Το snacking αποτελεί σημαντικό κομμάτι της καθημερινής διατροφής, με τους καταναλωτές να έχουν στη διάθεσή τους ποικιλία γεύσεων, γλυκών ή αλμυρών, για κατανάλωση μεταξύ των γευμάτων. Οι τάσεις θέλουν τη σταθερή άνοδο των πιο υγιεινών επιλογών, με τα παραδοσιακά σνακς όμως να μην χάνουν τη δυναμική τους.
Η Άννα Γεράκη, Marketing Manager Snacks στην Coca Cola 3 Έψιλον, αναφέρει σχετικά με τις τάσεις στα τσιπς: «Η κατηγορία των snacks τα τελευταία χρόνια έχει επηρεαστεί από το συνολικά δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, όπως τα καταναλωτικά αγαθά ευρύτερα. Οι καταναλωτικές τάσεις δείχνουν επιστροφή σε απλές, αγαπημένες κλασικές γεύσεις όπως το αλάτι και η ρίγανη, αναζητώντας πάντα την καλύτερη δυνατή ποιότητα και ότι πιο κοντά στη σπιτική τηγανιτή πατάτα. Επιπλέον, η τιμή παραμένει ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την κατηγορία. Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές δε θα διστάσουν να αγοράσουν και ένα πιο ακριβό προϊόν για συγκεκριμένες περιστάσεις κατανάλωσης».

Διαρκής ανανέωση με πληθώρα λανσαρισμάτων
Κατηγορία που ευνοεί την καινοτομία, τα σνακς υποδέχονται συνεχώς νέα λανσαρίσματα εμπλουτίζοντας την προσφερόμενη προϊοντική τους γκάμα.
Ενδεικτικά, η σειρά Elite Crackers Μεσογειακά εμπλουτίστηκε πρόσφατα με δύο νέες γεύσεις, με καστανή ζάχαρη και κανέλα και με γραβιέρα, μέλι και μαύρο σουσάμι. Στον κλάδο των τσιπς, νέα λανσαρίσματα αποτελούν τα Tasty Snacks Mix, προϊόν που συνδυάζει 3 διαφορετικές γεύσεις σε ένα σακουλάκι, και τα Lays Ντιπάκια σε 2 γεύσεις, Chilli και Ντομάτα και Μεσογειακά Μυρωδικά, προϊόν που συνδυάζει chips με μείγμα μυρωδικών που οι καταναλωτές προσθέτουν σε γιαούρτι για τη δημιουργία σάλτσας ντιπ, ενώ η Τσακίρης διεύρυνε τη σειρά Τσακίρης Τρυπάτο με τις δύο νέες γεύσεις Mayonnaise και Smokey Cheese.

Η εταιρεία Παπαδοπούλου κυκλοφόρησε τα νέα Cream Crackers με κριθάρι, βρώμη και β-γλυκάνη, που συμβάλλουν με φυσικό τρόπο στην μείωση τη χοληστερόλης και στην διατήρησή της σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ την είσοδό της στον κλάδο του snacking πραγματοποίησε και η Creta Farms. Συγκεκριμένα, λάνσαρε φέτος τα protein meat snacks mini Εν Ελλάδι σε πρακτική συσκευασία με κριτσίνια, για να μεταφέρονται και να καταναλώνονται εύκολα και γρήγορα. Παράλληλα, στο πλαίσιο των υγιεινών σνακ, η εταιρεία Βιοκαρπός κυκλοφόρησε πρόσφατα τo Ευ-bio Όλο φρούτο, ένα προϊόν που «ανοίγει» μία νέα κατηγορία, αυτή των βιολογικών smoothie φρούτων. Διατίθεται σε δύο γεύσεις, μήλο-αχλάδι-ροδάκινο και μήλο-φράουλα-μπανάνα, ενώ η συσκευασία με έξυπνο καπάκι που ξανακλείνει, του δίνει το πλεονέκτημα της ευκολίας. Η Βιοκαρπός το προτείνει ως υγιεινή λύση για κολατσιό παιδιών και ενηλίκων.

Η Άννα Γεράκη περιγράφει τα ζητούμενα των καταναλωτών, αναφέροντας: «Η κατηγορία των σνακς χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη ποικιλία με αποτέλεσμα αυτό να δημιουργεί ιδιαίτερη περιπλοκότητα στα ράφια των καταστημάτων και στην επιλογή του προϊόντος από τους καταναλωτές. Η Τσακίρης Α.Β.Ε.Ε. με μακροχρόνια παράδοση στην παραγωγή σνακς πατάτας που ξεκινάει από το 1954 και χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθόδους παραγωγής και λειτουργίας, επενδύει σταθερά τόσο στο να παρέχει προϊόντα υψηλής ποιότητας χρησιμοποιώντας επιλεγμένες πρώτες ύλες, αλλά και στην καινοτομία, δύο στοιχεία που έχουν βασικό ρόλο στην προτίμηση των καταναλωτών.

Για τον λόγο αυτό, έχουμε ενισχύσει την καινοτόμο σειρά Tsakiris Τρυπάτο με 2 νέες γεύσεις και ενδυναμώνουμε συνεχώς την παρουσία μας στα νεανικά κοινά. Επίσης, η επένδυση που κάναμε στις παραγωγικές μας εγκαταστάσεις στην Αταλάντη, φαίνεται ότι έχει βρει την αναγνώριση του κόσμου, από τα ποιοτικά στοιχεία που συγκεντρώνουν τα προϊόντα Tsakiris. Τέλος, καθώς δραστηριοποιούμαστε σ’ ένα περιβάλλον που αντιμετωπίζει προκλήσεις, στόχος είναι να βρισκόμαστε στα καλάθια των καταναλωτών μας προσφέροντας τα προϊόντα μας σε μοναδικές προσφορές ανά τακτά χρονικά διαστήματα».

Η ΕΚΕ στο επίκεντρο
Με το snacking να κατηγορείται από πολλούς ότι αποτελεί αιτία διαφόρων προβλημάτων υγείας, οι εταιρείες του κλάδου στρέφονται στις δράσεις εταιρικής ευθύνης για να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα. Κύριοι πυλώνες δραστηριοποίησής τους είναι η κοινωνία, οι άνθρωποι και, φυσικά, ο τομέας των υγιεινών σνακ.  
Η ELBISCO, συνεχίζοντας τις δράσεις με σκοπό την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε πρόσφυγες και μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα, συνεργάστηκε με το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός, για την κάλυψη επισιτιστικών αναγκών στο Κέντρο Φιλοξενίας της Ριτσώνας. Ειδικότερα, η εταιρεία προσέφερε πάνω από 20.000 πακέτα μπισκότα και αλμυρά κράκερς Αλλατίνη.

Η PepsiCo (Tasty Foods και PepsiCo – Ήβη) στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Σιτίζουμε & Μοιράζουμε χαμόγελα!», σε συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά, συγκέντρωσε, πέρα από τα προϊόντα της εταιρείας, επιπλέον 10.333 τεμάχια τυποποιημένων τροφίμων και χαρτικών από τους εργαζόμενους και συνεργάτες της PepsiCo, τα οποία οι εργαζόμενοι της PepsiCo διένειμαν στη Δ’ δημοτική κοινότητα Πειραιά, τον Ιούλιο.

Η Mondelez International δημοσίευσε την Έκθεση Προόδου 2015 για το πρόγραμμα Call For Well-being, σύμφωνα με την οποία ξεπέρασε όλους σχεδόν τους περιβαλλοντικούς στόχους της για το 2015. Παράλληλα, η εταιρεία έκανε σημαντικά βήματα στο να αναδειχθεί παγκόσμιος ηγέτης στα well-being snacks. Ξεκινώντας το 2013, το πρόγραμμα Call For Well-being εστιάζει σε τέσσερις τομείς: βιωσιμότητα, well-being snacks, συνεργασίες με κοινότητες και ασφάλεια. Με βάση την Έκθεση Προόδου 2015, στον τομέα well-being snacks, πέτυχε τον στόχο για αύξηση κατά 25% των προϊόντων που παρέχονται και σε μεμονωμένες μερίδες, τον στόχο για αύξηση κατά 25% των συστατικών ολικής άλεσης, ενώ βρίσκεται εντός του στόχου για αναγραφή θερμιδικών στοιχείων στο μπροστινό μέρος των συσκευασιών μέχρι το 2016. Επιπλέον, εκτός από τις βασικές κατηγορίες όπως τα μπισκότα που ήταν η αρχική δέσμευση, η εταιρεία μειώνει το αλάτι και τα κορεσμένα λιπαρά σε όλα τα προϊόντα της, με στόχο τη μείωση κατά 10% μέχρι το 2020.

Απαραίτητο το ολοκληρωμένο marketing mix
Το νεανικό κοινό αποτελεί μεγάλο μέρος των καταναλωτών της κατηγορίας, με τα brands να χρησιμοποιούν έντονη επικοινωνία και πολλαπλούς τρόπους για την προσέγγισή του και την επίτευξη engagement. Συχνή πρακτική είναι η διενέργεια διαγωνισμών, κυρίως μέσω των social media, ενώ άτομα νεαρής ηλικίας χρησιμοποιούνται και ως πρωταγωνιστές στις περισσότερες διαφημιστικές καμπάνιες του κλάδου. Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι ο διαγωνισμός που διεξάγουν τα Cream Crackers Παπαδοπούλου, προσφέροντας ως δώρο ένα δεκαήμερο ταξίδι στην Ελλάδα. Οι καταναλωτές καλούνται να βρουν τον τυχερό κωδικό στο αυτοκόλλητο της συσκευασίας των Cream Crackers Παπαδοπούλου, να μπουν στο www.creamcrackers.gr, να απαντήσουν για ποιο λόγο είναι το αγαπημένο τους σνακ και να διεκδικήσουν το δώρο. Ο διαγωνισμός θα βρίσκεται σε ισχύ έως τις 14 Οκτωβρίου.

Παρόλη την αναγκαιότητα ενός ολοκληρωμένου marketing mix, η Άννα Γεράκη τονίζει ότι η ποιότητα και η γεύση εξακολουθούν να παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο στην επιλογή των καταναλωτών: «Το ιδανικό marketing mix θα πρέπει να συνδυάζει προϊόντα που συμβαδίζουν με τα trends της αγοράς και παράλληλα με τιμή που να ανταποκρίνεται στην ποιότητα του προϊόντος. Επίσης, πρέπει να υποστηρίζεται από το ιδανικό promotional πλάνο και βέβαια να βρίσκεται σε όλα τα δυνατά σημεία διανομής. Πάντα βέβαια, σημαντικός παράγοντας είναι τα προϊόντα να έχουν γευστική υπεροχή».

Διεθνείς τάσεις: Ευφάνταστοι συνδυασμοί και premium λανσαρίσματα
H αμερικανική National Confectioners Association παρουσίασε τις τελευταίες τάσεις της candy and snack βιομηχανίας για το 2016, στο πλαίσιο της Sweets & Snacks Expo που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο. Οι τάσεις αυτές περιλαμβάνουν: 
– το λανσάρισμα σνακς σε μικρές ποσότητες, δηλαδή σε μπουκίτσες ή μικρές μπάρες, ως ένα νόστιμο προϊόν για εύκολη on-the-go κατανάλωση 
– ευφάνταστους συνδυασμούς γεύσεων, ασυνήθιστων φρούτων και ξηρών καρπών, όπως μάνγκο με σοκολάτα, blueberry και acai, σύκο και βανίλια.   
– έντονες και καινοτόμες γεύσεις, όπως κανέλλα, καφέ, espresso και cappuccino
– προϊόντα με καινοτόμα συστατικά, όπως γάλα καρύδας, chia, σπόρους κολοκύθας  
– έμφαση στην «πολυτελή» γεύση και τα premium λανσαρίσματα, με συστατικά όπως σαμπάνια και αλάτι Ιμαλαΐων.

(Πηγή: www.preparedfoods.com)

In brief
Η Gravity The Newtons ανέλαβε το σύνολο της Corporate επικοινωνίας για την PepsiCo-Ήβη και την Tasty Foods. Στο portfolio της Tasty Foods-PepsiCo περιλαμβάνονται γνωστά brands όπως Lay’s, Cheetos, Ruffles, Doritos, Tasty Naturals, Quaker.

Στο δίκτυο του Pockee εντάχθηκε φέτος η εταιρεία Παπαδοπούλου. Ήδη από 1η Μαΐου είναι διαθέσιμες στην πλατφόρμα του Pockee προσφορές στα Caprice, τα Γεμιστά, τα Cookies και τις Digestive Bars Παπαδοπούλου.

Η Allbright ανέλαβε και σχεδίασε για λογαριασμό των Lay’s, την ολοκληρωμένη καλοκαιρινή ενέργεια πανελλήνιας εμβέλειας, «Lay’s Beach Bus». Ξεκινώντας από την Αθήνα στις 21 Ιουλίου, το «Lay’s Beach Bus» μετέφερε τη χαρά του ελληνικού καλοκαιριού για 3 εβδομάδες ανά την Ελλάδα. Με live on board μουσική, διαδρομές σε όλη την Αθήνα και την επαρχία και στάσεις σε κεντρικά σημεία τις καθημερινές, τα Lay’s καλούσαν τον κόσμο να συμμετάσχει σε παιχνίδια και να κερδίσει καλοκαιρινά δώρα Lay’s.

Η ELBISCO συγκαταλέγεται στους National Champions για την Ελλάδα, στο πλαίσιο των European Business Awards sponsored by RSM, τον μεγαλύτερο θεσμό επιχειρηματικών βραβείων στην Ευρώπη.

Tα Kings από την Αλλατίνη ήταν χορηγός στο μουσικό φεστιβάλ Kings Ejekt Festival 2016, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Πλατεία Νερού στο Φάληρο φιλοξενώνταςμεγάλα συγκροτήματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Παράλληλα, τα Kings από την Αλλατίνη πραγματοποίησαν διαγωνισμό και ανέδειξαν συνολικά 150 τυχερούς σε Kings of Ejekt Festival. Οι τυχεροί κέρδισαν τριπλά εισιτήρια, διπλές VIP προσκλήσεις και άλλα δώρα υπογεγραμμένα από τα αγαπημένα τους συγκροτήματα.

Η εταιρεία Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε συμμετείχε ως Μέγας Χορηγός, για 3η συνεχόμενη χρονιά, στην ορεινή διαδρομή τρεξίματος Hydra’s Trail Event 2016, που πραγματοποιήθηκε στην Ύδρα τον Απρίλιο. Η εταιρεία προσέφερε στους αθλητές, σε διαφορετικά σημεία κατά μήκος της αγωνιστικής διαδρομής, τις μπάρες δημητριακών Digestive Bar Παπαδοπούλου.

Τα Mini Pick Crackers Παπαδοπούλου συνόδευσαν μια συναυλία που διοργάνωσε ο Sfera 102,2 fm, στο Athens Metro Mall.

Η Mondelez International προχώρησε πρόσφατα στην ανανέωση της συνεργασίας της με το Facebook. Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν στην καινοτομία και την ενδυνάμωση των εφαρμογών γύρω από το consumer insights και το Messenger, με στόχο να δημιουργήσουν μοναδικές εμπειρίες μεταξύ των καταναλωτών και των brands. Με τη μεσολάβηση της Carat, η συμφωνία καλύπτει 52 αγορές.

Επικοινωνία με δημιουργικότητα, συναίσθημα και πρωτοτυπία

Βιοκαρπός
Η New Age Communications, νικήτρια σε κλειστό spec που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα το καλοκαίρι από τη Βιοκαρπός, δημιούργησε την καμπάνια λανσαρίσματος για το νέο προϊόν «Ευ-bio Όλο φρούτο». Η καμπάνια ξεκίνησε στις 22 Αυγούστου στην τηλεόραση και θα εξελιχθεί και σε άλλα Μέσα, με κύριο μήνυμα «ήρθε για να αλλάξει την ιστορία στα σνακ». Η τηλεοπτική ταινία, στην οποία πρωταγωνιστούν δύο μαθητές, τονίζει με χαρούμενο τρόπο δύο πράγματα: το κομμάτι της υγιεινής διατροφής για τα παιδιά και της ευκολίας χρήσης.

Μιράντα Παπαδοπούλου
Η GOD δημιούργησε τη νέα τηλεοπτική επικοινωνία για τα μπισκότα Μιράντα της εταιρείας E.I Παπαδοπούλου. Κύριο όχημα του σποτ είναι ένα χαριτωμένο παιδικό τραγούδι, αληθινό, τρυφερό και μεταδοτικό, το οποίο αποτελεί έναν ύμνο στη μαμά, στην αγάπη που προσφέρει απλόχερα και τις επιλογές της. Όλα όσα κάνουν τα Μιράντα Παπαδοπούλου να αποτελούν μια μάρκα με σταθερή αξία στον χρόνο, ταυτίζονται με αυτά που κάνουν κάθε μαμά πολύτιμη, σπάνια και ξεχωριστή: φροντίδα, αγάπη, θρέψη, αγνότητα, εμπιστοσύνη. «Όλα αυτά και άλλα τόσα», όπως λέει και το τραγούδι της ταινίας, με το μήνυμα «Μιράντα όπως Μαμά» να υπογράφει τη νέα επικοινωνία. Την παραγωγή επιμελήθηκε η TopCut Modiano, τη σκηνοθεσία ο Δημήτρης Ινδαρές, ενώ τη μουσική υπογράφει η Musou Music Group.

Caprice
Η 4 Wise Monkeys επιμελήθηκε την καμπάνια των Caprice Παπαδοπούλου με κεντρικό σύνθημα «Let’s Roll». Στο τηλεοπτικό, το Caprice αποτελεί την έμπνευση μιας ομάδας νέων να μεταμορφώσουν την πόλη τους και να «τη βάλουν στη φάση». Δημιουργούν μόνοι τους μέσα σε ένα βράδυ μία τεράστια DIY ράμπα και με το πέρασμά τους, πάνω, μέσα και γύρω από την πόλη, αλλάζουν την γκρίζα και μουντή όψη της σε ένα σκηνικό γεμάτο χρώμα, μουσική, τρέλα και Caprice. Την παραγωγή υπογράφουν οι White Room, τη σκηνοθεσία ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος και το post production η IXOR.

Tsakiris Τρυπάτο
Η 4WiseMonkeys επιμελήθηκε τη 360 καμπάνια #RoadTrypato για τo Tsakiris Τρυπάτο, το οποίο βγήκε στους δρόμους με διαδραστικά events και αναζήτησε τον Ultimate Chipster. Στο website roadtrypato.gr, οι ambassadors της ενέργειας και παρουσιαστές του MAD TV Ευαγγελία Τσιορλίδα και ARVA, εξηγούν τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει ένας chipster. Στη συνέχεια καλούν τον κόσμο να ανεβάσει τη δική του chipster φωτό για να πάρει μέρος στον διαγωνισμό και να διεκδικήσει τον τίτλο του Ultimate Chipster και τη θέση του συμπαρουσιαστή στην εκπομπή COOL.E.R. Chipster Fridays. Η καμπάνια υποστηρίχθηκε από online από digital campaign, website & social media, από προωθητικά events, τηλεοπτικά από το MAD TV με video spot και customized content, αλλά και ραδιοφωνικά από το MAD Radio.