Η Care Direct είναι μία πρωτοπόρος εταιρεία επικοινωνίας, η οποία προσφέρει σήμερα τις υπηρεσίες της σε πάνω από 3,5 εκατομμύρια μητέρες το χρόνο σε όλο τον κόσμο. Η σχέση που αναπτύσσει ανάμεσα στα brands και στις μητέρες ξεκινά ήδη από την περίοδο της εγκυμοσύνης και συνεχίζεται και μετά τη γέννηση καθώς το παιδί μεγαλώνει. Με όχημα τα εξειδικευμένα κανάλια και υπηρεσίες που έχει αναπτύξει φέρνει τα brands δίπλα στη μητέρα, δίνοντάς τους ένα ρόλο υποστηρικτή, φίλου και επιστημονικού συμβούλου. Μέσα στα 20 χρόνια που δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο τομέα, η Care Direct έχει αποτυπώσει πολύτιμα insights για τη σύγχρονη μητέρα και τον τρόπο με τον οποίο οφείλουν σήμερα τα brands να συνομιλούν μαζί της. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, τα στελέχη της εταιρείας σκιαγραφούν συγκεκριμένες περιοχές και φωτίζουν τα σημεία που συνθέτουν το προφίλ της μητέρας στον 21ο αιώνα.

MW: Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν σήμερα ως κοινό επικοινωνιακά, οι γυναίκες με παιδιά;
Γιάννης Σωτηρόπουλος:
Από το 1995 που ξεκινήσαμε τα πρώτα μας επικοινωνιακά προγράμματα που απευθύνονταν σε γυναίκες και παιδιά, έχουμε πάντα στο μυαλό μας την πραγματικά μεγάλη ιδιαιτερότητα του κοινού. Η στιγμή που μία γυναίκα γίνεται μητέρα, είναι μια στιγμή φορτισμένη με συναισθήματα και σκέψεις. Η μητέρα θέλει πάντα το καλύτερο για το παιδί της και είναι έτοιμη να το διεκδικήσει. Όταν δεν θεωρεί καλό αυτό που της προσφέρεται ή όταν δεν της επικοινωνείται με τον σωστό τρόπο, θα διαμαρτυρηθεί και σε αυτήν ακριβώς την αυστηρότητα και ιδιαιτερότητα καλούμαστε να αντεπεξέλθουμε. H σημερινή μητέρα ανήκει στο κοινό των «power moms», που σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nielsen αποτελεί το 20% του οικονομικά ενεργού πληθυσμού.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό αυτό το κοινό;
Γιάννης Σωτηρόπουλος: Οι power moms καθημερινά αποφασίζουν για τις αγορές του σπιτιού και της οικογένειας, συμμερίζονται τις ανησυχίες για την πορεία της οικονομίας και αναζητούν λύσεις εξοικονόμησης χρημάτων αξιοποιώντας όλα τα μέσα. Στο διαδίκτυο οι μαμάδες bloggers κάνουν review στα πάντα. Από προϊόντα ομορφιάς και μόδα μέχρι αυτοκίνητα και ταξίδια, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους marketers να στοχεύσουν σε πιο συγκεκριμένα κοινά, βάση ενδιαφέροντος. Σε ένα απόλυτα συνδεδεμένο κόσμο, η μητέρα αναζητεί τη γνώση και εμπειρία στις online ομόλογες της, που λειτουργούν σαν αξιόπιστοι σύμβουλοι. Αυτές οι μητέρες είναι power…

Ποιες υπηρεσίες σύνδεσης των brands με τις μητέρες, προσφέρει η Care Direct;
Γιάννης Σωτηρόπουλος: Η Care Direct προσεγγίζει προσωπικά τις νέες μητέρες πριν καν φέρουν στον κόσμο το μωρό τους, ήδη από το στάδιο της εγκυμοσύνης. Είναι το στάδιο κατά το οποίο η υποψήφια μητέρα ενημερώνεται, αλλάζει, αναλύει περισσότερο, δοκιμάζει και ετοιμάζεται για τη νέα περίοδο της ζωής της. Εμείς στη Care Direct ερχόμαστε σε προσωπική επαφή με τις εγκυμονούσες μέσω του pre natal kit, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δοκιμάσουν προϊόντα, να ενημερωθούν και να προετοιμάσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τον ερχομό του μωρού τους. Στη συνέχεια, με τις ίδιες μητέρες ερχόμαστε σε επαφή στο μαιευτήριο, λίγο μετά τη γέννηση του μωρού τους, όπου τους διαθέτουμε το natal kit με δείγματα και ενημερωτικό υλικό για τις πρώτες μέρες του μωρού τους. Είναι μια προσέγγιση μοναδική αλλά και καθοριστική για τα brands, καθώς επικοινωνούν με άμεσο και απτό τρόπο στο σημείο εισόδου του προϊόντος στην αγορά. Αλλά η επαφή με τις μητέρες δεν σταματάει εδώ. Συνεχίζει αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα offline και online, πάντα με σκοπό την ολιστική προσέγγιση του κοινού.

Ποιό μοντέλο επικοινωνίας με τις μητέρες έχει αναπτύξει η Care Direct;
Άννα Μπαρμπέρη: Αξιοποιώντας την πολύχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία μας αναπτύξαμε ένα μοντέλο που είναι win / win για τους πελάτες. Ενσωματώνοντας στα προγράμματά μας προϊόντα/υπηρεσίες του πελάτη, δημιουργούμε τις ιδανικές συνθήκες για την δυναμική προώθησή τους. Στη συνέχεια διεξάγουμε προσωπική έρευνα αγοράς στο συγκεκριμένο κοινό καταγράφοντας έτσι τον άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις. Και βέβαια το επόμενο βήμα είναι η μεθοδική διεύρυνση της συνεργασίας. Γιατί για εμάς κάθε ευρώ επένδυσης του πελάτη, επιστρέφει στο πολλαπλάσιο.

Πόσο «digital» και πόσο «παραδοσιακές» μπορούν να είναι ή και πρέπει να είναι σήμερα, οι υπηρεσίες αυτές;
Άννα Μπαρμπέρη: Σήμερα που τα «παραδοσιακά» μέσα όπως το direct mail και το sampling επανέρχονται εντυπωσιακά και τα ψηφιακά αναπτύσσονται συνεχώς, η ιδανική αναλογία είναι για δυνατούς λύτες. Με εργαλεία και υπηρεσίες όπως τα pre & natal kits, την εξειδικευμένη βάση δεδομένων, το πρωτοποριακό portal για τη μητρότητα babyspace.gr και το νέο mobile app, καλύπτουμε δυναμικά το κοινό των μητέρων και γι’ αυτό μας εμπιστεύονται εδώ και 20 χρόνια, οι μεγαλύτερες ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες. Στη Care Direct είμαστε δημιουργικοί στις προσεγγίσεις, digital στις αναλύσεις και παραδοσιακοί μόνο στα αποτελέσματα! Γιατί στο τέλος της ημέρας μετράνε οι πωλήσεις και τα μερίδια. Και αυτό είναι μέρος του DNA μας.

Ποιες συνθήκες/εξελίξεις σας οδήγησαν στην εξειδίκευση των υπηρεσιών σας στο εν λόγω κοινό;
Γιάννης Σωτηρόπουλος: Στην αρχή θα λέγαμε ότι μας «διάλεξε» το κοινό και στην συνέχεια το διαλέξαμε κι εμείς. Οι πρώτοι μας πελάτες και συνεργάτες ήταν αυτοί που καθόρισαν κατά κάποιον τρόπο και το κοινό, με το οποίο εμείς αναπτύξαμε όλες μας τις υπηρεσίες. Σίγουρα και εγώ που είχα πλέον 3 παιδιά από το 1991 και μετά, είχα αποκτήσει μία άλλη οικειότητα με το θέμα μπαμπάς, μαμά και οικογενειακές ανάγκες.

Πόσο «ευαίσθητη» υπόθεση είναι η direct επικοινωνία με τις μητέρες και από ποιες κακές ή παρωχημένες πρακτικές μπορεί να «τραυματισθεί»; Αντίθετα, ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία;
Γιάννης Σωτηρόπουλος: Όπως και σε κάθε άνθρωπο έτσι και στην μητέρα είναι σημαντικό να την αντιμετωπίζεις σαν να είναι μοναδική, με τις ανάγκες της σαν γυναίκα, αλλά και σαν μητέρα που θέλει το καλύτερο για το παιδί της. Πάντα έχουμε επαφή με νέες μητέρες για να «παρακολουθούμε» την ψυχολογία της μαμάς και να την προσεγγίζουμε αντίστοιχα.

Και η εμπειρία μας όμως στο ψηφιακό περιβάλλον τα τελευταία 8 χρόνια μέσω του babyspace και των social media, μας δίνουν καθημερινά τον παλμό της νοοτροπίας των μαμάδων. Αυτό που μπορεί να οδηγήσει στην επιτυχία είναι η στόχευση σε πολύ συγκεκριμένα κοινά, με ανάγκες που μεταβάλονται όσο γρήγορα μεταβάλλονται και οι ανάγκες ενός νεογέννητου μωρού που μεγαλώνει μέρα με τη μέρα. Πρέπει να υπάρχει ετοιμότητα, ευελιξία και γρήγορη προσαρμογή σε νέα δεδομένα. MW

Η Care Direct σε διεθνή πορεία

Κλείνοντας θα θέλαμε να μας μιλήσετε για την ίδια την Care Direct και την ανάπτυξή της. Ποια είναι τα σημεία-σταθμοί στην πορεία της;
Έλσα Λεμπιδάκη, International Business Development Manager
Από την ίδρυση της εταιρείας μέχρι και σήμερα έχουν υπάρξει στιγμές που ήταν καθοριστικές για την εξέλιξη και πορεία της, όπως η έναρξη της συνεργασίας μας με την Procter & Gamble, η επέκτασή μας στις Βαλκανικές χώρες το 2006 αλλά και η ίδρυση του πρώτου μας παραρτήματος στα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα (UAE) το 2004. Η επέκτασή μας σε χώρες του αραβικού κόσμου ήταν για εμάς ένα παράθυρο σε νέες αγορές αλλά και σε ένα κοινό με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά. Μάθαμε τη σημασία του να μαθαίνεις και να σέβεσαι τη διαφορετική κουλτούρα ενός λαού, να προσαρμόζεσαι στον τρόπο σκέψης, στην γλώσσα και στους κανόνες. Βγήκαμε λίγο από τον δυτικό τρόπο σκέψης και αυτό ήταν μεγάλη πρόκληση για εμάς. Τα τελευταία χρόνια η ομάδα μας έχει ταξιδέψει και δουλέψει σε χώρες όπως η Τσεχία και η Ουγγαρία, το νησί Reunion, η Αίγυπτος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Γουαδελούπη, η Σαουδική Αραβία και ο ταξιδιωτικός μας χάρτης συνεχώς μεγαλώνει. Σήμερα η Care Direct έχει ενεργή παρουσία σε πάνω από 20 χώρες. Κάθε χρόνο πάνω από 3.500.000 νέες μητέρες ανά τον κόσμο (90.000 στην Ελλάδα), ξεκινούν ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή τους με τον ερχομό του μωρού τους… και εμείς είμαστε εκεί μαζί με τα πιο διάσημα brands στη πιο συγκινητική στιγμή τους.