Marketing Week - «Tο CR ως μοχλός ανάπτυξης είναι έξυπνη επιλογή»

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

«Tο CR ως μοχλός ανάπτυξης είναι έξυπνη επιλογή»

29 Ιουνίου 2018 | 16:21 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: CSR,Events

Με τη συμμετοχή έντεκα οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, το Ίδρυμα Μποδοσάκη διοργανώνει για τέταρτη συνεχή χρονιά την εκδήλωση 4th CSR Connecting Day, αυτή τη φορά σε συνεργασία με την Global Sustain. Κεντρικός Ομιλητής της εκδήλωσης θα είναι ο Manny Amadi, CEO της C&E Advisory, «responsible business guru» σύμφωνα με την Guardian και «corporate raider» σύμφωνα με το περιοδικό The Third Sector.

Ο  Manny Amadi συμβουλεύει και καθοδηγεί βιώσιμες επιχειρήσεις για ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς, για μεθόδους αποτελεσματικής εμπλοκής με τους εταίρους τους, καθώς και για θέματα εταιρικής ευθύνης, κοινωνικής καινοτομίας και κοινότητας. Άρθρα του έχουν φιλοξενηθεί, μεταξύ άλλων, στα περιοδικά Time, Economist και Newsweek. Με αφορμή τη συμμετοχή του στο CSR Connecting Day, το DF μίλησε μαζί του σχετικά με τις τάσεις στον τομέα της εταιρικής υπευθυνότητας και τη σημασία της ενασχόλησης των εταιρειών με αυτόν.

    DF: Ο χώρος της εταιρικής υπευθυνότητας αναπτύσσεται διαρκώς την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα. Ισχύει το ίδιο και σε διεθνές επίπεδο, και αν ναι, σε ποιους παράγοντες πιστεύετε ότι οφείλεται αυτή η «άνθιση»;

Manny Amadi:
Η corporate responsibility (CR) agenda βρίσκεται σε περίοδο ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο, ιδιαίτερα όσον αφορά ηγετικά εθνικά και διεθνή brands. Οι αιτίες της ανάπτυξης αυτής χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: μείωση κινδύνου (risk mitigation), ενίσχυση ευκαιριών (opportunity enhancement) και υλοποίηση αξιών (values realization). Οι εταιρείες χρειάζεται να μετριάσουν την πιθανότητα ρίσκων, σε επίπεδο λειτουργιών, φήμης κ.λπ., με το να συνδέονται καλύτερα με την κοινωνία, τη στιγμή που άυλοι παράγοντες (όπως η φήμη) γίνονται όλο και πιο σημαντικοί για τα brands, η επιρροή και μερικές φορές η αρνητική επίδραση μεγάλων εταιρειών εντείνεται και το περιβάλλον «γυάλας» του μοντέρνου κόσμου, στο οποίο τα περισσότερα πράγματα είναι ορατά, γίνεται πιο έντονο.

Παράλληλα, τα brands επιβραβεύονται όλο και συχνότερα, μέσω της πιστότητας και της αύξησης πωλήσεων, από Millennials και «ηθικούς» καταναλωτές, και αυτή η ευκαιρία είναι σημαντική για εταιρείες που επιθυμούν να αναπτυχθούν. Τέλος, για κάποιες εταιρείες, ο σκοπός και οι αξίες καθίστανται ιδιαίτερα σημαντικές ως τρόποι επίτευξης engagement από πλευράς εργαζομένων, μετόχων και καταναλωτών. Για αυτούς τους λόγους, η ανάπτυξη του CR πιθανότατα θα συνεχιστεί με ικανοποιητικούς ρυθμούς και στο μέλλον.

    Μελέτες φανερώνουν ότι οι καταναλωτές, ειδικά οι Millennials, προτιμούν τις κοινωνικά υπεύθυνες και βιώσιμες εταιρείες. Πώς μπορούν τα brands να υιοθετήσουν πρακτικές κοινωνικά υπεύθυνου marketing και πόσο κρίσιμη είναι μια τέτοια κίνηση για την ανάπτυξη μιας εταιρείας;

Η εστίαση στο CR ως μοχλό ανάπτυξης είναι μια έξυπνη επιλογή για τις επιχειρήσεις σε μια μεταβαλλόμενη κοινωνία. Πολλά μεγάλα brands και εταιρείες «χτίζουν» τον εταιρικό τους σκοπό γύρω από τον ρόλο που διαδραματίζουν στην κοινωνία, χρησιμοποιώντας τον για να εμπνεύσουν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και για να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμη αξία για τους μετόχους.

Οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (SDGs) ή οι Παγκόσμιοι Στόχοι χρησιμοποιούνται από πολλά brands ως «άγκυρα» των αναπτυξιακών τους σχεδίων. Για παράδειγμα, η Unilever, ο παγκόσμιος FMCG γίγαντας, ανέφερε τον Μάιο ότι τα «sustainable living brands» (τα purpose-led brands του portfolio του) επιφέρουν το 70% της ανάπτυξης της εταιρείας. Αυτά τα brands «με σκοπό» ξεπέρασαν τα υπόλοιπα brands του ομίλου κατά 46%.

    Εν κατακλείδι, τι θα συμβουλεύατε τις εταιρείες όσον αφορά τον τομέα της εταιρικής υπευθυνότητας;

Ανεξάρτητα από το αν «οδηγός» για την εταιρεία σας είναι να μετριάσετε τους κινδύνους, να αυξήσετε τις ευκαιρίες ή απλά να «δώσετε ζωή» στα brand values, η ενασχόληση με την εταιρική υπευθυνότητα σε έναν όλο και πιο διάφανο κόσμο, απαιτεί δράση σε όλη την επιχειρηματική και brand value αλυσίδα. Καθώς οι προσδοκίες καταναλωτών και μετόχων γίνονται πιο έντονες, και η σύγκλιση μεταξύ κλάδων γίνεται πραγματικότητα, οι εταιρείες πρέπει να κατανοήσουν καλύτερα τα μεταβαλλόμενα τοπία. Οι καλά καθορισμένες συνεργασίες με ΜΚΟ μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στο να βοηθήσουν τις εταιρείες να κατανοήσουν πώς αλλάζει ο κόσμος γύρω τους και πώς να προσαρμοστούν σε αυτόν για να επιτύχουν.

    DF: Πώς μπορούν εταιρείες και ΜΚΟ να επωφεληθούν από εκδηλώσεις όπως το CSR Connecting Day;

Manny Amadi:
Όπως στις ανθρώπινες σχέσεις, οι πιο αποτελεσματικές συνεργασίες μεταξύ εταιρειών και ΜΚΟ «χτίζονται» πάνω στη βαθιά κατανόηση των ενδιαφερόντων, των αναγκών, της προσέγγισης και των όρων συμμετοχής της κάθε πλευράς. Όταν τα κοινά ενδιαφέροντα ευθυγραμμίζονται με την επιθυμία συνέργειας προς όφελος όλων των εμπλεκομένων (εταιρείες, ΜΚΟ και οι ωφελούμενοι αυτών), τότε μπορεί να τεθούν γερές βάσεις για την επιτυχία. Εκδηλώσεις όπως το CSR Connecting Day προσδίδουν αξία σε εταιρείες και ΜΚΟ, παρέχοντάς τους την ευκαιρία να ενισχύσουν την μεταξύ τους κατανόηση, να δημιουργήσουν σχέσεις και να σκεφτούν ιδέες για μελλοντικές συνεργασίες.

To 4th CSR Connecting Day θα φιλοξενηθεί στον ολοκαίνουργιο χώρο του Athens Digital Lab, στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων, την Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018.

Marketing Week Online( 29 Ιουνίου 2018)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778