Η μάρκα ζυμαρικών Misko κλείνει φέτος τα 90 της χρόνια και το γιορτάζει με διάφορες ενέργειες, ανανεώνοντας τη σχέση της με το ελληνικό καταναλωτικό κοινό, το οποίο την έχει αναδείξει διαχρονικά σε αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού οικογενειακού τραπεζιού.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Misko, την ιστορία, τη στρατηγική και την επικοινωνία της μοιράζεται με το Marketing Week ο Θάνος Αθανασόπουλος, Διευθυντής Marketing της Barilla Hellas.

MW: Φέτος η Misko γιορτάζει τα 90 της χρόνια! Ποια πράγματα έχουν αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια και ποια παραμένουν ίδια;
Θάνος Αθανασόπουλος:
Αυτή τη χρονιά, δεν γιορτάζουμε απλά τα 90 χρόνια παρουσίας της Misko. Γιορτάζουμε την μοναδική αυτή σχέση που η Misko έχει με τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι μέχρι σήμερα συνεχίζουν να την επιβραβεύουν για την ποιοτική της υπεροχή και την αδιαπραγμάτευτη συνέπειά της, τοποθετώντας την πάντα πρώτη στην προτίμησή τους, στη μαγειρική τους συνήθεια και κυρίως στην καρδιά τους.

Ο αδιάρρηκτος αυτός δεσμός που η Misko διατηρεί με τον καταναλωτή, σχεδόν έναν αιώνα τώρα, έχει στη βάση του τη συνεχή και αδιάκοπη προάσπιση των θεμελιακών αξιών που ως brand διαχρονικά πρεσβεύει, υπηρετώντας με πάθος την αποστολή της να προσφέρει στο καθημερινό οικογενειακό τραπέζι ζυμαρικά υψηλής ποιότητας, γεύσης και θρεπτικότητας. Παράλληλα, με γνώμονα τη διατήρηση και ενίσχυση αυτής της μακροχρόνιας σχέσης με τον καταναλωτή και ανταποκρινόμενη στις αυξανόμενες στην πορεία του χρόνου ανάγκες του, επενδύει στην καινοτομία, ανανεώνει και εξελίσσει συνεχώς το προϊόν της, σύμφωνα πάντα με τις υψηλές προδιαγραφές που έχει ορίσει για την παραγωγή των ζυμαρικών της.

Πώς καταφέρνει η Misko να παραμένει πάντα σύγχρονη; Πώς ανανεώνει την επικοινωνία της με το καταναλωτικό κοινό;
Με έναν πολύ απλό και ειλικρινή τρόπο. Διατηρώντας ζωντανή τη σχέση της με τον καταναλωτή, γνωρίζοντας τις ανάγκες του και καθιστώντας τον αναπόσπαστο στοιχείο της εξέλιξής της, χωρίς όμως να αλλοιώνει ποτέ την ουσία της, την ποιοτική της υπεροχή. Η Misko εδώ και 90 χρόνια συνυπάρχει με την ελληνική οικογένεια, τον πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας, έχοντας ως βασικό όχημα της επικοινωνίας της την ευρύτατη γκάμα των προϊόντων της, για τα οποία η αγάπη μεταδίδεται από γενιά σε γενιά.

Σε μια χώρα όπου τα ζυμαρικά είναι μια από τις πιο αγαπημένες τροφές και με πλήθος κλασικών συνταγών να έχουν αυτά ως βάση τους, η Misko έχει πετύχει να είναι συνώνυμο του ζυμαρικού και ως εκ τούτου το απαραίτητο συστατικό της ελληνικής μαγειρικής και της ελληνικής κουζίνας. Με σεβασμό στον καταναλωτή και συνεπής ως προς τη δέσμευση για υψηλή ποιότητα, η Misko είναι πάντα παρούσα στον ελληνικό τραπέζι, αποτελώντας την ίδια σταθερή βάση για όλες τις αγαπημένες συνταγές ζυμαρικών κάθε ελληνικής οικογένειας, διαχρονικά.

Τι περιλαμβάνουν οι επικοινωνιακές δράσεις για τον εορτασμό των 90 χρόνων της Misko;
Προσεγγίσαμε τα γενέθλια της Misko ως μια αφορμή συνάντησης του brand με τους καταναλωτές και ανανέωσης της σχέσης του μαζί τους. Γι’ αυτό και η επικοινωνία μας περιλαμβάνει ενέργειες που αποσκοπούν αφενός στη συμμετοχή και δραστηριοποίηση του καταναλωτικού κοινού, αφετέρου στην υπενθύμιση της ιστορικής διαδρομής της Misko. Αποφεύγουμε όμως την μνημειακή αναφορά, καθώς δεν θέλουμε να αναδείξουμε τη Misko ως ένα μουσειακό έκθεμα, αλλά αντιθέτως να επισημάνουμε ότι είναι ένα ζωντανό κομμάτι της ζωής μας, που εξελίσσεται δυναμικά.

Έτσι, μέσα από τη νέα τηλεοπτική μας καμπάνια υπογραμμίζεται, με τρόπο χιουμοριστικό, αυτή η «σκυτάλη των γενεών», όπου κάθε γενιά έχει τον δικό της τρόπο για να απολαμβάνει τις αγαπημένες της συνταγές, με σημείο συνάντησης όλων, την αγάπη για τη Misko. Παράλληλα, ήδη βρίσκεται στον «αέρα» μεγάλος Επετειακός Διαγωνισμός, μέσω του οποίου προσφέρουμε πολλά και πλούσια δώρα, ενώ μέχρι τις 15 Απριλίου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Athens Metro Mall, όλοι οι φίλοι της Misko θα έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν  το αγαπημένο τους brand, να παρακολουθήσουν μαθήματα μαγειρικής, αλλά και  να προμηθευτούν αναμνηστικά δώρα, με σημαντικό μέρος των εσόδων να διατίθεται στην Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Ανάσα» για την υποστήριξη ατόμων που πάσχουν από διαταραχές πρόσληψης τροφής.

Στα τελευταία Ermis Awards κερδίσατε κάποιες σημαντικές διακρίσεις. Ποιες ήταν οι δράσεις που σας ανέδειξαν;
Τα 8 βραβεία που λάβαμε φέτος στα Ermis Awards είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός για την εταιρεία μας και είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό. Η μεγάλη μας καμπάνια online επικοινωνίας, «Σεφ εν Βρασμώ», με πρωταγωνιστή έναν οξύθυμο, αλλά αξιαγάπητο Σεφ και 4 δημοφιλείς «Food Bloggers» διακρίθηκε σε 5 συνολικά κατηγορίες.

Με χιουμοριστική προσέγγιση, αμεσότητα, «απελευθερωμένο» και πρωτότυπο σενάριο, η καμπάνια κέρδισε το κοινό, δημιούργησε μεγάλο virality και γι’ αυτό και αναδείχτηκε στα Ermis Awards. Επίσης 3 διακρίσεις έλαβε και η «Χρυσή Σειρά» της Misko για τη δυνατή νέα επικοινωνιακή της πλατφόρμα. Οφείλουμε βέβαια να εκφράσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα της Soho Square, του πολύτιμου συνεργάτη μας, που ευθύνεται και για την επιτυχία των ενεργειών αυτών. Οι βραβεύσεις αυτές αποτελούν αναγνώριση και επιβράβευση της δουλειάς μας, ανεβάζοντας συγχρόνως τον πήχη των προσδοκιών για τις επόμενες δράσεις μας.

Πρόσφατα, προχωρήσατε στο λανσάρισμα της «Χρυσής Σειράς», το οποίο στέφθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία. Ποιο είναι το μυστικό; Τελικά, μόνο ένα καλό προϊόν αρκεί;
Στην επιτυχία συντελούν πολλοί παράγοντες, με βασικότερο αυτών το καθαυτό προϊόν, εάν αποβλέπουμε βέβαια σε μια μακροχρόνια επιτυχία και όχι σε πυροτεχνήματα. Τα υψηλά διαφημιστικά κονδύλια και η επίμονη προώθηση μπορούν να διασφαλίσουν ενδεχομένως μια πρώτη δοκιμή του προϊόντος από τον καταναλωτή, πετυχαίνοντας στιγμιαία εμπορική επιτυχία. Εάν στη συνέχεια το ίδιο το προϊόν δεν πείσει, τότε αγοραστικά θα εγκαταλειφθεί, πλήττοντας ταυτόχρονα και το ίδιο το brand συνολικά, που δεν στάθηκε στο ύψος των καταναλωτικών προσδοκιών, όπως αυτές διαμορφώθηκαν μέσω των όποιων προωθητικών μηνυμάτων.

Η «Χρυσή Σειρά» οφείλει την επιτυχία της στην προέλευσή της και στην ειλικρίνειά της. Παρουσιάσαμε ένα μοναδικό προϊόν που πληροί όλες τις αυστηρές προδιαγραφές του brand και ανταποκρίνεται στο μέγιστο στις προσδοκίες που ο καταναλωτής έχει από τη Misko, και το πλαισιώσαμε με μια διαφημιστική καμπάνια που εστίασε στην πραγματικότητα του προϊόντος. Στη συνέχεια, η ίδια η ποιότητα της «Χρυσής Σειράς» λειτούργησε ως καταλύτης, οδηγώντας σε συνέχιση και αύξηση των πωλήσεων και της επιτυχίας της. 

Πριν λίγο καιρό, κλαδικό μέσο Τροφίμων & Ποτών διενήργησε διαδικασία τυφλής γευσιγνωσίας όλων των ελληνικών ζυμαρικών μέσα από την οποία αναδείχτηκε πρώτη η «Χρυσή Σειρά» ζυμαρικών της Misko. Ποια θεωρείτε ότι είναι τα χαρακτηριστικά που την τοποθετούν στο βάθρο της κορυφής;
Η «Χρυσή Σειρά», από το λανσάρισμά της μέχρι σήμερα, κερδίζει διαρκώς ολοένα και περισσότερους φίλους, που την επιλέγουν για την πλούσια γεύση της, τη φινετσάτη υφή της και τη χρυσαφένια της εμφάνιση, χαρακτηριστικά που την ξεχωρίζουν και τα οποία αποδίδονται στην προέλευσή της. Είναι το μοναδικό μονοποικιλιακό ζυμαρικό στην Ελλάδα, καθώς φτιάχνεται αποκλειστικά από την εκλεκτή ποικιλία Σβέβο, ενώ για όλη τη διαδικασία καλλιέργειας και παραγωγής ακολουθείται ειδική διαδικασία, ώστε να μην αναμιγνύεται το σιτάρι Σβέβο με άλλα σιτηρά. Στις ειδικές αυτές προδιαγραφές αποδίδεται και η ιδιαιτερότητα της «Χρυσής Σειράς»,  η οποία συνιστά την ιδανική βάση για κάθε συνταγή ζυμαρικών, απλή ή σύνθετη, δίνοντας πάντα ένα εξαιρετικό γευστικό αποτέλεσμα.