Με όραμα την προώθηση και ανάπτυξη της ποιότητας στην εξυπηρέτηση του πελάτη, πολίτη, καταναλωτή, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα στην ελληνική αγορά, το ΕΙΕΠ επιτελεί εδώ και χρόνια σημαντικό έργο στον τομέα, μέσα από πολυεπίπεδη δραστηριότητα.

Το έργο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ) είναι κομβικής συμβολής και σημασίας για τα ελληνικά εταιρικά δρώμενα και συμβάλλει, επιπρόσθετα, στην αναβάθμιση και την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του, Frank Thibaut, μιλάει στο Marketing Week για το όραμα του Ινστιτούτου, για τις δραστηριότητες μέσω των οποίων υλοποιείται και για τους συνεργάτες που φροντίζουν για την επίτευξη των στόχων του, αλλά και για τη σπουδαιότητα της ποιοτικής εξυπηρέτησης πελάτη.

    MW: Το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών είναι σήμερα ένα από τα πιο δραστήρια στην ελληνική αγορά. Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι του;

Frank Thibaut: Το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών είναι ένας δραστήριος οργανισμός, θετικά εξελισσόμενος.
Το όραμα του ΕΙΕΠ είναι η προώθηση και ανάπτυξη της ποιότητας στην εξυπηρέτηση του πελάτη, πολίτη, καταναλωτή, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα στην ελληνική αγορά.
Οι στόχοι του Ινστιτούτου επικεντρώνονται στη:
– Δημιουργία και διάδοση εξειδικευμένης γνώσης στον χώρο της εξυπηρέτησης πελατών.
– Επιβράβευση των καλύτερων στελεχών στην εξυπηρέτηση πελατών ανά κλάδο και επίπεδο.
– Υιοθέτηση επιτυχημένων πρακτικών μέσω της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών μεταξύ των μελών του ινστιτούτου, και μέσω συνεδρίων και άλλων δραστηριοτήτων, στις οποίες συμμετέχουν διεθνείς ομιλητές.

    Πώς υλοποιούνται αυτοί οι στόχοι; Με ποιες δράσεις και ενέργειες;


Οι στόχοι του ΕΙΕΠ επιτυγχάνονται με την πραγματοποίηση σειράς εξειδικευμένων δραστηριοτήτων που καλύπτουν όλα τα εταιρικά επίπεδα. Για παράδειγμα, στην τελευταία διετία, πραγματοποιήθηκαν 93 δραστηριότητες με τη συμμετοχή 6.361 στελεχών. Στο πλαίσιο της διεύρυνσης των δραστηριοτήτων, θεσμοθετήθηκε η Εθνική Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών, ενός θεσμού με παγκόσμια αναγνώριση, στον οποίο για πρώτη φορά υπό την αιγίδα και την καθοδήγηση του ΕΙΕΠ, 72 εταιρείες έδωσαν το «παρών» πανελλαδικά, αναδεικνύοντας τον ανθρωποκεντρισμό τους, με ιδιαίτερη έμφαση στον εσωτερικό και εξωτερικό πελάτη τους.

Επιπλέον, το ΕΙΕΠ σε συνεργασία με το ALBA προσφέρει ένα νέο πρόγραμμα στα μέλη του για το σύγχρονο customer service που αποτελεί μία επιπλέον αναγνωρισμένη συνεισφορά του ΕΙΕΠ προς τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Το ΕΙΕΠ παρακολουθεί και εναρμονίζεται με τις εξελίξεις σε ένα τομέα που αποτελεί κλειδί βιωσιμότητας για κάθε επιχείρηση, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τον κλάδο δραστηριοποίησής της. Στο πλαίσιο αυτό, το έργο του ΕΙΕΠ είναι αναγνωρίσιμο, καινοτόμο και κυρίως διαχρονικό.

    Το Ινστιτούτο όπως κάθε ζωντανός οργανισμός αποτελείται από δραστήρια στελέχη που «τρέχουν» τις δράσεις του. Εκτός από εσάς που είστε ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κύριε Thibaut, θα θέλατε να μας πείτε ποιοι άλλοι συνεργάτες αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» του ΕΙΕΠ;


Το ΕΙΕΠ έχει διοικητική δομή, που αξιοποιείται πλήρως για την εύρυθμη λειτουργία του. Υπάρχει ένα 7μελές διοικητικό συμβούλιο (Δ.Σ) το οποίο εκλέγεται ανά διετία από τις εταιρείες-μέλη του Ινστιτούτου. Τη διετία που διανύουμε, Αντιπρόεδρος είναι ο Ιωάννης Μποζοβίτης, Sales & Human Resources Director της Praktiker Hellas, Γενικός Γραμματέας ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Εμπορικός Διευθυντής της Yuboto και Ταμίας η Ελένη Περιστεράκη, Eπικεφαλής Direct Banking & Retail C E, Βοηθός Γεν. Διευθυντή, Eurobank Ergasias.

Μέλη του Δ.Σ. είναι ο Ελευθέριος Σαμαράς, Διευθύνων Σύμβουλος-Managing Director Express Greece & Cyprus της DHL Express Ελλάς, ο Γιώργος Σιώμκος, Κοσμήτορας της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ, Καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ο Νίκος Αποστολόπουλος, Customer Experience Director της ΟΠΑΠ. Επιπλέον, υπάρχει επιμερισμός δραστηριοτήτων μεταξύ όλων των μελών του Δ.Σ, όπου το κάθε μέλος αναλαμβάνει αρμοδιότητα επίβλεψης και καθοδήγησης δραστηριότητας (ή ομάδας δραστηριοτήτων) ξεχωριστά, με σκοπό την επιτυχημένη πραγματοποίησή της.

Παράλληλα με τα εκλεγμένα μέλη του Δ.Σ, στο ΕΙΕΠ λειτουργεί μόνιμη διοικητική ομάδα, με σκοπό την υλοποίηση των αποφάσεων που λαμβάνονται από τα μέλη του Δ.Σ και την επιτυχημένη επίτευξη, στην πράξη, των στόχων του ΕΙΕΠ. Στην τρέχουσα χρονική περίοδο, η διοικητική ομάδα του ΕΙΕΠ απαρτίζεται τον Μιχάλη Ποντικό, Business Development Manager, την Αναστασία Γεωργοπούλου, Operations Executive και τη Μαρία Καραδελή, Training Coordinator & P.R, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, ώστε να υλοποιούνται ομαλά και αποτελεσματικά όλες οι δραστηριότητες του Ινστιτούτου.

    Υπάρχει κλειδί επιτυχίας για το έργο του Ινστιτούτου;


Το κλειδί της επιτυχίας  μέχρι σήμερα βρίσκεται στην αναγνώριση από όλους τους συμμετέχοντες, μέλη του Δ.Σ και στελέχη του Ινστιτούτου, ότι επιτελείται ένα έργο που πραγματικά αγγίζει τη «λειτουργική καρδιά» κάθε επιχείρησης. Πάνω από όλα όμως, είναι οι ίδιες οι εταιρείες-μέλη του και τα στελέχη τους, που με την ενεργή συμμετοχή τους επιβραβεύουν, και έμπρακτα αναδεικνύουν, το έργο που παράγεται.


    Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν σήμερα τα στελέχη που εργάζονται στην εξυπηρέτηση πελατών;

Η προσφορά ποιοτικής και επαγγελματικής εξυπηρέτησης αφορά σε όλα τα τμήματα και τους υπαλλήλους μιας επιχείρησης. Οι προκλήσεις των στελεχών στην εξυπηρέτηση πελατών είναι πολλαπλές και καθόλου εύκολες στην αντιμετώπισή τους. Για παράδειγμα, πρόκληση είναι η δημιουργία ποιοτικής εταιρικής κουλτούρας που θα αναδείξει στην πράξη την εκπαίδευση των στελεχών, αλλά και θα καλύψει τις ανάγκες του ο πελάτης με τρόπο επαγγελματικό και σύγχρονο. Πρόκληση ακόμη είναι, η διαχρονικά άριστη εξυπηρέτηση των πελατών από τα στελέχη μιας εταιρείας.

Στο πλαίσιο αυτό, το ΕΙΕΠ με τις στοχευμένες δραστηριότητές του, προσφέρει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση, όχι απλά να ενδοσκοπήσει και να εντοπίσει τις ανάγκες της στον τομέα του customer service, αλλά και να συγχρονιστεί στην πράξη με τα ελληνικά και διεθνή πρότυπα. Για τον λόγο αυτό, η συμβολή του ΕΙΕΠ στα στελέχη των εταιρειών–μελών του να αντεπεξέλθουν καλύτερα στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, είναι πολύ μεγάλης σημασίας, τόσο σε ατομικό, όσο και σε εταιρικό επίπεδο.

    Η «φροντίδα πελάτη» εξελίσσεται σε βασικό διαφοροποιό παράγοντα και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη σύγχρονη επιχείρηση. Σε τι βαθμό πιστεύετε ότι στην ελληνική αγορά έχει γίνει αυτό κατανοητό και πραγματοποιούνται σχετικές «επενδύσεις»;

Η ελληνική επιχείρηση αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει αν θέλει να επιβιώσει στο δύσκολο και άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον των σημερινών συγκυριών. Σίγουρα υπάρχει ακόμα δρόμος να διανυθεί μέχρι να διαμορφωθεί, από όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις, κουλτούρα που να αγκαλιάζει ολιστικά και έμπρακτα τον πελάτη και τις ανάγκες του σχετικά με την αποτελεσματική εξυπηρέτησή του. Εν τούτοις, η πρόοδος που σημειώνεται στον τομέα αυτόν είναι ήδη εμφανής. Η αναγνώριση της σημασίας που οι εταιρείες προσδίδουν στο customer service, φαίνεται από τη διαχρονική και σύγχρονη εκπαίδευση που ολοένα και περισσότερο φροντίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις να δίνουν στα στελέχη τους, σε όποιο τμήμα ή βαθμίδα και αν βρίσκονται.

Παράλληλα, γίνεται ισχυρότερη η πεποίθηση ότι υπάρχει ένα κοινό ταξίδι μεταξύ της επιχείρησης και του πελάτη της. Πρόκειται για ταξίδι βιωματικό και αντιλαμβάνονται πλέον οι επιχειρήσεις ότι, ένα από τα κλειδιά στη δημιουργία πιστών πελατών είναι η θετική εμπειρία που ο πελάτης τους αποκομίζει και μάλιστα διαχρονικά. Στο πλαίσιο αυτό, και με σκοπό να αποκτήσουν ή να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους, οι ελληνικές επιχειρήσεις προσπαθούν να ακολουθούν και να εφαρμόζουν επιτυχημένες πρακτικές του σύγχρονου customer service. Η επένδυση των επιχειρήσεων σε αυτούς τους τομείς, ενισχύει την πελατειακή τους πιστότητα, που είναι και ένας από τους κύριους παράγοντες της εταιρικής κερδοφορίας.

    Σε συνέχεια αυτού, πόσο σημαντικό κρίνεται το έργο του Ινστιτούτου στην ενδυνάμωση της ελληνικής επιχειρηματικότητας εν γένει;

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών, προσφέρει έργο ποιοτικό και αναγνωρίσιμο από τα μέλη του. Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται, και τα αυξημένα ποσοστά συμμετοχών των στελεχών των εταιρειών σε αυτές, είναι δύο από τους κύριους δείκτες για τη σημαντικότητα και –κυρίως- τη συμβολή του έργου του ΕΙΕΠ στην ενδυνάμωση της εταιρικής επιχειρηματικότητας. Αδιαμφισβήτητα, το έργο του ΕΙΕΠ είναι κομβικής συμβολής και σημασίας για τα ελληνικά εταιρικά δρώμενα, και συμβάλλει επιπρόσθετα στην αναβάθμιση και εν κατακλείδι στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.

«LEADING CHANGE IN A CONNECTED WORLD»
Ένας από τους θεσμούς- events του ΕΙΕΠ, είναι το Ελληνικό Συνέδριο Κορυφής στην Εξυπηρέτηση Πελατών που διοργανώνεται φέτος για 13η χρονιά. Πώς διαμορφώνεται φέτος η διοργάνωση;
Σε συνεργασία με την BOUSSIAS, φθάσαμε αισίως στο 13ο Ελληνικό Συνέδριο Κορυφής στην Εξυπηρέτηση Πελατών. Στο ετήσιο συνέδριο που πλέον αποτελεί θεσμό για τον κλάδο, φέτος θα παρουσιάσουμε όλες τις νέες τάσεις που αναμένεται να κυριαρχήσουν στην εξυπηρέτηση των πελατών κατά τα επόμενα χρόνια, με έμφαση στις δυνατότητες που προσφέρει ο connected κόσμος και οι σχετικές εφαρμογές. Με κεντρικό τίτλο «Leading Change in a Connected World», θα εξετάσουμε στις 22 Μαΐου, τον ρόλο της Εξυπηρέτησης Πελατών στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, αναλύοντας τις νέες δυνατότητες που παρέχουν οι εξελίξεις σε πεδία όπως artificial intelligence, robotics, augmented reality, 3D printing, chatbots κ.ά., που αναβαθμίζουν την επαφή, την επικοινωνία και τη σχέση με τον πελάτη.

Έχουμε εξασφαλίσει ήδη τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι θα παρουσιάσουν ό,τι πιο φρέσκο έχει να επιδείξει η αγορά στο customer service και customer experience, από επίκαιρα θέματα, όπως η εφαρμογή του κανονισμού προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR), μέχρι καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές και καλές πρακτικές που εμπνέουν, κινητοποιούν και δίνουν τροφή για σκέψη στα στελέχη του χώρου της εξυπηρέτησης. Το συνέδριο αποτελεί μια από τις σημαντικότερες, στρατηγικού περιεχομένου, εκδηλώσεις του Ινστιτούτου. Καλούμε, λοιπόν, όλες τις επιχειρήσεις-μέλη μας, αλλά και το σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, να αξιοποιήσουν αυτή τη μοναδική ευκαιρία ενημέρωσης για τις νέες τάσεις στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών, αλλά και ανταλλαγής απόψεων, στο περιβάλλον διαλόγου που πάντα φροντίζουμε να δημιουργείται στο συνέδριο.

2016 – 2018: η δράση του ΕΙΕΠ σε αριθμούς

1 Εθνική Εβδοµάδα Εξυπηρέτησης Πελατών 72 Εταιρείες
60 Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες 2.778 Στελέχη
3 Customer service open days 1.585 Στελεχη
3 Ηµερίδες Θεσσαλονίκη & Πάτρα 353 Στελέχη
5 Συνέδρια 904 Στελέχη
2 Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών 1.100 ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΙ
3 Executive Program: Leading Customer Service Excellence 95 Στελέχη
10 Ceo Meetings 445 CEO & Managers
6 Customer Service Champion Meetings 201 Στελέχη
93 Δράσεις 7.461 Στελέχη