Marketing Week - Genzers: Πόσο «νέα» είναι η νέα γενιά;

Κυριακή, 21 Ιανουαρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Genzers: Πόσο «νέα» είναι η νέα γενιά;

10 Ιανουαρίου 2018 | 09:35 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Conferences

Μέλη της γενιάς του co-creation και του 6’’ attention span, tech-natives που επικοινωνούν μέσα από το συναίσθημα, οι GenZers μοιάζουν να αποτελούν μια ολοκληρωτικά νέα φυλή που επιβάλλει σταδιακά τους δικούς της όρους στο επιχειρηματικό οικοσύστημα. Πώς επηρεάζει αυτό τους marketers και τι πραγματικά νέο κομίζει στην επικοινωνία των brands η «εποχή του youth»;

Είναι οι άνθρωποι που μεγάλωσαν «στην αγκαλιά» του internet και των social media και εν πολλοίς θυμούνται έναν κόσμο μετά την 11η Σεπτεμβρίου. Διαρκώς συνδεδεμένοι και απαιτητικοί, οι centennials «ζουν» σε communities και λατρεύουν να δημιουργούν περιεχόμενο. Με άλλα λόγια, προκαλούν αλλεπάλληλα disruptions και θέτουν νέες προκλήσεις για τις μάρκες, οι οποίες καλούνται να κατανοήσουν τι πραγματικά συν-κινεί τη νέα γενιά.

Και αν όλα φαίνεται να αλλάζουν, οι αρχέγονες μορφές επικοινωνίας, η ιστορία και το συναίσθημα, μοιάζει να έχουν τη λύση. Το Youth Marketing Showcase που διοργάνωσε το Marketing Week και η Boussias Communications στις 30 Νοεμβρίου στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza, πραγματοποίησε μια διεισδυτική επισκόπηση του νέου τοπίου, προσφέροντας εργαλεία για τη βαθύτερη κατανόηση των νέων, καθώς και για την αποτελεσματικότερη επικοινωνία και αλληλεπίδραση μαζί τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ «ΜΕΛΛΟΝ»
Μια αν μη τι άλλο ανησυχητική δήλωση, ειδικά όταν ακούγεται από τα χείλη κάποιου που φέρει τον τίτλο του Futurist. Ωστόσο, για τον Tom Palmaerts, Futurist, trendwatcher, worldwide keynote speaker, trend consultant and business partner της Trendwolves, αυτή η διαπίστωση θα πρέπει να αποτελεί τη βάση του future thinking. Σύμφωνα με τον Palmaerts, οι εταιρείες συνηθίζουν να πιστεύουν ότι υπάρχει ένα μόνο πιθανό «μέλλον», κοινό για όλους.

Και το χειρότερο είναι ότι επενδύουν σε αυτό χωρίς να διερευνούν το κατά πόσο τους αντιπροσωπεύει. Όπως υποστήριξε ο ίδιος, αν και πολλοί βλέπουν στο μέλλον το αποτύπωμα της Silicon Valley με τα ρομπότ να εδραιώνουν την απόλυτη κυριαρχία τους, αυτό δεν χρειάζεται να είναι το μέλλον για όλους. Αντίθετα, κάτι τέτοιο περιορίζει τους ορίζοντες σκέψης και τρομάζει, με αποτέλεσμα τα brands να εγκλωβίζονται σε ένα περιβάλλον το οποίο δεν μπορούν να διαχειριστούν.

ΤΟ SUPERMARKET ΤΩΝ STYLES
Στον μονόδρομο ενός και μοναδικού οράματος στα πρότυπα του οποίου πρέπει οι εταιρείες να προσαρμοστούν, ο Tom Palmaerts αντέταξε τη χάραξη μιας διαδρομής που εμπνέεται από τους style rebellions, μέσα από την εξερεύνηση του τι συμβαίνει στους δρόμους, τοποθετώντας τους σωστούς ανθρώπους στα σωστά σημεία προκειμένου να γνωρίσουν τις νέες κουλτούρες και να βιώσουν τις ίδιες εμπειρίες, ώστε να μπορέσουν να τους προσφέρουν αυτό που επιθυμούν. Σε μια εποχή όπου «το mainstream είναι νεκρό», όπως είπε χαρακτηριστικά, το supermarket των styles κρύβει σπέρματα μέλλοντος, τα οποία περιμένουν τις μάρκες να τα εντοπίσουν για να εκκολάψουν το δικό τους.

MIND THE GAP!
Αυτό, λοιπόν, που στέκεται ανάμεσα στα brands και τη GenZ είναι το χάσμα γενεών και η αδυναμία υιοθέτησης της οπτικής των μελών της. Όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα, τις περισσότερες φορές ο τρόπος που επικοινωνούν οι εταιρείες δεν είναι αυτός που προτιμούν οι νέοι με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η μεταξύ του αλληλεπίδραση. Σύμφωνα με τον Μιχάλη Παρεδράκο, Managing Director της Avakon+, εκείνο που πρέπει να λάβουν υπόψη οι marketers είναι ότι οι νέοι σήμερα είναι επιμελείς curators της εικόνας τους, αγαπούν το εφήμερο και το σπάνιο, εξ ου και η άνθιση των self-destructive platforms, ενώ χρησιμοποιούν ακόμη το Facebook αλλά κυρίως ως info hub. Με το «FOMO» να οδηγείται σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τους millennials, η νεολαία είναι mobile first από κούνια, επικοινωνεί με σύμβολα και εμφανίζεται πολύ πιο ανοιχτόμυαλη από τις προηγούμενες γενιές σε σχέση με ζητήματα φύλου και σεξουαλικότητας.

Η ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΩΝ
Μια γενιά που ορίζεται μέσα από τις αντιθέσεις της μοιάζει να είναι η GenZ. Όπως εξήγησε η Δανάη Δάσκα, Creative Director της jnl+, οι νέοι σήμερα όσο εύκολα ενθουσιάζονται, εξίσου εύκολα βαριούνται τα πάντα. Παρά το ότι τους ενοχλεί ο διδακτισμός, ακολουθούν influencers και κανάλια με tutorials και εκπαιδευτικά videos. Αν και δύσκολα χαρίζουν την προσοχή τους, με attention span που περιορίζεται στα 6’’, μπορεί να ασχοληθούν με τη δημιουργία περιεχομένου που για άλλους φαντάζει ανούσιο. Παρουσιάζοντας το case study του Frulite on the go, η Δανάη Δάσκα τόνισε τη σημασία του να βρίσκεται ένα brand στα σημεία όπου βρίσκεται και το νεανικό κοινό, όπως ο δρόμος αλλά και τα social media, να του δίνει τα εργαλεία για να γίνει δημιουργός περιεχομένου και να το μοιράζεται με τους φίλους του και όλα αυτά μέσα από διαδραστικές ενέργειες που δημιουργούν εμπειρίες.

Η ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ
Με την ψηφιακή κοινωνική ζωή να έχει αγγίξει τα όρια του κορεσμού, η νεολαία επιστρέφει στους δρόμους και ψάχνει τη ζωντανή εμπειρία. Όπως εξήγησε ο Κώστας Χούντας, Strategy & Business Analytics Officer της Tempo OMD Hellas, ακόμη και στον online κόσμο, η νέα γενιά επιζητά τη φυσική απεικόνιση της ζωής και την αυθεντική έκφραση. Παρότι αποτελεί ένα κοινό με απολύτως καθορισμένα έσοδα, διαθέτει χρόνο τον οποίο είναι πρόθυμο να επενδύσει σε ό,τι έχει νόημα και υπόσχεται τη μέγιστη «απόδοση» με όρους εμπειρίας.

Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα το γεγονός ότι σχεδόν το 50% των ανθρώπων 15-24 ετών έχει βιώσει μια κρίση πανικού, στοιχείο που σηματοδοτεί την ανάγκη για χαμηλότερους ρυθμούς. Αυτό που, ωστόσο, δεν πρέπει να παραγνωρίζει κανείς είναι ότι δεν πρόκειται για μια ομοιογενή μάζα, αλλά για έναν δυναμικό οργανισμό που συγκροτείται από διακριτά audience tribes, τα οποία έχουν ως κοινή βάση την ανάγκη για ψυχαγωγία.

ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ
Στρέφουν την πλάτη στα πολιτικά κηρύγματα και το digital περιβάλλον είναι το βασίλειό τους. Όπως τόνισε ο Jordan Schwarzenberger, CEO & Founder της Roundabout-The Gen Z Agency και πρώην Creative Strategist της LADbible, οι centennials είναι brand operators «από κούνια», μιας και η ύπαρξή τους πρακτικά ταυτίζεται με την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα το Facebook. Με τον εκδημοκρατισμό που οι εν λόγω πλατφόρμες έχουν επιφέρει στην επικοινωνία, τα brands καλούνται να συμμορφωθούν στους κώδικες που επιβάλλουν οι νέοι, οι οποίοι διακρίνουν με ευκολία τη branded επικοινωνία και γνωρίζουν πώς να αποφεύγουν ό,τι για αυτούς γίνεται κατανοητό ως «θόρυβος». Προκειμένου να παραμείνουν relevant, οι μάρκες οφείλουν να προσφέρουν αυτό που οι νέοι επιθυμούν να μοιράζονται, το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο από συναίσθημα και σημαντικές εμπειρίες. Σύμφωνα με τον Jordan Schwarzenberger, το περιεχόμενο πρέπει να περνάει εξαρχής από συναισθηματικά «φίλτρα», τα οποία είναι αναγκαίο να καθοδηγούν την επικοινωνία στο σύνολό της.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
Τη σημασία που έχει η συναισθηματική επένδυση της επικοινωνίας ανέδειξε και ο Olly Rzysko, f. Head of Social Media των Primark Stores. Θέτοντας στο επίκεντρο τους αληθινούς ανθρώπους, κάλεσε τους marketers να αναρωτηθούν πόσο συναρπαστικό είναι το περιεχόμενο που δημιουργούν και σε ποιο βαθμό ανταποκρίνεται στην καθημερινότητά της νεολαίας. Σε ένα άμεσο μέλλον όπου κάθε εικόνα, post, editorial, θα αποτελεί σημείο εμπορικής συναλλαγής, η καινοτομία, ο σωστός τόνος φωνής, οι προσεκτικά επιλεγμένες συνεργασίες, αλλά και η ικανότητα να αναπτύξουν ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα θα αποτελέσουν τα μοναδικά όπλα των brands απέναντι στο disruption. Προφανώς, τα social media συνιστούν το κατεξοχήν περιβάλλον όπου οι νέοι ανακαλύπτουν τις μάρκες, κάθε κανάλι ωστόσο απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό και απαιτεί ξεχωριστή διαχείριση.

Είναι οι άνθρωποι που μεγάλωσαν «στην αγκαλιά» του internet και των social media και εν πολλοίς θυμούνται έναν κόσμο μετά την 11η Σεπτεμβρίου. Διαρκώς συνδεδεμένοι και απαιτητικοί, οι centennials «ζουν» σε communities και λατρεύουν να δημιουργούν περιεχόμενο. Με άλλα λόγια, προκαλούν αλλεπάλληλα disruptions και θέτουν νέες προκλήσεις για τις μάρκες, οι οποίες καλούνται να κατανοήσουν τι πραγματικά συν-κινεί τη νέα γενιά.

Και αν όλα φαίνεται να αλλάζουν, οι αρχέγονες μορφές επικοινωνίας, η ιστορία και το συναίσθημα, μοιάζει να έχουν τη λύση. Το Youth Marketing Showcase που διοργάνωσε το Marketing Week και η Boussias Communications στις 30 Νοεμβρίου στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza, πραγματοποίησε μια διεισδυτική επισκόπηση του νέου τοπίου, προσφέροντας εργαλεία για τη βαθύτερη κατανόηση των νέων, καθώς και για την αποτελεσματικότερη επικοινωνία και αλληλεπίδραση μαζί τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ «ΜΕΛΛΟΝ»
Μια αν μη τι άλλο ανησυχητική δήλωση, ειδικά όταν ακούγεται από τα χείλη κάποιου που φέρει τον τίτλο του Futurist. Ωστόσο, για τον Tom Palmaerts, Futurist, trendwatcher, worldwide keynote speaker, trend consultant and business partner της Trendwolves, αυτή η διαπίστωση θα πρέπει να αποτελεί τη βάση του future thinking. Σύμφωνα με τον Palmaerts, οι εταιρείες συνηθίζουν να πιστεύουν ότι υπάρχει ένα μόνο πιθανό «μέλλον», κοινό για όλους.

Και το χειρότερο είναι ότι επενδύουν σε αυτό χωρίς να διερευνούν το κατά πόσο τους αντιπροσωπεύει. Όπως υποστήριξε ο ίδιος, αν και πολλοί βλέπουν στο μέλλον το αποτύπωμα της Silicon Valley με τα ρομπότ να εδραιώνουν την απόλυτη κυριαρχία τους, αυτό δεν χρειάζεται να είναι το μέλλον για όλους. Αντίθετα, κάτι τέτοιο περιορίζει τους ορίζοντες σκέψης και τρομάζει, με αποτέλεσμα τα brands να εγκλωβίζονται σε ένα περιβάλλον το οποίο δεν μπορούν να διαχειριστούν.

ΤΟ SUPERMARKET ΤΩΝ STYLES
Στον μονόδρομο ενός και μοναδικού οράματος στα πρότυπα του οποίου πρέπει οι εταιρείες να προσαρμοστούν, ο Tom Palmaerts αντέταξε τη χάραξη μιας διαδρομής που εμπνέεται από τους style rebellions, μέσα από την εξερεύνηση του τι συμβαίνει στους δρόμους, τοποθετώντας τους σωστούς ανθρώπους στα σωστά σημεία προκειμένου να γνωρίσουν τις νέες κουλτούρες και να βιώσουν τις ίδιες εμπειρίες, ώστε να μπορέσουν να τους προσφέρουν αυτό που επιθυμούν. Σε μια εποχή όπου «το mainstream είναι νεκρό», όπως είπε χαρακτηριστικά, το supermarket των styles κρύβει σπέρματα μέλλοντος, τα οποία περιμένουν τις μάρκες να τα εντοπίσουν για να εκκολάψουν το δικό τους.

MIND THE GAP!
Αυτό, λοιπόν, που στέκεται ανάμεσα στα brands και τη GenZ είναι το χάσμα γενεών και η αδυναμία υιοθέτησης της οπτικής των μελών της. Όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα, τις περισσότερες φορές ο τρόπος που επικοινωνούν οι εταιρείες δεν είναι αυτός που προτιμούν οι νέοι με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η μεταξύ του αλληλεπίδραση. Σύμφωνα με τον Μιχάλη Παρεδράκο, Managing Director της Avakon+, εκείνο που πρέπει να λάβουν υπόψη οι marketers είναι ότι οι νέοι σήμερα είναι επιμελείς curators της εικόνας τους, αγαπούν το εφήμερο και το σπάνιο, εξ ου και η άνθιση των self-destructive platforms, ενώ χρησιμοποιούν ακόμη το Facebook αλλά κυρίως ως info hub. Με το «FOMO» να οδηγείται σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τους millennials, η νεολαία είναι mobile first από κούνια, επικοινωνεί με σύμβολα και εμφανίζεται πολύ πιο ανοιχτόμυαλη από τις προηγούμενες γενιές σε σχέση με ζητήματα φύλου και σεξουαλικότητας.

Η ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΩΝ
Μια γενιά που ορίζεται μέσα από τις αντιθέσεις της μοιάζει να είναι η GenZ. Όπως εξήγησε η Δανάη Δάσκα, Creative Director της jnl+, οι νέοι σήμερα όσο εύκολα ενθουσιάζονται, εξίσου εύκολα βαριούνται τα πάντα. Παρά το ότι τους ενοχλεί ο διδακτισμός, ακολουθούν influencers και κανάλια με tutorials και εκπαιδευτικά videos. Αν και δύσκολα χαρίζουν την προσοχή τους, με attention span που περιορίζεται στα 6’’, μπορεί να ασχοληθούν με τη δημιουργία περιεχομένου που για άλλους φαντάζει ανούσιο. Παρουσιάζοντας το case study του Frulite on the go, η Δανάη Δάσκα τόνισε τη σημασία του να βρίσκεται ένα brand στα σημεία όπου βρίσκεται και το νεανικό κοινό, όπως ο δρόμος αλλά και τα social media, να του δίνει τα εργαλεία για να γίνει δημιουργός περιεχομένου και να το μοιράζεται με τους φίλους του και όλα αυτά μέσα από διαδραστικές ενέργειες που δημιουργούν εμπειρίες.

Η ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ
Με την ψηφιακή κοινωνική ζωή να έχει αγγίξει τα όρια του κορεσμού, η νεολαία επιστρέφει στους δρόμους και ψάχνει τη ζωντανή εμπειρία. Όπως εξήγησε ο Κώστας Χούντας, Strategy & Business Analytics Officer της Tempo OMD Hellas, ακόμη και στον online κόσμο, η νέα γενιά επιζητά τη φυσική απεικόνιση της ζωής και την αυθεντική έκφραση. Παρότι αποτελεί ένα κοινό με απολύτως καθορισμένα έσοδα, διαθέτει χρόνο τον οποίο είναι πρόθυμο να επενδύσει σε ό,τι έχει νόημα και υπόσχεται τη μέγιστη «απόδοση» με όρους εμπειρίας.

Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα το γεγονός ότι σχεδόν το 50% των ανθρώπων 15-24 ετών έχει βιώσει μια κρίση πανικού, στοιχείο που σηματοδοτεί την ανάγκη για χαμηλότερους ρυθμούς. Αυτό που, ωστόσο, δεν πρέπει να παραγνωρίζει κανείς είναι ότι δεν πρόκειται για μια ομοιογενή μάζα, αλλά για έναν δυναμικό οργανισμό που συγκροτείται από διακριτά audience tribes, τα οποία έχουν ως κοινή βάση την ανάγκη για ψυχαγωγία.

ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ
Στρέφουν την πλάτη στα πολιτικά κηρύγματα και το digital περιβάλλον είναι το βασίλειό τους. Όπως τόνισε ο Jordan Schwarzenberger, CEO & Founder της Roundabout-The Gen Z Agency και πρώην Creative Strategist της LADbible, οι centennials είναι brand operators «από κούνια», μιας και η ύπαρξή τους πρακτικά ταυτίζεται με την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα το Facebook. Με τον εκδημοκρατισμό που οι εν λόγω πλατφόρμες έχουν επιφέρει στην επικοινωνία, τα brands καλούνται να συμμορφωθούν στους κώδικες που επιβάλλουν οι νέοι, οι οποίοι διακρίνουν με ευκολία τη branded επικοινωνία και γνωρίζουν πώς να αποφεύγουν ό,τι για αυτούς γίνεται κατανοητό ως «θόρυβος». Προκειμένου να παραμείνουν relevant, οι μάρκες οφείλουν να προσφέρουν αυτό που οι νέοι επιθυμούν να μοιράζονται, το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο από συναίσθημα και σημαντικές εμπειρίες. Σύμφωνα με τον Jordan Schwarzenberger, το περιεχόμενο πρέπει να περνάει εξαρχής από συναισθηματικά «φίλτρα», τα οποία είναι αναγκαίο να καθοδηγούν την επικοινωνία στο σύνολό της.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
Τη σημασία που έχει η συναισθηματική επένδυση της επικοινωνίας ανέδειξε και ο Olly Rzysko, f. Head of Social Media των Primark Stores. Θέτοντας στο επίκεντρο τους αληθινούς ανθρώπους, κάλεσε τους marketers να αναρωτηθούν πόσο συναρπαστικό είναι το περιεχόμενο που δημιουργούν και σε ποιο βαθμό ανταποκρίνεται στην καθημερινότητά της νεολαίας. Σε ένα άμεσο μέλλον όπου κάθε εικόνα, post, editorial, θα αποτελεί σημείο εμπορικής συναλλαγής, η καινοτομία, ο σωστός τόνος φωνής, οι προσεκτικά επιλεγμένες συνεργασίες, αλλά και η ικανότητα να αναπτύξουν ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα θα αποτελέσουν τα μοναδικά όπλα των brands απέναντι στο disruption. Προφανώς, τα social media συνιστούν το κατεξοχήν περιβάλλον όπου οι νέοι ανακαλύπτουν τις μάρκες, κάθε κανάλι ωστόσο απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό και απαιτεί ξεχωριστή διαχείριση.


Greek showcase #1: Understand
ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ BRANDS ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ;
Αρκετά καλά, όπως φάνηκε από τα case studies που ανέλυσαν σημαντικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς κλάδους της ελληνικής αγοράς. Ο Γιώργος Βαζαίος, Xbox Category Manager, Greece/Cyprus/Malta της Microsoft παρουσίασε το project του Xbox Arena Festival, το οποίο αντιμετώπισε με διαδραστικό τρόπο το πρόβλημα του χαμηλού brand awareness και κατάφερε να δημιουργήσει πολλά interactions στα social media.

Από το χώρο της τραπεζικής, η Νατάσα Κουκουράκη, επικεφαλής Marketing & Επικοινωνίας Individual Banking της Eurobank μίλησε για το Youth Project, το οποίο είχε ως στόχο να επικοινωνήσει με relevant και interactive τρόπο στα νεανικά κοινά μιλώντας τη γλώσσα τους, ενώ η Φερενίκη Ξεκαλάκη, Head Marketing & Επικοινωνία Ομίλου του Ομίλου Τράπεζας Πειραιώς ανέπτυξε το case του Check In Class για την καθιέρωση της τράπεζας ως 1ης επιλογής για το νεανικό κοινό.

Από τον κλάδο τροφίμων και ποτών, η Παναγιώτα Τεμπελοπούλου, Senior Brand Manager Amita Motion της Coca-Cola 3E παρουσίασε τη διοργάνωση «Ημέρα Θετικής Ενέργειας Amita Motion», εστιάζοντας στον unforgettable και fun χαρακτήρα της, ενώ η Αλεξία Λασκαράτου, Impulse Confectionery Manager της Nestle εξέθεσε το case του #CrunchYourFantasies επιμένοντας στη σημασία της υιοθέτησης της οπτικής του κοινού για καινοτόμες δράσεις.

Greek showcase #2: Empower
Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ

Τις προσπάθειες της ελληνικής αγοράς για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της νεολαίας ανέδειξαν τα case studies που συζητήθηκαν από τους ομιλητές. Ο Αλέξανδρος Παπαδάκης, External & Community Affairs Manager της Coca-Cola 3E, αναφέρθηκε στο Youth Empowered, ένα πρόγραμμα-γέφυρα για την αγορά εργασίας, με βασικούς πυλώνες την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την καθοδήγηση και τη δυνατότητα δικτύωσης, μέσα από τη σύμπραξη της Coca-Cola με εταιρείες και τη δημιουργία on-line και off-line ενεργειών. Ο Τίμος Πλατσάς, Επικεφαλής Corporate Community Affairs για την Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη της Microsoft παρουσίασε το Youth Empowerment, με στόχο την ενδυνάμωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων αλλά και ευπαθών ομάδων, αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες για αυτούς μέσα από διαδραστικά projects και συνεργασία με εκπαιδευτικούς.

Greek showcase #3: Influence
CO-CREATION ΚΑΙ INTERACTIVITY ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

Άνοδο παρουσιάζει το influencer marketing και στην Ελλάδα, με τις μάρκες να συνεργάζονται με influencers μικρότερου ή μεγαλύτερου βεληνεκούς. Η Σταυρούλα Πέτρου, Junior Brand Manager της DUO ανέλυσε την ελληνική πρωτοβουλία της εταιρείας να επενδύσει στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νέων, μέσα από τη συνεργασία με την Ειρήνη Χειρδάρη και YouTubers, ενώ οι Σμαράγδα Ανδρικάκη και Αναστασία Ιακωβίδη, Brand Managers της American Eagle Outfitters παρουσίασαν το case #ICAN destroy limits by American eagle Outfitters, για τη δημιουργία loyalty μέσα από interactive ενέργειες και τη συμμετοχή celebrities.

Από την πλευρά τους, οι Γιώργος Ξανθάκης, CIC Social Media Manager CCA της Coca-Cola Hellas και η Ντέμπορα Ζωγοπούλου, WOAH Project Manager της Coca-Cola Hellas μίλησαν για το WOAH - Where Only Awesome Happens, το οποίο είχε ως στόχο την αύξηση του brand love με experiential content, ενώ το showcase έκλεισαν οι Μαρίνα Παναγιωτοπούλου, Product Manager της L’Oreal Hellas και Πολύμνια Σουλιώτη, Category Manager, Make Up CPD της L’Oreal Hellas, με το Make it Girl της Maybelline, που συνεργάστηκε με bloggers για να χτίσει relevance.

Greek showcase #4: Sell
ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΝΟΗΜΑ
Την πρόκληση για εδραίωση επικοινωνίας με νόημα με τα νεανικά κοινά συζήτησαν οι Γιώργος Αναστασόπουλος, Brand Development Manager Condensed Milks της FrieslandCampina Hellas και Κατερίνα Κατσούρη, Brand Development Manager RTD Milks της FrieslandCampina Hellas, μέσα από το case study του NouNou Basketaki, το οποίο απέδειξε την αξία του branding με relevant τρόπο, καθώς και της αξιοποίησης των μετρήσεων για αναπροσαρμογή της στρατηγικής. Στην ίδια λογική, η Λένα Παπαβασιλείου, Marketing Manager των TGI Friday’s, αναλύοντας το case #Epatha Paraskevi έστρεψε την προσοχή στον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα που οφείλει να έχει μια καμπάνια με στόχο το νεανικό κοινό, θέτοντας σε πρώτο πλάνο το συναίσθημα.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ GENZ ΑΠΟ ΤΟΝ JORDAN SCHWARZENBERGER
- Εστιάστε στην αποτελεσματικότητα και την ποιότητα της υπηρεσίας ή του προϊόντος και όχι στην ιδεολογία ή τα brand values.
- Επικοινωνήστε με αυθεντικότητα και ενσωματωθείτε στις κοινότητες των centennials.
- Ακούστε το κοινό, αξιοποιήστε τα data και ανταποκριθείτε ανάλογα άμεσα.
- Υιοθετήστε το meme culture όσο το δυνατόν περισσότερο.

DO/S & DON’TS ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ, ΑΠΟ ΤΟΝ Μ. ΠΑΡΕΔΡΑΚΟ
Do/s
- Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στην αισθητική και τη μουσική.
- Σχεδιάστε 5-screen brand marketing και storytelling.
- Εστιάστε στο influencer marketing και συνεργαστείτε με YouTubers.

Don’ts
- Μη χρησιμοποιείτε «επιθετικά» formats. Η πλειοψηφία των GenZers είναι πιο δεκτικοί σε skippable διαφημίσεις, ή σε όσες μπορούν να ελέγξουν οι ίδιοι.
- Μην υποτιμάτε τα παραδοσιακά μέσα. 62% των GenZers έχει θετική στάση απέναντι στις διαφημίσεις που προβάλλονται στο σινεμά.
- Μην περιορίζετε το targeting με βάση το γένος ή την ηλικία. Δημιουργήστε behavioral segments.

MEET THE GENZERS!
- 55% των GenZers ψωνίζει online.
- 79% ενδιαφέρεται για το VR.
- 63% προτιμά να βλέπει «αληθινούς» ανθρώπους στις διαφημίσεις.
- 72% βρίσκει θετικό το στοιχείο του χιούμορ σε μια διαφήμιση.
- 56% αξιολογεί θετικά τις διαφημίσεις που αφηγούνται μια ενδιαφέρουσα ιστορία.
- Αν κάτι είναι αργό, θα το προσπεράσουν.
- Αν κάτι δε λειτουργεί θα το εγκαταλείψουν.

Marketing Week (T. 1529)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778