O 21ος αιώνας είναι η εποχή των απεριόριστων πληροφοριών, η εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Άνθρωποι, επιχειρήσεις, προϊόντα, αντικείμενα δημιουργούν κάθε δευτερόλεπτο τόσες πληροφορίες και συνδέσεις μεταξύ τους, χωρίς προηγούμενο. Οι υπολογιστικές δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών επιτρέπουν σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό την επεξεργασία μεγαλύτερου όγκου πληροφοριών και πολυπλοκότητας. Κοσμοϊστορικές και απροσδόκητες επιχειρηματικές συμφωνίες αλλάζουν το τοπίο του παραδοσιακού λιανεμπορίου (π.χ. Amazon & Whole foods) σε ένα πανκαναλικό (omnichannel) περιβάλλον, όπου κυριαρχούν οι έξυπνοι αυτοματισμοί και η αποτελεσματική διαχείριση της γνώσης.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον οι ευκαιρίες δημιουργίας επιχειρηματικής αξίας από δεδομένα και από σωστές αναλύσεις είναι χωρίς όριο. Η συνεργασία και κοινή χρήση πάνω στα δεδομένα και η επιχειρηματική ανάλυση περνούν πλέον σε ρόλο πρωταγωνιστή, ως ένας σημαντικός καταλύτης για καινοτομία, αλλαγή, διαφοροποίηση και έξυπνη ανάπτυξη σε μία τυπική λιανεμπορική επιχείρηση. Δημιουργούν την «data-driven economy».

Παράλληλα, «δύο κόσμοι δεδομένων» συναντούνται στο πεδίο του ανταγωνισμού:
•  Ο online με τα Web Analytics, με βασικό πλεονέκτημα το πλήθος δεδομένων και την ευκολία συλλογής τους
•  Και ο offline, με τα Business Analytics με τη μεγάλη ευκαιρία της πρόσβασης σε πληροφορίες για την αγοραστική συμπεριφορά στον πραγματικό κόσμο και όχι πίσω από μία οθόνη, στις οποίες δεν έχουν πρόσβαση οι online ανταγωνιστές τους

Πλέον, τα Big Data μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε στάδιο και κάθε διαδικασία του λιανεμπορίου, αλλάζοντας το πώς δουλεύουν οι επιχειρήσεις, με 5 διαφορετικούς τρόπους:
1.  Προβλέποντας τάσεις, προβλέποντας ζήτηση για υπάρχοντα ή νέα προϊόντα
2.  Βελτιστοποιώντας την τιμολόγηση σε οριακά επίπεδα ανταγωνισμού, κάθε στιγμή, σε πραγματικό χρόνο
3.  Αναγνωρίζοντας και κατανοώντας τα ενδιαφέροντα των καταναλωτών και ανακαλύπτοντας νέους τρόπους να τους προσεγγίσουν
4.  Δίνοντας στον καταναλωτή, αυτό που δεν ξέρει ότι του λείπει, μετατρέποντας καλάθια σε παραγγελίες, μετατρέποντας ιδέες σε πράξεις

Στο πλαίσιο αυτό, η ανάγκη για κατανόηση των δυνατοτήτων που παρέχει η τεχνολογία σήμερα και της μελλοντικής λειτουργίας της αγοράς προβάλει μεγαλύτερη από ποτέ.

Το ΙΕΛΚΑ, κατανοώντας αυτή την ανάγκη, σχεδίασε το 6ο Συνέδριό του με θέμα Business & Web Analytics στο σύγχρονο λιανεμπόριο FMCG (www.ielkaconference.gr), ούτως ώστε οι επιχειρήσεις και τα στελέχη που έχουν υλοποιήσει πρωτοβουλίες πρωτοποριακής state-of-the-art επεξεργασίας δεδομένων (PoS, Web κλπ), να προβάλουν, να μοιραστούν και να μεταλαμπαδεύσουν τις εμπειρίες και πρακτικές τους, καθώς και να προδιαγραφεί το μέλλον του λιανεμπορίου FMCG στον κόσμο των Business Analytics, των Mobile εφαρμογών και του Internet of Things.

Η ατζέντα του συνεδρίου
Στο συνέδριο Business & Web Analytics στο Σύγχρονο Λιανεμπόριο FMCG:
•  Θα παρουσιαστούν βέλτιστες πρακτικές από το ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (ΑΒ Βασιλόπουλος,
Δ. Μασούτης, Μetro, e-fresh κ.ά.)
•  Κορυφαίες εταιρείες θα αναλύσουν τις διεθνείς τάσεις στα Business και Web Analytics (Google, Nielsen κ.λπ.) και τον τρόπο με τον οποίο θα επηρεάσουν τον κλάδο των FMCG
•  Ελληνικές εταιρείες θα παρουσιάσουν καινοτόμες νέες υπηρεσίες (WeDoConnect – e-invoicing, e-retail audit, e-satisfaction, κ.λπ.) για brands FMCG και επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ
•  Θα αναλυθούν win-win συνεργασιακές πρακτικές B2B σε συγκεκριμένους τομείς (όπως η παραγγελειοληψία), μεταξύ προμηθευτών και λιανέμπορων, όπου έχουν αξιοποιηθεί τα business analytics
•  Θα παρουσιαστούν τα νεοεμφανιζόμενα concept των Social Media Analytics, Merchandise Analytics κ.ά. με cases studies που έχουν υλοποιηθεί από επιχειρήσεις FMCG, στην Ελλάδα και το εξωτερικό