Marketing Week - 17o Συνέδριο Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών: Η καινοτομία ως στρατηγική εταιρική επιλογή του Αεροδρομίου της Αθήνας

Κυριακή, 17 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

17o Συνέδριο Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών: Η καινοτομία ως στρατηγική εταιρική επιλογή του Αεροδρομίου της Αθήνας

29 Μαρτίου 2017 | 10:11 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Αεροπορικές Εταιρίες,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Στην καινοτομία και στη νεωτερική προσέγγιση εστίασε το 17ο Συνέδριο Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών που διοργάνωσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Με τίτλο «Making the… novel way», η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον «Φάρο» του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με μια πλούσια θεματική ατζέντα, η οποία αποτέλεσε αφορμή για την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ του αεροδρομίου και των βασικών συνεργατών του.

Η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Αερολιμένα Αθηνών, μοιράζεται με το Marketing Week το σκεπτικό πίσω από το concept του φετινού συνεδρίου, τη θεματολογία του, καθώς και στοιχεία για την πορεία της αεροπορικής αγοράς το 2016.

MW: Βασικό χαρακτηριστικό της διοργάνωσης είναι ότι κάθε χρόνο πραγματοποιείται με ένα διαφορετικό concept. Ποιο είναι το φετινό concept και ποιο το μήνυμα που επικοινωνεί;
Ιωάννα Παπαδοπούλου:
Το φετινό μήνυμα του Συνεδρίου ήταν η τέχνη της καινοτομίας, η πρωτοπορία και η δημιουργικότητα στο αεροδρομιακό marketing. Το slogan του Συνεδρίου «Making the...novel way» έκανε σαφή αναφορά σε όλες τις πρωτοποριακές ενέργειες που αναλαμβάνουμε κάθε χρόνο, με στόχο την ενίσχυση των αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά μας, αλλά και την ενίσχυση και την προώθηση του προορισμού Αθήνα.
Ταυτόχρονα, το βασικό μήνυμα του Συνεδρίου παρέπεμπε και στην ιδιαιτερότητα της Β2Β καμπάνιας με την οποία επικοινωνήσαμε το 2016 τα μηνύματά μας προς τους βασικούς συνεργάτες μας, τις αεροπορικές εταιρείες. Για την καμπάνια αυτή με τον τίτλο «Aviation marketing delivered in a novel way», δημιουργήθηκε μια πραγματική νουβέλα μυστηρίου, ένα βιβλίο με τον τίτλο «Lost & Found», το οποίο παρουσιάστηκε σε διεθνή συνέδρια, βραβεύτηκε και πολύ πρόσφατα τιμήθηκε και στη χώρα μας με το Χρυσό Βραβείο Ermis.

Η διττή αυτή αναφορά στις πρωτοποριακές ενέργειες marketing, αλλά και στον -θεωρούμενο ως- παραδοσιακό τρόπο επικοινωνίας, είχε ως στόχο την ανάδειξη της καινοτομίας ως στρατηγικής εταιρικής επιλογής, ως τρόπου σκέψης που παράγει πρωτοποριακές ιδέες, βασίζεται στη δημιουργικότητα, ενσωματώνει και αξιοποιεί τα παραδοσιακά μέσα και εργαλεία marketing και επικοινωνίας και που, εν τέλει, δεν ταυτίζεται περιοριστικά με την τεχνολογία, αλλά τη χρησιμοποιεί ως μέσο, ως εργαλείο, για την υλοποίηση των εταιρικών στόχων και της στρατηγικής marketing. Παράλληλα βέβαια, βασικό στοιχείο του Συνεδρίου ήταν, όπως πάντα, οι βραβεύσεις των αεροπορικών εταιρειών που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2016.

Με ποιον τρόπο το concept αυτό «δένει» με τη συνολική marketing στρατηγική του ΔΑΑ;
Η συνολική marketing στρατηγική μας χαρακτηρίζεται από δύο βασικές αρχές:
- «έξυπνη» και έγκαιρη προσαρμογή στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς μας και του κλάδου των αερομεταφορών και
- στρατηγική «ανάγνωση» των δυνατοτήτων, των ευκαιριών και των κινδύνων της αγοράς και διαμόρφωση εκείνων των συνθηκών και εργαλείων που θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση των κινδύνων και θα μας οδηγήσουν στο επόμενο αναπτυξιακό βήμα.
Και οι δυο αυτές αρχές αποτελούν συνάρτηση, προϋπόθεση και απόρροια της καινοτομίας, ως τρόπου σκέψης και δράσης.

Εξετάζοντας τη θεματολογία γύρω από την οποία κινήθηκε το φετινό συνέδριο, ποια θα λέγατε ότι είναι τα ζητήματα που απασχολούν περισσότερο τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών την τρέχουσα περίοδο;
Αβεβαιότητα, γεωπολιτικές μεταβλητές και μεταβαλλόμενες συνθήκες αποτελούν βασικά στοιχεία που συνθέτουν το πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργούν οι αεροπορικές εταιρείες. Σε αυτό το περιβάλλον, η προσπάθεια μείωσης λειτουργικού κόστους, η διαμόρφωση καινοτόμου επιχειρηματικού μοντέλου που θα οδηγήσει σε αύξηση αποδόσεων και η λήψη εκείνων των στρατηγικών αποφάσεων που θα διασφαλίσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, αποτελούν προτεραιότητα. Σε αυτές τις επιχειρηματικές προσπάθειες, τα αεροδρόμια μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά και μέσω του εκσυγχρονισμού και της βέλτιστης διαχείρισης των υποδομών τους, αλλά και μέσω συνεργατικών πρωτοβουλιών και ενεργειών που στόχο έχουν την υποστήριξη των αεροπορικών εταιρειών, καθώς και την υποστήριξη της πόλης που εξυπηρετούν με στόχο την αύξηση των τουριστικών και συνολικά των επιβατικών ροών.

Σε αυτό το πλαίσιο, στο φετινό Συνέδριο, θέματα όπως τα επιχειρηματικά μοντέλα και οι καινοτομίες της νεοεισερχόμενης Scoot και της Ryanair, οι προοπτικές city break της Αθήνας και η νέα ευρηματική καμπάνια για την πόλη μας, το ζήτημα της διαχείρισης χωρητικότητας στα αεροδρόμια μέσω «συναπόφασης», αλλά και η διαχείριση του ρίσκου και η λήψη αποφάσεων από τις αεροπορικές εταιρείες, παρουσιάστηκαν από τους κεντρικούς ομιλητές: Lee Lik Hsin, CEO της Scoot, της εταιρείας που θα συνδέει από τον Ιούνιο την Αθήνα με τη Σιγκαπούρη, Έφη Παναγιωτοπούλου, Διευθύντρια Εταιρικής Ταυτότητας & Διαφήμισης της Ryanair, Καθ. Κωνσταντίνο Ζωγράφο από το Lancaster University Management School, Caspar Berry - inspirational speaker, Ιωσήφ Πάρσαλη, Γενικό Διευθυντή της Marketing Greece, και Θανάση Παπαθανασίου, Vice President & Executive Creative Director της Frank & Fame.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, ο Διεθνής Αερολιμένας επιβραβεύει κάθε χρόνο αεροπορικές εταιρείες με επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία, αναγνωρίζοντας την αξία των συνεργατών του. Τι εργαλεία προσφέρει ο ΔΑΑ στους συνεργάτες αυτούς, προκειμένου να συμβάλλει στην ανάπτυξή τους;
Μια... πλήρης εργαλειοθήκη, η οποία εμπλουτίζεται και μεταβάλλεται συνεχώς σύμφωνα με τις εκάστοτε συνθήκες που επικρατούν και ευρύτερα στον κλάδο, αλλά και ειδικότερα στην αγορά μας, είναι πάντα στη διάθεση των συνεργατών μας:
- Εκτεταμένο σχήμα κινήτρων/ εκπτώσεων, αναπτυξιακών και στοχευμένων
- Πλήρη σχέδια προώθησης, προβολής και επικοινωνίας, τα οποία έχουν ως στόχο τη στήριξη των αεροπορικών εταιρειών και την ενίσχυση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους στην αθηναϊκή αγορά
- Διεξαγωγή ερευνών, επεξεργασία και παροχή στοιχείων απαραίτητων στις αεροπορικές εταιρείες για τη διαμόρφωση των αναπτυξιακών και επιχειρηματικών αποφάσεών τους
- Ανάληψη πρωτοβουλιών και διαμόρφωση στρατηγικών συμμαχιών για την προβολή της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού, προορισμού city-break, αλλά και για την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού, αλλά και επιμέρους αγορών.

Σε ένα πιο γενικό πλαίσιο, ποια ήταν η πορεία του ΔΑΑ το 2016 και πώς κινήθηκε η αεροπορική αγορά της Αθήνας;
Το 2016 αποτέλεσε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη χρονιά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Στην πραγματικότητα, υπήρξε η καλύτερη χρονιά από την έναρξη της λειτουργίας του σε όρους επιβατικής κίνησης. Η επιβατική κίνηση ξεπέρασε τα είκοσι εκατομμύρια, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η ποσοστιαία αύξηση των επιβατών ήταν διψήφια, ενώ συνεχίστηκε η ανοδική τάση στις αφίξεις των ξένων επισκεπτών, οι οποίες συνολικά κατά τα τελευταία τρία έτη έχουν παρουσιάσει σημαντική αύξηση της τάξεως του 73%.

Βασικό, επίσης, στοιχείο της αγοράς μας αποτελεί το γεγονός ότι όχι μόνο έχει ανακάμψει η ελκυστικότητα της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού, δηλαδή ως τελικού προορισμού, αλλά πλέον υπάρχουν σαφείς ενδείξεις της ανερχόμενης δυναμικής του αεροδρομίου μας ως διαμετακομιστικού κόμβου - αξίζει να επισημανθεί ότι οι επιβάτες που χρησιμοποιούν την Αθήνα ως ενδιάμεσο σταθμό έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με διψήφια ποσοστά αύξησης κάθε χρόνο.

Ακόμη, η χρονιά χαρακτηρίστηκε από σημαντικές εξελίξεις:
- τη διεύρυνση του δικτύου και την αύξηση των προορισμών των δυο αερομεταφορέων βάσης, της Aegean και της Ryanair
- την αύξηση της διασυνδεσιμότητας της Αθήνας με την ανακοίνωση της προσθήκης δυο πολύ σημαντικών υπερπόντιων δρομολογίων, της Νέας Υόρκης και της Σιγκαπούρης, που θα διεξάγονται από το 2017 και εξής, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, από την Emirates και τη Scoot αντίστοιχα
- την προσθήκη επιπλέον συχνοτήτων και την επέκταση της χρονικής περιόδου δραστηριοποίησης των αμερικανικών και καναδικών αερομεταφορέων και
- τη συνολικότερη αύξηση συχνοτήτων και προορισμών από έναν σημαντικό αριθμό αερομεταφορέων.
Τα βραβεiα των αεροπορικων εταιρειων στο φετινο Συνεδριο:

A. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των
10 εταιρειών που κατέγραψαν την υψηλότερη επιβατική κίνηση το 2016
- H Ryanair τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των 10 εταιρειών με την υψηλότερη επιβατική κίνηση στην Αθήνα, το 2016. Τιμητική διάκριση έλαβε η Emirates.

Β. Βραβείο για τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες ανά γεωγραφική περιοχή (υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση επιβατικής κίνησης 2016/2015)
- Η Ryanair βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά εσωτερικού. Τιμητική διάκριση έλαβε η Astra Airlines.
- H Blue Air τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία για την αγορά
της Δυτικής Ευρώπης. Τιμητική διάκριση έλαβε η Ryanair.
- Η Aegean Airlines βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά
της Ανατολικής Ευρώπης. Τιμητική διάκριση έλαβε η Ukraine International Airlines.
- Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά
της Μέσης Ανατολής. Τιμητική διάκριση έλαβε η El Al Israel Airlines.
- Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά της Αφρικής. Τιμητική διάκριση έλαβε η Egypt Air.

Γ. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία με εποχικό δρομολόγιο
- Το βραβείο κατέκτησε η Israir για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της ετήσιας επιβατικής κίνησης κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου 2016. Τιμητική διάκριση έλαβε η Croatia Airlines.

Δ. Βραβείο για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία μεταξύ των νέων εταιρειών
- Η Ellinair βραβεύθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη νέα εταιρεία στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Ε. Βραβείο για την εταιρεία με την καλύτερη επίδοση σε αναπτυσσόμενα δρομολόγια (Thin Route)
- Το βραβείο κατέκτησε η Sky Express για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της ετήσιας επιβατικής κίνησής της μέσα στο 2016. Τιμητική διάκριση έλαβε η Royal Jordanian.

ΣΤ. Βραβείο Κορυφαίου Ευρωπαϊκού Προορισμού
- Το βραβείο κατέκτησε η British Airways για τη μέγιστη συμβολή της στην ανάδειξη
του Λονδίνου ως Κορυφαίου Ευρωπαϊκού Προορισμού.

Ζ. Βραβείο Κορυφαίου Προορισμού εκτός Ευρώπης
- Το βραβείο κατέκτησε η Qatar Airways για τη μέγιστη συμβολή της στην ανάδειξη
της Ντόχα ως Κορυφαίου προορισμού εκτός Ευρώπης.

Η. Βραβείο για τη συνολικά μεγαλύτερη αύξηση επιβατικής κίνησης το 2016
- Η Ryanair τιμήθηκε ως η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση επιβατικής κίνησης
στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το 2016.

Επίσης:
- Η Aegean Airlines τιμήθηκε ως η δημοφιλέστερη αεροπορική εταιρεία για το 2016 μεταξύ των Ευρωπαίων επιβατών του αεροδρομίου της Αθήνας (πηγή: έρευνα ΔΑΑ, επίσημα ετήσια στατιστικά στοιχεία).
- Η Emirates τιμήθηκε ως η δημοφιλέστερη αεροπορική εταιρεία για το 2016 μεταξύ των υπόλοιπων διεθνών επιβατών του αεροδρομίου της Αθήνας (πηγή: έρευνα ΔΑΑ, επίσημα ετήσια στατιστικά στοιχεία).

Ειδικά Βραβεία Προορισμών… «Lost and Found» για την επαναφορά συνδέσεων από/προς την Αθήνα
- Η Emirates τιμήθηκε για την επαναφορά της σύνδεσης της Αθήνας με τη Νέα Υόρκη
- Η Scoot τιμήθηκε για την επαναφορά της σύνδεσης της Αθήνας με τη Σιγκαπούρη

Marketing Week (T. 1510)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778