Marketing Week - FOTOLIO: Ολοκληρωμένες λύσεις 360ο Οπτικής Επικοινωνίας

Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

FOTOLIO: Ολοκληρωμένες λύσεις 360ο Οπτικής Επικοινωνίας

5 Ιουλίου 2017 | 08:43 Γράφει η Θεώνη  Δρακοπούλου Topics: Εκδόσεις,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Μέσα στην καρδιά της κρίσης η FOTOLIO συνεχίζει να «τυπώνει» ιστορία. Τη δική της, προσωπική ιστορία που διαμορφώνεται μέσα από δυναμικές αποφάσεις επένδυσης σε τεχνολογία και υποδομές, οι οποίες την τοποθετούν σε μία από τις κορυφαίες θέσεις στον χώρο των γραφικών τεχνών στην Ελλάδα.

Η εταιρεία FOTOLIO μετράει 33 χρόνια παρουσίας στον κλάδο, διανύοντας μια από τις πιο δημιουργικές της στιγμές και διαψεύδοντας όσους θεωρούσαν την εκτύπωση ως «νεκρό» μέσο. Η εταιρεία απέκτησε τη σημερινή της μορφή έπειτα από δύο συνενώσεις, οι οποίες της πρόσθεσαν τις δεξιότητες και τις δυνατότητες για την εξέλιξή της σε μία πρότυπη μονάδα Ολοκληρωμένων Υπηρεσιών Έντυπης και Οπτικής Επικοινωνίας με σύγχρονο και εξειδικευμένο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας. Ο Ηλίας Μητράκας, Πρόεδρος του Δ.Σ. και ο Σπύρος Παπαναγιώτου, Head of Business Development, μας μιλάνε για το μέλλον της Έντυπης Επικοινωνίας και τη στρατηγική δέσμευση της εταιρείας στις επενδύσεις τεχνολογίας ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

MW: Πόσο και πώς έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια τα ζητούμενα των εταιρειών από τον τομέα των εκτυπώσεων; Ποιες βασικές μεταβολές/εξελίξεις έχετε εντοπίσει;
Ηλίας Μητράκας:
Είναι σαφές, ότι ο κλάδος εκτυπώσεων βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού, η οποία απορρέει από τις απαιτήσεις της αγοράς για παροχή υπηρεσιών πέρα από τα παραδοσιακά όρια της λιθογραφίας. Ωστόσο, αν και οι τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο της Τυπογραφίας καθώς και στον ευρύτερο χώρο της Έντυπης και Οπτικής Επικοινωνίας είναι σημαντικές και έχουν αλλάξει το τοπίο, οι μεταβολές στην ζήτηση δεν είναι ακόμη του ίδιου επιπέδου. Η παραδοσιακή εκτύπωση Offset διατηρεί το μερίδιο του λέοντος, αλλά οι νέες τεχνολογίες εκτύπωσης αυξάνουν συνεχώς τα μερίδιά τους, επειδή προσφέρουν πλεονεκτήματα τα οποία δεν μπορεί να προσφέρει η εκτύπωση Offset. Τα μεταβλητά δεδομένα, οι έξυπνες εφαρμογές, το μικρό τιράζ, το print-on-demand, τα photo books, η σήμανση, το large format printing είναι νέες αγορές που συνδέονται με την ψηφιακή εκτύπωση και παρουσιάζουν ραγδαία ανάπτυξη.

Υπάρχουν επίσης σημαντικές εξελίξεις σε θέματα που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος, με μεγάλη έμφαση τόσο στις διαδικασίες όσο και στα χρησιμοποιούμενα υλικά. Σε αυτό το πλαίσιο όλο και περισσότερες μεγάλες εταιρείες αποφασίζουν να βελτιώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα και μειώνουν τις ποσότητες που εκτυπώνουν, κατευθυνόμενες σε εξατομικευμένο περιεχόμενο, ενώ απαιτούν συνεργασία με εταιρείες που έχουν πιστοποίηση FSC. Ο τομέας που παρουσιάζει την μεγαλύτερη ανάπτυξη στον χώρο μας είναι ο τομέας της Συσκευασίας. Η μάχη για το ράφι και η προσέλκυση του τελικού καταναλωτή έχουν δώσει μία ισχυρή ώθηση σε αυτό τον τομέα, η οποία εκτιμούμε ότι θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό. Ρυθμιστικό ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση θα διαδραματίσει η συνεχιζόμενη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Θα λέγατε ότι ο χώρος της εκτύπωσης και των γραφικών τεχνών εν γένει, έχει «περιοριστεί» πια στο θέμα της τιμής, λόγω της κρίσης; Ποια είναι η θέση της ποιότητας στο εν λόγω περιβάλλον;
Σπύρος Παπαναγιώτου: Δεν θεωρώ ότι έχει γίνει κάποια αλλαγή λόγω της κρίσης. Σε γενικές γραμμές, έχει εσφαλμένα επικρατήσει η άποψη ότι η εκτύπωση είναι ένα προϊόν, στο οποίο πρέπει να αγοράζεις στη χαμηλότερη τιμή στη βάση μειοδοτικού διαγωνισμού. Ευτυχώς είναι μεγάλος ο αριθμός όλων όσοι γνωρίζουν ότι μια έντυπη εταιρική παραγωγή είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό προϊόν χαρτιού.

ίναι φορέας εταιρικής εικόνας, μέσο πειθούς, εργαλείο πώλησης και ως εκ τούτου η διαδικασία παραγωγής του διέπεται από συγκεκριμένα κριτήρια, όπως είναι η σχέση της τιμής με τα χαρακτηριστικά, η αλυσίδα του εφοδιασμού, ο χρόνος παράδοσης, η άριστη σχέση της τιμής με την ποιότητα της υπηρεσίας, η αξιοπιστία και η φήμη, η εξυπηρέτηση των πελατών, η ευελιξία, η τεχνογνωσία. Ευτυχώς, πολλοί marketers, διαφημιστές και επαγγελματίες της Οπτικής επικοινωνίας επιλέγουν με βάση την ποιότητα και επιδιώκουν να πετύχουν την ιδανική τιμή για την ποιότητα που παραλαμβάνουν.

Πάντως, ας μην συγχέουμε την τιμή με την οικονομία. Στις μέρες μας η τεχνολογία μας έχει δώσει πολλές λύσεις για να είμαστε ευέλικτοι και να επιλέγουμε τα σωστά εργαλεία για την επίτευξη των στόχων μας, με ταυτόχρονη επίτευξη οικονομιών κλίμακας. Για παράδειγμα, το database marketing και η εκτύπωση με μεταβλητά δεδομένα μας προσφέρει τη δυνατότητα να εξατομικεύσουμε τα μηνύματά μας και να απευθυνθούμε στοχευμένα ακριβώς στο κοινό που μας ενδιαφέρει, εκτυπώνοντας ακριβώς τον αριθμό των αντιτύπων που χρειαζόμαστε, ακόμη και εάν αυτά είναι μερικές δεκάδες.

Υπάρχει σήμερα περιθώριο για καινοτομία στις υπηρεσίες του κλάδου που δραστηριοποιείστε και αν ναι, προς ποια κατεύθυνση; Ποιο ρόλο παίζει η εξέλιξη της τεχνολογίας;
ΣΠ:
Ο κλάδος της Έντυπης επικοινωνίας ήταν πάντα εντάσεως τεχνολογίας και οι εξελίξεις τον επηρεάζουν άμεσα και καταλυτικά, ενώ τα περιθώρια για καινοτομία δεν έχουν όριο. Εκτιμώ, ότι οι επιχειρήσεις για να καταφέρουν να ανταγωνιστούν στις διαρκείς μεταβολές, πρέπει να δημιουργούν συνεχώς νέα προϊόντα, υπηρεσίες και διαδικασίες. Για να κυριαρχήσουν πρέπει να υιοθετήσουν την καινοτομία ως επιχειρηματικό τρόπο ζωής. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να αναπτύσσεται - και να αλλάζει τον τρόπο του επιχειρείν - πολλοί θεώρησαν ότι η εκτύπωση είναι ένα νεκρό μέσο και ότι το διαδίκτυο είναι ο μονός δρόμος για το μέλλον.

Στην πραγματικότητα, η εκτύπωση συνέχισε να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται παράλληλα με την έξαρση της νέας τεχνολογίας. Έντυπα και Διαδικτυακά μέσα έχουν μία στενή σχέση: τα έντυπα μέσα βοηθούν να διαδοθούν οι  διαδικτυακοί τόποι και τα διαδικτυακά μέσα χρησιμοποιούνται για να ενισχυθούν οι έντυπες εκστρατείες. Για παράδειγμα, το direct mail εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό και να καταγράφει υψηλά ποσοστά αποτελεσματικότητας. Το direct mail, που οδηγεί τους καταναλωτές σε ένα ψηφιακό κανάλι, στην ιδανική περίπτωση μέσω ενός διαδραστικού στοιχείου είναι ένας ελκυστικός και αποτελεσματικός τρόπος προώθησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι το μέσο ποσοστό ανταπόκρισης για το κλασσικό direct mail φθάνει στο 3,4%, σε σύγκριση με ποσοστό 0,12% για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Ανεξάρτητα από τον κλάδο ή το είδος και το μέγεθος της επιχείρησης, η εκτύπωση εξακολουθεί να είναι ένα αποτελεσματικό μέσο για τη δημιουργία πωλήσεων και τη δημιουργία εσόδων, ειδικά καθώς οι τεχνικές εκτύπωσης υψηλής ποιότητας συνεχίζουν να εξελίσσονται. Υπάρχουν μετρήσεις που δείχνουν ότι ο μέσος όρος του CPI (κόστος ανά εμφάνιση) στην Έντυπη Επικοινωνία είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο για το online μάρκετινγκ.

Στην FOTOLIO εργαζόμαστε καθημερινά για να εισάγουμε καινοτομίες σε όλα τα επίπεδα της παραγωγής μας, αναγνωρίζοντας και αξιοποιώντας τα οφέλη που προκύπτουν, με στρατηγικές κινήσεις σε 4 μέτωπα:
- Κατανοούμε και αναγνωρίζουμε όσα εκτιμούν οι πελάτες μας για το προϊόν της εκτύπωσης, εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά στα οποία βρίσκεται η αντιλαμβανόμενη προστιθέμενη αξία. 
- Επιτυγχάνουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, παράγοντας και παραδίδοντας τα προϊόντα μας γρήγορα και εξυπηρετώντας τους πελάτες μας καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα.
- Βρίσκουμε τρόπους για να επεκτείνουμε την συνολική ζήτηση με πιο εστιασμένη στόχευση και με ικανότητα του προσωπικού μας να δίνει λύσεις στους πελάτες.
- Χρησιμοποιούμε όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες εκτύπωσης, δηλαδή ψηφιακή, υβριδική (digital offset) και offset και επενδύουμε συνεχώς στην ανανέωση του εξοπλισμού μας με έγκαιρη προσαρμογή στα νέα δεδομένα.

Η εταιρεία FOTOLIO μετράει 33 χρόνια παρουσίας στον κλάδο, διανύοντας μια από τις πιο δημιουργικές της στιγμές και διαψεύδοντας όσους θεωρούσαν την εκτύπωση ως «νεκρό» μέσο. Η εταιρεία απέκτησε τη σημερινή της μορφή έπειτα από δύο συνενώσεις, οι οποίες της πρόσθεσαν τις δεξιότητες και τις δυνατότητες για την εξέλιξή της σε μία πρότυπη μονάδα Ολοκληρωμένων Υπηρεσιών Έντυπης και Οπτικής Επικοινωνίας με σύγχρονο και εξειδικευμένο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας. Ο Ηλίας Μητράκας, Πρόεδρος του Δ.Σ. και ο Σπύρος Παπαναγιώτου, Head of Business Development, μας μιλάνε για το μέλλον της Έντυπης Επικοινωνίας και τη στρατηγική δέσμευση της εταιρείας στις επενδύσεις τεχνολογίας ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

MW: Πόσο και πώς έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια τα ζητούμενα των εταιρειών από τον τομέα των εκτυπώσεων; Ποιες βασικές μεταβολές/εξελίξεις έχετε εντοπίσει;
Ηλίας Μητράκας:
Είναι σαφές, ότι ο κλάδος εκτυπώσεων βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού, η οποία απορρέει από τις απαιτήσεις της αγοράς για παροχή υπηρεσιών πέρα από τα παραδοσιακά όρια της λιθογραφίας. Ωστόσο, αν και οι τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο της Τυπογραφίας καθώς και στον ευρύτερο χώρο της Έντυπης και Οπτικής Επικοινωνίας είναι σημαντικές και έχουν αλλάξει το τοπίο, οι μεταβολές στην ζήτηση δεν είναι ακόμη του ίδιου επιπέδου. Η παραδοσιακή εκτύπωση Offset διατηρεί το μερίδιο του λέοντος, αλλά οι νέες τεχνολογίες εκτύπωσης αυξάνουν συνεχώς τα μερίδιά τους, επειδή προσφέρουν πλεονεκτήματα τα οποία δεν μπορεί να προσφέρει η εκτύπωση Offset. Τα μεταβλητά δεδομένα, οι έξυπνες εφαρμογές, το μικρό τιράζ, το print-on-demand, τα photo books, η σήμανση, το large format printing είναι νέες αγορές που συνδέονται με την ψηφιακή εκτύπωση και παρουσιάζουν ραγδαία ανάπτυξη.

Υπάρχουν επίσης σημαντικές εξελίξεις σε θέματα που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος, με μεγάλη έμφαση τόσο στις διαδικασίες όσο και στα χρησιμοποιούμενα υλικά. Σε αυτό το πλαίσιο όλο και περισσότερες μεγάλες εταιρείες αποφασίζουν να βελτιώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα και μειώνουν τις ποσότητες που εκτυπώνουν, κατευθυνόμενες σε εξατομικευμένο περιεχόμενο, ενώ απαιτούν συνεργασία με εταιρείες που έχουν πιστοποίηση FSC. Ο τομέας που παρουσιάζει την μεγαλύτερη ανάπτυξη στον χώρο μας είναι ο τομέας της Συσκευασίας. Η μάχη για το ράφι και η προσέλκυση του τελικού καταναλωτή έχουν δώσει μία ισχυρή ώθηση σε αυτό τον τομέα, η οποία εκτιμούμε ότι θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό. Ρυθμιστικό ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση θα διαδραματίσει η συνεχιζόμενη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Θα λέγατε ότι ο χώρος της εκτύπωσης και των γραφικών τεχνών εν γένει, έχει «περιοριστεί» πια στο θέμα της τιμής, λόγω της κρίσης; Ποια είναι η θέση της ποιότητας στο εν λόγω περιβάλλον;
Σπύρος Παπαναγιώτου: Δεν θεωρώ ότι έχει γίνει κάποια αλλαγή λόγω της κρίσης. Σε γενικές γραμμές, έχει εσφαλμένα επικρατήσει η άποψη ότι η εκτύπωση είναι ένα προϊόν, στο οποίο πρέπει να αγοράζεις στη χαμηλότερη τιμή στη βάση μειοδοτικού διαγωνισμού. Ευτυχώς είναι μεγάλος ο αριθμός όλων όσοι γνωρίζουν ότι μια έντυπη εταιρική παραγωγή είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό προϊόν χαρτιού.

ίναι φορέας εταιρικής εικόνας, μέσο πειθούς, εργαλείο πώλησης και ως εκ τούτου η διαδικασία παραγωγής του διέπεται από συγκεκριμένα κριτήρια, όπως είναι η σχέση της τιμής με τα χαρακτηριστικά, η αλυσίδα του εφοδιασμού, ο χρόνος παράδοσης, η άριστη σχέση της τιμής με την ποιότητα της υπηρεσίας, η αξιοπιστία και η φήμη, η εξυπηρέτηση των πελατών, η ευελιξία, η τεχνογνωσία. Ευτυχώς, πολλοί marketers, διαφημιστές και επαγγελματίες της Οπτικής επικοινωνίας επιλέγουν με βάση την ποιότητα και επιδιώκουν να πετύχουν την ιδανική τιμή για την ποιότητα που παραλαμβάνουν.

Πάντως, ας μην συγχέουμε την τιμή με την οικονομία. Στις μέρες μας η τεχνολογία μας έχει δώσει πολλές λύσεις για να είμαστε ευέλικτοι και να επιλέγουμε τα σωστά εργαλεία για την επίτευξη των στόχων μας, με ταυτόχρονη επίτευξη οικονομιών κλίμακας. Για παράδειγμα, το database marketing και η εκτύπωση με μεταβλητά δεδομένα μας προσφέρει τη δυνατότητα να εξατομικεύσουμε τα μηνύματά μας και να απευθυνθούμε στοχευμένα ακριβώς στο κοινό που μας ενδιαφέρει, εκτυπώνοντας ακριβώς τον αριθμό των αντιτύπων που χρειαζόμαστε, ακόμη και εάν αυτά είναι μερικές δεκάδες.

Υπάρχει σήμερα περιθώριο για καινοτομία στις υπηρεσίες του κλάδου που δραστηριοποιείστε και αν ναι, προς ποια κατεύθυνση; Ποιο ρόλο παίζει η εξέλιξη της τεχνολογίας;
ΣΠ:
Ο κλάδος της Έντυπης επικοινωνίας ήταν πάντα εντάσεως τεχνολογίας και οι εξελίξεις τον επηρεάζουν άμεσα και καταλυτικά, ενώ τα περιθώρια για καινοτομία δεν έχουν όριο. Εκτιμώ, ότι οι επιχειρήσεις για να καταφέρουν να ανταγωνιστούν στις διαρκείς μεταβολές, πρέπει να δημιουργούν συνεχώς νέα προϊόντα, υπηρεσίες και διαδικασίες. Για να κυριαρχήσουν πρέπει να υιοθετήσουν την καινοτομία ως επιχειρηματικό τρόπο ζωής. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να αναπτύσσεται - και να αλλάζει τον τρόπο του επιχειρείν - πολλοί θεώρησαν ότι η εκτύπωση είναι ένα νεκρό μέσο και ότι το διαδίκτυο είναι ο μονός δρόμος για το μέλλον.

Στην πραγματικότητα, η εκτύπωση συνέχισε να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται παράλληλα με την έξαρση της νέας τεχνολογίας. Έντυπα και Διαδικτυακά μέσα έχουν μία στενή σχέση: τα έντυπα μέσα βοηθούν να διαδοθούν οι  διαδικτυακοί τόποι και τα διαδικτυακά μέσα χρησιμοποιούνται για να ενισχυθούν οι έντυπες εκστρατείες. Για παράδειγμα, το direct mail εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό και να καταγράφει υψηλά ποσοστά αποτελεσματικότητας. Το direct mail, που οδηγεί τους καταναλωτές σε ένα ψηφιακό κανάλι, στην ιδανική περίπτωση μέσω ενός διαδραστικού στοιχείου είναι ένας ελκυστικός και αποτελεσματικός τρόπος προώθησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι το μέσο ποσοστό ανταπόκρισης για το κλασσικό direct mail φθάνει στο 3,4%, σε σύγκριση με ποσοστό 0,12% για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Ανεξάρτητα από τον κλάδο ή το είδος και το μέγεθος της επιχείρησης, η εκτύπωση εξακολουθεί να είναι ένα αποτελεσματικό μέσο για τη δημιουργία πωλήσεων και τη δημιουργία εσόδων, ειδικά καθώς οι τεχνικές εκτύπωσης υψηλής ποιότητας συνεχίζουν να εξελίσσονται. Υπάρχουν μετρήσεις που δείχνουν ότι ο μέσος όρος του CPI (κόστος ανά εμφάνιση) στην Έντυπη Επικοινωνία είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο για το online μάρκετινγκ.

Στην FOTOLIO εργαζόμαστε καθημερινά για να εισάγουμε καινοτομίες σε όλα τα επίπεδα της παραγωγής μας, αναγνωρίζοντας και αξιοποιώντας τα οφέλη που προκύπτουν, με στρατηγικές κινήσεις σε 4 μέτωπα:
- Κατανοούμε και αναγνωρίζουμε όσα εκτιμούν οι πελάτες μας για το προϊόν της εκτύπωσης, εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά στα οποία βρίσκεται η αντιλαμβανόμενη προστιθέμενη αξία. 
- Επιτυγχάνουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, παράγοντας και παραδίδοντας τα προϊόντα μας γρήγορα και εξυπηρετώντας τους πελάτες μας καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα.
- Βρίσκουμε τρόπους για να επεκτείνουμε την συνολική ζήτηση με πιο εστιασμένη στόχευση και με ικανότητα του προσωπικού μας να δίνει λύσεις στους πελάτες.
- Χρησιμοποιούμε όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες εκτύπωσης, δηλαδή ψηφιακή, υβριδική (digital offset) και offset και επενδύουμε συνεχώς στην ανανέωση του εξοπλισμού μας με έγκαιρη προσαρμογή στα νέα δεδομένα.



Γενικότερα, ποιες νέες υπηρεσίες έχετε λανσάρει τα τελευταία χρόνια και ποια ήταν η ανταπόκριση που είδατε;

ΗΜ: Στην FOTOLIO η καινοτομία αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης και επενδύσαμε έγκαιρα στην δημιουργία καινοτόμων εμπειριών για τον καταναλωτή. Ενδεικτικά θα αναφέρω τρεις υπηρεσίες: FOTOLIO Printelligence, FOTOLIO Packaging και Green printing. Η ειδική υπηρεσία Printelligence της FOTOLIO επιτρέπει στους πελάτες μας να απευθύνονται στους δικούς τους πελάτες και στους καταναλωτές με προσωποποιημένα έντυπα, από λίγα έως χιλιάδες αντίτυπα. Με 2 digital offset πιεστήρια Indigo, που εκπροσωπούν τα πιο σύγχρονα trends, ενσωματώνουν την υψηλή τεχνολογία, προσφέρουν ποιότητα Offset σε συνδυασμό με τις ανάλογες υπηρεσίες Pre-Press και Post-Press προσφέρουμε στους πελάτες μας απεριόριστες δυνατότητες Variable Data printing. Το όνομα αυτού του «παιχνιδιού» είναι Αλληλεπίδραση. Ογκώδη δεδομένα (big data), web-to-print, εκτύπωση μεταβλητών δεδομένων και εργαλεία όπως Augmented Reality και κώδικες QR ή NFC χαρακτηρίζουν και επηρεάζουν ολόκληρο το σύμπαν των έντυπων προϊόντων και προσθέτουν τεράστια αξία στις πολυκαναλικές εκστρατείες.

Επενδύσαμε έγκαιρα στον χώρο της Συσκευασίας και καλύπτουμε ολοκληρωμένα τις ανάγκες των πελατών μας. Η πιο απτή απόδειξη για τα λεγόμενά μου είναι το πελατολόγιο μας, όπου θα βρείτε μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες από τρόφιμα, ποτά, εξαγωγές, λιανεμπόριο, καλλυντικά, ένδυση και άλλα πολλά. Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στον χώρο της συσκευασίας κατανοώντας τις ανάγκες της αγοράς, όπως τη ζήτηση για συσκευασίες μικρού τιράζ, τις προσωποποιημένες συσκευασίες για προωθητικές ενέργειες και τις ειδικές κατασκευές. Στη FOTOLIO προσφέρουμε κάτι διαφορετικό: οι πελάτες μας μπορούν να παραγγείλουν λίγα αντίτυπα για έγκριση ή δειγματισμό, μερικές δεκάδες για μικρές γραμμές παραγωγής ή την ποσότητα που απαιτείται για τοποθέτηση και προώθηση των προϊόντων τους στην αγορά.

Στη FOTOLIO έχουμε δεσμευτεί και υλοποιούμε επιχειρηματικές πρακτικές για να είμαστε μία «Πράσινη επιχείρηση». Έχουμε πάθος για την εκτύπωση, αλλά πάνω από όλα αγαπάμε το Περιβάλλον και αναγνωρίζουμε ότι οφείλουμε να μειώνουμε συνεχώς το ενεργειακό μας αποτύπωμα. Καθώς η επιχείρησή μας αναπτύσσεται, θέλουμε να προσφέρουμε συνεχώς στους ανθρώπους μας, στην Κοινότητά μας και στον Πλανήτη. Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα πρότυπα ISO 14001 και FSC (Forest Stewardship Council). Η πιστοποίηση της FOTOLIO σύμφωνα με το FSC εξασφαλίζει στους πελάτες μας την δυνατότητα κατασκευής προϊόντων από πρώτες ύλες που προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από δασικές εκτάσεις που καλλιεργούνται συστηματικά και προορίζονται για υπεύθυνη διαχείριση.

Είστε πολλά χρόνια στον χώρο, αλλά νέα με την παρούσα σύνθεσή σας. Ποιες νέες δυνατότητες έχουν προκύψει από τη συγχώνευση σας με την Access;
ΗΜ:
Ναι. Φέτος συμπληρώσαμε 33 χρόνια παρουσίας στην αγορά.  Η FOTOLIO και η ACCESS είχαν μία παράλληλη πορεία και τις ένωναν πολλά κοινά. Η διαρκής επέκταση ήταν κυρίαρχο χαρακτηριστικό και των δύο εταιρειών, είχαν πολλά κοινά ως προς την επιχειρηματική φιλοσοφία και πολλά αλληλοσυμπληρωματικά στοιχεία ως προς την εξειδίκευση και την τεχνογνωσία. Η FOTOLIO είχε πολυετή παρουσία στην χώρο της εκτύπωσης Offset και στον χώρο της ψηφιακής Offset εκτύπωσης και της συσκευασίας και η ACCESS είχε τεχνογνωσία και εμπειρία στην ψηφιακή εκτύπωση σε ρολό, στο large format printing και στην ολοκληρωμένη κάλυψη συνεδρίων και εκδηλώσεων.

Σήμερα, οι δύο εταιρείες μαζί, δημιουργούν ένα ισχυρό οργανισμό και μία πρότυπη μονάδα Ολοκληρωμένων Υπηρεσιών Έντυπης και Οπτικής Επικοινωνίας. Βασίζουμε την εξέλιξή μας στην πελατοκεντρική φιλοσοφία και στην υψηλή ποιότητα και καλύπτουμε ολοκληρωμένα, τόσο τις απαιτήσεις επιχειρήσεων και οργανισμών του ιδιωτικού και του Δημόσιου τομέα, όσο και τις εξειδικευμένες απαιτήσεις του κλάδου της Επικοινωνίας, όπως είναι οι Διαφημιστικές εταιρείες, οι εταιρείες Επικοινωνίας και Marketing και οι επαγγελματίες των Γραφικών Τεχνών.

Με δεδομένο ότι οι απαιτήσεις των πελατών και των καταναλωτών αλλάζουν και ότι το επίπεδο ανταπόκρισης πρέπει να παραμένει υψηλό η FOTOLIO επενδύει εξίσου στις παραδοσιακές και στις σύγχρονες τεχνολογίες, ώστε να έχει ευελιξία και να προσφέρει την πιο κατάλληλη λύση στον πελάτη. Έχοντας ψηφιακά, υβριδικά (digital offset) και offset πιεστήρια σημαίνει ότι μπορούμε να προσφέρουμε την ίδια ποιότητα, τόσο σε μικρές, όσο και σε μεγάλες παραγωγές.

Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε ολοκληρώσει τις επενδύσεις που απαιτούνται για να είμαστε ευέλικτοι και να προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις 360ο. Η FOTOLIO είναι η μοναδική εταιρεία που μπορεί να παραδώσει στην ίδια παραγγελία: εκτυπώσεις Offset, Digital Offset από Indigo10000 και 5600, ψηφιακές εκτυπώσεις από XEIKON & OCE, συσκευασία προϊόντων, υπηρεσίες pre-press και post-press, καθώς και πλήρη γκάμα υπηρεσιών για συνέδρια και εκδηλώσεις.

H μονάδα σας στον Κηφισό είναι μία μεγάλη επένδυση και θεωρείται μια από τις πιο εξελιγμένες μονάδες στον χώρο. Πόσο σημαντική είναι η επένδυση σε υποδομές και τεχνολογίες για τη δική σας αγορά;
ΗΜ: Πολύ σημαντική. Όπως ανέφερε και ο κύριος Παπαναγιώτου ο κλάδος της Έντυπης επικοινωνίας ήταν πάντα εντάσεως τεχνολογίας και οι εξελίξεις στην τεχνολογία τον επηρεάζουν άμεσα και καταλυτικά. Εκτιμούμε, ότι οι επιχειρήσεις της Έντυπης Επικοινωνίας, για να καταφέρουν να παραμένουν ανταγωνιστικές, πρέπει να επενδύουν στις υποδομές, στον εξοπλισμό και στις νέες τεχνολογίες, ώστε να μπορούν να δημιουργούν συνεχώς νέα προϊόντα και νέες υπηρεσίες.

Εμείς, ακόμη και μέσα «στην καρδιά της κρίσης» δεν σταματήσαμε τις επενδύσεις: μετακινηθήκαμε σε νέες εγκαταστάσεις, αποκτήσαμε εξοπλισμό Digital Offset με 2 μηχανές Indigo και επενδύσαμε στον χώρο της Κυτιοποιίας φέρνοντας 2 ειδικές μηχανές, οι οποίες μας επιτρέπουν να προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις. Αυτές οι κινήσεις μας έδωσαν νέες δυνατότητες παραγωγής και μπορούμε να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τις απαιτήσεις της αγοράς. Στρατηγικά, έχουμε αποφασίσει να επενδύσουμε σε ακόμη πιο ειδικές τεχνολογίες, που θα ενισχύσουν το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

«Στην Ελλάδα της κρίσης, υπάρχουν προκλήσεις που κινητοποιούν τις δυνάµεις μας»
ΜW: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια και από ποιους παράγοντες
θα εξαρτηθεί η υλοποίησή τους;
Σπύρος Παπαναγιώτου:
Κατ’ αρχάς παραμένουμε αισιόδοξοι ότι το 2017 θα είναι ένα εξίσου θετικό έτος και θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις προκλήσεις της αγοράς. Η FOTOLIO βαδίζει με ένα στρατηγικό τριετές σχέδιο το οποίο καλύπτει το διάστημα 2017-2020, σύμφωνα με το οποίο στοχεύουμε σε κύκλο εργασιών που θα ξεπερνάει τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτή την βάση σχεδιάζουμε την ανάπτυξή μας, πέρα από την παραδοσιακή αγορά και έχουμε ήδη εκπονήσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο εισόδου σε νέες αγορές. Παράλληλα αυξάνουμε τις προϊοντικές κατηγορίες που έχει η εταιρεία, διευρύνοντας την παρουσία μας και σε άλλες προϊοντικές περιοχές.

Για εμάς το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζεται στην προσπάθεια ανεύρεσης αγορών, όπου υπάρχει προοπτική ανάπτυξης. Ακόμη και στις μέρες μας, στην Ελλάδα της κρίσης, υπάρχουν προκλήσεις που κινητοποιούν τις δυνάµεις μας. Συνεπώς στη στρατηγική μας εντάσσεται ένα μείγμα στο οποίο συμμετέχουν, τόσο οι ώριμες αγορές, όπου η ανάπτυξη δεν είναι τόσο μεγάλη, όσο και οι αναπτυσσόμενες, όπου το ρυθμιστικό περιβάλλον ωριμάζει, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται περισσότερες ευκαιρίες. Υπάρχουν αναπτυσσόμενες αγορές, όπου δεν χωρούν υπηρεσίες χαμηλού κόστους και αμφίβολης ποιότητας, με αποτέλεσμα να ανοίγονται σημαντικές ευκαιρίες για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μας.

Ο μετασχηματισμός του οργανισμού γίνεται σταδιακά και με καλοσχεδιασμένα βήματα. O στόχος είναι να κάνουμε την FOTOLIO μια εταιρεία πιο εξωστρεφή και παράλληλα να τη δομήσουμε καλύτερα και πιο ορθολογικά, με ό,τι αυτό σημαίνει σε διαδικασίες, μοντέλα λειτουργίας κτλ. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η εμπλοκή στις διαδικασίες της νεότερης γενιάς, ανθρώπων με άλλη οπτική, φρέσκο όραμα και επιστημονική γνώση του κλάδου. Πιστεύουμε ότι το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προετοιμάζουν και εργαζόμαστε καθημερινά σε αυτή την βάση. Θέλουμε να κάνουμε πράξη το σλόγκαν μας PRINT your SENSES και να προσφέρουμε μοναδικές εμπειρίες εκτύπωσης.

Focus Points
• O κλάδος εκτυπώσεων βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού.
• Τα μεταβλητά δεδομένα, οι έξυπνες εφαρμογές, το μικρό τιράζ, το print-on-demand, τα photo books, η σήμανση, το large format printing παρουσιάζουν ραγδαία ανάπτυξη.
• Το database marketing και η εκτύπωση με μεταβλητά δεδομένα προσφέρει τη δυνατότητα να εξατομικεύσουμε τα μηνύματά μας.
• H εκτύπωση συνέχισε να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται παράλληλα με την έξαρση της νέας τεχνολογίας.

Marketing Week (T. 1517)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778