Η WIND τάραξε πρόσφατα τα νερά παρουσιάζοντας την WIND Vision, έναν «νέο τρόπο να βλέπεις τηλεόραση». Για την WIND, πρόκειται για κάτι περισσότερο από ένα ακόμη λανσάρισμα. Πρόκειται για ένα νέο όραμα με το οποίο επιχειρεί να πρωτοστατήσει στην αγορά τηλεοπτικού περιεχομένου. Πώς το «όραμα» αυτό μετουσιώνεται σε επιτυχημένη επικοινωνία;

Μία πρώτη γεύση για την εμπειρία της WIND Vision πήραμε στην εντυπωσιακή εκδήλωση παρουσίασης που έγινε πρόσφατα στον εμβληματικό χώρο του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Εκεί, τα στελέχη της εταιρείας μετέφεραν το μήνυμα της εισόδου της WIND στο χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης, με αξιώσεις που ξεφεύγουν από τα μέχρι σήμερα δεδομένα της συνδρομητικής TV στην Ελλάδα. Το φιλόδοξο αυτό εγχείρημα δεν θα μπορούσε παρά να υποστηρίζεται από αντίστοιχη επικοινωνία, και, αυτά τα επικοινωνιακά insights αναζητήσαμε στη συνέντευξη που ακολουθεί. Πώς η WIND επιχειρεί να εισάγει τους θεατές στον νέο τρόπο να βλέπεις τηλεόραση;

    MW: Με το πρόσφατο λανσάρισμα της WIND Vision, η WIND επιδιώκει όπως επισημαίνει να αλλάξει τα δεδομένα στη συνδρομητική τηλεόραση. Πόσο φιλόδοξος ήταν ο στόχος από επικοινωνιακής πλευράς του εγχειρήματος;


Αλίν Μπαρδισμπανιάν, Marketing Communications Director: Όλα ξεκινούν παρατηρώντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Είναι εμφανές ό,τι ο τρόπος κατανάλωσης περιεχομένου έχει αλλάξει, παρουσιάζοντας έντονη διάσταση εξατομικευμένης χρήσης. «Θέλω να βλέπω το περιεχόμενο που επιλέγω εγώ, στην οθόνη της επιλογής μου, τη στιγμή και στο σημείο που θέλω!». Επικοινωνιακά, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να πετύχουμε ταύτιση του καταναλωτή. Να παρουσιάσουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις προηγμένες δυνατότητες, με τρόπο απλό, φιλικό προκαλώντας το ενδιαφέρον. Ατάκες όπως: «λογικό να θες να δεις διαφορετικό περιεχόμενο μετά από τόσα χρόνια γάμου», «πετάω το περιεχόμενο από το κινητό στην οθόνη», «πάγωσε το», «κι αν θέλω να ξαναδώ κάτι» δείχνουν το relevance της υπηρεσίας στη σημερινή ζωή και παρουσιάζονται με φυσικότητα και χιούμορ. Το κεντρικό μήνυμα της επικοινωνίας, «ο νέος τρόπος να βλέπεις τηλεόραση», συνοψίζει τη νέα εμπειρία θέασης.

    Ποια είναι τα βασικά σημεία της στρατηγικής που χαράχθηκε για το λανσάρισμα της WIND Vision;

Hermann Riedl, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής και Ψηφιακού Μετασχηματισμού: Σχεδιάσαμε την WIND Vision για να προσφέρουμε μια πραγματικά νέα εμπειρία στην ελληνική αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης. Μπαίνουμε σε αυτή την αγορά σε μια περίοδο που η τεχνολογία βίντεο έχει προχωρήσει πολύ, γεγονός που μας δίνει τη δυνατότητα να παρέχουμε στους πελάτες μας μια εξαιρετικά αναβαθμισμένη εμπειρία σε σχέση με την παραδοσιακή δορυφορική τηλεόραση, που αυτή τη στιγμή είναι κυρίαρχη στην Ελλάδα. Μέσω του ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών, η νέα μας πλατφόρμα παρέχει περιεχόμενο ακόμα και σε ανάλυση 4K και HDR.

Αυτή η νέα τεχνολογία έρχεται και συναντά τους καταναλωτές με μια αλλαγμένη συμπεριφορά ως προς την κατανάλωση περιεχομένου. Πλέον δεν παρακολουθούμε μόνο live TV. Βλέπουμε Netflix, YouTube ή άλλες WebTV. Ήδη σήμερα, πάνω από το 40% της κατανάλωσης βίντεο στην Ελλάδα είναι on demand. Και πάνω από το 50% των βίντεο προβάλλονται σε άλλες συσκευές, πέρα από τη μεγάλη οθόνη της τηλεόρασης. Εκεί είναι που ερχόμαστε εμείς με την WIND Vision. WIND Vision σημαίνει τεχνολογία αιχμής και πλούσιο περιεχόμενο που καλύπτει τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Παροχή οποιουδήποτε περιεχομένου, οποιαδήποτε στιγμή, σε οποιαδήποτε συσκευή.

    Πως συνδέεται το μήνυμα της WIND Vision με το εταιρικό όραμα και την επικοινωνία της WIND συνολικά;

Αλίν Μπαρδισμπανιάν: Η επικοινωνία της WIND συνθέτει το χαρακτήρα της μάρκας, με εικόνα που αρμόζει σε ένα σύγχρονο επικοινωνιακό πάροχο. Οι προηγμένες τεχνολογικά δυνατότητες της WIND Vision και η νέα εμπειρία θέασης, ενισχύουν το δυναμισμό και την εξέλιξη της μάρκας. Το μήνυμα «o νέος τρόπος να βλέπεις τηλεόραση» είναι σε απόλυτη συνέπεια με τη νέα εποχή της WIND.

    Πόσο σημαντικό είναι θεωρείτε το να δημιουργήσετε περιεχόμενο στα media και στα social media για την προώθηση της WIND Vision; Πώς το έχετε αντιμετωπίσει;

Γιώργος Τσαπρούνης, Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων: Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για την εταιρία μας. Για όλους εμάς στη WIND , είναι το επιστέγασμα μιας πολύ σοβαρής δεκαετούς προσπάθειας που ξεκίνησε μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες για την οικονομία και τη χώρα μας. Επομένως η δημοσιότητα και η προβολή τόσο στα παραδοσιακά Μέσα, ελληνικά και ξένα, όσο και στα social media είναι βασικό κεφάλαιο. Στόχος μας μέσα από το πλάνο επικοινωνίας είναι αφενός να ενημερώσουμε το θεσμικό, επενδυτικό και καταναλωτικό κοινό για την είσοδο της WIND στη συνδρομητική τηλεόραση, αφετέρου να κάνουμε γνωστό ότι είμαστε ένας σύγχρονος τηλεπικοινωνιακός πάροχος, που ανήκει στη λίστα με τις πλέον προηγμένες εταιρίες της Ευρώπης.

Είμαστε περήφανοι που η WIND αποτελεί παράδειγμα υγιούς ελληνικής επιχειρηματικότητας και αυτό θέλουμε να το μοιραστούμε. Από το συγκεκριμένο πλάνο επικοινωνίας ωστόσο, δεν θα μπορούσε να λείπει το πρακτικό κομμάτι. Τα features της πλατφόρμας, το εκπαιδευτικό κομμάτι, τα tutorials. Δημοσιεύματα και συνεντεύξεις με επεξηγηματικό χαρακτήρα. Γιατί έχει αλλάξει ο τρόπος που βλέπουμε τηλεόραση και η WIND Vision είναι ακριβώς αυτό που αναζητά μια οικογένεια. Ενημέρωση και ψυχαγωγία για όλους, όποτε την επιθυμούν. Τα social media και οι influencers φυσικά λειτουργούν εξαιρετικά και παίζουν το δικό τους ρόλο σε αυτή την περίπτωση. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τη συνεργασία με δημοφιλείς προσωπικότητες που ήδη χρησιμοποιούν την WIND Vision και αναρτούν τα πιο θετικά μηνύματα και σχόλια στις σελίδες στους στο Facebook και Instagram.


    Έχουμε ήδη ακούσει και διαβάσει πολλά για την WIND Vision. Ποια είναι τα βασικά σημεία που υπογραμμίζουν την έλευση της νέας εποχής στη συνδρομητική τηλεόραση;

Hermann Riedl: Η συνδρομητική τηλεόραση κάποτε ήταν ένα πακέτο διαφόρων δορυφορικών καναλιών, με δυνατότητα ζωντανής παρακολούθησης σε μια μεγάλη τηλεόραση στο σαλόνι. Η νέα εποχή της Pay TV απελευθερώνει τον καταναλωτή και παρέχει μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία θέασης. Πρώτα από όλα, το περιεχόμενο έχει γίνει πολύ πλουσιότερο. Εκτός από τα ελεύθερα κανάλια, υπάρχουν υπηρεσίες video on demand όπως το Netflix και το YouTube και πολλές άλλες εξειδικευμένες υπηρεσίες που παρέχουν extreme σπορ, TED συνομιλίες, Ιαπωνικά Anime ή Bollywood. Επίσης, υπάρχει μια τεράστια προσφορά περιεχομένου για επιλογές σε μουσική και παιχνίδια. Επίσης, ο καταναλωτής αποδεσμεύεται από το πρόγραμμα της παραδοσιακής τηλεόρασης.

Με το restart, το catch-up και την παύση μπορεί να παρακολουθήσει τις ειδήσεις όποτε φτάσει σπίτι και όχι βάσει προγράμματος ή να δει από την αρχή το επεισόδιο της σειράς που έχει ξεκινήσει νωρίτερα. Ακόμη, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί αυτό που τον ενδιαφέρει οπουδήποτε μέσα στο σπίτι και σε οποιαδήποτε συσκευή. Το «παρακολουθώ τηλεόραση στο πάρκο» είναι διαφορετική περίπτωση. Αλλά το να βλέπω τηλεόραση σε όποιο δωμάτιο του σπιτιού μου θέλω μέσω tablet ή smartphone είναι μια ευκολία που εκτιμάται ιδιαιτέρως. Δημιουργήσαμε μια υπηρεσία που παρέχει όλα τα παραπάνω, μια πρωτοπόρα πλατφόρμα με τεχνολογία αιχμής σε έναν πλούσιο περιβάλλον πλοήγησης. Όλα σε ένα και εύκολα, χωρίς διαφορετικούς αποκωδικοποιητές και τηλεχειριστήρια.

    Υπάρχει κάποιο feedback ήδη από το κοινό για την αποδοχή της νέας πλατφόρμας; Ποια είναι τα κυριότερα σχόλια/εντυπώσεις που έχετε;

Βασίλης Δεληκούρας, Υπεύθυνος WIND Vision: Λαμβάνουμε πολύ θετικά μηνύματα από τον κόσμο. Τόσο από τους υφιστάμενους πελάτες μας, όσο και από αυτούς που απλώς είδαν τη διαφήμιση και πέρασαν από ένα κατάστημα WIND για δουν τη WIND Vision «ζωντανά». Οι πρώτοι πελάτες που ενεργοποιήθηκαν αναφέρουν το πόσο απλό τους φάνηκε να συνδέσουν τον αποκωδικοποιητή. Όσοι δε έχουν ήδη γραμμή σταθερής και internet από τη WIND , εντυπωσιάζονται από το γεγονός ότι φεύγουν από το κατάστημα μας με τον εξοπλισμό και η υπηρεσία τηλεόρασης είναι ήδη ενεργή όταν συνδέουν τον αποκωδικοποιητή στο σπίτι.

Πρέπει όμως να αναφέρω πως όλοι ανεξαιρέτως, πελάτες και μη, σχολιάζουν θετικά την προσέγγισή μας στις συνεργασίες περιεχομένου και ιδιαίτερα αυτή με το Netflix. Δουλέψαμε επί σειρά μηνών με την ομάδα επικοινωνίας του Netflix για να έχουμε ένα αποτέλεσμα που να εξυπηρετεί τόσο το λανσάρισμα του νέου μας προϊόντος, όσο και την τοποθέτηση της υπηρεσίας Netflix στο ευρύ ελληνικό κοινό. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε και η ανταπόκριση του κόσμου δείχνουν πως πετύχαμε τους επικοινωνιακούς στόχους μας.

ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑ

    MW: Ένα από τα σημεία αναφοράς στο event παρουσίασης του νέου προϊόντος, ήταν και η φιλοξενία του στο ΕΜΣΤ. Για ποιους λόγους επιλέχθηκε το συγκεκριμένο venue;

Γιώργος Τσαπρούνης: Το ΕΜΣΤ είναι αναμφισβήτητα κτίριο – σημείο αναφοράς για την Αθήνα. Η τοποθεσία, η ιστορία του αλλά και ο νέος του ρόλος στον πολιτισμό και τη σύγχρονη τέχνη, η σπουδαία του αρχιτεκτονική, είναι στοιχεία που το κάνουν μοναδικό. Όπως μοναδικό ήταν και αυτό που θέλαμε για τους καλεσμένους μας. Η πρώτη εμπειρία με την WIND Vision έπρεπε να είναι ξεχωριστή, όπως η υπηρεσία. Το ΕΜΣΤ ταυτίζεται με την καινοτομία από την εποχή της ΦΙΞ, επίσης κοινό στοιχείο, ενώ είμαστε η πρώτη εταιρία που πραγματοποίησε στους χώρους του το δικό της, αποκλειστικό, ολοήμερο event. Η αισθητική των εσωτερικών χώρων και η θέα στην Ακρόπολη από τον τελευταίο όροφο δημιούργησαν μια καταπληκτική ατμόσφαιρα. Το σκηνικό και η παρουσίαση με τις μεγάλες LED full HD οθόνες άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, τόσο στην Συνέντευξη Τύπου όσο και στο event για τους top 100 managers της εταιρείας.

Focus Points
• Η μεγαλύτερη πρόκληση επικοινωνιακά ήταν η επίτευξη της ταύτισης του καταναλωτή
• Το μήνυμα «ο νέος τρόπος να βλέπεις τηλεόραση» συνοψίζει τη νέα εμπειρία θέασης
• Μεταξύ των στόχων της επικοινωνίας είναι να αναδείξει την εικόνα της WIND ως σύγχρονου, ευρωπαϊκού παρόχου
• Τα social media και οι influencers παίζουν το δικό τους σημαντικό ρόλο στην επικοινωνία
• Σήμερα, πάνω από το 40% της κατανάλωσης βίντεο στην Ελλάδα είναι on demand και…πάνω από το 50% των βίντεο προβάλλονται σε άλλες συσκευές, πέραν της τηλεόρασης
• Η νέα εποχή της Pay TV απελευθερώνει τον καταναλωτή μέσα από πιο εξατομικευμένη εμπειρία
• Η WIND Vision είναι για τη WIND το επιστέγασμα μιας πολύ σοβαρής δεκαετούς προσπάθειας