Marketing Week - Ανοιξιάτικη ανανέωση σπιτιού με «υλικά» το Value for money και την Digital επικοινωνία

Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Ανοιξιάτικη ανανέωση σπιτιού με «υλικά» το Value for money και την Digital επικοινωνία

25 Απριλίου 2018 | 09:53 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Trends,Είδη Οικιακής Χρήσης

Με δυναμική ψηφιακή επικοινωνία, brands, εταιρείες και retailers καλούν τους καταναλωτές να ανανεώσουν τους προσωπικούς τους χώρους και την καθημερινότητά τους. Χρώματα, οικοδομικά υλικά, είδη διακόσμησης, έπιπλα, ταπετσαρίες, είναι μερικά από τα «εργαλεία» που προσφέρονται, με επίκεντρο την προσιτή τιμή, την ποιότητα και το άρτιο αισθητικό αποτέλεσμα.

Με την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών να έχει άμεσες συνέπειες στην οικοδόμηση ακινήτων, αλλά και στην ψυχολογική κατάσταση των πολιτών, οι καταναλωτές στρέφονται σε μικρές κινήσεις ανανέωσης των σπιτιών και της διάθεσής τους. Από το βάψιμο των τοίχων με νέα, διαφορετικά χρώματα, την αλλαγή διακόσμησης μέσα από μικρά αντικείμενα και έπιπλα έως την αλλαγή πατώματος και πλακιδίων, οι καταναλωτές επενδύουν στη βελτίωση της κατοικίας τους, επενδύοντας κατά συνέπεια και στη βελτίωση της καθημερινής τους ζωής. Την τάση αυτή υποστηρίζει και το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ένα συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα που παρέχει κίνητρα στους πολίτες προκειμένου να βελτιώσουν την ενεργειακή απόδοση του σπιτιού τους.

Όπως επισημαίνει η Κατερίνα Λούντζη, Marketing Manager της Mapei Hellas, τα προϊόντα για την επισκευή και στεγάνωση των κτηρίων μαζί με τις βαφές της τοιχοποιίας αποτέλεσαν, το τελευταίο διάστημα, τον κινητήριο μοχλό της εγχώριας αγοράς των προϊόντων για την κατασκευή, ενώ σύμφωνα με την Ομάδα Αγορών, Marketing & Πωλήσεων της Praktiker Hellas, η πληθώρα αιτήσεων υπαγωγής στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» αποδεικνύει ότι οι Έλληνες επενδύουν στη βελτίωση κατοικίας τους.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι όπως υποστηρίζει η Ομάδα Αγορών, Marketing & Πωλήσεων της Praktiker Hellas, με αφορμή την ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης και την ανάδειξη νέων μορφών ενοικίασης (π.χ. Airbnb), οι Έλληνες ιδιοκτήτες επενδύουν ακόμη περισσότερο στη βελτίωση των χωρών τους και για επαγγελματική εκμετάλλευση. Ένας παράγοντας που συμβάλλει στην ανάπτυξη της κατηγορίας των σχετικών προϊόντων, σύμφωνα με τον Γεράσιμο Γερολυμάτο, Διευθυντή Marketing στον όμιλο Druckfarben – Kraft Paints, είναι το γεγονός ότι τα σημαντικά κενά τεχνογνωσίας και εφαρμογής σε ότι αφορά τα αρχιτεκτονικά χρώματα, μεταξύ του επαγγελματία και του ιδιώτη, έχουν μειωθεί, μιας και αρκετά προϊόντα είναι πλέον κατανοητά στη χρήση και εφαρμογή τους στο DIY.

ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΡΩΜΑΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Ένας από τους μεγαλύτερους κλάδους προϊόντων στην κατηγορία ανακαίνισης είναι αυτός των χρωμάτων. Σύμφωνα με μελέτη της Infobank Hellastat, η οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας από το 2009, καθώς και τα μέτρα που λήφθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος δημοσιονομικής εξυγίανσης, οδήγησαν στη συνεχή πτώση της οικοδόμησης ακινήτων, με συνέπεια τη διαχρονική κάμψη των πωλήσεων χρωμάτων για οικοδομές και γενικότερα τον κατασκευαστικό τομέα. Ο συνολικός κύκλος εργασιών της αγοράς χρωμάτων κατά τη διάρκεια της περιόδου 2008-2016 μειώθηκε κατά 42%.

Ωστόσο, παρά την υποχώρηση αυτή, ο συγκεκριμένος κλάδος αποδείχθηκε πιο ανθεκτικός στην ύφεση συγκριτικά με άλλους σχετιζόμενους με την οικοδομή κλάδους, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας ζήτησης προέρχεται από την ανακαίνιση παλαιών κατοικιών, τομέας ο οποίος τα τελευταία χρόνια «προστάτευσε» τις παραγωγικές εταιρείες από μεγαλύτερες απώλειες. Η παράμετρος αυτή οδήγησε το 2016 στην ήπια μεγέθυνση της εγχώριας αγοράς οικοδομικών χρωμάτων και βερνικιών σε εκτιμώμενο ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 2%.

Το 2017, η ελληνική χρωματοβιομηχανία πέτυχε να σταθεροποιήσει τα αποτελέσματά της στα επίπεδα του 2016, όπως επιβεβαίωσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις παραγωγής χρωμάτων κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της Πανελλήνιας Ένωσης Βιομηχανιών Χρωμάτων, Βερνικιών & Μελανών. Η ελληνική αγορά χρωμάτων υπολογίζεται σε συνολικά 250 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τη μερίδα του λέοντος έχουν τα οικοδομικά με 190 εκατ. Σε ελληνικές εταιρείες ανήκει το 80% του συνολικού μεριδίου της αγοράς οικοδομικών χρωμάτων. Σημειώνεται ότι η Πανελλήνια Ένωση Βιομηχανιών Χρωμάτων, Βερνικιών & Μελανών εξέλεξε πρόσφατα νέο ΔΣ, με Πρόεδρο τον Γεώργιο Καραβασίλη (Druckfarben Ελλάς).

ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Σε προϊόντα με πρακτικό, εύχρηστο και οικολογικό χαρακτήρα φαίνεται να επενδύουν οι εταιρείες. Η Vitex προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με τη χημική βιομηχανία Chemours, προσφέρoντας αποκλειστικά στην Ελλάδα, στην Κύπρο και σε άλλες χώρες της ΝΑ Ευρώπης το νέας γενιάς ματ πλαστικό χρώμα Vitex με Teflon με τεχνολογία προστασίας επιφανειών Teflon. Η συγκεκριμένη τεχνολογία δημιουργεί μία επιφάνεια προστασίας στο χρώμα, προσδίδοντας ανθεκτικότητα στην απορρόφηση κοινών οικιακών λεκέδων, με αποτέλεσμα να μπορούν να αφαιρεθούν πιο εύκολα. Η Vivechrom παρουσιάζει τη νέα βεντάλια αποχρώσεων με το όνομα Colour Palette. Οι 2079 αποχρώσεις της Colour Palette είναι ομαδοποιημένες σε 10 κατηγορίες για εύκολη περιήγηση και επιλογή.

Στα τελευταία προϊόντα που λάνσαρε η Isomat περιλαμβάνεται το Classic Eco Satin, ένα σατινέ οικολογικό πλαστικό χρώμα για εσωτερική χρήση, ενώ η Vernilac έχει λανσάρει το Superpal eco kitchen & bathroom, ένα πλαστικό οικολογικό χρώμα για εσωτερική χρήση, με ειδικές αντιβακτηριακές και μυκητοκτόνες ουσίες στη σύνθεσή του. Στο ίδιο οικολογικό «μήκος κύματος», η Χρωτέχ έχει κυκλοφορήσει το Save Plus Eco, ένα οικονομικό οικολογικό πλαστικό χρώμα που συνδυάζει χαμηλή τιμή με μεγάλη καλυπτικότητα και υψηλή απόδοση. Την ευκαιρία περαιτέρω προσωποποίησης του εσωτερικού χώρου των κατοικιών δίνει η Berling, με το Magnetic Paint, μαύρο ακρυλικό χρώμα νερού που μετατρέπει οποιαδήποτε εσωτερική επιφάνεια σε μαγνητική επιφάνεια, το Write Off, διάφανο βερνίκι νερού δύο συστατικών, κατάλληλο για τη δημιουργία επιφανειών για γραφή με μη ανεξίτηλους μαρκαδόρους, καθώς και το Black Board Paint, χρώμα υδατοδιάλυτο για τη δημιουργία επιφανειών μαυροπίνακα.

Η ανανέωση σπιτιού μπορεί να αφορά, εκτός από τους τοίχους, τα δάπεδα ή χώρους ειδικής χρήσης όπως μπάνια και κουζίνες. Στο πλαίσιο αυτό, η Mapei διαθέτει προϊόντα για τοίχους και δάπεδα εσωτερικών χώρων, όπως τα Ultratop Loft, τα χρώματα Dursilite με «μεταξένια» υφή σε πολλές χρωματικές αποχρώσεις, την πολυουρεθανική κόλλα ενός συστατικού Ultrabond P990 1K, τον αντιμουχλικό τσιμεντοειδή αρμόστοκο Ultracolor Plus και την αντιμουχλική βαφή Silancolor Paint Plus. Σημαντικό κομμάτι είναι και η διακόσμηση, με τις αντίστοιχες εταιρείες και retailers να επενδύουν στον διαρκή εμπλουτισμό της προϊοντικής τους γκάμας, είτε πρόκειται για λευκά είδη, είτε για έπιπλα, είτε για διακοσμητικά αντικείμενα. Ενδεικτικά, η Ikea λάνσαρε νέα προϊόντα για τη φετινή Άνοιξη, όπως νέες σειρές επίπλων για το υπνοδωμάτιο, σειρά πλεκτών πουφ για το καθιστικό και νέα σειρά κουζίνας σε συνεργασία με σουηδό σεφ.

Με την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών να έχει άμεσες συνέπειες στην οικοδόμηση ακινήτων, αλλά και στην ψυχολογική κατάσταση των πολιτών, οι καταναλωτές στρέφονται σε μικρές κινήσεις ανανέωσης των σπιτιών και της διάθεσής τους. Από το βάψιμο των τοίχων με νέα, διαφορετικά χρώματα, την αλλαγή διακόσμησης μέσα από μικρά αντικείμενα και έπιπλα έως την αλλαγή πατώματος και πλακιδίων, οι καταναλωτές επενδύουν στη βελτίωση της κατοικίας τους, επενδύοντας κατά συνέπεια και στη βελτίωση της καθημερινής τους ζωής. Την τάση αυτή υποστηρίζει και το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ένα συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα που παρέχει κίνητρα στους πολίτες προκειμένου να βελτιώσουν την ενεργειακή απόδοση του σπιτιού τους.

Όπως επισημαίνει η Κατερίνα Λούντζη, Marketing Manager της Mapei Hellas, τα προϊόντα για την επισκευή και στεγάνωση των κτηρίων μαζί με τις βαφές της τοιχοποιίας αποτέλεσαν, το τελευταίο διάστημα, τον κινητήριο μοχλό της εγχώριας αγοράς των προϊόντων για την κατασκευή, ενώ σύμφωνα με την Ομάδα Αγορών, Marketing & Πωλήσεων της Praktiker Hellas, η πληθώρα αιτήσεων υπαγωγής στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» αποδεικνύει ότι οι Έλληνες επενδύουν στη βελτίωση κατοικίας τους.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι όπως υποστηρίζει η Ομάδα Αγορών, Marketing & Πωλήσεων της Praktiker Hellas, με αφορμή την ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης και την ανάδειξη νέων μορφών ενοικίασης (π.χ. Airbnb), οι Έλληνες ιδιοκτήτες επενδύουν ακόμη περισσότερο στη βελτίωση των χωρών τους και για επαγγελματική εκμετάλλευση. Ένας παράγοντας που συμβάλλει στην ανάπτυξη της κατηγορίας των σχετικών προϊόντων, σύμφωνα με τον Γεράσιμο Γερολυμάτο, Διευθυντή Marketing στον όμιλο Druckfarben – Kraft Paints, είναι το γεγονός ότι τα σημαντικά κενά τεχνογνωσίας και εφαρμογής σε ότι αφορά τα αρχιτεκτονικά χρώματα, μεταξύ του επαγγελματία και του ιδιώτη, έχουν μειωθεί, μιας και αρκετά προϊόντα είναι πλέον κατανοητά στη χρήση και εφαρμογή τους στο DIY.

ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΡΩΜΑΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Ένας από τους μεγαλύτερους κλάδους προϊόντων στην κατηγορία ανακαίνισης είναι αυτός των χρωμάτων. Σύμφωνα με μελέτη της Infobank Hellastat, η οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας από το 2009, καθώς και τα μέτρα που λήφθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος δημοσιονομικής εξυγίανσης, οδήγησαν στη συνεχή πτώση της οικοδόμησης ακινήτων, με συνέπεια τη διαχρονική κάμψη των πωλήσεων χρωμάτων για οικοδομές και γενικότερα τον κατασκευαστικό τομέα. Ο συνολικός κύκλος εργασιών της αγοράς χρωμάτων κατά τη διάρκεια της περιόδου 2008-2016 μειώθηκε κατά 42%.

Ωστόσο, παρά την υποχώρηση αυτή, ο συγκεκριμένος κλάδος αποδείχθηκε πιο ανθεκτικός στην ύφεση συγκριτικά με άλλους σχετιζόμενους με την οικοδομή κλάδους, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας ζήτησης προέρχεται από την ανακαίνιση παλαιών κατοικιών, τομέας ο οποίος τα τελευταία χρόνια «προστάτευσε» τις παραγωγικές εταιρείες από μεγαλύτερες απώλειες. Η παράμετρος αυτή οδήγησε το 2016 στην ήπια μεγέθυνση της εγχώριας αγοράς οικοδομικών χρωμάτων και βερνικιών σε εκτιμώμενο ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 2%.

Το 2017, η ελληνική χρωματοβιομηχανία πέτυχε να σταθεροποιήσει τα αποτελέσματά της στα επίπεδα του 2016, όπως επιβεβαίωσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις παραγωγής χρωμάτων κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της Πανελλήνιας Ένωσης Βιομηχανιών Χρωμάτων, Βερνικιών & Μελανών. Η ελληνική αγορά χρωμάτων υπολογίζεται σε συνολικά 250 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τη μερίδα του λέοντος έχουν τα οικοδομικά με 190 εκατ. Σε ελληνικές εταιρείες ανήκει το 80% του συνολικού μεριδίου της αγοράς οικοδομικών χρωμάτων. Σημειώνεται ότι η Πανελλήνια Ένωση Βιομηχανιών Χρωμάτων, Βερνικιών & Μελανών εξέλεξε πρόσφατα νέο ΔΣ, με Πρόεδρο τον Γεώργιο Καραβασίλη (Druckfarben Ελλάς).

ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Σε προϊόντα με πρακτικό, εύχρηστο και οικολογικό χαρακτήρα φαίνεται να επενδύουν οι εταιρείες. Η Vitex προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με τη χημική βιομηχανία Chemours, προσφέρoντας αποκλειστικά στην Ελλάδα, στην Κύπρο και σε άλλες χώρες της ΝΑ Ευρώπης το νέας γενιάς ματ πλαστικό χρώμα Vitex με Teflon με τεχνολογία προστασίας επιφανειών Teflon. Η συγκεκριμένη τεχνολογία δημιουργεί μία επιφάνεια προστασίας στο χρώμα, προσδίδοντας ανθεκτικότητα στην απορρόφηση κοινών οικιακών λεκέδων, με αποτέλεσμα να μπορούν να αφαιρεθούν πιο εύκολα. Η Vivechrom παρουσιάζει τη νέα βεντάλια αποχρώσεων με το όνομα Colour Palette. Οι 2079 αποχρώσεις της Colour Palette είναι ομαδοποιημένες σε 10 κατηγορίες για εύκολη περιήγηση και επιλογή.

Στα τελευταία προϊόντα που λάνσαρε η Isomat περιλαμβάνεται το Classic Eco Satin, ένα σατινέ οικολογικό πλαστικό χρώμα για εσωτερική χρήση, ενώ η Vernilac έχει λανσάρει το Superpal eco kitchen & bathroom, ένα πλαστικό οικολογικό χρώμα για εσωτερική χρήση, με ειδικές αντιβακτηριακές και μυκητοκτόνες ουσίες στη σύνθεσή του. Στο ίδιο οικολογικό «μήκος κύματος», η Χρωτέχ έχει κυκλοφορήσει το Save Plus Eco, ένα οικονομικό οικολογικό πλαστικό χρώμα που συνδυάζει χαμηλή τιμή με μεγάλη καλυπτικότητα και υψηλή απόδοση. Την ευκαιρία περαιτέρω προσωποποίησης του εσωτερικού χώρου των κατοικιών δίνει η Berling, με το Magnetic Paint, μαύρο ακρυλικό χρώμα νερού που μετατρέπει οποιαδήποτε εσωτερική επιφάνεια σε μαγνητική επιφάνεια, το Write Off, διάφανο βερνίκι νερού δύο συστατικών, κατάλληλο για τη δημιουργία επιφανειών για γραφή με μη ανεξίτηλους μαρκαδόρους, καθώς και το Black Board Paint, χρώμα υδατοδιάλυτο για τη δημιουργία επιφανειών μαυροπίνακα.

Η ανανέωση σπιτιού μπορεί να αφορά, εκτός από τους τοίχους, τα δάπεδα ή χώρους ειδικής χρήσης όπως μπάνια και κουζίνες. Στο πλαίσιο αυτό, η Mapei διαθέτει προϊόντα για τοίχους και δάπεδα εσωτερικών χώρων, όπως τα Ultratop Loft, τα χρώματα Dursilite με «μεταξένια» υφή σε πολλές χρωματικές αποχρώσεις, την πολυουρεθανική κόλλα ενός συστατικού Ultrabond P990 1K, τον αντιμουχλικό τσιμεντοειδή αρμόστοκο Ultracolor Plus και την αντιμουχλική βαφή Silancolor Paint Plus. Σημαντικό κομμάτι είναι και η διακόσμηση, με τις αντίστοιχες εταιρείες και retailers να επενδύουν στον διαρκή εμπλουτισμό της προϊοντικής τους γκάμας, είτε πρόκειται για λευκά είδη, είτε για έπιπλα, είτε για διακοσμητικά αντικείμενα. Ενδεικτικά, η Ikea λάνσαρε νέα προϊόντα για τη φετινή Άνοιξη, όπως νέες σειρές επίπλων για το υπνοδωμάτιο, σειρά πλεκτών πουφ για το καθιστικό και νέα σειρά κουζίνας σε συνεργασία με σουηδό σεφ.


VALUE FOR MONEY ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός υλικού φαίνεται να διαδραματίζει η τιμή, η ευκολία εφαρμογής, η ποιότητα. Ο Γεράσιμος Γερολυμάτος υποστηρίζει ότι τα κύρια χαρακτηριστικά επιλογής στα αρχιτεκτονικά χρώματα και δομικά υλικά είναι η τιμή, η ποιότητα, η σωστή εφαρμογή χωρίς προβλήματα, οι υπηρεσίες και λύσεις του κατασκευαστή στο περιβάλλον εφαρμογής, η εύρεση του προϊόντος στην επιθυμητή συσκευασία τη στιγμή της ανάγκης και η εμπιστοσύνη του καταναλωτή στο σημείο πώλησης. Και συνεχίζει: «Το κύριο χαρακτηριστικό που αναζητούν οι καταναλωτές στο τέλος της ημέρας είναι η ικανοποίηση από το τελικό αποτέλεσμα στον χώρο που ζουν καθημερινά». Είναι δεδομένο ότι σε περιόδους οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε, η τιμή ενός προϊόντος αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα για την επιλογή του από τον πελάτη, τονίζει και η Κατερίνα Λούντζη.

«Επίσης, ειδικά σε επίπεδο ατομικού χρήστη και εργασιών μικρής κλίμακας, μετράει σημαντικά η ευκολία που παρουσιάζει ένα υλικό κατά το στάδιο της εφαρμογής του (με χαρακτηριστικό παράδειγμα την ραγδαία αύξηση των καταστημάτων DIY). Αυτό που μας γεμίζει όμως με ιδιαίτερη χαρά και μας κάνει να ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον είναι το ότι το αγοραστικό κοινό, μέσα από την ανεμπόδιστη πρόσβαση σε κάθε μορφής πληροφορία, είναι πλέον καλά ενημερωμένο και ζητάει να καλύψει τις ανάγκες της ανακαίνισης του χώρου του με προϊόντα που, πέραν της τιμής, προφέρουν ποιότητα και αξιοπιστία, μιας και το τελικό ζητούμενο είναι η διάρκεια των επεμβάσεων σε βάθος χρόνου. Επομένως, με μια φράση, θα λέγαμε ότι σήμερα, περισσότερο από ποτέ, κυριαρχεί η λογική της βέλτιστης σχέσης τιμής-απόδοσης (cost-benefit solutions) στα υλικά που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή», καταλήγει η ίδια.

Πόσο σημαντικό είναι, όμως, για τους retailers, να προσφέρουν προτάσεις διακόσμησης και ανακαίνισης και να τις ανανεώνουν κάθε σεζόν; Η Ομάδα Αγορών, Marketing & Πωλήσεων της Praktiker Hellas, σημειώνει σχετικά: «Τα προϊόντα της διακόσμησης, ακόμα και τα υλικά ανακαίνισης ακολουθούν τις τάσεις που αφορούν την εποχικότητα ή την μόδα, με αποτέλεσμα να αλλάζουν 2-3 φορές τον χρόνο με νέα χρώματα ή συνθέσεις υλικών. Η Praktiker συνεργάζεται με εξειδικευμένους συνεργάτες, διακοσμητές και μεγάλες εταιρείες οι οποίες επενδύουν σε έρευνες όσον αφορά τις νέες τάσεις, ώστε να προσφέρει “φρέσκα και μοντέρνα προϊόντα” για τις ανάγκες των καταναλωτών. Έχει, μάλιστα, διαμορφώσει ένα νέο concept διακόσμησης, το Praktiker Deco, όπου σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο παρουσιάζονται φρέσκιες προτάσεις διακόσμησης».

Από την πλευρά της, η Άντα Γιαννεσκή, Υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας της ΙΚΕΑ, υπογραμμίζει ότι παρά την κρίση, η καταναλωτική διάθεση για τις αγορές στο σπίτι είναι σε θετικό πρόσημο, ενώ οι καταναλωτές δηλώνουν ότι προσλαμβάνουν χαρά από αυτή τη δραστηριότητα. Και συνεχίζει: «Είναι σημαντικό να μπορούν οι καταναλωτές να βρίσκουν ιδέες και λύσεις για την κάθε εποχή και να κάνουν καλύτερη την καθημερινή τους ζωή».

ΣΤΟ DIGITAL ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Όσον αφορά στην επικοινωνία και τη marketing στρατηγική που ακολουθούν τα brands που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο, υιοθετείται συνολική επικοινωνία, σε παραδοσιακά και ψηφιακά Μέσα, με τον Γεράσιμο Γερολυμάτο να υποστηρίζει: «Προσωπικά πιστεύω πως το πιο σημαντικό στοίχημα που πρέπει να απαντηθεί στρατηγικά και επιχειρηματικά έχει να κάνει με την ψυχολογία του καταναλωτή και την όσο πιο στοχευόμενη δράση του marketing mix της βιομηχανίας προς αυτή την κατεύθυνση. Η digital κατεύθυνση και η εκπαίδευση/ενημέρωση/διαδραστικότητα των generation Y (Millennials), igen-gen Z και Gen Alpha είναι αυτή που πρέπει να επικεντρώνονται τα marketing τμήματα».

Το digital ως βασικό και αποτελεσματικό τρόπο επικοινωνίας και παροχής πληροφορίας αναδεικνύει η Άντα Γιαννεσκή: «Είναι πολύ σημαντικό ο καταναλωτής να μπορεί να πάρει έμπνευση και να βρει προσιτές ιδέες και λύσεις, με εύκολο τρόπο σε όλα τα κανάλια, για να διευκολύνεται στην καθημερινή του ζωή. Έτσι είναι σημαντικό να μπορεί ακόμη και στις 3 το βράδυ να μπορεί να “εξερευνήσει” την αγορά και να βρει τις κατάλληλες λύσεις.

Η διάχυση της πληροφορίας σήμερα για την ΙΚΕΑ γίνεται ηλεκτρονικά και οι ιδέες και η έμπνευση αντλούνται μέσα από όλα τα digital κανάλια και από τα social media της. Γι’ αυτό η ολοκληρωμένη επικοινωνία στα Μέσα είναι, για εμάς, πιο σημαντική από ποτέ». Ένα ολοκληρωμένο marketing mix οφείλει να περιλαμβάνει κάθε πιθανό touch point του πελάτη με τη μάρκα, επικοινωνώντας ενιαία, αλλά ταυτόχρονα σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες κάθε Μέσου, υπογραμμίζει η Ομάδα Αγορών, Marketing & Πωλήσεων της Praktiker Hellas.

AUGMENTED REALITY APPS
Δυναμική είναι η digital παρουσία των brands και εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα υλικά και τις υπηρεσίες ανακαίνισης και ανανέωσης σπιτιού, είτε μέσω ιστοσελίδων είτε μέσω των social media. Αναγνωρίζοντας την ανερχόμενη δυναμική του mobile, δεν παραλείπουν να εισέλθουν και στον χώρο των applications. Η Durostick διαθέτει mobile app, μέσα από το οποίο ο χρήστης μπορεί να πλοηγηθεί στο σύνολο της γκάμας των προϊόντων της εταιρείας, αλλά και να φωτογραφήσει και αποστείλει κάποιο (οικοδομικής φύσης) πρόβλημα στη Durostick σε αναζήτηση τεχνικής συμβουλής για την αντιμετώπισή του.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει λανσάρει και την εφαρμογή Colors by Durostick, η οποία δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να φωτογραφίζει και να χρωματίζει χώρους και επιφάνειες με διαφορετικά χρώματα. Να δουν το δωμάτιό τους σε οποιοδήποτε χρώμα, ζωντανά, δίνει στους καταναλωτές και η εφαρμογή Vivechrom Visualizer, της Vivechrom. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία Augmented Reality, δίνει μια ρεαλιστική εικόνα για το πώς θα φαίνεται ένα δωμάτιο βαμμένο.

IN BRIEF
- Η Isomat ενισχύει την παρουσία της στη γερμανική αγορά, προχωρώντας σε εξαγορά της εταιρείας Triangel Spezialbaustoffe GmbH, η οποία αποτελούσε από το 2010 τον επίσημο αντιπρόσωπο και διανομέα των προϊόντων της στη Γερμανία. Σημειώνεται, επίσης, ότι η Isomat, για πέμπτη συνεχή χρονιά, τιμήθηκε με το βραβείο True Leaders από την Icap Group, για το 2016.
- Social media διαγωνισμό με τίτλο «Colors of Greece» διεξάγει η Kraft Paints, έως και τις 30 Απριλίου 2018, σε Facebook και Ιnstagram. Πέντε νικητές θα αποκτήσουν, κατόπιν κλήρωσης, από 1 δοχείο Master των 10λίτρων στην απόχρωση της επιλογής τους από την Kraft Inspired Collection.
- Ανάμεσα στις 68 εταιρείες που έλαβαν τη διάκριση «True Leader» βρέθηκε για 4η συνεχή χρονιά η Vivechrom, μέλος του πολυεθνικού ομίλου AkzoNobel.
- Η Vitex συμμετείχε με τα προϊόντα Aquavit Eco, Satin Eco, Visto Ready Fine και Vitex Hyroof Hybrid PU στον Διαγωνισμό DIY Προϊόντα της Xρονιάς 2017, του περιοδικού «Μαστορέματα». Τα προϊόντα Vitex ανακηρύχθηκαν ως DIY Προϊόντα της Χρονιάς 2017 σε δύο κατηγορίες: Χρώματα - Βερνίκια και Καινοτομία.
- Για την ανανέωση του μπαλκονιού, η Lechuza παρουσιάζει τη Balconissima Color, γλάστρα με σύστημα αυτοποτισμού και πλεκτή όψη, η οποία προσφέρει χώρο για τρία γλαστράκια φύτευσης.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ;
«Mobile, social media, content, αλληλεπίδραση»
«Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, όλα τα κανάλια επικοινωνίας βρίσκουν αποδέκτες. Μια στρατηγική επικοινωνίας πρέπει να λάβει υπόψη της τα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία που περιβάλλουν την γκάμα προϊόντων της. Σε ότι αφορά τον τελικό καταναλωτή, θεωρώ πως σήμερα, σε μια full digitization εποχή, πρωταρχικό ρόλο παίζουν οι κινητές συσκευές και η ενσωμάτωση των marketing πρακτικών στα social media και στην αλληλεπίδραση του ενδιαφερόμενου με δυναμικά και συχνά ανανεώσιμο περιεχόμενο (content is king). Σε ότι αφορά τον επαγγελματία και τον καταναλωτή συνδυαστικά, το trade marketing χρήζει απόλυτης θετικής κάλυψης από το marketing».
Γεράσιμος Γερολυμάτος, Διευθυντής Marketing, όμιλος Druckfarben – Kraft Paints

«Απαραίτητο ένα άμεσο κανάλι επικοινωνίας με τους B2B πελάτες»
«Στον σημερινό επιχειρηματικό κόσμο, οι εταιρείες που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες (B2B) όσο και καταναλωτές (B2C) αντιμετωπίζουν μια μοναδική πρόκληση: πώς να δημιουργήσουν αποτελεσματικά σχέσεις με δύο πολύ διαφορετικά ακροατήρια; Τα μέσα κοινωνική δικτύωσης προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία στις σύγχρονες επιχειρήσεις να προσεγγίσουν αποτελεσματικά διαφορετικά κοινά-στόχος. Συνήθως, τους λογαριασμούς των κοινωνικών μέσων μιας εταιρείας βλέπουν τόσο μάτια B2B όσο και B2C. Ανεξάρτητα από τις πλατφόρμες που μπορεί μια εταιρεία να χρησιμοποιεί, σημαντικό είναι να θεσπίσει ένα άμεσο κανάλι επικοινωνίας με τους B2B πελάτες της. Με αυτό τον τρόπο θα έχουν τη δυνατότητα να δουν το όραμα της εταιρείας σε δράση και να υιοθετήσουν την ίδια προοπτική για τα δικά τους κανάλια κοινωνικών μέσων. Πολλοί από τους B2B πελάτες μας διαθέτουν δικά τους κανάλια κοινωνικών μέσων και πολλές φορές χρησιμοποιούν τα εταιρικά μας μηνύματα για να προσεγγίσουν τους πελάτες τους, προσεγγίζοντας έτσι και το B2C κοινό μας».
Κατερίνα Λούντζη, Marketing Manager, Mapei Hellas

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η IN-STORE ΕΜΠΕΙΡΙΑ
«Πρέπει να δημιουργούμε μοναδικές, προσωποποιημένες εμπειρίες»

«Κατά την άποψή μας θα πρέπει συνεχώς να δημιουργούμε εμπειρίες που θα είναι μοναδικές, προσωποποιημένες και θα δημιουργούν δεσμούς με τους καταναλωτές μας σε κάθε κανάλι. Η εμπειρία στο κατάστημα είναι ιδιαίτερα σημαντική και για αυτό στην ΙΚΕΑ, οι έμπειροι διακοσμητές μας δίνουν πάντα ιδέες στους έτοιμους χώρους με διαμορφωμένα δωμάτια και διαμερίσματα διαφορετικού στιλ, για διαφορετικά στάδια ζωής.

Τα δωμάτια και τα προϊόντα στην ΙΚΕΑ ανανεώνονται τουλάχιστον 4 φορές τον χρόνο. Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν τα πάντα για το σπίτι τους κάτω από την ίδια στέγη της ΙΚΕΑ, αλλά κυρίως να εμπνέονται κάθε φορά που αλλάζει η εποχή ή έχουν διαφορετικές ανάγκες με σύγχρονες και λειτουργικές λύσεις. Στην ΙΚΕΑ, οι αγορές είναι ευχάριστες και μπορεί οι γονείς να αφήσουν το παιδί τους στον παιδότοπο ΙΚΕΑ να παίξει δωρεάν υπό την επίβλεψη εξειδικευμένου προσωπικού ή να απολαύσει ελληνοσουηδικές γεύσεις στο εστιατόριο ΙΚΕΑ».
Άντα Γιαννεσκή, Υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας, ΙΚΕΑ

«Ο καταναλωτής αναζητά μια συνολική in-store εμπειρία»
«Ξεκινώντας από την ευκολία πρόσβασης και την άνετη στάθμευση και προχωρώντας στον χώρο πώλησης, το περιβάλλον του καταστήματος χρειάζεται να τον βοηθά στην πλοήγησή του, να τον εμπνέει να φανταστεί τον χώρο του και εν τέλει να τον διευκολύνει στην επιλογή του. Αυτό είναι και το στοιχείο που διαφοροποιεί την Praktiker συνολικά στην αγορά, καθώς δίνει μεγάλη βαρύτητα και επενδύει σημαντικά σε ό,τι συμβάλει σε μια απολαυστική αγοραστική εμπειρία, μέσα από εκθεσιακούς χώρους και προβολές προϊόντων στη φιλοσοφία του “touch and feel”, παράλληλα με in-store επικοινωνία, ειδική σήμανση και πληροφορίες προϊόντων, ώστε η απόλαυση του πελάτη από την αγοραστική του εμπειρία να μεγιστοποιείται.

Παράλληλα με τους χώρους είναι πάρα πολύ σημαντικό να έχει στη διάθεσή του εξειδικευμένους σε κάθε κατηγορία συμβούλους πωλήσεων. Φυσικά, όλα τα παραπάνω ολοκληρώνονται με in-store events, τα οποία έχουν interactive χαρακτήρα ώστε να επιτυγχάνεται η απόλυτη αγοραστική εμπειρία πελατών μέσα από εκπαίδευση με ειδικούς σε εποχικά θέματα, παιχνίδια και διαγωνισμούς, αλλά και με την ολοκληρωμένη παροχή υπηρεσιών από εξειδικευμένες ομάδες συνεργατών σε θέματα Κήπου, Ψύξης & Θέρμανσης και Εσωτερικής Ανακαίνισης».
Ομάδα Αγορών, Marketing & Πωλήσεων, Praktiker Hellas

RETAIL NEWS
-
 Η Praktiker Hellas επεκτείνεται στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής, στην Ανθούσα, και προχωρά σε μία επένδυση 4 εκατ. ευρώ με τη δημιουργία «διπλού» καταστήματος συνολικών χώρων πώλησης 10.500 τμ. Με αυτόν τον τρόπο διευρύνει το δίκτυο καταστημάτων της, το οποίο πλέον θα αριθμεί 16 καταστήματα πανελλαδικά, και ταυτόχρονα εξελίσσει το τμήμα Β2Β της, δημιουργώντας το πρώτο B2B Center της στην Ελλάδα. Τα εγκαίνια προγραμματίζονται στις αρχές Μαΐου.
- Η Leroy Merlin εγκαινιάζει κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας. Πρόκειται για το νέο κατάστημα της αλυσίδας στην περιοχή της Αττικής και το πρώτο στο κέντρο της Αθήνας και ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του είναι ότι αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα, σε ισόγειο, ημιόροφο και πρώτο όροφο, συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ.
- Το κατάστημα Ikea Κηφισός συμπλήρωσε 10 χρόνια λειτουργίας και το γιόρτασε τον Μάρτιο με μια εβδομάδα δώρων και εκπλήξεων για τους επισκέπτες. Ενδεικτικά, η Ikea έδωσε την ευκαιρία στους επισκέπτες να κερδίσουν δώρα ανάλογα με τις αγορές τους, συμμετέχοντας στον Τροχό της Τύχης και σε κλήρωση για προϊόντα. Η κορύφωση των εκδηλώσεων έγινε το Σάββατο 31 Μαρτίου με ένα πάρτι που διήρκησε όλη την ημέρα, με παιδικές δραστηριότητες, εδέσματα, εορταστικές ιδέες στολισμού και ειδικά διαμορφωμένο photobooth.

Marketing Week (T. 1537)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778