Marketing Week - Nτιάνα Μπίρμπα, Coca-Cola Hellas: «Στην Coca-Cola θέλουμε έναν καλύτερο κόσμο και δουλεύουμε γι’ αυτό»

Παρασκευή, 22 Ιουνίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Nτιάνα Μπίρμπα, Coca-Cola Hellas: «Στην Coca-Cola θέλουμε έναν καλύτερο κόσμο και δουλεύουμε γι’ αυτό»

6 Ιουνίου 2018 | 10:00 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα,Τρόφιμα - Ποτά

Υιοθετώντας μια νέα στρατηγική Total Beverage Company, η Coca-Cola εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Ακούει τους καταναλωτές και τις ανάγκες τους, λανσάρει νέα προϊόντα, επεκτείνεται σε νέες κατηγορίες, επενδύει σε δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας και αναπτύσσεται με σεβασμό και ευθύνη στον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον.

Περισσότερα σχετικά με το όραμα της εταιρείας, τη νέα total beverage στρατηγική και την εφαρμογή της στην Ελλάδα, τις καινοτομίες της εγχώριας ομάδας marketing και τους πυλώνες εστίασης της Εταιρικής Υπευθυνότητας της εταιρείας, μοιράστηκε με το MW η Ντιάνα Μπίρμπα, Διευθύντρια Marketing της Coca-Cola.

    MW: Ποιο είναι το νέο όραμα της Coca-Cola, όπως εκφράζεται μέσα από τη νέα, total beverages στρατηγική της;

Ντιάνα Μπίρμπα:
132 χρόνια τώρα η Coca-Cola αφήνει το αποτύπωμά της στις καρδιές πολλών εκατομμυρίων ανθρώπων, σε όλον τον κόσμο. Αυτή είναι μια σπουδαία κληρονομιά, την οποία όλοι εμείς, η σύγχρονη γενιά των ανθρώπων της Coca-Cola, έχουμε την ευθύνη να συνεχίσουμε. Και για να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τη δουλειά μας με επιτυχία και τα επόμενα 132 χρόνια, χρειάζεται να κοιτάξουμε μπροστά. Χρειάζεται να καταλάβουμε τις τάσεις και τις δυνάμεις εκείνες που θα διαμορφώσουν την αγορά μας στο μέλλον και να κινηθούμε ανάλογα, αλλάζοντας και εμείς μαζί, για να προετοιμαστούμε σωστά για αυτά που έρχονται.

Αυτός είναι ο δικός μας χάρτης, που δείχνει έναν μακρινό προορισμό και στοιχειοθετεί το όραμά μας για το μέλλον, για εμάς, τους εμφιαλωτές μας και τους συνεργάτες μας. Όραμά μας λοιπόν, είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας, όλων των ηλικιών, όλο και περισσότερες επιλογές και προϊόντα που κάνουν τη κάθε στιγμή της ημέρας τους πιο ευχάριστη και πιο απολαυστική. Στο ταξίδι μας αυτό, ο οδικός χάρτης μας, μάς κατευθύνει να περάσουμε μέσα από έναν μονόδρομο: την ανάπτυξη με σεβασμό και ευθύνη στον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον. Αυτός είναι ο δικός μας τρόπος να ανοίγουμε δρόμους μπροστά.

    Ποια είναι τα consumer insights που οδήγησαν στη χάραξη της εν λόγω στρατηγικής;

Όταν εκπροσωπείς μία εταιρεία, της οποίας το σήμα κατατεθέν είναι η δεύτερη πιο αναγνωρίσιμη λέξη παγκοσμίως –μετά το OK!- έχεις τεράστια ευθύνη να ακούς τους ανθρώπους και τι ζητούν από εσένα. Και αφού οι προτιμήσεις και οι συνήθειες των ανθρώπων αλλάζουν, από μέρα σε μέρα και από γενιά σε γενιά, πρέπει και εμείς να αλλάζουμε ταυτόχρονα μαζί τους, για να προσαρμοζόμαστε σε αυτά που κάθε φορά ζητούν.

Τι ζητούν λοιπόν; Σήμερα, οι καταναλωτές ζητούν προϊόντα πιο φυσικά, πιο υγιεινά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον, προϊόντα που έχουν παραχθεί από βιώσιμες καλλιέργειες και διαδικασίες. Έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση της μοναδικότητας της κάθε προσωπικότητας και πιο δυνατή φωνή από ποτέ. Επιπλέον, είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σε κοινωνικά ζητήματα και απαιτούν από τις μάρκες ανάλογη συμπεριφορά. Θέλουν οι μάρκες που επιλέγουν να εκπροσωπούν έναν ανώτερο σκοπό.

Τέλος, η τεχνολογία είναι ένα ισχυρό «εργαλείο» που αλλάζει τους κανόνες, από τη μία στιγμή στην άλλη. Οι καταναλωτές μας είναι εκεί και εμείς είμαστε εκεί, μαζί τους. Πώς θα το πετύχουμε αυτό; Ανανεώνουμε την κατηγορία των αναψυκτικών και την αγαπημένη μας Coca-Cola. Επεκτεινόμαστε και σε άλλες κατηγορίες, πέραν των αναψυκτικών, ενώ ταυτόχρονα εξελίσσουμε τον τρόπο που επικοινωνούμε με τους καταναλωτές μας εκμεταλλευόμενοι τις νέες τεχνολογίες.

O CEO, κ. James Quincey, είχε δηλώσει πρόσφατα, σε μία συνέντευξή του: «Η εταιρεία Coca-Cola έχει μεγαλώσει περισσότερο από το brand Coca-Cola. Το brand Coca-Cola θα είναι γα πάντα η καρδιά της εταιρείας μας, αλλά η εταιρεία πετάει ψηλότερα από το brand. Η εταιρεία πρέπει να έχει μία ευρύτητα, μεγαλύτερη του brand». Στο πλαίσιο αυτό, επενδύουμε σημαντικά στην έρευνα και καινοτομία, αλλά και στην αλλαγή της κουλτούρας και του τρόπου σκέψης μας. Συνδυάζουμε τις υπάρχουσες αρετές μας με την ταχύτητα, την ευελιξία και το πάθος μιας start-up. Στην Coca-Cola ακούμε προσεκτικά. Μόνο έτσι μπορούμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε προϊόντα που, τόσα χρόνια όλοι ξέρουν και αγαπούν.

    Πώς μεταφράζεται μια τέτοια στρατηγική για την εταιρεία και τη λειτουργία της, ιδιαίτερα στην Ελλάδα;

Κατ’ αρχάς εξελίσσουμε τα αγαπημένα μας αναψυκτικά μειώνοντας θερμίδες και ζάχαρη. Στην Ελλάδα, τα τελευταία 10 χρόνια έχουμε μειώσει σχεδόν κατά 20% τις θερμίδες στα αναψυκτικά μας. Πολλοί δεν το γνωρίζουν, αλλά είμαστε από τις πρώτες εταιρείες παγκοσμίως που προχωρήσαμε στη δημιουργία προϊόντων με μειωμένη ζάχαρη και λιγότερες θερμίδες. Το 1986, η Coca-Cola παρουσίασε στην Ελλάδα την Coca-Cola Light, το πρώτο light αναψυκτικό στη χώρα, ενώ ακολούθησαν μετά από λίγα χρόνια η Coca-Cola Zero και η Sprite Zero.

Σημαντικότερο και πιο πρόσφατο ορόσημο είναι η Coca-Cola Stevia, η οποία μετράει ήδη ένα χρόνο επιτυχημένης πορείας. Όχι γιατί κερδίσαμε μερίδιο, αλλά γιατί ως leader της κατηγορίας είχαμε και έχουμε την ευθύνη να μεγαλώσουμε την αγορά και να φέρουμε νέους καταναλωτές, έτσι ώστε όλοι οι παίκτες να επωφελούνται –κάτι που κανένας άλλος παίκτης δεν είχε κατορθώσει έως σήμερα. Και ας θυμηθούμε ότι το συγκεκριμένο προϊόν παρουσιάσαμε σε παγκόσμια πρώτη στην Ελλάδα το 2017, με τις αγορές της Κύπρου και της Ιταλίας να ακολουθούν, ενώ μέσα στη χρονιά, αλλά και το 2019 μαθαίνουμε με πολύ χαρά και υπερηφάνεια ότι θα ακολουθήσουν και άλλες αγορές.

Απαντώντας στην ανάγκη του καταναλωτή για προϊόντα, με λίγη ή καθόλου ζάχαρη, με λίγες ή καθόλου θερμίδες, μειώσαμε την περιεκτικότητα της ζάχαρης κατά 30% στη Fanta πορτοκάλι. Ένα προϊόν που παραγεται στην ελλάδα από ελληνικά πορτοκάλια, περιέχει 20% χυμό και η συνταγή του ειναι αποκλειστικά ελληνική. Μπορείς να τη βρεις «μόνο εδώ»! «Μόνο εδώ» είναι και το σύνθημα της καμπάνιας που λανσάρουμε σε λίγες μέρες για τη Fanta.

Σήμερα, ως Coca-Cola, προσφέρουμε στην Ελλάδα, 8 brands και 35 διαφορετικά προϊόντα, εκ των οποίων 22, με λίγη ή καθόλου ζάχαρη και θερμίδες, ενώ ετοιμαζόμαστε να λανσάρουμε πολλά ακόμα μέσα στο 2018. Παράλληλα, επεκτεινόμαστε σε νέες κατηγορίες. Δημιουργούμε νέα προϊόντα που καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών. Το 2018 λανσάραμε το FuzeTea, το οποίο, μεταξύ των άλλων αναπτύσσει περαιτέρω το προϊόντικό μας χαρτοφυλάκιο, προς την κατεύθυνση του total beverage company. Προς την ίδια κατεύθυνση, λανσάρουμε αυτές τις ημέρες το Adez που σηματοδοτεί την είσοδό μας στην κατηγορία των ροφημάτων φυτικής προέλευσης με θρεπτικές ιδιότητες.

Περισσότερα σχετικά με το όραμα της εταιρείας, τη νέα total beverage στρατηγική και την εφαρμογή της στην Ελλάδα, τις καινοτομίες της εγχώριας ομάδας marketing και τους πυλώνες εστίασης της Εταιρικής Υπευθυνότητας της εταιρείας, μοιράστηκε με το MW η Ντιάνα Μπίρμπα, Διευθύντρια Marketing της Coca-Cola.

    MW: Ποιο είναι το νέο όραμα της Coca-Cola, όπως εκφράζεται μέσα από τη νέα, total beverages στρατηγική της;

Ντιάνα Μπίρμπα:
132 χρόνια τώρα η Coca-Cola αφήνει το αποτύπωμά της στις καρδιές πολλών εκατομμυρίων ανθρώπων, σε όλον τον κόσμο. Αυτή είναι μια σπουδαία κληρονομιά, την οποία όλοι εμείς, η σύγχρονη γενιά των ανθρώπων της Coca-Cola, έχουμε την ευθύνη να συνεχίσουμε. Και για να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τη δουλειά μας με επιτυχία και τα επόμενα 132 χρόνια, χρειάζεται να κοιτάξουμε μπροστά. Χρειάζεται να καταλάβουμε τις τάσεις και τις δυνάμεις εκείνες που θα διαμορφώσουν την αγορά μας στο μέλλον και να κινηθούμε ανάλογα, αλλάζοντας και εμείς μαζί, για να προετοιμαστούμε σωστά για αυτά που έρχονται.

Αυτός είναι ο δικός μας χάρτης, που δείχνει έναν μακρινό προορισμό και στοιχειοθετεί το όραμά μας για το μέλλον, για εμάς, τους εμφιαλωτές μας και τους συνεργάτες μας. Όραμά μας λοιπόν, είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας, όλων των ηλικιών, όλο και περισσότερες επιλογές και προϊόντα που κάνουν τη κάθε στιγμή της ημέρας τους πιο ευχάριστη και πιο απολαυστική. Στο ταξίδι μας αυτό, ο οδικός χάρτης μας, μάς κατευθύνει να περάσουμε μέσα από έναν μονόδρομο: την ανάπτυξη με σεβασμό και ευθύνη στον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον. Αυτός είναι ο δικός μας τρόπος να ανοίγουμε δρόμους μπροστά.

    Ποια είναι τα consumer insights που οδήγησαν στη χάραξη της εν λόγω στρατηγικής;

Όταν εκπροσωπείς μία εταιρεία, της οποίας το σήμα κατατεθέν είναι η δεύτερη πιο αναγνωρίσιμη λέξη παγκοσμίως –μετά το OK!- έχεις τεράστια ευθύνη να ακούς τους ανθρώπους και τι ζητούν από εσένα. Και αφού οι προτιμήσεις και οι συνήθειες των ανθρώπων αλλάζουν, από μέρα σε μέρα και από γενιά σε γενιά, πρέπει και εμείς να αλλάζουμε ταυτόχρονα μαζί τους, για να προσαρμοζόμαστε σε αυτά που κάθε φορά ζητούν.

Τι ζητούν λοιπόν; Σήμερα, οι καταναλωτές ζητούν προϊόντα πιο φυσικά, πιο υγιεινά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον, προϊόντα που έχουν παραχθεί από βιώσιμες καλλιέργειες και διαδικασίες. Έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση της μοναδικότητας της κάθε προσωπικότητας και πιο δυνατή φωνή από ποτέ. Επιπλέον, είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σε κοινωνικά ζητήματα και απαιτούν από τις μάρκες ανάλογη συμπεριφορά. Θέλουν οι μάρκες που επιλέγουν να εκπροσωπούν έναν ανώτερο σκοπό.

Τέλος, η τεχνολογία είναι ένα ισχυρό «εργαλείο» που αλλάζει τους κανόνες, από τη μία στιγμή στην άλλη. Οι καταναλωτές μας είναι εκεί και εμείς είμαστε εκεί, μαζί τους. Πώς θα το πετύχουμε αυτό; Ανανεώνουμε την κατηγορία των αναψυκτικών και την αγαπημένη μας Coca-Cola. Επεκτεινόμαστε και σε άλλες κατηγορίες, πέραν των αναψυκτικών, ενώ ταυτόχρονα εξελίσσουμε τον τρόπο που επικοινωνούμε με τους καταναλωτές μας εκμεταλλευόμενοι τις νέες τεχνολογίες.

O CEO, κ. James Quincey, είχε δηλώσει πρόσφατα, σε μία συνέντευξή του: «Η εταιρεία Coca-Cola έχει μεγαλώσει περισσότερο από το brand Coca-Cola. Το brand Coca-Cola θα είναι γα πάντα η καρδιά της εταιρείας μας, αλλά η εταιρεία πετάει ψηλότερα από το brand. Η εταιρεία πρέπει να έχει μία ευρύτητα, μεγαλύτερη του brand». Στο πλαίσιο αυτό, επενδύουμε σημαντικά στην έρευνα και καινοτομία, αλλά και στην αλλαγή της κουλτούρας και του τρόπου σκέψης μας. Συνδυάζουμε τις υπάρχουσες αρετές μας με την ταχύτητα, την ευελιξία και το πάθος μιας start-up. Στην Coca-Cola ακούμε προσεκτικά. Μόνο έτσι μπορούμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε προϊόντα που, τόσα χρόνια όλοι ξέρουν και αγαπούν.

    Πώς μεταφράζεται μια τέτοια στρατηγική για την εταιρεία και τη λειτουργία της, ιδιαίτερα στην Ελλάδα;

Κατ’ αρχάς εξελίσσουμε τα αγαπημένα μας αναψυκτικά μειώνοντας θερμίδες και ζάχαρη. Στην Ελλάδα, τα τελευταία 10 χρόνια έχουμε μειώσει σχεδόν κατά 20% τις θερμίδες στα αναψυκτικά μας. Πολλοί δεν το γνωρίζουν, αλλά είμαστε από τις πρώτες εταιρείες παγκοσμίως που προχωρήσαμε στη δημιουργία προϊόντων με μειωμένη ζάχαρη και λιγότερες θερμίδες. Το 1986, η Coca-Cola παρουσίασε στην Ελλάδα την Coca-Cola Light, το πρώτο light αναψυκτικό στη χώρα, ενώ ακολούθησαν μετά από λίγα χρόνια η Coca-Cola Zero και η Sprite Zero.

Σημαντικότερο και πιο πρόσφατο ορόσημο είναι η Coca-Cola Stevia, η οποία μετράει ήδη ένα χρόνο επιτυχημένης πορείας. Όχι γιατί κερδίσαμε μερίδιο, αλλά γιατί ως leader της κατηγορίας είχαμε και έχουμε την ευθύνη να μεγαλώσουμε την αγορά και να φέρουμε νέους καταναλωτές, έτσι ώστε όλοι οι παίκτες να επωφελούνται –κάτι που κανένας άλλος παίκτης δεν είχε κατορθώσει έως σήμερα. Και ας θυμηθούμε ότι το συγκεκριμένο προϊόν παρουσιάσαμε σε παγκόσμια πρώτη στην Ελλάδα το 2017, με τις αγορές της Κύπρου και της Ιταλίας να ακολουθούν, ενώ μέσα στη χρονιά, αλλά και το 2019 μαθαίνουμε με πολύ χαρά και υπερηφάνεια ότι θα ακολουθήσουν και άλλες αγορές.

Απαντώντας στην ανάγκη του καταναλωτή για προϊόντα, με λίγη ή καθόλου ζάχαρη, με λίγες ή καθόλου θερμίδες, μειώσαμε την περιεκτικότητα της ζάχαρης κατά 30% στη Fanta πορτοκάλι. Ένα προϊόν που παραγεται στην ελλάδα από ελληνικά πορτοκάλια, περιέχει 20% χυμό και η συνταγή του ειναι αποκλειστικά ελληνική. Μπορείς να τη βρεις «μόνο εδώ»! «Μόνο εδώ» είναι και το σύνθημα της καμπάνιας που λανσάρουμε σε λίγες μέρες για τη Fanta.

Σήμερα, ως Coca-Cola, προσφέρουμε στην Ελλάδα, 8 brands και 35 διαφορετικά προϊόντα, εκ των οποίων 22, με λίγη ή καθόλου ζάχαρη και θερμίδες, ενώ ετοιμαζόμαστε να λανσάρουμε πολλά ακόμα μέσα στο 2018. Παράλληλα, επεκτεινόμαστε σε νέες κατηγορίες. Δημιουργούμε νέα προϊόντα που καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών. Το 2018 λανσάραμε το FuzeTea, το οποίο, μεταξύ των άλλων αναπτύσσει περαιτέρω το προϊόντικό μας χαρτοφυλάκιο, προς την κατεύθυνση του total beverage company. Προς την ίδια κατεύθυνση, λανσάρουμε αυτές τις ημέρες το Adez που σηματοδοτεί την είσοδό μας στην κατηγορία των ροφημάτων φυτικής προέλευσης με θρεπτικές ιδιότητες.


    Πόσο σημαντική είναι για εσάς η επένδυση σε ενέργειες αμιγώς τοπικού χαρακτήρα; Για παράδειγμα, κυκλοφορήσατε πέρυσι ένα μπουκάλι Coca-Cola «ντυμένο» με εικαστικά εμπνευσμένα από την Κρήτη και τον Μινώταυρο. Ποια είναι η ανταπόκριση των καταναλωτών σε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες;

Η Coca-Cola είναι στην Ελλάδα σχεδόν 50 χρόνια. Είναι μέρος της κοινωνίας στην οποία βρίσκεται και αναπτύσσεται μαζί της, με τις χαρές και τις λύπες της, με τις επιτυχίες και τις δοκιμασίες της. Η ιστορία μας στην Ελλάδα είναι μία ιστορία φτιαγμένη από τις ιστορίες των εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών των ανθρώπων μας, των συνεργατών μας και όλων εκείνων που μας τιμούν με την επιλογή τους καθημερινά, που μας βάζουν στο καθημερινό τους τραπέζι, στο παρεάκι τους. Αυτήν την επιλογή τους την τιμούμε.

Το μπουκάλι που αφιερώσαμε στην Κρήτη, ήταν στην ουσία μία κίνηση ευγνωμοσύνης από Έλληνες σε Έλληνες.
Για πρώτη φορά χρησιμοποιήσαμε το ίδιο το προϊόν μας και τα στοιχεία της ισχυρής προσωπικότητάς του, την παγκόσμια αναγνωρισιμότητά του, για να δημιουργήσουμε ένα σύμβολο που να ταξιδέψει την Ελλάδα παντού. Στην ίδια λογική, εξειδικεύουμε τα προϊόντα, τις δράσεις μας και τις ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μας σε όλη την Ελλάδα και μέχρι στιγμής η ανταπόκριση είναι μεγάλη και συγκινητική.

Δεν θα σας μιλήσω για νούμερα, αλλά θα σας μεταφέρω τη προσωπική μου εμπειρία: πέρυσι το καλοκαίρι βρέθηκα στην Κρήτη και, περνώντας από την Κνωσσό, έκανα μία στάση στα μαγαζιά της περιοχής, για να διαπιστώσω η ίδια, αν όλα πάνε καλά. Χωρίς να γνωρίζουν την ιδιότητά μου, πιάσαμε τη κουβέντα. Πόσο μεγαλύτερη επαγγελματική ικανοποίηση μπορεί να νιώσει κάποιος από την περηφάνια και τη θέρμη που είδα στα βλέμματα και στα λόγια όλων; Οι Κρητικοί να μιλάνε τόσο περήφανα για το μπουκάλι της Coca-Cola! Αυτή η μεγάλη ανταπόκριση μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση και φέτος με την παρουσία μας σε περισσότερες περιοχές.

    Η ελληνική ομάδα marketing της Coca-Cola χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη καινοτομία όπως μας περιγράψατε. Είναι η ιδιαιτερότητα της ελληνικής αγοράς που τροφοδοτεί την καινοτομία αυτή;

Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Η καινοτομία είναι βασικό χαρακτηριστικό της προσωπικότητας της Coca-Cola, παντού στον κόσμο. Είναι η κουλτούρα της διαφορετικότητας που μας ενθαρρύνει να σκεφτόμαστε out of the box, προκειμένου να προσαρμοζόμαστε στις τοπικές ανάγκες και να ανταποκρινόμαστε στις ιδιαιτερότητες κάθε ομάδας πελατών μας. Είναι λοιπόν στρατηγικής σημασίας, για εμάς, να διαβάζουμε σωστά αυτές τις ανάγκες και να μετατρέπουμε τις επιθυμίες τους σε προϊόντα.

Και στην Ελλάδα, η καινοτομία είναι μέρος της κουλτούρας μας και του DNA μας και ως ομάδα marketing, θεωρώ οτι την ενισχύουμε και την επιδιώκουμε σε όλες της τις εκφάνσεις. Η ομάδα μας αποτελείται από εξαιρετικά νέα ταλέντα με θέληση και όραμα, με φρέσκα μυαλά και προπαντώς με growth mindset. Νοιώθω πολύ τυχερή που συνεργάζομαι μαζί τους. Γιατί για εμάς, κάθε μέρα είναι μία ευκαιρία να ξεκινήσει μία νέα ιστορία, μία νέα δημιουργία.

    Ποια άλλα στοιχεία κάνουν την Ελλάδα να ξεχωρίζει μέσα στην οικογένεια της Coca-Cola;

Με την παρουσίαση και της πρώτης παραγωγής της νέας Coca-Cola στέβια, για μία ακόμη φορά, η Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο της δραστηριότητας της εταιρείας παγκοσμίως, με το ελληνικό ταλέντο να αφήνει το σημάδι του σε όλο το πλάνο υποστήριξης του λανσαρίσματος – ένα best in class πλάνο. Αλλά αυτό δεν ήταν η πρώτη φορά και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία. Η Coca-Cola πιστεύει στη χώρα μας, στις δυνατότητές της, στο πάθος και στη δημιουργικότητά της και με κάθε ευκαιρία το αποδεικνύει. Εμείς, στην Coca-Cola θέλουμε να τιμούμε, με κάθε ευκαιρία αυτήν την εμπιστοσύνη και να είμαστε πάντα πρωτοπόροι.

    Πόσο σημαντικό είναι για εσάς να προσελκύετε και να αναπτύσσετε νέα στελέχη και ποιες αρχές ακολουθείτε στον τομέα αυτό;

Προσωπικά πιστεύω πολύ στα νέα μυαλά, στα νέα ταλέντα, στη δημιουργική σύνθεση της ωριμότητας και της εμπειρίας, με τη φρεσκάδα και την «καθαρή» ματιά ενός καινούριου ανθρώπου στην ομάδα μας. Και για αυτό το λόγο επενδύουμε σημαντικά στην ανάπτυξη νέων ταλέντων. Είναι τα νέα κύτταρα που μεταμορφώνουν και ανανεώνουν το DNA της μάρκας εδώ και χρόνια. Γνωρίζετε καλά ότι τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, οι συνθήκες έχουν στρέψει περισσότερα από 500.000 από τα καλύτερα μυαλά της χώρας μας, να μεταναστεύσουν. Η Coca-Cola θέλει να συμβάλλει στην αναστροφή αυτού του κύματος και να δώσει ευκαιρίες να μείνουν και να εργαστούν στη χώρα τους. Εργαζόμαστε γι’ αυτό προς δύο κατευθύνσεις. Η μία είναι η δημιουργία ευκαιριών μέσα στο σύστημα της Coca-Cola στην Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι το 40% των εργαζομένων μας ανήκουν στη νέα γενιά.

Ο στόχος μας είναι κάθε νέο στέλεχος να ενστερνιστεί την κουλτούρα της Coca-Cola, την κουλτούρα της υπεύθυνης και βιώσιμης ανάπτυξης. Φροντίζουμε αυτή η νέα εταιρική κουλτούρα, να ενθαρρύνει την φαντασία και την περιέργειά τους. Παράλληλα, εφαρμόζουμε με κάθε τρόπο την αρχή της στενής συνεργασίας και της διαρκούς εκπαίδευσης. Ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους μας να μοιράζονται τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους, να «ανακατεύουν συνεχώς την τράπουλα» με νέες ιδέες και αυτές να τις μετατρέπουν σε δημιουργική ενέργεια και πράξεις. Από την άλλη πλευρά, με το ποσοστό ανεργίας στους νέους να βρίσκεται σε υψηλά ποσοστά, θέλουμε επιπλέον να καλλιεργούμε τις προυποθέσεις εκείνες που θα κάνουν κάθε ταλαντούχο Έλληνα και Ελληνίδα να έχει τα εφόδια εκείνα που χρειάζεται για να βρει τον δρόμο του. Στηρίζοντας προγράμματα, όπως το ReGeneration ή το Youth Empowered, είμαστε δίπλα τους στην ανάγκη για καθοδήγηση, εκπαίδευση και ανάπτυξη των επαγγελματικών τους δεξιοτήτων.


    Η Εταιρική Υπευθυνότητα αποτελεί σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι του επιχειρείν. Ποια θα είναι η θέση της στη νέα εποχή της στρατηγικής της Coca-Cola Hellas;

Στοχεύουμε στην ανάπτυξη, αλλά μέσα από ένα τρόπο που δημιουργεί κοινό όφελος για όλους αυτούς με τους οποίους αλληλεπιδρούμε μέσα από τη δραστηριότητά μας: συνεργάτες, πελάτες, τοπικές κοινωνίες, ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Αυτό, έχουμε αποφασίσει ότι θα το επιτύχουμε εστιάζοντας σε 4 περιοχές για τις οποίες έχουμε αναλάβει ισχυρή δέσμευση:
α. Διαφύλαξη Υδάτινων Πόρων
β. Λιγότερο πλαστικό για έναν πλανήτη χωρίς απορρίμματα
γ. Στήριξη των νέων και των γυναικών
δ. Δημιουργία αξίας για τη χώρα και ανταπόκριση στην αντιμετώπιση έκτακτων κοινωνικών αναγκών

Δεσμευόμαστε μέχρι το 2030 για κάθε συσκευασία που βγάζουμε στην αγορά να συλλέγουμε άλλη μία είτε είναι δική μας είτε του ανταγωνισμού. Επιπλέον, στόχος μας είναι οι συσκευασίες μας να περιέχουν κατά μέσο όρο 50% ανακυκλωμένη ύλη. Τέλος, επενδύουμε σε υποδομές ώστε η ανακύκλωση να είναι προσβάσιμη σε όλους και να γίνει καθημερινή πράξη και συνείδηση. Αυτό είναι το όραμά μας για έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα που αποτελεί και τον πρώτο από τους τέσσερις άξονες, στους οποίους θα δώσουμε έμφαση, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκόσμια. Ο δεύτερος είναι η διαχείριση του νερού, των υδάτινων πόρων.

To 2007 θέσαμε, παγκοσμίως, το στόχο έως το 2020 να έχουμε επιστρέψει στη φύση και στις τοπικές κοινότητες ποσότητα νερού ίση με αυτή που χρησιμοποιούμε για την παραγωγή των προϊόντων μας. Είμαστε πολύ υπερήφανοι που εκπληρώσαμε το στόχο μας τέσσερα χρόνια νωρίτερα. Το 2016, επιστρέψαμε στη φύση και στις τοπικές κοινότητες ποσότητα που ισοδυναμεί με το 115% του νερού που χρησιμοποιούμε. Ένα ποσοστό που μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο. Στην Ελλάδα, εδώ και περισσότερα από δέκα χρόνια, ξεκινήσαμε, σε συνεργασία με τον εμφιαλωτή μας στην Ελλάδα, Coca-Cola Τρία Έψιλον και την GWP-Med, την πρωτοβουλία «Αποστολή Νερό», συμβάλλοντας στην άμβλυνση της λειψυδρίας σε περιοχές στις οποίες το φαινόμενο είναι έντονο.

Οι άλλοι δύο άξονες αφορούν στην ενδυνάμωση των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και των ομάδων που στη χώρα μας δοκιμάζονται περισσότερο από την κρίση, τους νέους και τις γυναίκες. Από το 2015, 4.000 νέοι έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα που έχουμε δημιουργήσει εμείς όπως οι Σχολές Επιχειρηματικότητας και το Youth Empowered, αλλά και υποστηρίζοντας άλλες πρωτοβουλίες όπως το πρόγραμμα αμειβόμενης απασχόλησης ReGeneration, των Global Shapers Athens Hub που στηρίζουμε ενεργά.

Πιστεύουμε επίσης, ότι οι γυναίκες γίνονται εξαιρετικοί επιχειρηματίες. Γι’ αυτό υλοποιούμε, στην Ελλάδα το πρόγραμμα «Counting Stars», σε συνεργασία με τη Μ.Κ.Ο. MeXoXo και το Ίδρυμα της Coca-Cola, ώστε να προσφέρουμε ευκαιρίες ενίσχυσης της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Μπορούμε πολύ εύκολα να δεχόμαστε τον κόσμο όπως είναι και να συμβιβαστούμε μ’ αυτό ή να βλέπουμε τον κόσμο όπως τον θέλουμε και να κάνουμε τα πάντα για να τον αλλάξουμε. Εμείς στην Coca-Cola θέλουμε έναν διαφορετικό, έναν καλύτερο κόσμο και δουλεύουμε γι’αυτό, με όλες μας τις δυνάμεις.

Focus Points
• Όραμά μας είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας, όλων των ηλικιών, όλο και περισσότερες επιλογές και προϊόντα που κάνουν τη κάθε στιγμή της ημέρας τους πιο ευχάριστη και πιο απολαυστική
• Η ανάπτυξη με σεβασμό και ευθύνη στον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον είναι μονόδρομος για εμάς
• Η Coca-Cola πιστεύει στη χώρα μας, στις δυνατότητές της, στο πάθος και στη δημιουργικότητά της και με κάθε ευκαιρία το αποδεικνύει
• H τεχνολογία είναι ένα ισχυρό «εργαλείο» που αλλάζει τους κανόνες, από τη μία στιγμή στην άλλη. Οι καταναλωτές μας είναι εκεί και εμείς είμαστε εκεί, μαζί τους
• Η ιστορία μας στην Ελλάδα είναι μία ιστορία φτιαγμένη από τις ιστορίες των οικογενειών των ανθρώπων μας, των συνεργατών μας και όλων εκείνων που μας τιμούν με την επιλογή τους καθημερινά, που μας βάζουν στο καθημερινό τους τραπέζι, στο παρεάκι του
• Μπορούμε πολύ εύκολα να δεχόμαστε τον κόσμο όπως είναι και να συμβιβαστούμε μ’ αυτό ή να βλέπουμε τον κόσμο όπως τον θέλουμε και να κάνουμε τα πάντα για να τον αλλάξουμε. Εμείς στην Coca-Cola θέλουμε έναν διαφορετικό, έναν καλύτερο κόσμο και δουλεύουμε γι’ αυτό, με όλες μας τις δυνάμεις

Marketing Week (T. 1540)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778