Marketing Week - Παπαστράτος Start-Up / Scale-Up Awards: Οι ιστορίες των περυσινών νικητών, έμπνευση για τους επόμενους

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Παπαστράτος Start-Up / Scale-Up Awards: Οι ιστορίες των περυσινών νικητών, έμπνευση για τους επόμενους

14 Φεβρουαρίου 2017 | 18:11 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: News,Φεστιβάλ / Βραβεία

Παπαστράτος Start-Up / Scale-Up Awards: Οι ιστορίες των περυσινών νικητών, έμπνευση για τους επόμενους

Τα Παπαστράτος Start-Up / Scale-Up Awards αποτελούν μία ευρύτερη πρωτοβουλία που στόχο έχει να υποστηρίξει και να δώσει αξία στις εφαρμοσμένες επιχειρηματικές ιδέες, τα καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες και τα πλήρη επιχειρηματικά μοντέλα που επιδεικνύουν οικονομική βιωσιμότητα και υψηλή αναπτυξιακή προοπτική και πορεία. Στο πλαίσιο αυτό, ο διαγωνισμός ανέδειξε πέρυσι στην 1η διοργάνωσή του σειρά επιχειρηματικών μοντέλων, που μέσα στη χρονιά ωρίμασαν και εξελίχθηκαν. Καθώς βρισκόμαστε στην τελική ευθεία της 2ης διοργάνωσης, συνομιλήσαμε με μερικούς εκ των νικητών του 2016, αναζητώντας την έμπνευση της εξέλιξης για τους επόμενους.

Μανώλης Νικηφοράκης, Co-Founder/CEO, Ex Machina:
«Τα βραβεία μας έδωσαν πρόσφορο έδαφος επαφής με δυνητικούς πελάτες»

Το 2016 ήταν ιδιαίτερα πετυχημένη χρονιά για την Ex Machina, που ήρθε να αναταράξει τα νερά στο χώρο του Internet of Things. Έχοντας μόλις συμπληρώσει τον πρώτο χρόνο ζωής της, η εταιρεία μας κατάφερε να συνάψει συμφωνίες και να ολοκληρώσει έργα για σημαντικούς πελάτες. Ορόσημο αποτελεί η συνεργασία μας με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με εγκατάσταση δικών μας αισθητήρων περιβαλλοντικών μετρήσεων, για παροχή υπηρεσιών παρακολούθησης και ανάλυσης αέριων ρύπων και θορύβου. Επιπλέον, τους πρώτους εταιρικούς πελάτες προσέλκυσε και η πλατφόρμα Weather ex Machina, που παρέχει υπηρεσίες βελτιωμένης πρόγνωσης καιρού σε εταιρίες (ΔΕΚΟ) όπως ο ΑΔΜΗΕ σε συνεργασία με την IBM, και η ΕΠΑΑ. Κομβικό σημείο στάθηκε η συμμετοχή της Ex Machina στα Papastratos Startup Greece Awards 2016, καθώς και στο συνέδριο Boussias IoT Conference 2016 ως ομιλητές, τα οποία αποτέλεσαν πρόσφορο έδαφος για να παρουσιάσει η εταιρεία το έργο της και να έρθει σε επαφή με δυνητικούς πελάτες. Σε μια δύσκολη αγορά και μια ακόμα πιο εχθρική εποχή για μια ανερχόμενη startup, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η ανάδειξη των νέων επιχειρηματικών ευκαιριών και μοντέλων που προκύπτουν από την εφαρμογή της τεχνολογίας. Το IoT δε δίνει απλά λύσεις σε υφιστάμενα προβλήματα, αλλά παράλληλα δημιουργεί ευκαιρίες για ανάπτυξη νέων σχέσεων με τους πελάτες και ανάδειξη νέων προσεγγίσεων που «αναστατώνουν» τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα.

Νικόλας Ζίνας, Research Director PhD, Tekmon Geomatics G.P.:
«Μας εξυπηρετεί που βρισκόμαστε κοντά στους πελάτες μας»
Το 2016 ήταν η χρονιά που ξεκινήσαμε την εμπορική εκμετάλλευση του προϊόντος μας, Tactical. Το Tactical ένα σύστημα λογισμικού που υποστηρίζει το προσωπικό οργανισμών και εγκαταστάσεων προκειμένου να διαχειρίζεται καθημερινές εργασίες και έκτακτα περιστατικά σε πραγματικό χρόνο. Μέσω της αυτοματοποίησης των διαδικασιών της επιχείρησης επιτυγχάνεται άμεση αύξηση της παραγωγικότητας του προσωπικού, μείωση του λειτουργικού της κόστους και σημαντικός περιορισμός του ρίσκου. Το επόμενο διάστημα θα επικεντρωθούμε στην περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας σε συγκεκριμένους κλάδους. Μας εξυπηρετεί που βρισκόμαστε κοντά στους πελάτες μας γιατί η διάδραση που δημιουργείται σε αυτό το στάδιο είναι πολύτιμη. Έχουμε ήδη συμμετάσχει σε τέσσερις εκθέσεις στο εξωτερικό κάνοντας αναγνωριστικές κινήσεις και τα καλά νέα είναι πως η ανάγκη που καλύπτουμε εδώ υπάρχει και στο εξωτερικό. Επίσης από τον Ιούνιο του 2016 συμμετέχουμε στο πρόγραμμα νεοφυών επιχειρήσεων EGG της Eurobank. Παράλληλα μια σημαντική συνεργασία και πρόκληση για εμάς που ξεκίνησε το 2016, είναι η πιλοτική εγκατάσταση του συστήματος στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η οποία βρίσκεται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη.

Αντώνης Παναγώτας, CEO, isostevia:
«Η διάκριση μας έδωσε σημαντική προβολή και αναγνωρισιμότητα»
Η εταιρεία isostevia-ΑΦΟΙ Παναγώτα ΟΕ ξεπερνώντας τις δυσκολίες του 2016 κινήθηκε ανοδικά με αύξηση του συνολικού τζίρου σε ποσοστό 53,74%. Στην Ελλάδα της κρίσης είναι γεγονός ότι δεν προσφέρεται κανένα πραγματικό κίνητρο στους νέους επιχειρηματίες.  Το ασταθές οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον,  η υψηλή φορολογία, η μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, καθώς και η πολυνομία, δρουν ανασταλτικά στην ιδέα έναρξης μιας επιχείρησης. Όσον αφορά στην isostevia, ένας αρνητικός παράγοντας στην ανάπτυξή της ήταν η έλλειψη χρηματοδότησης.  Η λύση βρέθηκε όταν καταφέραμε να προσελκύσουμε ιδιωτικά κεφάλαια από Έλληνες επενδυτές που πίστεψαν στην ιδέα μας. Επίσης ξεκίνησε μια μεγάλη προσπάθεια για το άνοιγμα εξαγωγών καθώς και η εφαρμογή μιας επιθετικής εμπορικής πολιτικής που επιλέξαμε κατάφερε να αποδώσει. Τα αποτελέσματα ήταν απτά καθώς ξεκίνησαν νέες στρατηγικές συνεργασίες, αυξήθηκε το πελατολόγιό μας και κατά συνέπεια ο συνολικός τζίρος της εταιρείας.  Αδιαμφισβήτητα, το βραβείο Παπαστράτος Startup Greece Awards 2016 έδωσε σημαντική προβολή και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στην isostevia και άνοιξε το δρόμο για δύο ακόμη επιχειρηματικά βραβεία μέσα στην ίδια χρονιά.

Κατερίνα Λάμπρου, Co-owner/Founder, Nannuka:
«Το 2016 χτίσαμε θεμέλια για υγιή και προσοδοφόρα ανάπτυξη το 2017»
Το 2016 ήταν μία χρονιά που καταφέραμε να εδραιωθούμε και να ξεχωρίσουμε ως start up επιχείρηση στην Ελλάδα και να περάσουμε πια στην επόμενη φάση του scale up κάνοντας τα πρώτα μας βήματα σε άλλη μία αγορά του εξωτερικού, την Ιταλία. Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε το 2016 ήταν η απότομη αύξηση του προσωπικού, καθώς και η αναδιοργάνωση που έφερε αυτή. Η προσέλκυση ικανών στελεχών για να εργαστούν με το ίδιο πάθος και όρεξη προς τον ίδιο σκοπό είναι η κυριότερη αρχή στην οποία βασίζεται και η επιλογή τους, καθώς και η κουλτούρα της εταιρείας. Καταφέραμε να κλείσουμε μεγάλες συμφωνίες και συνεργασίες με πολυεθνικές εταιρείες, καθώς και με πολύ μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες μας εμπιστεύονται πλέον ως μόνιμους συνεργάτες για παροχή προσωπικού φύλαξης και δημιουργικής απασχόλησης. Τριπλασιάσαμε τον κύκλο εργασιών μας και προχωρήσαμε στην ολοκλήρωση νέου κύκλου χρηματοδότησης για να αναπτύξουμε την επιχείρησή μας σε νέες αγορές, αλλά και στην διεύρυνση του πελατολογίου μας στην Ελλάδα. Το 2016 χτίσαμε τα θεμέλια για μια υγιή και προσοδοφόρα ανάπτυξη το 2017 σε νέες αγορές (Αγγλία, Ιρλανδία, Κύπρο) και παράλληλα στην ανάπτυξη νέων προϊόντων ώστε να εδραιωθούμε ως μία υπηρεσία που θα καλύπτει 360o τις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας.

Clio Muse:
«Το 2017 ξεκινά με επέκταση και νέους υπαλλήλους»
Η Clio Muse είναι μία πλατφόρμα διαχείρισης και μεταπώλησης θεματικών πολιτιστικών ψηφιακών διαδρομών. Αποτελείται από το διαχειριστικό περιβάλλον Clio Muse CREATE και την εφαρμογή ξενάγησης Clio Muse APP. Μέσα από το Clio Muse CREATE, επαγγελματίες και φορείς στο χώρου του Πολιτισμού και του Τουρισμού, δημοσιεύουν την διαδρομή τους στην Clio Muse APP. Έτσι, επισκέπτες και ταξιδιώτες ανοίγουν την Clio Muse APP και απολαμβάνουν ποικίλες ξεναγήσεις στην πόλη, σε Μουσεία και άλλους εκθεσιακούς χώρους. H εφαρμογή διατίθεται δωρεάν σε android και iOS συσκευές. Το 2016 ήταν μία καλή χρονιά για την Clio Muse ΙΚΕ. Εξελίξαμε καθ’ όλα την πλατφόρμα μας και είναι πλέον πλήρως λειτουργική και εύχρηστη για τους πελάτες μας, τελειοποιήσαμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο και λάβαμε χρηματοδότηση από Horizon 2020 project ύψους 205.000 ευρώ. Το 2017 ξεκινά με επέκταση στην Ιταλική αγορά πολιτισμού και τουρισμού, καθώς και με 3 νέους υπαλλήλους.

Νίκος Κομνηνός, COO, lntale:
«Το 2016 η Intale επταπλασίασε τον κύκλο εργασιών της»

To 2016 ήταν μια χρονιά ορόσημο για την Intale, αφού τον Ιανουάριο λάνσαρε στην αγορά τη νέα της εφαρμογή Intale Point, την οποία τοποθέτησε με επιτυχία σε 500 περίπου σημεία πώλησης μικρής λιανικής.  Το Intale Point είναι ο διάδοχος της επίσης επιτυχημένης εφαρμογής i-Kiosk. Βασίζεται σε τεχνολογίες cloud και παρέχει τη δυνατότητα σε περίπτερα και μίνι μάρκετ να εκσυγχρονίσουν τις λειτουργίες τους και να αυξήσουν την κερδοφορία τους. Το 2016 Intale επταπλασίασε τον κύκλο εργασιών, ενώ το προσωπικό της αυξήθηκε κατά 60%.

Το πελατολόγιο της Intale υπερδιπλασιάστηκε και η εταιρεία διατήρησε την ηγετική της θέση στην αγορά.  Παράλληλα, η Intale ξεκίνησε εξωστρεφείς αναζητήσεις με στόχο να πατήσει το πόδι της σε 1-3 ξένες αγορές εντός του 2017.  Εξετάσαμε πάνω από 10 αγορές και συνεχίζουμε να διερευνούμε τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γερμανία και την Τουρκία ως τις χώρες που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ευκαιρία για εμάς. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε και εξακολουθούμε να έχουμε μπροστά μας.  Παρότι τα χαρακτηριστικά δεδομένα του λεγόμενου convenience retail δεν είναι ιδιαίτερα διαφορετικά στις χώρες που εξετάζουμε, τα πρώτα βήματα σε νέες αγορές είναι πάντα δύσκολα. Η επιτυχία της Intale το 2017 θα κριθεί τόσο από τη συνέχιση της ραγδαίας ελληνικής μας ανάπτυξης, με γνώμονα πάντα την ικανοποίηση των πελατών μας, όσο και από τη δυνατότητά μας να εισέλθουμε σε αγορές του εξωτερικού.

Κορυφαίοι Mentors & Investors
Κορυφαίοι επιχειρηματίες, investors, ακαδημαϊκοί και σημαντικές προσωπικότητες του start-up οικοσυστήματος, συμμετέχουν ως mentors στα Παπαστράτος Start-Up / Scale-Up Greece Awards. Μέχρι στιγμής, συμμετέχουν οι:

• Chris Habachy, Charge Ventures
• Ξενοφών Βουδούρογλου, 7L Capital Partners
• Νικόλαος Γκιούρας, Hellenic Capital Partners
• Ελένη Κολοφωτιά, Hellenic Venture Capital Association
• Παναγιώτης Σολωμός, First Athens
• Νικόλας Τακάς, THERMI Ventures
• Eric Parks, Tempo-OMD
• Απόστολος Αποστολάκης, Venturefriends
• Ερρίκος Αρώνες, The People’s Trust
• Γιώργος  Δημόπουλος, Venturefriends
• Καθ. Γιάννης Καλογήρου, Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητάς, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
• Καθ. Γιώργος Δουκίδης, ELTRUN – ΟΠΑ
• Γιώργος Καμέτας, NBG Business Seeds
• Στέφανος Κατσίμπας, Venturefriends
• Πέτρος Κόκκαλης, BlueGrowth / Δήμος Πειραιά
• Παντελής Κονταξάκης, Χρυσή Ευκαιρία
• Δημήτρης Μέμος, The Greek Chapter of Entrepreneurs’ Organization
• Δανάη Μπεζεντάκου, Navigator Shipping Consultants
• Γιώργος Νικολετάκης, 100mentors
• Αλέξανδρος Νούσιας, Hellenic Entrepreneurship Award
• Θωμάς Ρούμπας, Επιχειρηματίας
• Οδυσσέας Ντότσικας, Think Digital Group
• Aλέξανδρος Ρούστας, iqbility
• Γιάννης Σύρρος, ΣΕΠΕ
• Γιώργος Σαλιάρης Φασσέας, IPG Mediabrands
• Γιάννης Καποδίστριας, LIQUID MEDIA
• Μάγκυ Αθανασιάδη, ΣΕΒ, ekinisilab-sev
• Θάνος Γκανάς, OpenCircle Project
• Σωτήρης Παπαντωνόπουλος, Money Market

Info, Dates & Deadlines
Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017: Deadline Υποβολής Υποψηφιοτήτων
Σάββατο 18 Μαρτίου 2017:
Pitching, bootcamp, Τελετή Απονομής

Περισσότερες πληροφορίες/Δωρεάν δήλωση υποψηφιοτήτων στο www.startupawards.gr

Marketing Week Online( 14 Φεβρουαρίου 2017)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778