Marketing Week - 10 Χρόνια Yuboto: Leading the Game

Σάββατο, 19 Αυγούστου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

10 Χρόνια Yuboto: Leading the Game

15 Φεβρουαρίου 2017 | 12:20 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Digital New Media

Δύο νέοι μηχανικοί τηλεπικοινωνιών, ο Κωνσταντίνος Λιαδάκης και ο Απόστολος Ιωακείμ, ίδρυσαν το 2007 την εταιρεία Yuboto θέτοντας ως βασικό αντικείμενο την ανερχόμενη αγορά του Bulk SMS και των τηλεπικοινωνιακών λύσεων. Δέκα χρόνια μετά, η εταιρεία τοποθετείται ως ο πλέον αξιόπιστος πάροχος VoIP για κάθε επιχείρηση, ενώ η τεχνογνωσία της σε mobile marketing και customer experience την τοποθετεί ως keynote speaker στα σημαντικότερα συνέδρια τηλεπικοινωνιών ανά τον κόσμο.

Με πρωτοπόρες υπηρεσίες και ανθρωποκεντρικό DNA, η εταιρεία Yuboto κατάφερε να κερδίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα σημαντικό μερίδιο της ελληνικής αγοράς, εντάσσοντας στο πελατολόγιό της μερικές από τις πλέον καταξιωμένες ελληνικές επιχειρήσεις. Στα 10 χρόνια ιστορίας της, έχει επίσης να δείξει σειρά διακρίσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με τον διεθνή χώρο να αποτελεί πλέον βασικό πεδίο δραστηριότητάς της. Με αφορμή τη 10η επέτειο της Yuboto, συνομιλήσαμε με τους ιδρυτές της αντλώντας πολύτιμα insights τόσο για το mobile marketing και τις παραμέτρους που ορίζουν σήμερα τη βέλτιστη απόδοσή του, όσο και για την παροχή τηλεπικοινωνιακών λύσεων VoIP που η εταιρεία αναπτύσσει.  

MW: Κύριε Λιαδάκη, ποιοι κατά την γνώμη σας είναι οι παράγοντες που εξασφαλίζουν την επιτυχία μίας επιχείρησης του αντικειμένου της Yuboto;
Κωνσταντίνος Λιαδάκης:
Για εμάς στη Yuboto ο κυριότερος παράγοντας είναι η βασική φιλοσοφία μας: «να δίνεις κάτι παραπάνω». Να εξελίσσεις δηλαδή συνεχώς υποδομές, μηχανισμούς και συστήματα, δημιουργώντας υπηρεσίες που ξεπερνούν τόσο την ίδια την αγορά όσο και την προσδοκία του τελικού χρήστη.

Κύριε Ιωακείμ, ποιό είναι το περιεχόμενο που δίνετε εσείς σήμερα στην έννοια «mobile marketing», αντλώντας μέσα από τη 10ετή εμπειρία της εταιρείας;
Απόστολος Ιωακείμ:
Οι ορισμοί της έννοιας «mobile marketing» είναι πραγματικά πολλοί. Ο πιο εύστοχος κατά την γνώμη μου προσδιορίζει το mobile marketing ως τη δυνατότητα του εξωτερικού παράγοντα να «αιφνιδιάσει» μία κινητή συσκευή, παρέχοντας προστιθέμενη αξία στον κάτοχό της. Η δυνατότητα αυτή αποτελεί και τον πραγματικό λόγο ύπαρξης όλης της mobile marketing αγοράς.

Η λέξη –κλειδί για το σύγχρονο marketing ευρύτερα, είναι σήμερα η λέξη «performance». Η απόδοση τίθεται πλέον στο επίκεντρο κάθε ενέργειας. Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Α. Ιωακείμ:
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι το υψηλό performance προϋποθέτει την κατάλληλη εκτέλεση. Στον δικό μας χώρο, η επιτυχής εκτέλεση κάθε ενέργειας είναι απόλυτα συνυφασμένη με την ουσιαστική χρησιμότητα της πληροφορίας η οποία οδηγεί σε υψηλή απόδοση. Συνεπώς, το πραγματικό μέσο που δίνει τη δυνατότητα για υψηλό ROI μίας mobile marketing ενέργειας είναι πρωτίστως το ίδιο το περιεχόμενο του μηνύματος και δευτερευόντως ο τρόπος αποστολής του. Και αυτό φυσικά δεν ισχύει μόνο για το SMS αλλά για οποιονδήποτε τρόπο ηλεκτρονικής ή παραδοσιακής επικοινωνίας.

Η ενίσχυση της εμπειρίας και η σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη, αποτελούν σήμερα βασικά ζητούμενα για brands και retailers. Ποιες είναι οι δικές σας κινήσεις στον «εκσυγχρονισμό» των παραμέτρων αυτών;
Α. Ιωακείμ:
Η ενίσχυση της εμπειρίας και η σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη, που σήμερα αποτελούν το βασικό ζητούμενο των επιχειρήσεων, αποτέλεσαν το βασικό όραμα δημιουργίας της ίδιας της Yuboto, γεγονός το οποίο επαληθεύεται ακριβώς από τη φύση και τη λειτουργικότητα των υπηρεσιών μας. Πιο συγκεκριμένα, έχουμε δημιουργήσει πριν από όλους σημαντικά και εύχρηστα εργαλεία παρέχοντας στους πελάτες μας σύγχρονα εφόδια για mobile marketing καμπάνιες. Μερικές από τις υπηρεσίες που εξοικονομούν χρόνο, χρήμα και κάνουν την ζωή του τελικού χρήστη πιο εύκολη επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα υψηλότερο engagement με το ίδιο το brand, είναι η σειρά mServices (ηλεκτρονικά κουπόνια, εισιτήρια, κάρτες, προσκλήσεις, πρόγραμμα πιστότητας).

Επίσης, το Click2Call αποτελεί από την αρχή της πορείας μας μία υπηρεσία που ενισχύει απόλυτα την εμπειρία της εξυπηρέτησης στην καθημερινή τηλεφωνική επικοινωνία. Τέλος, η υπηρεσία mms+ μετατρέπει ένα απλό SMS σε μία full customized html σελίδα αφιερωμένη αποκλειστικά σε συγκεκριμένη ενέργεια του brand. Η υπηρεσία αυτή αποτελεί την πλέον σύγχρονη και στοχευμένη μέθοδο mobile marketing η οποία έχει καταμετρηθεί και ως η ενέργεια με το υψηλότερο ROI. Η αυτονομία και η ευκολία χρήσης όλων των παραπάνω εργαλείων συμβάλλουν τόσο στην ενίσχυση της εμπειρίας του χρήστη (brands και retailers) όσο και στην αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών του (customers).

Οι μελέτες δείχνουν αύξηση της διείσδυσης του mobile ως μέσο πρόσβασης στο διαδίκτυο και ραγδαία ανάπτυξη του mobile advertising, και στην Ελλάδα. Ποιες είναι οι προοπτικές για τον τομέα του SMS messaging και ποια «εμπόδια» πρέπει να υπερνικηθούν;
Α. Ιωακείμ:
Είναι αλήθεια πως στην Ελλάδα πλέον η διεισδυτικότητα των smartphones έχει ανοίξει νέα κανάλια για το mobile advertising. Προσφάτως διάβαζα σχετική έρευνα της Focus Bari όπου οι 3 στους 5 Έλληνες έχουν πλέον smartphone με ποσοστό 62%, ποσοστό ίδιο με το Ηνωμένο Βασίλειο που θεωρείται μία χώρα με ιδιαίτερα αναπτυγμένο mobile marketing. Τα mobile apps επίσης έχουν ανοίξει μία σημαντική νέα αγορά, εντούτοις θα έχουν πάντα το «disadvantage» του περιορισμού, μιας και ο διεθνής μέσος όρος apps ανά κάτοχο smartphone είναι 26. Κατά συνέπεια, το SMS θα παραμείνει η βασική πλατφόρμα επικοινωνίας των brands με τον καταναλωτή, δεδομένου ότι μέσω μίας και μόνο λειτουργίας (αυτής του SMS) η πρόσβαση είναι απεριόριστη για όλους.

Ακόμη και τα chatting apps που θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν το πλεονέκτημα διεισδυτικότητας του SMS υστερούν σε δύο βασικά σημεία: το πρώτο είναι ότι απαιτούν σύνδεση στο internet και το δεύτερο ότι δεν έχουν δημιουργηθεί για να εξυπηρετούν εμπορικούς σκοπούς. Άρα το SMS παραμένει η κορωνίδα του επιχειρηματικού messaging. Σε ό,τι αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις περισσότερες χώρες όπου το mobile marketing έχει αναπτυχθεί, το βασικό εμπόδιο που προκύπτει είναι το κόστος. Ενώ πρόκειται για υπηρεσία η οποία τεχνολογικά δεν έχει αναπτυχθεί καθόλου από την εμφάνισή της, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας εξακολουθούν να τη διαθέτουν ακριβά. Παρόλα αυτά και βάσει της εμπειρίας μου από διεθνή συνέδρια, μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως η «ζημιά» που υφίσταται ο κλάδος από το ελεύθερο messaging (whats app, facebook messenger, we chat, viber, κ.λπ.) έχει θέσει πλέον στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας της Ευρώπης σημαντικούς προβληματισμούς, ως προς το κόστος της διάθεσης της υπηρεσίας του SMS.

Κύριε Λιαδάκη από το Bulk SMS έχετε πλέον περάσει στην εποχή του V-PBX. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό τόσο για τις υπηρεσίες mobile marketing που παρέχετε όσο και για την μελλοντική πορεία της Yuboto;
Κ. Λιαδάκης:
Κατ΄ αρχάς είναι σημαντικό να ειπωθεί ότι σε καμία περίπτωση το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Για τη Yuboto το mobile marketing αποτελεί τον βασικό πυρήνα της ανάπτυξής της, καθώς σήμερα στην Ελλάδα βρίσκεται σε ένα αρκετά υψηλό σημείο διεισδυτικότητας. Έτσι, εδώ και σχεδόν δύο χρόνια έχοντας ως όχημα τα πιο ολοκληρωμένα λογισμικά που αφορούν στο mCommerce, η εταιρεία αποφάσισε στρατηγικά να επενδύσει και να ανοιχτεί στις διεθνείς αγορές παρέχοντας τόσο την τεχνογνωσία όσο και τα εργαλεία της σε επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, η εταιρεία έχει ενεργή συμμετοχή και παρουσία σε διεθνή συνέδρια. Από την άλλη πλευρά, η VoIP τηλεφωνία δεν είναι νέο απόκτημα για τη Yuboto. H Yuboto είναι αδειοδοτημένος τηλεπικοινωνιακός πάροχος από το 2007, ενώ η πρώτη VoIP υπηρεσία που παρείχε ήταν το Click2Call το 2008.

Το 2013 δημιούργησε και διέθεσε στην αγορά τα πρώτα πακέτα VoIP τηλεφωνίας για επιχειρήσεις και αυτό για εμάς ήταν μόνο η αρχή. Η VoIP τηλεφωνία αποτελεί διεθνώς το πλέον αναπτυσσόμενο τηλεπικοινωνιακό μέσο και εμείς αυτό το γνωρίζαμε και το προετοιμάζαμε από τότε. Σήμερα, εκμεταλλευόμενοι τόσο τη σημαντική εμπειρία μας στον τομέα αυτό, όσο και την ωριμότητα της ελληνικής αγοράς στη VoIP τεχνολογία, έχουμε δημιουργήσει όλες τις απαραίτητες υποδομές για υψηλή ποιότητα υπηρεσιών που ξεκινούν από μία απλή τηλεφωνική σύνδεση έως το πλέον απαιτητικό V-PBX. Επιγραμματικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το mobile marketing είναι το γνώριμο αντικείμενό μας, η εξοικείωση με το οποίο μας δίνει την δυνατότητα ανάπτυξης στις διεθνείς αγορές, ενώ σε εγχώριο επίπεδο η ανοδική πορεία της VoIP τηλεφωνίας και η εμπειρία της Yuboto στον τομέα αυτό, δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας.

Σε ότι αφορά την VoIP τηλεφωνία, ποιά θεωρείτε πως είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά της και ποιά τα δικά σας πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστών σας;
Κ. Λιαδάκης:
Είναι γνωστό πως η VoIP τηλεφωνία παρέχει σημαντικά πλεονεκτήματα στους χρήστες έναντι της κλασσικής - παραδοσιακής. Το χαμηλό κόστος κλήσεων, η συνεργασία με άλλα συστήματα και εφαρμογές, η κατάργηση γεωγραφικών περιορισμών και τα πλούσια χαρακτηριστικά που παρέχονται μέσα από την VoIP τεχνολογία, είναι στοιχεία που την καθιστούν άκρως ανταγωνιστική. Πάνω σε αυτά τα χαρακτηριστικά η εταιρεία προσθέτει ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα την υψηλή ποιότητα φωνής, την γνώριμη ποιότητα εξυπηρέτησης πελατών Yuboto, τις ανταγωνιστικές χρεώσεις κλήσεων καθώς και μία σειρά πακέτων που είναι ικανά να ανταγωνιστούν το πιο σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο και να καλύψουν την ανάγκη κάθε επιχείρησης είτε μέσω φυσικού Τ/Κ είτε μέσω cloud.

Τελικά πόσο σημαντική μπορεί να είναι η cloud υλοποίηση για μία υπηρεσία σαν αυτή της τηλεφωνίας και ποια είναι τα σημεία που μπορεί να την κάνουν να ξεχωρίζει από την συμβατική;
Κ. Λιαδάκης:
Τα βασικά χαρακτηριστικά της cloud τηλεφωνίας είναι τρία. Το κόστος, η ευελιξία και η ασφάλεια. Ένα απλό τηλεφωνικό κέντρο ικανό να εξυπηρετήσει μία επιχείρηση, απαιτεί μία σημαντική επένδυση. Πάνω στο κόστος αυτό προστίθενται κόστη εγκατάστασης, συμβόλαια συντήρησης, κόστη βλαβών και επισκευών. H cloud λύση του συγκεκριμένου παραδείγματος μέσω μίας V-PBX υπηρεσίας ξεκινά από 63 ευρώ το χρόνο και δεν απαιτεί κανένα από τα προαναφερθέντα κόστη. Κάθε επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει την υπηρεσία που έχει πραγματικά ανάγκη καθώς η προσθαφαίρεση λειτουργιών και αναβαθμίσεων ανά πάσα στιγμή, αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα. Πρόσθετα η λύση cloud εξασφαλίζει στον χρήστη «διαρκή εγγύηση λειτουργίας» του virtual τηλεφωνικού κέντρου, απαλλάσσοντας τον τόσο από οποιαδήποτε έννοια επισκευής ή συντήρησης όσο και από οποιασδήποτε μορφής απροσδόκητα κόστη.

Marketing Week (T. 1507)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778