Marketing Week - Συμπληρώματα διατροφής: Ασφάλεια, ποιότητα, αποτέλεσμα, το τρίπτυχο της επιτυχίας

Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Συμπληρώματα διατροφής: Ασφάλεια, ποιότητα, αποτέλεσμα, το τρίπτυχο της επιτυχίας

18 Οκτωβρίου 2017 | 10:16 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Trends,Υγεία / Ομορφιά

Εν μέσω έντονου ανταγωνισμού και πλήθους επιλογών, οι καταναλωτές αναζητούν από τα προϊόντα της κατηγορίας ασφάλεια στη χρήση, υψηλή ποιότητα, καινοτομία και αποτελεσματικότητα. Σε επίπεδο επικοινωνίας, τα brands στρέφονται σε 360ο προγράμματα, προκειμένου να προσεγγίσουν ένα ιδιαίτερα ευρύ κοινό-στόχος.

Σε μια αγορά με πληθώρα brands και προϊόντων, οι εταιρείες επενδύουν στην καινοτομία, τη δυναμική και ολοκληρωμένη επικοινωνία, τους διαγωνισμούς και τις χορηγίες προκειμένου να ξεχωρίσουν. Σε μια τόσο ανταγωνιστική κατηγορία, χαρακτηρίζεται ως δύσκολη η επίτευξη του επιθυμητού engagement. Η εγχώρια αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής παρουσίασε άνοδο την περίοδο 2013-2016, με τον μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής να διαμορφώνεται σε 9% την περίοδο 2012-2016, αν και ο ρυθμός αύξησης ανακόπηκε το 2016, όπου η αγορά σχεδόν σταθεροποιήθηκε στα επίπεδα του 2015.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις προκύπτουν από την κλαδική μελέτη «Συμπληρώματα διατροφής», που εκπόνησε η Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, τα φαρμακεία αποτελούν το κυριότερο κανάλι διανομής, λόγω της ιδιαίτερης εμπιστοσύνης - ασφάλειας που δημιουργείται μεταξύ φαρμακοποιού – πελάτη, αλλά και λόγω των συμβουλών που παρέχονται στους πελάτες. Σημειώνεται ότι, στην Ελλαδα το ηλεκτρονικο φαρμακειο αποτελεί τη διαδικτυακή επεκταση του φυσικου χωρου του φαρμακειου, με τα συμπληρώματα διατροφής να αποτελούν μία από τις κυριότερες προϊοντικές κατηγορίες του.

Σύμφωνα με την Υπεύθυνη του τμήματος Κλαδικών Στοχεύσεων, Παναγιώτα Κόκκα, το 2017 η εγχώρια αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει αύξηση της τάξης του 1,5% περίπου σε σχέση με το 2016. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου είναι έντονος και εστιάζεται στην προσπάθεια αύξησης του μεριδίου τους μέσω της προσφοράς ανταγωνιστικών τιμών, ικανοποιητικών ποσοστών εκπτώσεων και προσφορών, του κατάλληλου μείγματος επικοινωνιών marketing, κυρίως διαφήμισης, της ανάπτυξης νέων προϊόντων και της διείσδυσης στα κανάλια διανομής.

Τι είναι αυτό, όμως, που αναζητούν οι καταναλωτές από τα προϊόντα του κλάδου; Ποιότητα και αποτέλεσμα απαντά η Ηρώ Κουμάκη, Εμπορική Διευθύντρια της IsoPlus: «Οι καταναλωτές αναζητούν ασφάλεια στη χρήση και υψηλή ποιότητα, ενώ παράλληλα επιθυμούν να δουν άμεσα το αποτέλεσμα και το όφελος από τη χρήση του προϊόντος για τον οργανισμό τους, και κατ’ επέκταση την καθημερινότητά και την ποιότητα ζωής τους. Οι σύγχρονες τάσεις στα συμπληρώματα διατροφής θα λέγαμε πως είναι τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και τα προϊόντα για τις αρθρώσεις, ενώ αυξημένη αναγνώριση λαμβάνει και η χρήση των μεμονωμένων βιταμινών, όπως C, D και Β, όπως και τα προϊόντα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό».

Τη δυναμική ανάπτυξης του κλάδου επισημαίνει η Σταυρούλα Χασαπογλίδου, Γενική Διευθύντρια της Superfoods: «Η ελλιπής διατροφή με τρόφιμα φτωχά σε θρεπτικά συστατικά λόγω επεξεργασίας, χρήσης φυτοφαρμάκων, κατάργησης των εποχών ανάπτυξης φρούτων και λαχανικών, αλλά και το στρες, καθώς και η ανάγκη ενίσχυσης του οργανισμού για αποφυγή ασθενειών, όλα οδηγούν στην αύξηση της χρήσης συμπληρωμάτων διατροφής. Τα φυσικά συμπληρώματα διατροφής αποτελούν σίγουρα μια τάση λόγω της αναγνώρισης της πραγματικής αξίας που μπορεί η φύση να προσφέρει στην υγεία του ανθρώπου. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την έννοια της υγείας μέσω της πρόληψης, όπως ακριβώς μια ισορροπημένη και κατάλληλη διατροφή, αλλά και τρόπος ζωής, καθώς μπορούν να συμβάλλουν στην υγεία μας».

BRANDS ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα συμπληρώματα διατροφής είναι μια κατηγορία που γνωρίζει όλο και μεγαλύτερη διείσδυση σε πολλά διαφορετικά καταναλωτικά κοινά. Αντίστοιχα, τα brands οφείλουν να βρουν τρόπους να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με αυτά τα διαφορετικά κοινά. Η συχνότερη επιλογή είναι η 360ο επικοινωνιακή προσέγγιση, με κύρια χαρακτηριστικά την υπευθυνότητα και τη σωστή ενημέρωση όπως επισημαίνει η Ηρώ Κουμάκη, αλλά και τα ενδιαφέροντα μηνύματα ώστε να προσελκύσουν την προσοχή των καταναλωτών, όπως σημειώνει η Σταυρούλα Χασαπογλίδου.

Εκτός από τις καμπάνιες σε παραδοσιακά και digital Μέσα, τα brands επενδύουν και στη διενέργεια διαγωνισμών, καθώς και στην υποστήριξη αθλητικών ομάδων και διοργανώσεων. Ενδεικτικά, οι Πολυβιταμίνες Lanes παρουσίασαν φέτος τη νέα τους καμπάνια «Ζήσε το Πολύ», με την επιμέλεια της Socialab, σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, print και digital, ενώ η MullenLowe Athens επιμελήθηκε τα δύο νέα τηλεοπτικά σποτ της Power Health, για τα προϊόντα Citruslim και Top Diet.

H σειρά συμπληρωμάτων διατροφής myelements sports από την IsoPlus, για αθλητές και αθλούμενους, έδωσε την ευκαιρία στους καταναλωτές να κερδίσουν έναν μήνα Personal Coaching με τον Πρωταθλητή Στίβου Περικλή Ιακωβάκη και άλλα μεγάλα δώρα, ενώ η Apollonian Nutrition λάνσαρε το συμπλήρωμα διατροφής Moller’s με τηλεοπτική, ραδιοφωνική και digital καμπάνια. Η myelements sports από την IsoPlus ξεκίνησε συνεργασία με την ΠΑΕ ΑΕΚ ως Επίσημος Προμηθευτής της ομάδας στην αγωνιστική περίοδο 2017-18, καλύπτοντας τις ανάγκες των αγωνιστικών τμημάτων της ομάδας σε συμπληρώματα διατροφής.

Το καλοκαίρι του 2016, η ΚΑΕ Παναθηναϊκός και η Superfoods ένωσαν τις δυνάμεις τους και ανακοίνωσαν τη μετονομασία της ομάδας σε ΚΑΕ Παναθηναϊκός Superfoods. Η Superfoods γίνεται ένας από τους βασικούς αρωγούς της ομάδας, ενώ παράλληλα δημιουργείται μια πλατφόρμα δράσεων που προάγει τον υγιεινό τρόπο ζωής μέσω του αθλητισμού. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τα συμπληρώματα διατροφής John Noa προχώρησαν σε συμφωνία και συνεργασία για τη διανομή τους στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές χώρες του εξωτερικού, με την φαρμακευτική εταιρεία Eifron, ενώ στο πλαίσιο rebranding της Superfoods, η Backbone ανέλαβε τον ανασχεδιασμό και την υλοποίηση του νέου website της εταιρείας.

ΒΑΣΙΚΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως αυτό των συμπληρωμάτων διατροφής, πολλοί είναι οι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την αγοραστική απόφαση των καταναλωτών, συντελώντας στην επιτυχημένη πορεία ενός προϊόντος. Βασικότερο όλων η αποτελεσματικότητα, με την καινοτομία και την ασφάλεια να ακολουθούν.
Σύμφωνα με την Σταυρούλα Χασαπογλίδου, αποτελεσματικότητα, ασφάλεια, αξιοπιστία είναι η βάση της επιτυχίας.

«Η ποιότητα της πρώτης ύλης και η κατάλληλη μέθοδος επεξεργασίας θα οδηγήσουν σε ποιοτικά προϊόντα και πιστούς καταναλωτές. Με δεδομένο ότι η κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής είναι υπερκορεσμένη, η καινοτομία -ειδικά όταν πρόκειται για φυσική σύνθεση- παίζει καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία ενδιαφέροντος για τον καταναλωτή. Η καινοτομία μπορεί να εμπεριέχεται στη σύνθεση, στη φαρμακοτεχνική μορφή ή ακόμα και στην επικοινωνία. Όμως ακόμα και στην καινοτομία, πρωταρχικό ρόλο θα παίξει τελικά η αξιοπιστία και η αποτελεσματικότητα».

Την έμφαση στην ποιότητα επισημαίνει μεταξύ άλλων, η Ηρώ Κουμάκη, αναφέροντας ότι η διαρκής έρευνα και αναζήτηση των τελευταίων εξελίξεων στον κλάδο, η καινοτομία, η υψηλή ποιότητα στις πρώτες ύλες, αλλά και οι μέθοδοι παραγωγής και οι αυστηροί έλεγχοι ποιότητας, όλα συντελούν στο να δημιουργηθεί ένα πετυχημένο προϊόν.

«Ιδιαίτερη έμφαση θα δίναμε όμως στην ποιότητα που διέπει όλες αυτές τις διαδικασίες, αλλά και στις αυστηρές προδιαγραφές παραγωγής που πρέπει να τίθενται, καθώς αυτοί είναι δύο παράγοντες που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την τελική ποιότητα και αποτελεσματικότητα των προϊόντων, παράγοντες που ο καταναλωτής λαμβάνει υπόψη του κατά τη διαδικασία της επιλογής. Φυσικά, η μεγαλύτερη επιτυχία για ένα συμπλήρωμα διατροφής είναι η αναγνώριση της αξίας του και της συμβολής του στην υγεία και την ευεξία του ίδιου του καταναλωτή», καταλήγει η ίδια.

ΠΩΣ ΧΤΙΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΙΣΧΥΡΟ BRAND NAME;
«Με ειλικρινή πληροφόρηση και εκπαίδευση του καταναλωτή» Ηρώ Κουμάκη, IsoPlus
«Το χτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή είναι πρωταρχικής σημασίας. Για τον λόγο αυτό χρειάζονται σταθερά βήματα, διαρκής και αξιόπιστη παρουσία μέσα στον χρόνο και πάνω απ’ όλα έγκυρη και ειλικρινής πληροφόρηση, καθώς και εκπαίδευση του καταναλωτή. Επίσης, πολύ σημαντικά είναι η ποιότητα και η ασφάλεια των προϊόντων, καθώς και το τελικό όφελος που απολαμβάνει ο καταναλωτής. Αν ο καταναλωτής βρει σε ένα brand όλα τα παραπάνω, τότε το σίγουρο είναι ότι θα παραμείνει πιστός στο brand αυτό».

«Απαιτείται συνέπεια και αξιοπιστία» Σταυρούλα Χασαπογλίδου, Superfoods
«Για να χτιστεί ένα ισχυρό brand name σε γερά θεμέλια, απαιτείται συνέπεια και αξιοπιστία. Για να επιτύχει το engagement των καταναλωτών χρειάζεται δομημένη, έγκυρη, αξιόπιστη πληροφόρηση και σωστή στόχευση. Ένα brand που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κάθε κοινού και το προσεγγίζει διαφορετικά ανάλογα με την ηλικία, τη φάση ζωής, τις ειδικές απαιτήσεις υγείας. Ένα brand που δεν έχει ως σκοπό να “πουλήσει σε όλους” παρά να προσφέρει τη σωστή λύση, πρόταση στον κατάλληλο άνθρωπο που το έχει ανάγκη και θα ωφεληθεί πραγματικά από το προϊόν».

FOCUS POINTS
- Η εγχώρια αγορά παρουσίασε άνοδο την περίοδο 2013-2016
- Οι καταναλωτές αναζητούν ασφάλεια στη χρήση και υψηλή ποιότητα
- Τα φυσικά συμπληρώματα διατροφής αποτελούν τάση
- Αποτελεσματικότητα και καινοτομία οδηγούν τις επιλογές
των καταναλωτών

Marketing Week (T. 1523)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778