Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… Να παραμείνουν οι marketers συντονισμένοι και σε εγρήγορση, καθώς οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν γρήγορα. Internet of things, AI, voice recognition technology, data driven marketing, είναι μια νέα πραγματικότητα και δημιουργούν μια δυσκολία: πώς να σταματήσεις να σκέφτεσαι όπως παλιά σε ένα κόσμο τελείως ψηφιακό. Στα media, το σκηνικό περιπλέκεται και οι προκλήσεις μεγαλώνουν τόσο για την τouch point στρατηγική, όσο και ως προς την αποτελεσματικότητα της διαφημιστικής επένδυσης. Οι καταναλωτές έχουν αυξανόμενες προσδοκίες και 24/7 πληροφόρηση, συνειδητοποιούν τις πρακτικές μάρκετινγκ και απαιτούν διαφάνεια. Την ίδια στιγμή, γίνεται πιο δύσκολο και ακριβό να βρίσκεται κανείς πάντα εκεί όπου βρίσκεται ο καταναλωτής του.

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… Το Voice activation. Ένα από τα μεγαλύτερα καινούρια πράγματα στα media και στο τρόπο επικοινωνίας των brands με τους καταναλωτές αλλά και των καταναλωτών μεταξύ τους είναι η τεχνολογία φωνής. Όλο αυτό έχει μεγάλη επίπτωση στις στρατηγικές SEO αλλά και στην αγοραστική συμπεριφορά. Μήπως οι εταιρείες τεχνολογίας θα είναι τελικά επικεφαλής των σχέσεων με τους καταναλωτές;

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… Μετά από περίπου 20 χρόνια στο μάρκετινγκ των FMCG, αυτή η δουλειά μου αρέσει ακόμα και αισθάνομαι ότι μπορώ να δώσω πολλά. Δουλεύοντας και εκτός Ελλάδος, συνειδητοποιώ το αχρησιμοποίητο δυναμικό της χώρας μας, ειδικά στον τομέα του τουρισμού. Θα ήταν ενδιαφέρον να είμαι μέρος ενός startup σε αυτό το χώρο.

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… Δεν πιστεύω στις χαμένες ευκαιρίες. Πάντα παίρνουμε μία απόφαση με τα δεδομένα που έχουμε την εκάστοτε στιγμή. Κάτι που φαντάζει σήμερα σαν χαμένη ευκαιρία, αύριο μπορεί να αποδειχθεί ο λόγος για κάτι καλύτερο και σπουδαιότερο.

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο είναι… Εμπορική αντίληψη, ψηφιακές δεξιότητες και ταλέντο με τους ανθρώπους. Ευελιξία, σαφήνεια, δυνατότητα να παίρνει καλύτερες αποφάσεις πιο γρήγορα, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία. Τέλος, να είναι επικεντρωμένος στο να φτιάχνει brands που έχουν σκοπό, που είναι πιστά στην υπόσχεσή τους, κάθε μέρα και παντού.

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing»… Θα το χρησιμοποιούσα για να προβλέψω τι θα συμβεί την επόμενη εικοσαετία στο marketing. Τις τελευταίες 2 δεκαετίες, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την ψηφιακή επανάσταση. Πώς θα μοιάζει το marketing του μέλλοντος;

Το κείμενο υπογράφει ο Γιάννης Μιχάλαρος, Global Marketing Director, FrieslandCampina