Marketing Week - Αναστάσιος Σπανίδης, CEO, Generation Y - International eBusiness Experts: Digital Transformation: «Do it now!»

Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Αναστάσιος Σπανίδης, CEO, Generation Y - International eBusiness Experts: Digital Transformation: «Do it now!»

15 Μαρτίου 2017 | 12:48 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Τεχνολογία

Αγγίζοντας πολλαπλούς τομείς και λειτουργίες, ο ψηφιακός μετασχηματισμός καθίσταται πλέον απαραίτητο βήμα για κάθε επιχείρηση. Η Generation Y «κατέχει» το συγκεκριμένο αντικείμενο και μοιράζεται μαζί μας γνώσεις, διαδικασίες, εμπειρίες και σχετικές συνεργασίες από τον ελληνικό και τον διεθνή χώρο.

Εχοντας συμπληρώσει 17 χρόνια πορείας, η Generation Y δραστηριοποιείται πλέον σε 21 χώρες και μετρά πολλές ελληνικές και πολυεθνικές συνεργασίες, αναλαμβάνοντας το digital transformation για επιχειρήσεις πολλών κλάδων (π.χ. υγείας, retail, τουρισμού, B2B). Η δομή της διαχωρίζεται στα τμήματα Development, Design, Performance Marketing (έχοντας βραβευθεί από την Google ως top agency EMEA 2016, ως premium partner), Branding, Έρευνα Αγοράς (ποιοτική και ποσοτική) και Consultancy. Με ευρύ πολυεθνικό πελατολόγιο, αποτελεί ένα μεγάλο digital agency με εξειδικευμένα στελέχη, το οποίο παρέχει σε επιχειρήσεις μια ολιστική προσέγγιση για την επίτευξη digital transformation. Το Marketing Week συνάντησε στα ολοκαίνουρια, σύγχρονα γραφεία της εταιρείας στο Παλαιό Φάληρο τον δυναμικό «καθοδηγητή» της Αναστάσιο Σπανίδη, CEO της Generation Y, και συνομίλησε μαζί του για το digital transformation και τις διαδικασίες που αυτό απαιτεί.

MW: Σε τι συνίσταται η έννοια «digital transformation»; Μπορείτε να μας το περιγράψετε;
Αναστάσιος Σπανίδης:
Ξεκινώντας τη διαδικασία του digital transformation, ο συνεργάτης της ενδιαφερόμενης επιχείρησης οφείλει να προτείνει το πώς η επιχείρηση μπορεί να μετασχηματιστεί, αξιοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία. Για να καταλήξει στη σχετική πρόταση, οφείλει πρώτα να κάνει «ακτινογραφία» στην επιχείρηση, να ενημερωθεί δηλαδή για τα operations, logistics, τον τρόπο που δουλεύει, την εμπορική της δύναμη, το πώς στέκεται στην αγορά κ.ο.κ. Η προσέγγιση πρέπει να είναι ολιστική, είτε δημιουργώντας εφαρμογές που μπορούν να μειώσουν τα λειτουργικά της κόστη, είτε επεκτείνοντας την ψηφιακή της επικοινωνία, είτε δημιουργώντας εργαλεία που θα ενισχύσουν το δίκτυό της.

Θεωρείτε ότι το digital transformation είναι απλά μία επένδυση σε τεχνολογία; Απαιτεί ίσως και αλλαγή εταιρικής κουλτούρας;
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν απαιτεί την εξ ολοκλήρου αλλαγή εταιρικής κουλτούρας, αλλά την προσθήκη μιας νέας νοοτροπίας σε αυτήν. Απαιτεί την προσθήκη τεχνογνωσίας και αντίληψης, η οποία θα οδηγήσει την επιχείρηση στα επόμενα βήματά της. Παραδείγματος χάριν, είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψη μας στις αποφάσεις τα δεδομένα. Η δυνατότητα να παίρνουμε data driven αποφάσεις είναι ένα από τα πλεονεκτήματα της digital εποχής.

Παράλληλα, σημαντικό είναι και το να έχει μια επιχείρηση τη διάθεση να περάσει τη σχετική κουλτούρα μέσα στην ομάδα, ώστε να αξιοποιηθεί ένα καινούριο εργαλείο, το οποίο θα γίνεται συνεχώς optimized. Εναλλακτικά, μια επιχείρηση μπορεί να υιοθετήσει ένα νέο προϊόν, μια νέα λειτουργία, ένα νέο business unit. Το digital transformation είναι μια διαρκής διαδικασία, δεν είναι κάτι που το κάνεις και τελείωσε. Αφού έχεις κάνει όλη τη μελέτη και αρχίζεις να εφαρμόζεις την ψηφιοποίηση όλης της επιχείρησης, παίρνεις τα metrics και προχωράς σε optimization σε διάφορα σημεία, τα οποία διαφέρουν ανάλογα με το επιτήδευμα και την επιχείρηση.

Ποια είναι τα «προσόντα» που πρέπει να διαθέτει σήμερα ο στρατηγικός συνεργάτης των επιχειρήσεων στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού και σε τι συνίσταται η πρόταση της Generation Y στο κομμάτι αυτό;
Μεγάλη σημασία για τους επαγγελματίες του digital έχει το εύρος της γνώσης και των εξειδικεύσεων που χαρακτηρίζουν την ομάδα τους. Όσο πιο εξειδικευμένος ο επαγγελματίας, σε τόσο μεγαλύτερο βάθος μπορεί να πάει τη γνώση του και τόσο διαφορετικό αποτέλεσμα να φέρει στον συνεργάτη. Εμείς ως Generation Y έχουμε αποφασίσει να επενδύσουμε όχι σε εύρος από γραμμές παραγωγής, αλλά σε βάθος τεχνογνωσίας, προκειμένου να πηγαίνουμε τον πελάτη πολλά «κλικ» πιο μπροστά, ακόμα και σε διεθνές επίπεδο. Η πρότασή μας είναι το «X-ray».

Βάζουμε κάτω όλη τη λειτουργία της επιχείρησης, ποιοι είναι οι στόχοι της, παίρνουμε από την έρευνα αγοράς προτάσεις, ιδέες, τάσεις, βλέπουμε ποια πρέπει να είναι η διαδρομή που θα ακολουθήσει ο συνεργάτης μας προκειμένου να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο ίδιος μπορεί μετά να παρακολουθεί τη διαδικασία και να αντιλαμβάνεται πού βρίσκεται την εκάστοτε στιγμή. Καθώς τα πάντα στο Internet είναι μετρήσιμα, θα έχει τους ποιοτικούς δείκτες, τα KPIs, για να μπορεί να παρακολουθεί, πέρα από την πρακτική, φυσική εξέλιξη της επιχείρησής του, και την απόδοση αυτού του μετασχηματισμού. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι έχουμε αναλάβει το digital transformation μιας πολύ μεγάλης αλυσίδας Super Market στο εξωτερικό, φτιάχνοντας εργαλεία που θα καθετοποιήσουν τις υπάρχουσες διαδικασίες, ενώ έχουμε αναλάβει και τη δημιουργία του ηλεκτρονικού της καταστήματος. Δύο άλλα μεγάλα σχετικά case studies που έχει υλοποιήσει η Generation Y είναι η δημιουργία B2B συστήματος παραγγελιών για την Alumil για όλα τα Βαλκάνια, καθώς και το digital transformation  των ξενοδοχείων του ομίλου Starwood, μέσω της δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Ποια είναι ίσως τα «do’s and don’ts» που θα συμβουλεύατε σε μία επιχείρηση αναφορικά με την πορεία της προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό;
Όποιος δεν έχει μπει στη διαδικασία να αρχίσει να αντιλαμβάνεται, να αξιολογεί και να εκτιμά το τι μπορεί να του προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός, έχει ήδη αργήσει. Είναι κάτι που έπρεπε να το κάνει χθες. Αυτό που μπορεί να σου προσφέρει το digital transformation μπορεί να μην το γνωρίζεις. Ο επαγγελματίας μπορεί να σου προτείνει κάποια λύση, την οποία εσύ να μην είχες σκεφτεί. Άρα, αν δεν βάλεις εσύ στην αντίληψή σου το πώς μπορεί η δικιά σου επιχείρηση να μετασχηματιστεί και δεν αναζητήσεις μια σχετική συμβουλή, μπορεί να μη δεις κάποιες τυφλές γωνίες που θα σου γλύτωναν κόστος, θα έφερναν πωλήσεις κ.ο.κ. Αυτό που θέλω να πω σε αυτές τις επιχειρήσεις που δεν έχουν ξεκινήσει το digital transformation είναι «do it now». Αν δεν το έχεις κάνει ήδη, έχεις αργήσει. Στα «dont’s» θα έλεγα στις επιχειρήσεις να μην αντιστέκονται στην εξέλιξη, καθώς αυτή η νοοτροπία θα τις κρατήσει πίσω. Δεν λέω να γίνουν innovators, αλλά να αναζητήσουν πρακτικές που έχουν ήδη «πατήσει» στην παγκόσμια αγορά και να δουν πώς αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν βέλτιστα για τη δική τους επιχείρηση.

Ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους είναι αυτός του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ποιες είναι οι τάσεις που θεωρείτε ότι θα μας απασχολήσουν στον τομέα αυτό;
Το εμπόριο είναι ένα. Δεν πρέπει να διαχωρίζεται στο ηλεκτρονικό και το φυσικό εμπόριο. Και αν δεν αξιοποιείς όλα τα κανάλια με τα οποία μπορείς να εμπορευθείς, ουσιαστικά είναι σαν να έχεις μια από τις πόρτες του μαγαζιού σου κλειστή. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι εδώ και αναπτύσσεται. Μέσα από τη 17ετή μου εμπειρία, θα έλεγα ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει περάσει πλέον σε διαφορετική διάσταση και κυνηγά πολύ πιο έντονα τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη. Παράλληλα, οι ίδιοι οι καταναλωτές όλο και περισσότερο ψάχνουν πληροφορίες πριν αγοράσουν ένα προϊόν, άρα αυτός που θα έχει επενδύσει στο να παρουσιάσει σωστά την υπηρεσία και τα προϊόντα του, σίγουρα πλεονεκτεί. Οι 3 τάσεις που εκτιμώ ότι πρέπει να υπολογίζουμε στην επένδυσή μας στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το user experience, το οποίο θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, το video, το οποίο είναι ήδη εδώ αλλά σε εμβρυικό στάδιο, καθώς δεν έχει αξιοποιηθεί ακόμα όπως θα έπρεπε, καθώς και το κομμάτι του mobile, το οποίο επίσης είναι εδώ και αναπτύσσεται ραγδαία. Ενδεικτικά, να αναφέρω ότι στην Αγγλία το 1/4 των retail αγορών πραγματοποιείται online, στο Βέλγιο 1 στις 4 ΜμΕ επιχειρήσεις πουλά online και στην Ολλανδία το 92% των πολιτών αγοράζει online έστω μια φορά τον χρόνο. Στην Ελλάδα, όλοι οι ποιοτικοί δείκτες είναι ανοδικοί, καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες προχωρούν σε ηλεκτρονικές αγορές και όλο και περισσότεροι προχωρούν σε επαναληπτικές αγορές. Συνεπώς, σε μια συρρικνούμενη φυσική αγορά, υπάρχει μια παράλληλη ψηφιακή που διευρύνεται. Να σημειώσω, επίσης, ότι στην ψηφιακή επικοινωνία αυτό που δουλεύει είναι η στοχευμένη διαφήμιση. Πώς δηλαδή θα φτάσει η πληροφορία σε αυτόν που τον ενδιαφέρει, τη στιγμή που τον ενδιαφέρει.

Κλείνοντας, μιλήστε μας λίγο για την Generation Y. Ποια είναι τα σχέδια για το μέλλον της;
Αυτή τη στιγμή ως Generation Y συνεχίζουμε να επενδύουμε πάρα πολύ στο προσωπικό μας, με έμφαση στην εξειδίκευση, την εμπειρία και τις γνώσεις, ακολουθώντας πάντα τις τελευταίες τάσεις του χώρου. Η στόχευσή μας είναι κυρίως μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, για τις οποίες αναλαμβάνουμε το digital transformation.
Στοχεύουμε στην υπηρεσία που πραγματικά χρειάζεται ο εν δυνάμει συνεργάτης και που μπορεί να του δώσει μετρήσιμη απόδοση σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα.
Η ικανοποίηση των πελατών μας στο κομμάτι υλοποίησης και η επίτευξη στόχων αποτελούν τον απόλυτο συνδυασμό, μιας και εν τέλει στόχος μας είναι να «χτίζουμε» σχέσεις με τους συνεργάτες μας, και όχι απλώς projects.

Marketing Week (T. 1509)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778