«Ερχόμαστε να επαναπροσδιορίσουμε τις σχέσεις πελατών και brands μέσα από τα οφέλη του In-store Experience Marketing», μας λέει ο Νίκος Μαραγκόπουλος, Managing Director της Mad In Media, μιλώντας για την ανερχόμενη τάση της δημιουργίας εμπειριών για τους καταναλωτές σε φυσικό, online αλλά και omnichannel περιβάλλον. Πώς μπορούν να ωφεληθούν τελικά τα brands από την τάση αυτή;

Όπως επισημαίνει ο Νίκος Μαραγκόπουλος, σήμερα η Mad In Media είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα η οποία εξειδικεύεται σε παροχή υπηρεσιών In-store Experience Marketing, ερχόμενη να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε όλα τα brands που επιθυμούν να πετύχουν στο In-store περιβάλλον και στους business marketing στόχους τους, με όχημα την εμπειρία. Σύμφωνα με τον ίδιο, ζητούμενο για μια επιτυχημένη In-store Marketing καμπάνια αποτελεί ο συνδυασμός όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπινων αισθήσεων.

    MW: Η έννοια της «εμπειρίας» έχει ανέβει πολύ τα τελευταία χρόνια στην ατζέντα του Marketing. Ποιο είναι το περιεχόμενο που δίνετε εσείς στην έννοια αυτή;

Νίκος Μαραγκόπουλος: Στο σύγχρονο κόσμο του Marketing, τα brands καλούνται να προσφέρουν τις κατάλληλες εμπειρίες στο καταναλωτικό κοινό, προκειμένου αυτά να συνδεθούν απόλυτα και επιτυχημένα μαζί του. Στο πλαίσιο αυτό, βασικός στόχος των υπηρεσιών Marketing είναι να μπορέσει να προσφέρει τις κατάλληλες εμπειρίες στο καταναλωτικό κοινό, ώστε οι τελευταίοι να ταυτιστούν με το brand και να μεταδώσουν την εμπειρία τους στο δικό τους κοινωνικό δίκτυο, πάντα μέσα από τη χρήση των social media, δηλαδή να μετατραπούν σε digital ambassadors δημιουργώντας ένα ταξίδι, μια εμπειρία, ένα customer journey! Άρα, είναι βασικό ζητούμενο η δημιουργία Marketing εμπειριών. Ο συνδυασμός όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπινων αισθήσεων αποτελεί ζητούμενο για μία επιτυχημένη In-store Marketing campaign, έτσι ο υποψήφιος καταναλωτής οδηγείται σε μία ολοκληρωμένη εμπειρία την οποία, με τη σειρά του, μεταφέρει στο δικό του κοινωνικό ιστό.

    Το φυσικό κατάστημα επανέρχεται σήμερα ως σημαντικός χώρος σύνδεσης των brands με τους καταναλωτές, και φυσικά και πωλήσεων. Ποιος είναι ο ιδιαίτερος ρόλος του Experience Marketing εντός του φυσικού καταστήματος;

Η άμεση σύνδεση του online με το offline περιβάλλον και η κατεύθυνση του κάθε χρήστη από το online περιβάλλον στο φυσικό κατάστημα, είναι απαραίτητη στις μέρες μας. Το φυσικό κατάστημα καλείται να δημιουργήσει νέους τρόπους επικοινωνίας με τους επισκέπτες του και να προσφέρει ολοκληρωμένες εμπειρίες, ώστε να συνδεθούν μαζί του και να μεταφέρουν την εμπειρία τους και στο δικό τους κοινωνικό δίκτυο. Δηλαδή, στόχος είναι να δημιουργήσουμε trends και ένα ισχυρό community βασισμένο στον πυρήνα των αξιών και στο DNA του κάθε brand ξεχωριστά. Σήμερα, η MAD in Media, η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα η οποία εξειδικεύεται σε παροχή υπηρεσιών In-store Experience Marketing, έρχεται να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε όλα τα brands που επιθυμούν να πετύχουν στο In-store περιβάλλον τους και στους businesswise marketing στόχους τους.

    Επιπλέον, στο πλαίσιο της omnichannel στρατηγικής που οφείλουν σήμερα να ακολουθούν brands και retailers, ποιο είναι το added value που μπορεί να προσφέρει το Marketing εμπειριών;

Μια omnichannel στρατηγική για retailers, βοηθάει να έχει ο πελάτης μια κοινή εμπειρία Marketing, είτε ξεκινάει το ταξίδι μέσα από το κατάστημα, είτε εκτός από αυτό. Αυτό έχει μια ιδιαίτερη σημασία, μιας και οι πελάτες πλέον ξεκινούν την έρευνα online, για να καταλήξουν τελικά να πραγματοποιήσουν την αγορά σε ένα φυσικό κατάστημα. Το omnichannel, δίνει τη δυνατότητα μιας προσωπικής εμπειρίας. Το Marketing εμπειριών βοηθάει στο να ενισχύσει την εμπειρία αυτή και να τη τονώσει στο φυσικό κατάστημα. Το omnichannel, μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε engage τον καταναλωτή, ανεξάρτητα εάν αυτός βρίσκεται online ή offline και εδώ το Marketing εμπειριών ενισχύει τη διαδικασία engagement με μία σειρά από Marketing ενέργειες. Το Marketing των εμπειριών ενισχύει την omnichannel στρατηγική, δημιουργώντας ευκαιρίες πώλησης, καθώς και τη δυνατότητα διασύνδεσης του online με το offline περιβάλλον, με στόχο την μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων κάθε In-store Marketing ενέργειας.

    Κλείνοντας, θα μπορούσατε να μας αναφέρετε best practices από το εξωτερικό που δείχνουν το «μέλλον» στον τομέα του In-store Experience Marketing;

Έχουμε ήδη εξετάσει case studies που έχουν αναδείξει την πρωτοπορία και το μέλλον ως προς το In-store Experience Marketing.
– Top Shop: Τα Top Shop είναι ένα μεγάλο αγγλικό brand ρούχων κυρίως, που έχει αλλάξει την εμπειρία και το shopping του καταναλωτή μέσα στα καταστήματα, βάζοντας την τεχνολογία στο επίκεντρο. Αυτό το έχει πετύχει χρησιμοποιώντας διάφορα είδη τεχνολογίας όπως virtual fitting rooms, όπου οι πελάτες μπορούν να δουν πριν φορέσουν κάποια ρούχα, μέσα από τις οθόνες, ώστε να επιλέξουν διαφορετικούς συνδυασμούς και μέσω της οθόνης, να καταλάβουν τι τους ταιριάζει και τι όχι. Όλο αυτό είναι reactive, γιατί τους προτείνει όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Το ίδιο έχουν κάνει στο κομμάτι που λέγεται βιτρίνα, χρησιμοποιώντας digital μοντέλα που αντικαθιστούν τα παλιά μοντέλα, προσφέροντας με αυτό το τρόπο οικονομία και διαφορετικότητα, αφού τα digital μοντέλα μπορούν ανά πάσα στιγμή να αλλάξουν είτε ρούχο, είτε ύφος, είτε στυλ.
– Shiseido: Η συγκεκριμένη εταιρεία ήθελε να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή και γι’ αυτό δημιούργησε το virtual mirror. Το virtual cosmetic mirror, είναι μία οθόνη μέσα από την οποία ο πελάτης, σκανάροντας το barcode του προϊόντος που έχει επιλέξει, μπορεί να δει πως θα εφαρμόζεται στο πρόσωπό του, ώστε με αυτό τον τρόπο να μπορέσει να επιλέξει τον αντίστοιχο τόνο και ύφος που ταιριάζει στον ίδιο, με βάση την επιδερμίδα του, όπου χωρίς καν να το δοκιμάσει, θα έχει δει το τελικό αποτέλεσμα. Το λογισμικό αυτό έχει κάμερα που καταγράφει το πρόσωπο, ώστε να μπορεί να εφαρμόσει το προϊόν στο πρόσωπο του πελάτη και να πάρει τις φωτογραφίες που θα μπορεί να συζητήσει με τους υπαλλήλους του καταστήματος ή να το μοιραστεί online στο διαδίκτυο με τους φίλους του.
– Αθλητικά Είδη: Αντίστοιχες εφαρμογές χρησιμοποιούν και τα καταστήματα αθλητικών ειδών, κάνοντας τις προσφορές τους πιο προσωπικές. Ο πελάτης δοκιμάζει διάφορα παπούτσια πάνω σε κυλιόμενους διαδρόμους και, με βάση το τρέξιμο, το monitor εμφανίζει την ταχύτητα και την γεωμετρία του ποδιού, ώστε ο πελάτης να διαλέξει ποιο παπούτσι είναι κατάλληλο για εκείνον. Παράλληλα, δημιουργούν κιόσκια, όπου οι πελάτες μπορούν να κάνουν συνδυασμούς και να δημιουργήσουν το δικό τους αθλητικό παπούτσι, προσθέτοντας χρώματα, σχέδια κ.τ.λ. Άρα μιλάμε για ένα καθαρά προσωποποιημένο customer experience και προσωποποιημένη πώληση.
– Retail: Τέλος, ο χώρος των super market λειτουργεί αξιοποιώντας όλο το marketing mix, τις οθόνες αλλά και το audio marketing, καθοδηγώντας τον καταναλωτή στην mobile εφαρμογή τους. Μέσα από την συγκεκριμένη εφαρμογή, ο καταναλωτής μπορεί να δει προσωποποιημένες προσφορές, να σκανάρει συγκεκριμένα πράγματα που τον ενδιαφέρουν και να επιλέξει συνταγές και προτεινόμενες λύσεις προϊόντων. Ο φυσικός με τον ψηφιακό κόσμο, έχουν πλέον ενοποιηθεί.

ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ
Το ζητούμενο σε ένα επιτυχημένο action plan σε επίπεδο In-store Experience Marketing, είναι ο συνδυασμός όσο το δυνατόν περισσότερων αισθήσεων μέσα από υπηρεσίες που αφορούν την όραση, τη ακοή, την αφή, την όσφρηση, ακόμα και τη γεύση.
Μια επιτυχημένη Marketing ενέργεια, προσφέρει την ευκαιρία σε όλους τους δυνητικούς καταναλωτές, να μπορέσουν να έρθουν ακόμη πιο κοντά με το brand και να βελτιώσουν το perception που έχουν γι’ αυτό. Digital Signage – Audio Jingle & Music Marketing – Touch & Feel Marketing – Scent Marketing (οσφρητικό Marketing), είναι οι βασικές υπηρεσίες τις οποίες μπορεί να χρησιμοποιήσει και συνδυαστικά ένα brand, έτσι ώστε να οδηγήσει το In-store Experience Marketing που θα κάνει τη διαφορά.

Η Mad in Media είναι η 1η εταιρεία στην Ελλάδα η οποία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην παροχή υπηρεσιών In-store Experience Marketing. www.madinmedia.gr