Marketing Week - Ξένια Κούρτογλου: «Οι προκλήσεις κρύβουν πάντα μέσα τους μια ευκαιρία»

Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Ξένια Κούρτογλου: «Οι προκλήσεις κρύβουν πάντα μέσα τους μια ευκαιρία»

7 Μαρτίου 2018 | 09:58 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Βιβλία,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

«Η καλύτερη ευκαιρία είναι…Τώρα!» είναι ο τίτλος του νέου βιβλίου της Ξένιας Κούρτογλου, Founder & Managing Partner της Focus Bari, το οποίο κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Διόπτρα. Στόχος της συγγραφέως είναι να δώσει πρακτικούς τρόπους και βιωματικά παραδείγματα για το πώς μπορούμε να απολαμβάνουμε κάθε λεπτό της ζωής μας, καθώς και να δείξει σε όλους ότι μπορούν να τα καταφέρουν.

Το ερέθισμα για τη συγγραφή του βιβλίου, το οποίο βασίζεται κατά κύριο λόγο σε προσωπικά βιώματα και παραδείγματα, τον απώτερο στόχο του, αλλά και πληροφορίες για το επόμενο συγγραφικό της βήμα, μοιράστηκε με το Marketing Week η ίδια η Ξένια Κούρτογλου.

MW: Υπήρξε κάποιο συγκεκριμένο ερέθισμα που σας οδήγησε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή;
Ξένια Κούρτογλου:
Η αλήθεια είναι ότι εδώ και αρκετά χρόνια σκεφτόμουν να γράψω ένα βιβλίο, πέρασα από πολλά στάδια, και πριν δύο χρόνια περίπου, έχοντας πάρει το πτυχίο από τις καινούργιες μου σπουδές, σκέφτηκα να γράψω ένα βιβλίο αυτοβελτίωσης. Ερέθισμα ήταν οι πολλές προκλήσεις σε όλα τα επίπεδα της ζωής μου, τις οποίες περνώ και ξεπερνώ, και όραμά μου να περάσω το μήνυμα σε όσους περισσότερους ανθρώπους μπορώ πως οι προκλήσεις είναι τελικά «τα στολίδια της ζωής μας», και πάντα κρύβουν μέσα τους μια ευκαιρία.

Μιλήστε μας λίγο για το βιβλίο. Ποια είναι η θεματολογία του, τι πραγματεύεται;
Το βιβλίο στηρίζεται πάνω στον «Τροχό της Ζωής» και τους δώδεκα τομείς που την απαρτίζουν, τομείς όπως η οικογένεια, ο σύντροφος, η εργασία, τα χρήματα, οι φίλοι, η ασφάλεια, η αυτοπεποίθηση, η κοινωνικότητα, η υγεία κ.λπ. Στην αρχή του βιβλίου, ο αναγνώστης καλείται να κάνει μια αυτοαξιολόγηση πάνω σε αυτούς τους τομείς, και στην συνέχεια υπάρχουν δώδεκα κεφάλαια, το καθένα αφιερωμένο στον κάθε τομέα, όπου δίνω περιγραφές, ιστορίες, προτάσεις και ασκήσεις, ώστε να μπορέσει ο αναγνώστης να ξεκινήσει το δικό του ταξίδι αυτογνωσίας. Στο κλείσιμο, δίνω ξανά την ευκαιρία της αυτοαξιολόγησης, καθώς και κάποιες κατευθύνσεις για το πώς μπορούμε να θέτουμε μικρούς και μεγάλους στόχους, παροτρύνοντας τους αναγνώστες να τολμήσουν να ονειρευτούν και να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους, καθώς το μέλλον δεν το φτιάχνουμε ποτέ με «υλικά του παρελθόντος»!

Πρόκειται λοιπόν, για ένα βιβλίο αυτοβελτίωσης. Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία για την κυκλοφορία του; Έπαιξαν ρόλο οι συνθήκες της εποχής; Πιστεύετε ότι ο κόσμος έχει ανάγκη από υποστήριξη, από κίνητρα, από τόνωση της αυτοπεποίθησής του, από μια «χείρα βοηθείας» για να νιώσει καλύτερα;
Κατ’ αρχήν, από το 2010 και μετά, με την έλευση της κρίσης, οικονομικής και αξιών, όπως έδειξαν και οι έρευνές μας, ξεκίνησε να φαίνεται η ανάγκη για περισσότερη ατομική ευθύνη και πρωτοβουλία. Προσωπικά και απ’ ότι έχω ζήσει, η δική μου η ζωή είχε πολύ περισσότερες κρίσεις, παρά εποχές «ηρεμίας/αυτόματου πιλότου», οπότε όταν ήρθε η συνολική κρίση, εγώ ήμουν ήδη προπονημένη! Στη διάρκεια των σπουδών μου, ενημερώθηκα για μια μεγάλη μελέτη που γίνεται σε όλες τις χώρες του κόσμου, η οποία «μετρά» τις εθνικές κουλτούρες με βάση μια σειρά από παραμέτρους.

Εκεί, είδα ότι στην παράμετρο «πού τοποθετείτε τα κέντρα λήψης αποφάσεων», η Ελλάδα σκοράρει ως χώρα όπου ο λαός τοποθετεί τα κέντρα λήψης αποφάσεων πολύ ψηλά, πολύ «έξω από τον πολίτη», πράγμα το οποίο καθιστά τον πολίτη αδύναμο: αφού «κάποιοι άλλοι αποφασίζουν για μένα, εγώ δεν χρειάζεται να κάνω κάτι, παρά μόνο να τα περιμένω έτοιμα» είναι η μετάφραση σε αυτό το εύρημα της μελέτης. Και αν το καλοσκεφτούμε, αυτή είναι κατά την άποψή μου και μια «εθνική μας ασθένεια»: η αποφυγή της ατομικής ευθύνης, η αποφυγή της ατομικής δράσης απέναντι στα «κακώς κείμενα» ή απέναντι σ’ αυτά που θέλουμε να αλλάξουμε. Επομένως, σε μια εποχή όπου πολλές παραδοσιακές, σοβαρές αξίες καταρρίπτονται, σε μια εποχή όπου οι θεσμοί-πυλώνες της κοινωνίας μας γκρεμίζονται, είναι απαραίτητη μια αντίδραση που ενδυναμώνει την μονάδα, τον άνθρωπο.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό μας ως λαός, είναι η επικέντρωση στο «εγώ» και όχι στο εμείς, και αυτό είναι κάτι που το συναντάμε σε πολλούς οργανισμούς και συστήματα, όπως οι επιχειρήσεις, αλλά και οι οικογένειες! Όμως, οτιδήποτε κάνουμε σήμερα ατομικά για εμάς, είναι πολύ σημαντικό να σέβεται το σύνολο, γιατί όταν το σύνολο πάει καλά, τότε θα πάμε και εμείς καλά. Πολλές φορές όμως, οι επιλογές μας γίνονται κοντόφθαλμα και μόνο για το ατομικό καλό, χωρίς να βλέπουμε τις πιθανές επιπτώσεις στο σύνολο, και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό! Για μένα, οι κοινωνίες αποτελούνται από τα κύτταρά τους, έναν-έναν από εμάς, και αν ο καθένας από εμάς κάνει έστω και ένα μικρό βήμα προς πιο συνειδητές επιλογές τόσο για το δικό του καλό όσο και το καλό των άλλων, τότε σίγουρα θα έχουμε μια καλύτερη κοινωνία.

Τέλος, επειδή αναφέρεστε στην «χείρα βοηθείας» για τόνωση της αυτοπεποίθησης στην παρούσα χρονική στιγμή, θα σας πω πως για μένα, οι στιγμές της δυσκολίας και της πρόκλησης είναι και οι πιο παραγωγικές. Είναι οι στιγμές που θα βρούμε νέες λύσεις και διεξόδους, που θα δημιουργήσουμε, που θα δώσουμε πιο σκληρές μάχες και θα τις κερδίσουμε και ναι, αυτές οι εμπειρίες οδηγούν συνεχώς στη βελτίωσή μας και στην τόνωση της αυτοπεποίθησής μας. Για μένα, ο κάθε άνθρωπος έχει την αξία του, και έχει μέσα του ένα ανεξάντλητο δυναμικό για να δημιουργήσει τη ζωή που ονειρεύεται, αρκεί να το ενεργοποιήσει αυτό το δυναμικό!

Όπως διαβάζουμε, το βιβλίο περιέχει και βιωματικά παραδείγματα. Πόσο εύκολο ήταν για εσάς να μοιραστείτε προσωπικά κομμάτια της ζωής και της καριέρας σας;
Η διαφορά αυτού του βιβλίου από κάποια άλλα βιβλία αυτοβελτίωσης είναι ακριβώς εκεί: στο ότι όλα αυτά που γράφω και προτείνω, αφ’ ενός μεν τα κάνω η ίδια προσωπικά, και αφ’ ετέρου έχω καταλήξει σε αυτά μέσα από προσωπική εμπειρία και βιώματα που δεν μπορούν να αντικαταστήσουν καμία θεωρία. Δεν είχα καμία δυσκολία να μοιραστώ τέτοια κομμάτια, γιατί είναι αλήθεια! Ταυτόχρονα, οπουδήποτε θα κινδύνευα να θέσω σε έκθεση άλλους ανθρώπους, έχω αποφύγει την προσωπική διήγηση, και έχω αλλάξει ονόματα και προσθέσει μυθοπλασία.

Ποιος είναι ο απώτερος στόχος του νέου πονήματός σας; Τι είναι αυτό που θέλετε να μείνει στο μυαλό του αναγνώστη με το πέρας της ανάγνωσης του βιβλίου;
Θέλω να περάσω το μήνυμα στους νέους που ξεκινούν σε μια χώρα με ψηλή νεανική ανεργία, στις γυναίκες που μεγάλωσαν και δεν είναι στην «πρώτη νιότη», που χώρισαν ή δεν τολμούν ακόμη την δική τους επιχειρηματική δραστηριότητα, στους άνδρες που απολύθηκαν σε μέση ηλικία λόγω περικοπών, σε όλους εκείνους τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν μια μεγάλη πρόκληση στην ζωή τους, πως αν ανακαλύψουν την εσωτερική τους ανεξάντλητη δύναμη, η καλύτερή τους ευκαιρία είναι εδώ, στο τώρα!
Αν μεταφράσουν το «πάθημα» σε «μάθημα» χωρίς ενοχές και πικρία, αν ενδυναμώσουν τον εαυτό τους σε όλες τις υποστάσεις του, κι αν σπάσουν τους περιορισμούς στα όνειρά τους, μπορούν να τα καταφέρουν! Και από εδώ και μπρος, να γράψουν εκείνοι με συνειδητότητα το «σενάριο της ζωής τους» όπως εκείνοι θέλουν.

Έχετε μήπως ήδη στο μυαλό σας κάποιο επόμενο συγγραφικό βήμα;
Έχω! Αυτό που σκέφτομαι να γράψω είναι το «what makes a startup successful» με άλλα λόγια το τι οδηγεί μια επιχείρηση στην επιτυχία. Έχω ασχοληθεί αρκετά με την γυναικεία επιχειρηματικότητα μέσω του Δικτύου I for U, καθώς και με το mentoring σε διάφορους θεσμούς όπως το EGG της Eurobank. Από την άλλη μεριά, η ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας είναι η μικρομεσαία επιχείρηση, ενώ παράλληλα τα startups «τρέχουν» με γοργούς ρυθμούς, και συχνά συναντώ την πεποίθηση πως για να δημιουργήσει κανείς μια επιχείρηση χρειάζονται κυρίως κεφάλαια. Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι: κατά την άποψή μου, το βασικότερο κεφάλαιο για μια επιχείρηση είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο, και πάνω σ’ αυτό θέλω να «χτίσω» το καινούργιο μου βιβλίο. Είναι ένα βιβλίο που σκέφτομαι επίσης εδώ και αρκετά χρόνια να γράψω, καθώς η ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηματικότητας ήταν και ο λόγος που επέλεξα την έρευνα αγοράς σαν επαγγελματικό κλάδο από τα δεκαεννιά μου.

Marketing Week (T. 1533)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778