Marketing Week - Μάνος Εξαρχουλάκος, Διευθυντής Marketing & Επικοινωνίας, ZeniΘ: «Είμαστε ο πάροχος εμπιστοσύνης στην ενέργεια»

Δευτέρα, 28 Μαΐου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Μάνος Εξαρχουλάκος, Διευθυντής Marketing & Επικοινωνίας, ZeniΘ: «Είμαστε ο πάροχος εμπιστοσύνης στην ενέργεια»

14 Φεβρουαρίου 2018 | 09:44 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Ενέργεια / Περιβάλλον,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Η εταιρεία Αέριο Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας εισήλθε πρόσφατα σε μία νέα εποχή της ιστορίας της, καθώς μετονομάσθηκε σε «ZeniΘ» και υιοθέτησε ολιστική, 360ο προσέγγιση. Όχημα σε αυτή τη μετάβαση είναι, όπως υπογραμμίζει ο Μάνος Εξαρχουλάκος, η εμπιστοσύνη μεταξύ εταιρείας και καταναλωτών.

Το rebranding μιας εταιρείας είναι από μόνο του ένα ενδιαφέρον case. Πόσο μάλλον όταν η εταιρεία αυτή δραστηριοποιείται στον απαιτητικό και ανταγωνιστικό χώρο της ενέργειας στην Ελλάδα, ξεκινά έναν νέο κύκλο δραστηριότητας εμπλουτίζοντας το χαρτοφυλάκιό της με υπηρεσίες που εκτείνονται πέρα από το αμιγώς ενεργειακό κομμάτι και λανσάρει έντονη επικοινωνία, με τους πλέον σύγχρονους όρους. Ο Διευθυντής Marketing και Επικοινωνίας της εταιρείας, Μάνος Εξαρχουλάκος, απαντά στις ερωτήσεις μας σκιαγραφώντας ένα από τα πιο ενδιαφέροντα cases μετασχηματισμού στο σύγχρονο marketing.

MW: Η ZeniΘ είναι το νέο brand name της Αέριο Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας. Τι αντιπροσωπεύει κατ’ αρχάς το νέο brand; Ποιο είναι το «μήνυμα» που θέλετε να μεταφέρει στους καταναλωτές;
Μάνος Εξαρχουλάκος:
Με τον όρο Ζενίθ αποδίδουμε το ύψιστο σημείο, την κορυφή. Η ZeniΘ λοιπόν είναι η κορυφή και ταυτόχρονα ο σταθερός στόχος μας. Είμαστε ήδη ο 1ος πάροχος φυσικού αερίου στην Ελλάδα σε αριθμό συνδέσεων και ο 1ος πάροχος ολοκληρωμένης ενέργειας με φυσικό αέριο και ρεύμα και την υπηρεσία Dual Energy. Στο «ZeniΘ» είναι το παρελθόν μας, αλλά και ο στόχος της εταιρείας για το μέλλον, το να γίνουμε η πρώτη επιλογή για τον πελάτη στην αγορά της ενέργειας σ’ όλη τη χώρα. To «Θ» κουβαλάει μέσα του τις ρίζες μας, που είναι οι 350.000 πελάτες μας στις περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας, με τους οποίους χτίσαμε σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης όλα αυτά τα 18 χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στη χώρα, που μας έφεραν στην κορυφή και που θέλουμε να τιμήσουμε. Στο brand name ZeniΘ αποτυπώνεται το παρελθόν και το μέλλον μας.

Ποιες είναι οι ιδιαίτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ένας οργανισμός ο οποίος βγαίνει από τη λογική του μονοπωλίου και καλείται να ανταγωνιστεί με ίσους όρους στην ελεύθερη αγορά;
Η στρατηγική μας προσέγγιση προς τον καταναλωτή ήταν και παραμένει η ίδια – λειτουργούμε με μια πελατοκεντρική φιλοσοφία, οπότε ουσιαστικά για μας δεν αλλάζει κάτι. Και φυσικά πρέπει να σημειώσουμε ότι ναι μεν ήμασταν μονοπώλιο, αλλά και πάλι ήμασταν επιλογή του πελάτη, καθώς προτίμησε το φυσικό αέριο σε σχέση με τις άλλες ενεργειακές επιλογές που είχε. Αυτό το αποδεικνύει και η διείσδυση στις περιοχές που δραστηριοποιούμαστε τόσα χρόνια, 60% στη Θεσσαλονίκη και στη Θεσσαλία και καθρεφτίζεται στις ποσοτικές και ποιοτικές έρευνες που έχουμε πραγματοποιήσει. Οι πελάτες μας περιγράφουν μια πολύ καλή εμπειρία υπηρεσιών. Αυτή την ποιότητα υπηρεσιών τώρα απλώς θα προσφέρουμε στους νέους πελάτες μας, τόσο στο αέριο όσο και στο ρεύμα, και στις νέες περιοχές στις οποίες επεκτεινόμαστε, χτίζοντας μαζί και μ΄ αυτούς σχέσεις εμπιστοσύνης.

Ασφαλώς, επενδύουμε πολλαπλώς σ΄ αυτό το εγχείρημα. Το να βρίσκεσαι στην κορυφή σημαίνει πως πρέπει να καινοτομείς συνεχώς και να αναβαθμίζεσαι, να εμπλουτίζεις τις παροχές σου, να προβλέπεις τις ανάγκες των πελατών σου. Γι’ αυτό κι εμείς συνεχώς γινόμαστε καλύτεροι και θέλουμε να ξεπερνάμε τον εαυτό μας. Στο πλαίσιο αυτό αναβαθμίσαμε τα πληροφοριακά μας συστήματα, λειτουργούμε νέο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης, ανανεώσαμε τα καταστήματά μας, διαθέτουμε ανανεωμένο site, δημιουργήσαμε την υπηρεσία myzenith, διαθέτουμε σελίδες σ’ όλα τα social media, για άμεση επαφή με τον πελάτη ανά πάσα στιγμή και προσθέσαμε στο δυναμικό μας νέα στελέχη από την αγορά, οι οποίοι μαζί με τα έμπειρα και ήδη επιτυχημένα στελέχη της εταιρείας,  φέραμε πρώτοι την νέα εποχή στην ενέργεια στην Ελλάδα.

Κυρίως όσον αφορά σε όρους Marketing & Επικοινωνίας, η ZeniΘ γνωρίζει αυτό τον στίβο και μπορεί να «τρέξει» με αξιώσεις;
Η πρότερη εμπειρία μου ήταν κυρίως στον πιο ανταγωνιστικό κλάδο στην Ελλάδα, αυτόν των τηλεπικοινωνιών. Μην ξεχνάμε ότι η αγορά της ενέργειας σήμερα είναι παρόμοια με αυτή των τηλεπικοινωνιών πριν 15 χρόνια, όταν αντίστοιχα υπήρχε έντονος ανταγωνισμός και εισέρχονταν πολλοί νέοι παίκτες σε αυτήν. Η ZeniΘ είναι ένας «ενήλικας» παίκτης στην αγορά ενέργειας, καθώς αριθμεί ήδη 18 χρόνια λειτουργίας. Βρίσκομαι ακριβώς ένα χρόνο στην εταιρεία και η νεοσύστατη Διεύθυνση Marketing που δημιουργήσαμε αποτελείται από νέα σε ηλικία άτομα, με εμπειρία από την ανταγωνιστική αγορά και με γνώση των νέων δεδομένων. «Παντρεύουμε» την εμπειρία με την φρεσκάδα και την όρεξη! Παράλληλα, μέσα σ’ αυτόν τον χρόνο ξεκινήσαμε συνεργασίες με αναγνωρισμένες και βραβευμένες εταιρείες (την Ogilvy Αction και τη Socialab) που θα μας βοηθήσουν σε αυτόν το στίβο! Ήδη πιστεύουμε πάντως ότι δώσαμε το στίγμα μας στην αγορά!

Ποιο είναι το πλάνο που θα ακολουθήσετε, όσον αφορά σε ένταση επικοινωνίας αλλά και μείγμα Μέσων;
Από το Δεκέμβρη έχουμε ξεκινήσει πολύ δυνατά την επικοινωνία μας, όπως θα έχετε δει, με μια 3600 προσέγγιση, ATL και BTL, αξιοποιώντας όλα τα Μέσα – με κύριο όχημα το corporate τηλεοπτικό μας σποτ, ραδιοφωνικά σποτ και διαφημιστικές καταχωρήσεις, online και έντυπες, χορηγίες για τη δημιουργία awareness, προκειμένου να ανακοινώσουμε στο πανελλήνιο το νέο μας brand και τις νέες υπηρεσίες μας. Το πλάνο μας έχει ασφαλώς διάρκεια, με πολλά bursts καθώς θα έχουμε συν τω χρόνω πολλά νέα να ανακοινώνουμε. Αρχικά δίνουμε έμφαση στην corporate επικοινωνία μας ώστε να εδραιώσουμε το εταιρικό μας προφίλ και την αξιοπιστία μας στο κοινό που δεν μας γνωρίζει, που είναι απαραίτητο για να μας εμπιστευθούν.

Όσο αυτό εξασφαλίζεται, θα ενισχύουμε την προϊοντική μας επικοινωνία, ώστε οι καταναλωτές να έρθουν σε επαφή με τα εξειδικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες μας. Μεγάλη βαρύτητα έχουμε δώσει και στα social media. Έχουμε δημιουργήσει σελίδες και προφίλ σε όλες σχεδόν τις πλατφόρμες (Facebook, Linkedin, Twitter και Instagram), ώστε να είμαστε άμεσα προσβάσιμοι από το κοινό μας αλλά και γιατί θέλουμε κι εμείς να επικοινωνούμε μαζί τους, να τους ενημερώνουμε, ακόμη και να τους εκπαιδεύουμε ευχάριστα για τη σωστή χρήση της ενέργειας που τους δίνουμε. Τέλος, μην ξεχνάμε και τη χορηγία μας στην Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου, με την οποία  ουσιαστικά σηματοδοτήσαμε το ότι γίναμε πανελλαδική εταιρεία, στηρίζοντας την ομάδα όλων των Ελλήνων.

Όσον αφορά σε ανάπτυξη νέων προϊόντων/υπηρεσιών, έχετε ήδη ανακοινώσει κάποια πράγματα. Ποιος είναι ο «κορμός», η στρατηγική πάνω στην οποία κινείστε σε αυτό τον τομέα;
Ένα από τα στοιχεία του DNA μας είναι η καινοτομία και η πρωτοπορία. Λειτουργώντας σ΄ αυτόν τον άξονα, δημιουργήσαμε και φέραμε στην ελληνική αγορά πρώτοι από όλους την έννοια του Dual Energy, ένα «πακέτο» που παρέχει στον καταναλωτή και φυσικό αέριο και ηλεκτρικό ρεύμα. Η λογική του συνδυαστικού πακέτου, των ολοκληρωμένων δηλαδή υπηρεσιών υπάρχει στις ώριμες αγορές ενέργειας ή στις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα. Επίσης δημιουργήσαμε πρώτοι τα Gas Ηome Packs και Power Home Packs που βοηθούν τα νοικοκυριά να έχουν έλεγχο στα κόστη κατανάλωσής τους, χωρίς εκπλήξεις, αφού κάθε μήνα, ανάλογα με τις ανάγκες τους, πληρώνουν σταθερό ποσό, για όλη τη χρονιά.

Ταυτόχρονα, πέρα από τα ενεργειακά πακέτα, έχουμε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση όσον αφορά τις υπηρεσίες που προσφέρουμε για τον καλύτερο έλεγχο του οικογενειακού προϋπολογισμού συνολικά. Έτσι παρέχουμε επιπλέον υπηρεσίες που στόχο έχουν να ανακουφίσουν τα οικογενειακά έξοδα, καλύπτοντας σημαντικές ανάγκες της οικογένειας, όπως είναι οι υπηρεσίες υγείας. Δημιουργήσαμε λοιπόν την κάρτα υγείας HWB-Zeniθ σε συνεργασία με το ΕΥ club, για υφιστάμενους και νέους πελάτες μας, που παρέχει δωρεάν μια σειρά ιατρικών εξετάσεων για όλα τα μέλη της οικογένειας. Ασφαλώς σχεδιάζουμε και άλλα τέτοια προϊόντα, ένα εκ των οποίων είναι και η παροχή τεχνικής υποστήριξης για τις ανάγκες του νοικοκυριού, για να συνδράμουμε στα έκτακτα έξοδα του σπιτιού.

Η ελληνική αγορά ενέργειας παρουσιάζει ιδιαιτερότητες, με τους καταναλωτές να εμφανίζονται ακόμη αρκετά διστακτικοί απέναντι στους εναλλακτικούς παρόχους. Πιστεύετε ότι το τοπίο αυτό αλλάζει και ποιες συνθήκες/εξελίξεις θεωρείτε ότι θα δώσουν την απαραίτητη ώθηση;
Το τοπίο θα αλλάξει εκ των πραγμάτων και αυτό θα είναι και προς όφελος του καταναλωτή, οπότε είναι μια θετική εξέλιξη κι αυτό θα το καταλάβει και στην τσέπη του και στην ποιότητα των υπηρεσιών που λαμβάνει. Από κει και πέρα κάθε εταιρεία έχει την ιστορία της και τη στρατηγική της και είναι αυτά που θα κερδίσουν τους καταναλωτές σιγά σιγά ή και πιο γρήγορα – όπως βλέπουμε από την πρόσφατη εμπειρία μας. Εμείς βασιζόμαστε στην εμπιστοσύνη που έχουμε χτίσει 18 χρόνια τώρα, στην διεθνή εμπειρία και τεχνογνωσία που μας έχει κληροδοτήσει ο μέτοχός μας, η ΕΝΙ, που είναι ένας ενεργειακός κολοσσός με 9 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως αλλά και την εγχώρια εμπειρία που μας επέτρεψε να έχουμε η ΔΕΠΑ, ο έτερος μέτοχός μας, που μας σύστησε στην ελληνική αγορά.

Ταυτόχρονα, και πολύ σημαντικό επίσης είναι να είμαστε όλοι ξεκάθαροι και ειλικρινείς προς τον καταναλωτή ως προς το τι και πόσο το προσφέρουμε. Τα ασαφή ποσοστά έκπτωσης και οι ανόμοιες συγκρίσεις με άλλους παρόχους, θεωρώ ότι δεν έχουν θέση στην επικοινωνία μιας σύγχρονης εταιρείας ενέργειας. Το συνολικό όφελος ενδιαφέρει τον καταναλωτή, το πώς μια εταιρεία ικανοποιεί συνολικά της ανάγκες του, με οικονομικό τρόπο και διάφανη προσέγγιση. Το κοινό εκπαιδεύεται σε αυτή τη νέα νοοτροπία και σύντομα θα εκτιμήσει έμπρακτα αυτή την ειλικρινή τοποθέτηση απέναντι του.

Πέραν του μεγέθους, ποιο είναι το πλεονέκτημα που δίνει στη ZeniΘ η σχέση της με την ιταλική ENI; Αντλείτε από εκεί τεχνογνωσία, τόσο σε επίπεδο προϊοντικής καινοτομίας, όσο και marketing/επικοινωνίας;
Η Εni λειτουργεί σε μια πιο ώριμη αγορά εδώ και πολλά χρόνια και όλα αυτά που γίνονται σήμερα, έχουν γίνει χρόνια πριν στις χώρες που δραστηριοποιείται. Είναι δίπλα μας, μας δίνει τα εργαλεία και μας μεταφέρει αυτήν την πολύτιμη εμπειρία. Για το λόγο αυτό άλλωστε επισκεπτόμαστε συχνά την έδρα της εταιρείας στο Μιλάνο. Η Εni μας αγκάλιασε και χειροκρότησε μαζί μας στην παρουσίαση του νέου brand που πραγματοποιήσαμε στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, καθώς φιλοξενήσαμε εδώ εκπροσώπους της, τον κ. Alberto Chiarini, CEO και τον κ. Pietro Galizzi, Head of Legal and Regulatory Affairs της Eni gas e luce.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο Γενικός Διευθυντής της ΖeniΘ, ο κ. Federico Regola, εκπρόσωπος της ENI, είναι εδώ και χρόνια στην Ελλάδα για να μας μεταδώσει αυτήν ακριβώς την εμπειρία. Όσον αφορά στην τεχνογνωσία και το τι μπορούμε να προσφέρουμε σε προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες μας έχουμε λοιπόν τη συνδρομή της ΕΝΙ, ενώ όσον αφορά στο κομμάτι της στρατηγικής επικοινωνίας χαράσσουμε τη δική μας πορεία βασισμένοι στα δεδομένα της εποχής και την πολυετή εμπειρία μας από την ελληνική αγορά. Το rebranding και το λανσάρισμα της ZeniΘ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αποτελεί πάντως ήδη επιτυχημένο case και για την Eni!

Marketing Week (T. 1532)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778