Marketing Week - Matt Komorowski, Paypal: «Mobile, social commerce και έμφαση στην Ελλάδα»

Κυριακή, 23 Ιουλίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Matt Komorowski, Paypal: «Mobile, social commerce και έμφαση στην Ελλάδα»

28 Ιουνίου 2017 | 08:56 Γράφει η Κατερίνα  Βαλλογιάννη Topics: Finance

Θέτοντας την Ελλάδα στις αγορές προτεραιότητας και επενδύοντας στο mobile commerce, αλλά και στην αμοιβαία ασφάλεια για καταναλωτές και εμπόρους, η PayPal εστιάζει στην ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς e-commerce και e-payments.

Η Paypal αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα και αξιόπιστα, ψηφιακά πορτοφόλια στον κόσμο, με 203 εκατ. ενεργούς πελάτες σε 200 αγορές σε ολόκληρο τον κόσμο. Η εταιρεία τελευταία δίνει όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ενώ η χώρα μας αποτελεί αγορά προτεραιότητας, όπου έχει ως στόχο την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου και το cross-border εμπόριο, προσφέροντας υπηρεσίες όπως, Buyer and Seller protection, Refunded Returns, PayPal One Touch και PayPal.Me. Όπως λέει στο Marketing Week ο Matt Komorowski, General Manager, Northern & Central Europe της PayPal, ο οποίος ήταν και keynote speaker στο πρόσφατο eCommerce Conference του περιοδικού, «σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την αγορά προς όφελος των ελλήνων αγοραστών και πωλητών και ανυπομονούμε να ανακοινώσουμε περισσότερες συνεργασίες με έλληνες εμπόρους».

MW: Ποιες είναι οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στην αγορά μας;
Matt Komorowski:
Ένας από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές μας είναι τα μετρητά, καθώς οι έλληνες καταναλωτές ήταν πάντα προσανατολισμένοι σε αυτά. Σύμφωνα με νέα έρευνα που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, το 52% των Ελλήνων προτιμούν τα μετρητά. Παρόλ’ αυτά, η χρήση τραπεζικών καρτών γνώρισε μία δραματική ανάπτυξη μετά την επιβολή των capital controls το καλοκαίρι του 2015. Σήμερα, το 68% των Ελλήνων χρησιμοποιούν «πλαστικό χρήμα» για τις συναλλαγές τους, ενώ το 30% χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για να μπουν στο Internet. Ενδιαφέρον, έχει, επίσης ότι, η συνολική δαπάνη μέσω κινητών συσκευών στην Ελλάδα προβλέπεται ότι θα αυξηθεί κατά 46% από το 2017 στο 2018, ενώ συνολικά η online δαπάνη εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί κατά 10%. Εξάλλου, ορισμένοι έμποροι δεν πουλάνε καθόλου online- μόλις το 20% όλων των μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων έχουν website, έναντι 37% του μέσου όρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης, ακόμα λιγότερες είναι οι επιχειρήσεις που αντιλαμβάνονται την ανάγκη σελίδων «mobile-friendly». Προσπαθούμε να βελτιώσουμε αυτήν την κατάσταση μέσω εκπαίδευσης και προσφέρουμε λύσεις για checkout που βοηθούν τους εμπόρους να πραγματοποιήσουν πωλήσεις μέσω κινητών συσκευών.

Μία σημαντική ιδιαιτερότητα της αγοράς μας είναι και το γεγονός ότι οι έλληνες προτιμάμε την αντικαταβολή. Πώς απαντάτε σε αυτήν την πρόκληση;
Το σημαντικό μερίδιο της αντικαταβολής είναι κάτι που αντιμετωπίζουμε σε πολλές χώρες. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί λόγοι για αυτό- οι αγοραστές δεν είναι σίγουροι ότι θα πάρουν αυτό που αγόρασαν ή ότι θα τους κάνει ή, ακόμα, ότι ανταποκρίνεται στην περιγραφή του. Για να απαντήσουμε σε αυτό, προσφέρουμε υπηρεσίες όπως το Buyer Protection και το Refunded returns. Αν η παραγγελία δεν φτάσει ή αν δεν ταιριάζει στην περιγραφή του πωλητή, η υπηρεσία Buyer Protection μπορεί να προσφέρει αποζημίωση στον αγοραστή για το συνολικό ποσό του αντικειμένου και η υπηρεσία Refunded Returns θα καλύψει τα έξοδα αποστολής, αν χρειάζεται να επιστρέψει το αντικείμενο πίσω στον πωλητή. Ο αγοραστής μπορεί να θέσει υπό αμφισβήτηση τη συναλλαγή μέσα σε 180 μέρες από την ημερομηνία που πραγματοποιήθηκε η πληρωμή. Το πρόγραμμα «Refunded returns» που προσφέρουμε δεν είναι πια πιλοτικό, είναι μέρος των διαθέσιμων υπηρεσιών μας για το 2017 και έχει αποδειχτεί ήδη ότι έχει ζήτηση στους καταναλωτές.

Καθώς η αγορά μας έχει ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως τα capital controls και η οικονομική κρίση, ποιος είναι ο ρόλος που οι ψηφιακές πληρωμές μπορούν να παίξουν στην αγορά του e-commerce;
Από το 2011, υπάρχει μία σταθερή ανάπτυξη της διείσδυσης του internet banking στην Ελλάδα και ο ρυθμός ανάπτυξης άγγιξε το 19% το 2016. Σύμφωνα με το Ecommerce Foundation, η Ελλάδα είναι μεταξύ των 10 κορυφαίων χωρών όσον αφορά στους ρυθμούς ανάπτυξης του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου (18%) με τον μέσο όρο στην Ευρώπη να κυμαίνεται στο 13,3%. Επίσης, βλέπουμε ότι όλο και περισσότερες ελληνικές εταιρείες πουλάνε στο εξωτερικό. Ο ρόλος των ψηφιακών πληρωμών και ο ρόλος μας εδώ είναι να βοηθήσουμε τις εταιρείες που πουλάνε στο εξωτερικό. Η PayPal προσφέρει αξία και προστασία τόσο στους καταναλωτές όσο και στους εμπόρους.

Τα προγράμματα «Buyer and Seller Protection» διασφαλίζουν την εμπιστοσύνη και στις δύο πλευρές της συμφωνίας. Με το «Buyer Protection», αν η αγορά δεν φτάσει ή δεν είναι σύμφωνη με την περιγραφή της, η PayPal βοηθάει τον πελάτη να πάρει πίσω τα χρήματά του. Με την προστασία του πωλητή, αν η συναλλαγή δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μας, βοηθάμε να παραμείνει ανέπαφο το υπόλοιπο του πωλητή σε περιπτώσεις πίστωσης του λογαριασμού του αγοραστή. Δεν υπάρχει χρέωση για αυτήν την υπηρεσία. Για να διευκολύνουμε τις online πληρωμές και να κάνουμε τη διαδικασία ακόμα πιο ομαλή, λανσάραμε το One Touch, ένα από τα προϊόντα της PayPal με την ταχύτερη διείσδυση. Το One Touch επιτρέπει στους καταναλωτές να ολοκληρώνουν τις αγορές τους, χωρίς να χρειαστεί να ξαναβάλουν το email και το password τους, σε συσκευές που έχουν εγκρίνει, για διάστημα 6 μηνών.

Ποια είναι η γνώμη σας για το social commerce; Πώς βλέπετε να εξελίσσεται αυτή η τάση;
Οι άνθρωποι δεν θέλουν να «πληρώνουν για πράγματα», θέλουν «να έχουν πράγματα». Για τον λόγο αυτό, οι πληρωμές γίνονται τόσο απλές και εύκολες που «εξαφανίζονται». Το Social ή contextual commerce είναι μία φυσική επιλογή για αυτήν την τάση καθώς επιτρέπει την αγορά από μέρη που δεν υπάρχει ηλεκτρονικό κατάστημα ή «shopping basket». Για να δώσουμε τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράσουν τη στιγμή της «ανακάλυψης» έχουμε ήδη προσθέσει νέους αγοραστές στην εφαρμογή PayPal Commerce που είναι σε beta και μαθαίνουμε πολλά από αυτές τις δοκιμές. Η εφαρμογή αυτή επιτρέπει στους πωλητές να πουλήσουν με ασφάλεια προϊόντα σε οποιοδήποτε κανάλι, email, social shares, blogs, articles, ads, in-page, in-app και οπουδήποτε online βρίσκονται οι καταναλωτές. Οι δυνατότητες contextual commerce που προσφέρουμε επιτρέπουν ήδη αυτές τις νέες εμπειρίες σε social κανάλια στις ΗΠΑ. Ένα από τα καλύτερα παραδείγματα είναι τα buyable pins του Pinterest, που λανσαρίστηκαν το 2015. Διατίθενται σε iOS και Android, και επιτρέπουν στους ανθρώπους να αγοράζουν πράγματα χωρίς καν να φύγουν από την εφαρμογή του Pinterest. Οι χρήστες βλέπουν τιμές, επιλέγουν συγκεκριμένους τύπους του προϊόντος (για παράδειγμα το χρώμα) και στη συνέχεια απλώς πατάνε το συγκεκριμένο κουμπί για να αγοράσουν το προϊόν. Το αντικείμενο μετά έρχεται στην πόρτα του χρήστη, ο οποίος βιώνει μία απρόσκοπτη αγοραστική εμπειρία! Και αυτή είναι μόνο η αρχή.

Πώς βλέπετε το μέλλον του e-commerce;
Η διεθνής αγορά των payments αναπτύσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Μόνο το 2016, το 53% των χρηστών internet παγκοσμίως πραγματοποίησαν μία online αγορά. Ο κόσμος που πηγαίνει mobile είναι μία από τις πιο προφανείς τάσεις για τα ερχόμενα χρόνια. Μέχρι το 2020, θα υπάρχουν περισσότερα από 6 δισ. smartphones στον κόσμο και -όπως εκτιμά η Technavio- η αγορά m-commerce παγκοσμίως θα αναπτυχθεί με μέσο ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 27%, καθιστώντας το σημαντικό κομμάτι του e-commerce. Η PayPal εργάζεται σκληρά για να βρίσκεται στην αιχμή αυτής της τάσης και βλέπει τεράστια ανάπτυξη εκεί. Το 2010, το mobile αντιπροσώπευε το 1% του συνολικού όγκου πληρωμών και σήμερα ανέρχεται στο 32%, καθώς το 2016 φέραμε εις πέρας 2 δισ. συναλλαγές που αφορούσαν σε πληρωμές μέσω κινητών συσκευών.

FOCUS POINTS
- Ο κόσμος πηγαίνει mobile. Μέχρι το 2020, θα υπάρχουν περισσότερα από 6 δισ. smartphones στον κόσμο, ενώ η αγορά m-commerce παγκοσμίως θα αναπτυχθεί με μέσο ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 27%.
- Οι άνθρωποι δεν θέλουν να «πληρώνουν για πράγματα», θέλουν «να έχουν πράγματα». Το Social ή contextual commerce είναι μία φυσική επιλογή για αυτήν την τάση καθώς επιτρέπει την αγορά από μέρη που δεν υπάρχει ηλεκτρονικό κατάστημα ή «shopping basket».
- Η συνολική δαπάνη μέσω κινητών συσκευών στην Ελλάδα προβλέπεται ότι θα αυξηθεί κατά 46% από το 2017 στο 2018, ενώ συνολικά η online δαπάνη εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί κατά 10%.
- Η Ελλάδα αποτελεί αγορά προτεραιότητας για εμάς. Προσφέρουμε εδώ τις βασικές μας υπηρεσίες, με στόχο την ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου και το cross-border εμπόριο και σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την αγορά e-commerce και e-payments προς όφελος των ελλήνων αγοραστών και πωλητών.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ E-COMMERCE
Oι ψηφιακές πληρωμές δίνουν στους επιχειρηματίες πρόσβαση σε εκατομμύρια αγοραστές εκτός της αγοράς τους. Σύμφωνα με την έρευνα cross-border 2016 της PayPal και της Ipsos, η ασφάλεια των πληρωμών είναι μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες όταν μιλάμε για τις αγορές cross-border, μεταξύ των online αγοραστών που συμμετείχαν στην έρευνα- είναι σχετικό για το 44% των πελατών. Η PayPal συνδέει επιχειρήσεις με περισσότερους από 200 εκατ. πελάτες σε ολόκληρο τον κόσμο και διατηρεί ασφαλή τα τραπεζικά στοιχεία των πελατών της, λειτουργώντας ως ένας αξιόπιστος μεσάζοντας. Ο πελάτης, για να πραγματοποιήσει μία συναλλαγή, χρειάζεται απλά να κάνει login in στον λογαριασμό του, και δεν χρειάζεται να μοιραστεί πληροφορίες που αφορούν στον τραπεζικό του λογαριασμό ή τον αριθμό της κάρτας του- συνεπώς, η ευκολία, η ασφάλεια και η ταχύτητα των ψηφιακών πληρωμών δημιουργεί τελείως νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για όσους έχουν πάθος και ιδέες, χωρίς να έχει σημασία το πού βρίσκονται.

Marketing Week (T. 1516)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778