Marketing Week - Retailers back to the city: Ταχύτητα και ευκολία για τους «Urban Shoppers»

Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Retailers back to the city: Ταχύτητα και ευκολία για τους «Urban Shoppers»

25 Ιουλίου 2018 | 08:21 Γράφει η Κατερίνα  Βαλλογιάννη Topics: Retail,Trends

Η ταχύτητα και η ευκολία αποτελούν βασικούς μοχλούς για μία από τις νέες μεγάλες τάσεις στο retail, αυτή της επιστροφής στον αστικό ιστό ή της ακόμα μεγαλύτερης διείσδυσης στις γειτονιές, με σκοπό οι retailers να βρίσκονται παντού και πάντα δίπλα στον πελάτη τους.

H τάση της «επιστροφής στην πόλη» έχει ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια παγκοσμίως, με τους μεγάλους retailers –μετά τα υπερκαταστήματα που άνοιξαν εκτός αστικού ιστού- να επανέρχονται με μικρότερα καταστήματα, μικρότερη προϊοντική γκάμα, ακόμα και μικρότερες συσκευασίες για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των «urban shoppers». Η αρχή έγινε στις ΗΠΑ, όπου μεγάλοι retailers που κατά βάση «γεννήθηκαν» στα προάστια, ξεκίνησαν να «μετακομίζουν» σταδιακά μέσα στις πόλεις, ακολουθώντας στην ουσία τους νέους αμερικανούς καταναλωτές.

Λιανέμποροι όπως, οι Office Depot, Wal-Mart και Target, μην έχοντας αρκετούς χώρους να επεκταθούν στα προάστια, επένδυσαν σε μικρά καταστήματα εντός πόλης. Αυτή η λογική ερχόταν σε αντίθεση με τις προσεγγίσεις του παρελθόντος, όταν επιχείρησαν να μεταφέρουν το φορμάτ του «big-box store» μέσα στις πόλεις. Καθώς, όμως, αντιλήφθηκαν ότι, η ταχύτητα είναι βασικό μέλημα των καταναλωτών, τροποποίησαν και το μοντέλο τους.

Εκτός από την ταχύτητα, η ευκολία είναι βασικό ζητούμενο για τους καταναλωτές εντός πόλης, και κατ’ επέκταση και για τους retailers. Οι δραματικές αλλαγές που έχει φέρει συνολικά στην αγορά του retail το eCommerce, μεταξύ αυτών η κατ’ οίκον παράδοση αλλάζει συνολικά τους όρους για τους λιανέμπορους, δημιουργώντας συνεχώς νέες προκλήσεις. Το βασικό ζητούμενο είναι η «θέση» μεταφορικά και κυριολεκτικά του φυσικού καταστήματος σε ένα omnichannel περιβάλλον.

ΤΑ «ΜΗ ΕΦΗΜΕΡΑ» POP-UP STORES
Οι προκλήσεις αυτές έχουν ως απόρροια μία σειρά νέων τάσεων για το σύγχρονο retail. Μία από αυτές, η οποία έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, είναι τα «pop-up stores». Αυτό που ξεκίνησε με σκοπό να τεστάρουν αγορές οι retailers, έχει εξελιχθεί σήμερα σε βασικό κομμάτι της στρατηγικής ορισμένων από αυτούς, όπως αναφέρει σε έρευνά του η Geoblink, εταιρεία Location Intelligence με εξειδίκευση στους τομείς του Retail, Real Estate και FMCGs, με έδρα τη Μαδρίτη. Αντί, λοιπόν, να αξιοποιούν αυτά τα μικρά καταστήματα για μία δοκιμαστική περίοδο, πολλά είναι τα brands που τα μετατρέπουν σε showrooms για να κερδίσουν hype και να κάνουν engage πιθανούς πελάτες σε μία συγκεκριμένη περιοχή.

Επομένως, το εφήμερο concept πίσω από το «pop-up store» δεν σημαίνει ότι και το μήνυμα είναι, επίσης, εφήμερο. Εκτός από εργαλεία για «τεστάρισμα» των συνθηκών της αγοράς, αυτού του είδους τα «brand happenings», όπως τα χαρακτηρίζει, έχουν αποδείξει ότι μπορούν να είναι αποτελεσματικό εργαλείο για την αύξηση του brand awareness και την ανάπτυξη ισχυρών και σταθερών σχέσεων με τους πελάτες.

ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ECOMMERCE ΘΕΤΟΥΝ ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Παράλληλα, άλλες δύο σημαντικές τάσεις επηρεάζουν σημαντικά το σύγχρονο retail. Η μία έχει να κάνει με τη συρροή εκ νέου των καταναλωτών στο κέντρο της πόλης και ως εκ τούτου τη χρήση πιο «εύκολων» τρόπων μετακίνησης που αυτό συνεπάγεται, όπως το ποδήλατο ή τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Από την άλλη πλευρά, η ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και η ευκολία που προσφέρει με την κατ’ οίκον παράδοση, δημιουργούν νέα δεδομένα για τους retailers.

Μέχρι σήμερα, πολλοί εξ αυτών βασίζονταν στο γεγονός ότι οι πελάτες τους ταξιδεύουν με το αυτοκίνητό τους για τα ψώνια τους, ενώ πλέον έχουν να αντιμετωπίσουν μία νέα πραγματικότητα, όπως αυτή προκύπτει από το νέο μοντέλο των «urban μετακινήσεων» αλλά και της ευκολίας και άμεσης κάλυψης των αναγκών των καταναλωτών που δημιουργεί το eCommerce.

Όπως λέει η ’ντα Γιαννεσκή, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας της ΙΚΕΑ, η πληθυσμιακή αλλαγή και η συγκέντρωση στις πόλεις, καθώς και η ανάπτυξη του Internet συμβάλλουν στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και αυξάνουν την πιθανότητα επίσκεψης σε ένα κατάστημα εντός των ορίων της πόλης. «’λλωστε οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι τόσο γρήγοροι, που η εξοικονόμηση χρόνου φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος».

Επομένως, οι αλυσίδες λιανικής προσαρμόζονται στις ανάγκες των πελατών και δημιουργούν καταστήματα, ίδιας ή άλλης λογικής, στο κέντρο της πόλης. «Η ΙΚΕΑ έχει κάποια καταστήματα που τα θεωρούμε City Stores, όπως αυτό του Κηφισού και της Θεσσαλονίκης, μεγάλα δηλαδή καταστήματα, κοντά όμως στον αστικό ιστό. Πάντα, όμως, ψάχνουμε τρόπους να έρθουμε ακόμη πιο κοντά στους καταναλωτές μας, για τον λόγο αυτό, έχουμε δημιουργήσει το IKEA Pop-Up Store στην περιοχή του Πειραιά, που θα μας φιλοξενεί μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου 2018».

Η ανάπτυξη, άλλωστε, νέων καταστημάτων και showrooms στο κέντρο των πόλεων αποτελεί βασική προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια για την εταιρεία διεθνώς, όπως ανακοίνωσε στα τέλη του 2017, ο νέος της Διευθύνων Σύμβουλος, καθώς η ραγδαία ανάπτυξη του eCommerce και του home delivery επηρεάζει τα καταστήματα εκτός πόλεων, αφού οι πελάτες της πρέπει να οδηγήσουν για πολλά χιλιόμετρα και να μεταφέρουν τα προϊόντα της με τα αυτοκίνητά τους.

Αυτές οι προκλήσεις, λοιπόν, οδηγούν την ΙΚΕΑ στο να επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και σε υπηρεσίες, όπως τα σημεία pick-up-and-order και τα showrooms μέσα στην πόλη. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, έχει ήδη δημιουργήσει στη Στοκχόλμη ένα showroom με είδη για την κουζίνα και ένα κατάστημα με είδη για το υπνοδωμάτιο στη Μαδρίτη, ενώ για το 2019 και το 2020 προβλέπονται showrooms με ολόκληρο τον κατάλογο του IKEA στο Λονδίνο και την Κοπεγχάγη.

Όσον αφορά στο ΙΚΕΑ στον Πειραιά, ξεκίνησε τη λειτουργία του στις αρχές Μαΐου και θα φιλοξενηθεί εκεί μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. Διαθέτει 500 είδη οικιακού εξοπλισμού, τα οποία συνεχώς ανανεώνονται και οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν άμεσα. Επίσης, διαθέτει έτοιμες συνθέσεις από τις βασικές κατηγορίες του σπιτιού, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να εμπνευστούν και να βρουν λειτουργικές λύσεις σε προσιτές τιμές για το σπίτι τους. Παράλληλα, οι καταναλωτές μπορούν να παραγγείλουν όποιο από τα 7.500 διαθέσιμα προϊόντα των καταστημάτων επιθυμούν και να το παραλάβουν στο σπίτι τους.

ΤΟ HOME IMPROVEMENT «ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ»
Η Leroy Merlin ήταν από τους πρώτους που ανάγνωσαν και υλοποίησαν την τάση της επιστροφής στον αστικό ιστό, δημιουργώντας στα τέλη του 2016, στο Δαχτυλίδι του Αμαρουσίου, το 5ο της κατάστημα στην ελληνική αγορά και το 1ο σε οικιστική περιοχή- μία επένδυση 30 εκατ. ευρώ. Πολύ πρόσφατα, η Leroy Merlin «κατέβηκε» στο κέντρο της πόλης, και συγκεκριμένα στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας 112 στην Αθήνα, δίπλα στο Ιπποκράτειο, σε ακίνητο το οποίο παρέμενε αναξιοποίητο από το 2005.

Το νέο αυτό κατάστημα σηματοδοτεί το «άνοιγμα» του γαλλικού ομίλου στον αστικό ιστό της Αθήνας, με την περιοχή να εξυπηρετείται από δύο σταθμούς μετρό (Μέγαρο Μουσικής, Αμπελόκηποι). Γενικά, πρόκειται για το πρώτο «home improvement» κατάστημα που λειτουργεί στον αστικό ιστό της Αθήνας, στα πρότυπα του καταστήματος που διαθέτει ο γαλλικός όμιλος στο κέντρο του Παρισιού, στη συνοικία Beaubourg, δίπλα στο Κέντρο George Pompidou.

H τάση της «επιστροφής στην πόλη» έχει ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια παγκοσμίως, με τους μεγάλους retailers –μετά τα υπερκαταστήματα που άνοιξαν εκτός αστικού ιστού- να επανέρχονται με μικρότερα καταστήματα, μικρότερη προϊοντική γκάμα, ακόμα και μικρότερες συσκευασίες για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των «urban shoppers». Η αρχή έγινε στις ΗΠΑ, όπου μεγάλοι retailers που κατά βάση «γεννήθηκαν» στα προάστια, ξεκίνησαν να «μετακομίζουν» σταδιακά μέσα στις πόλεις, ακολουθώντας στην ουσία τους νέους αμερικανούς καταναλωτές.

Λιανέμποροι όπως, οι Office Depot, Wal-Mart και Target, μην έχοντας αρκετούς χώρους να επεκταθούν στα προάστια, επένδυσαν σε μικρά καταστήματα εντός πόλης. Αυτή η λογική ερχόταν σε αντίθεση με τις προσεγγίσεις του παρελθόντος, όταν επιχείρησαν να μεταφέρουν το φορμάτ του «big-box store» μέσα στις πόλεις. Καθώς, όμως, αντιλήφθηκαν ότι, η ταχύτητα είναι βασικό μέλημα των καταναλωτών, τροποποίησαν και το μοντέλο τους.

Εκτός από την ταχύτητα, η ευκολία είναι βασικό ζητούμενο για τους καταναλωτές εντός πόλης, και κατ’ επέκταση και για τους retailers. Οι δραματικές αλλαγές που έχει φέρει συνολικά στην αγορά του retail το eCommerce, μεταξύ αυτών η κατ’ οίκον παράδοση αλλάζει συνολικά τους όρους για τους λιανέμπορους, δημιουργώντας συνεχώς νέες προκλήσεις. Το βασικό ζητούμενο είναι η «θέση» μεταφορικά και κυριολεκτικά του φυσικού καταστήματος σε ένα omnichannel περιβάλλον.

ΤΑ «ΜΗ ΕΦΗΜΕΡΑ» POP-UP STORES
Οι προκλήσεις αυτές έχουν ως απόρροια μία σειρά νέων τάσεων για το σύγχρονο retail. Μία από αυτές, η οποία έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, είναι τα «pop-up stores». Αυτό που ξεκίνησε με σκοπό να τεστάρουν αγορές οι retailers, έχει εξελιχθεί σήμερα σε βασικό κομμάτι της στρατηγικής ορισμένων από αυτούς, όπως αναφέρει σε έρευνά του η Geoblink, εταιρεία Location Intelligence με εξειδίκευση στους τομείς του Retail, Real Estate και FMCGs, με έδρα τη Μαδρίτη. Αντί, λοιπόν, να αξιοποιούν αυτά τα μικρά καταστήματα για μία δοκιμαστική περίοδο, πολλά είναι τα brands που τα μετατρέπουν σε showrooms για να κερδίσουν hype και να κάνουν engage πιθανούς πελάτες σε μία συγκεκριμένη περιοχή.

Επομένως, το εφήμερο concept πίσω από το «pop-up store» δεν σημαίνει ότι και το μήνυμα είναι, επίσης, εφήμερο. Εκτός από εργαλεία για «τεστάρισμα» των συνθηκών της αγοράς, αυτού του είδους τα «brand happenings», όπως τα χαρακτηρίζει, έχουν αποδείξει ότι μπορούν να είναι αποτελεσματικό εργαλείο για την αύξηση του brand awareness και την ανάπτυξη ισχυρών και σταθερών σχέσεων με τους πελάτες.

ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ECOMMERCE ΘΕΤΟΥΝ ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Παράλληλα, άλλες δύο σημαντικές τάσεις επηρεάζουν σημαντικά το σύγχρονο retail. Η μία έχει να κάνει με τη συρροή εκ νέου των καταναλωτών στο κέντρο της πόλης και ως εκ τούτου τη χρήση πιο «εύκολων» τρόπων μετακίνησης που αυτό συνεπάγεται, όπως το ποδήλατο ή τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Από την άλλη πλευρά, η ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και η ευκολία που προσφέρει με την κατ’ οίκον παράδοση, δημιουργούν νέα δεδομένα για τους retailers.

Μέχρι σήμερα, πολλοί εξ αυτών βασίζονταν στο γεγονός ότι οι πελάτες τους ταξιδεύουν με το αυτοκίνητό τους για τα ψώνια τους, ενώ πλέον έχουν να αντιμετωπίσουν μία νέα πραγματικότητα, όπως αυτή προκύπτει από το νέο μοντέλο των «urban μετακινήσεων» αλλά και της ευκολίας και άμεσης κάλυψης των αναγκών των καταναλωτών που δημιουργεί το eCommerce.

Όπως λέει η ’ντα Γιαννεσκή, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας της ΙΚΕΑ, η πληθυσμιακή αλλαγή και η συγκέντρωση στις πόλεις, καθώς και η ανάπτυξη του Internet συμβάλλουν στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και αυξάνουν την πιθανότητα επίσκεψης σε ένα κατάστημα εντός των ορίων της πόλης. «’λλωστε οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι τόσο γρήγοροι, που η εξοικονόμηση χρόνου φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος».

Επομένως, οι αλυσίδες λιανικής προσαρμόζονται στις ανάγκες των πελατών και δημιουργούν καταστήματα, ίδιας ή άλλης λογικής, στο κέντρο της πόλης. «Η ΙΚΕΑ έχει κάποια καταστήματα που τα θεωρούμε City Stores, όπως αυτό του Κηφισού και της Θεσσαλονίκης, μεγάλα δηλαδή καταστήματα, κοντά όμως στον αστικό ιστό. Πάντα, όμως, ψάχνουμε τρόπους να έρθουμε ακόμη πιο κοντά στους καταναλωτές μας, για τον λόγο αυτό, έχουμε δημιουργήσει το IKEA Pop-Up Store στην περιοχή του Πειραιά, που θα μας φιλοξενεί μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου 2018».

Η ανάπτυξη, άλλωστε, νέων καταστημάτων και showrooms στο κέντρο των πόλεων αποτελεί βασική προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια για την εταιρεία διεθνώς, όπως ανακοίνωσε στα τέλη του 2017, ο νέος της Διευθύνων Σύμβουλος, καθώς η ραγδαία ανάπτυξη του eCommerce και του home delivery επηρεάζει τα καταστήματα εκτός πόλεων, αφού οι πελάτες της πρέπει να οδηγήσουν για πολλά χιλιόμετρα και να μεταφέρουν τα προϊόντα της με τα αυτοκίνητά τους.

Αυτές οι προκλήσεις, λοιπόν, οδηγούν την ΙΚΕΑ στο να επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και σε υπηρεσίες, όπως τα σημεία pick-up-and-order και τα showrooms μέσα στην πόλη. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, έχει ήδη δημιουργήσει στη Στοκχόλμη ένα showroom με είδη για την κουζίνα και ένα κατάστημα με είδη για το υπνοδωμάτιο στη Μαδρίτη, ενώ για το 2019 και το 2020 προβλέπονται showrooms με ολόκληρο τον κατάλογο του IKEA στο Λονδίνο και την Κοπεγχάγη.

Όσον αφορά στο ΙΚΕΑ στον Πειραιά, ξεκίνησε τη λειτουργία του στις αρχές Μαΐου και θα φιλοξενηθεί εκεί μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. Διαθέτει 500 είδη οικιακού εξοπλισμού, τα οποία συνεχώς ανανεώνονται και οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν άμεσα. Επίσης, διαθέτει έτοιμες συνθέσεις από τις βασικές κατηγορίες του σπιτιού, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να εμπνευστούν και να βρουν λειτουργικές λύσεις σε προσιτές τιμές για το σπίτι τους. Παράλληλα, οι καταναλωτές μπορούν να παραγγείλουν όποιο από τα 7.500 διαθέσιμα προϊόντα των καταστημάτων επιθυμούν και να το παραλάβουν στο σπίτι τους.

ΤΟ HOME IMPROVEMENT «ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ»
Η Leroy Merlin ήταν από τους πρώτους που ανάγνωσαν και υλοποίησαν την τάση της επιστροφής στον αστικό ιστό, δημιουργώντας στα τέλη του 2016, στο Δαχτυλίδι του Αμαρουσίου, το 5ο της κατάστημα στην ελληνική αγορά και το 1ο σε οικιστική περιοχή- μία επένδυση 30 εκατ. ευρώ. Πολύ πρόσφατα, η Leroy Merlin «κατέβηκε» στο κέντρο της πόλης, και συγκεκριμένα στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας 112 στην Αθήνα, δίπλα στο Ιπποκράτειο, σε ακίνητο το οποίο παρέμενε αναξιοποίητο από το 2005.

Το νέο αυτό κατάστημα σηματοδοτεί το «άνοιγμα» του γαλλικού ομίλου στον αστικό ιστό της Αθήνας, με την περιοχή να εξυπηρετείται από δύο σταθμούς μετρό (Μέγαρο Μουσικής, Αμπελόκηποι). Γενικά, πρόκειται για το πρώτο «home improvement» κατάστημα που λειτουργεί στον αστικό ιστό της Αθήνας, στα πρότυπα του καταστήματος που διαθέτει ο γαλλικός όμιλος στο κέντρο του Παρισιού, στη συνοικία Beaubourg, δίπλα στο Κέντρο George Pompidou.


«ΚΕΝΤΡΑ» ΔΡΩΜΕΝΩΝ
Oι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων, λειτουργούν εδώ και χρόνια καταστήματα τόσο στο κέντρο της πόλης, όσο και σε δημοφιλή προάστια, ακολουθώντας το σύγχρονο lifestyle των καταναλωτών. Στο κέντρο της Αθήνας, ο Κωτσόβολος εγκαινίασε στα τέλη του 2016, στη συμβολή των οδών Σταδίου και Κοραή, ένα νέο κατάστημα με τρεις ορόφους και συνολική επιφάνεια χώρων πώλησης 1.250 τ.μ. Επίσης, δημιούργησε ένα νέο κατάστημα στη Λεωφόρο Μεσογείων, στον Χολαργό.

Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει τόσο το άνοιγμα νέων καταστημάτων σε στρατηγικές περιοχές, όσο και την πλήρη ανακαίνιση άλλων, ώστε να είναι «χτισμένα» πάνω στο νέο μοντέλο του ομίλου διεθνώς. Όπως εξηγεί η Μάριαμ Σάντρι, Marketing Manager της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe, η Κωτσόβολος επενδύει στις υποδομές της, ανακαινίζοντας ή δημιουργώντας εκσυγχρονισμένα καταστήματα στις πόλεις, με γνώμονα πάντα την ικανοποίηση του πελάτη και δίπλα στον καταναλωτή που ακολουθεί το σύγχρονο lifestyle που επιβάλλει η απαιτητική καθημερινότητά του, εξασφαλίζοντας ένα απολαυστικό αγοραστικό ταξίδι.

Μάλιστα, τονίζει ότι, ένα σύγχρονο και πλήρως εξοπλισμένο κατάστημα στο κέντρο μία πόλης, εκτός από την εγγύτητα που προσφέρει στον καταναλωτή για τις αγορές του, παράλληλα αποτελεί σημείο πολιτισμού της. «Τα καταστήματα των retailers είναι «κέντρα» που διενεργούνται καθημερινά δρώμενα, δίνεται η δυνατότητα δοκιμής νέων προϊόντων και προσφέρεται συνεχώς εμπειρία στο αγοραστικό κοινό. Ως εκ τούτου, η προσβασιμότητα είναι σημαντικό κριτήριο για τους πελάτες για την επιλογή ενός καταστήματος, ιδίως από τα καταστήματα που βρίσκονται εκτός πόλεων που πρέπει να γίνουν προορισμός», διευκρινίζει σχετικά.

Η Media Markt, από την άλλη πλευρά, αφού πραγματοποίησε μαζική επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ για τη ριζική ανακαίνιση του καταστήματός της στη Λεωφόρο Συγγρού 340 στα τέλη του 2016, συνεχίζει με επενδύσεις σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, ακολουθώντας, μεταξύ άλλων, το πρότυπο του καταστήματος που λειτουργεί στην Αγία Παρασκευή - μικρότερο κατάστημα, εντός γειτονιάς.

ΟΙ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΥΝ ΚΕΝΤΡΟ…
Τέλος, οι άλλοι μεγάλοι retailers, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κινούνται σε διπλό στρατηγικό άξονα εντός πόλεων. Από τη μία πλευρά, φιλοδοξώντας να αξιοποιήσουν την αύξηση του τουριστικού ρεύματος εντός πρωτεύουσας, στρέφονται σε επιλογές καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας όπου δεν είχαν παρουσία μέχρι στιγμής. Από την άλλη πλευρά, διαθέτοντας μακρά εμπειρία μέσα στον αστικό ιστό, εξελίσσουν την τάση αυτή και δημιουργούν τα μικρά καταστήματα «της γειτονιάς», υπηρετώντας την ανάγκη των καταναλωτών για ταχύτητα και ευκολία.

Σε σχέση με τη δραστηριότητα στο κέντρο της Αθήνας, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος στη Μητροπόλεως και στην περιοχή της Ακρόπολης, ενώ σημαντική παρουσία στο κέντρο αποκτά και η Μασούτης. Το κατάστημα την πλατεία Κλαυθμώνος της Προμηθευτικής, η οποία έχει περάσει στον έλεγχο της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, εκτιμάται ότι προσελκύει καθημερινά πάνω από 5.000 καταναλωτές. Με το κέντρο της Αθήνας φαίνεται ότι «φλερτάρει» και η Lidl Hellas, στόχος της οποίας είναι να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση οι καταναλωτές στα καταστήματά της.

…ΚΑΙ ΠΑΝΕ «ΓΕΙΤΟΝΙΑ»
Παράλληλα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ δίνουν έμφαση στα μικρά καταστήματα της γειτονιάς, μία αγορά που απ’ ό,τι φαίνεται αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς στη χώρα μας. Ειδικότερα στην Αττική η αγορά υπολογίζεται στα 500 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά στην Ελλάδα στο 1 δισ. ευρώ. Σε αυτήν την αγορά πρωτοπόρος κρίνεται η Ok! Anytime Market, η οποία διατηρεί μικρά καταστήματα τροφίμων που πουλούν γαλακτοκομικά, τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Διαθέτουν ποικιλία μόνο τυποποιημένων προϊόντων που ανέρχεται στους 3.500 κωδικούς και μπορούν να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες της οικογένειας στην κατηγορία των αγαθών που προμηθευόμαστε από το τυπικό super market. Παράλληλα, έχουν ευέλικτο ωράριο λειτουργίας, καθώς λειτουργούν από Δευτέρα έως και Κυριακή, από τις 8 π.μ. έως τις 11 μ.μ.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος από τη μεριά της, αναπτύσσει το νέο μοντέλο «Το δικό σου» ΑΒ Shop&Gο, με στόχο τη δημιουργία δικτύου 100 καταστημάτων μέσα στην επόμενη 5ετία, μέσω franchise. Το ΑΒ Shop&Go αφορά σε self service καταστήματα, που αναπτύσσονται σε πυκνοκατοικη΅ένες περιοχές, σε ση΅εία ΅ε έντονη κινητικότητα, όπως σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, αφετηρίες λεωφορείων, σταθ΅ούς Μετρό. Σε αυτά οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν 3.000-5.000 κωδικούς ειδών της ΑΒ (επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας). Θα ακολουθούν την ε΅πορική πολιτική των καταστη΅άτων ΑΒ, θα συμμετέχουν στο συνολικό προωθητικό πρόγρα΅΅α της εταιρείας και θα λειτουργούν ΅ε διευρυ΅ένο ωράριο λειτουργίας καθη΅ερινά και την Κυριακή.

Την ανάπτυξη μικρών σημείων πώλησης υλοποιεί και η Metro με τα My Market Easy δεύτερης γενιάς. Τα νέα αυτά καταστήματα είναι σαφώς μικρότερα από τα My Market Easy πρώτης γενιάς και διαθέτουν περί τους 6.500 κωδικούς προϊόντων. Μετά από προσαρμογές στα πρώτης γενιάς My Market Easy, η Metro θα επενδύσει συστηματικά στο συγκεκριμένο πρότυπο καταστήματος, που αποσκοπεί στη διείσδυση της εταιρείας στις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές των αστικών περιοχών.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ PRODUCT MIX ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Η δημιουργία και το «στήσιμο» ενός καταστήματος στο κέντρο της πόλης είναι μια αρκετά πιο δύσκολη και περίπλοκη διαδικασία, τόσο από πλευράς εύρεσης χώρου όσο και γενικότερης στρατηγικής. Απαιτείται διαφορετική κατεύθυνση ακόμα και στον τρόπο που παρουσιάζονται τα εμπορεύματα. Επίσης, επειδή σε ένα κατάστημα στο κέντρο της πόλης, οι πελάτες έρχονται πολλές φορές χωρίς αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν οι ίδιοι τη μεταφορά, προσαρμόζουμε αντίστοιχα το mix των προϊόντων προς πώληση ή ενδεχομένως προσφέρουμε επιπρόσθετες υπηρεσίες. Ακόμα και η επικοινωνία, εντός ενός μικρότερου καταστήματος, θα πρέπει να είναι πιο λιτή, άμεση και ευανάγνωστη, γιατί συνήθως οι πελάτες είναι πιο βιαστικοί.
’ντα Γιαννεσκή, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας, ΙΚΕΑ

«ΝΙΚΩΝΤΑΣ» ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Για να γίνει μία τέτοιου είδους επένδυση έχουν ληφθεί υπόψη όλοι οι πιθανοί κίνδυνοι, αλλά και οι ευκαιρίες. Τα κέντρα των πόλεων δημιουργούν σίγουρα ευκαιρίες, ενώ οι προβληματισμοί αφορούν περισσότερο στο κομμάτι των logistics, αναφορικά με τις ώρες τροφοδοσίας, το parking για τους πελάτες και άλλα διαδικαστικά. Εντούτοις, στο δικό μας πλάνο μεταστεγάσεων και ανοιγμάτων, στο κέντρο μπαίνει ο πελάτης και η δική του εξυπηρέτηση, για μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγοράς.
Μάριαμ Σάντρι, Marketing Manager της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe

Focus Points
• Ένα σύγχρονο και πλήρως εξοπλισμένο κατάστημα στο κέντρο μία πόλης, εκτός από την εγγύτητα που προσφέρει στον καταναλωτή για τις αγορές του, παράλληλα αποτελεί σημείο πολιτισμού της
• Τα καταστήματα των retailers είναι «κέντρα» που διενεργούνται καθημερινά δρώμενα. Ως εκ τούτου, η προσβασιμότητα είναι σημαντικό κριτήριο για τους πελάτες για την επιλογή ενός καταστήματος
• Οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι τόσο γρήγοροι, που η εξοικονόμηση χρόνου φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος
• Εκτός από εργαλεία για «τεστάρισμα» των συνθηκών της αγοράς, τα pop-up stores είναι αποτελεσματικό εργαλείο για την αύξηση του brand awareness και την ανάπτυξη ισχυρών και σταθερών σχέσεων με τους πελάτες
• H πληθυσμιακή αλλαγή και η συγκέντρωση στις πόλεις, καθώς και η ανάπτυξη του Internet, συμβάλλουν στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και αυξάνουν την πιθανότητα επίσκεψης σε ένα κατάστημα εντός των ορίων της πόλης
• Ακόμα και η επικοινωνία, εντός ενός μικρότερου καταστήματος, θα πρέπει να είναι πιο λιτή, άμεση και ευανάγνωστη, γιατί συνήθως οι πελάτες είναι πιο βιαστικοί

Marketing Week (T. 1543)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778