποτελέσει την πρώτη ανοιχτή, αστική νησίδα της οποίας οι χώροι θα είναι απαλλαγμένοι από τον καπνό του τσιγάρου. Μετά θυμήθηκα την εντύπωση που μου είχε προξενήσει η είδηση της ίδρυσης του Foundation of a Smoke-Free World με τη χρηματοδότηση (κατά 80 εκατομμύρια δολλάρια ετησίως!) και υπό την προεδρία του Dr. Derek Yach, ενός ανθρώπου που ήταν γνωστός για τη μακροχρόνια μάχη του εναντίον του καπνίσματος.

Όπως επίσης θυμήθηκα μια συνέντευξη που είχε δώσει στην Καθημερινή ο Αντρέ Καλαντζόπουλος, ο Έλληνας διευθύνων σύμβουλος της μεγάλης πολυεθνικής, υπό τον τίτλο «ένα μέλλον χωρίς κάπνισμα είναι εφικτό» και μια ομιλία του που είχα παρακολουθήσει κατόπιν στην οποία αναφερόταν στο Smoke Free Future και τις μεγάλες προκλήσεις που σημαίνει για την επιχείρηση και την κατηγορία. Το αν το μεγάλο εγχείρημα της PMI στεφθεί με επιτυχία ώστε να αποτελέσει κλασσικό παράδειγμα για όσους θα διδάσκουμε μάρκετινγκ στο μέλλον, θα φανεί. Προς το παρόν, σύμφωνα με το βρετανικό Marketing Week, στον πλανήτη καθημερινά 10.000 καπνιστές κατά μ.ο. εγκαταλείπουν το κάπνισμα για χάρη του IQOS.

Marketing Week (T. 1546)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778