Τα τελευταία χρόνια η επικοινωνία έχει εξελιχθεί σε πρωταγωνιστή της καθημερινότητας, τόσο σε προσωπικό/κοινωνικό, όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Σταθερή τηλεφωνία, κινητή τηλεφωνία και διαδίκτυο έχουν συνδυάσει τις υπηρεσίες τους και λειτουργούν πλέον αλληλένδετα, διαμορφώνοντας ένα νέο πεδίο δράσης για τις εταιρείες του κλάδου. Εάν δε, σε αυτό το πάζλ προστεθεί και το κομμάτι της εικόνας, μέσω της συνδρομητικής τηλεόρασης, γίνεται ξεκάθαρο ότι διαμορφώνονται νέα κανάλια επικοινωνίας, ιδιαίτερα σύνθετα και πολύπλοκα στην κατανόηση και «κατανάλωσή» τους. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών λοιπόν, βρίσκονται μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση: να συνδυάσουν όλα τα παραπάνω με έναν απλό, συνεπή, αξιόπιστο και κατανοητό τρόπο, διευκολύνοντας τους καταναλωτές να τα κατανοήσουν και στη συνέχεια, να επιλέξουν τις υπηρεσίες τους.

Το κοινό εμπορικό σήμα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας είναι μια διαδεδομένη πρακτική στη διεθνή αγορά και μεγάλες εταιρείες σε αρκετές ευρωπαϊκές, και όχι μόνο, χώρες έχουν ακολουθήσει αυτή την οδό, χρησιμοποιώντας ως ενιαίο εμπορικό σήμα, κατά κύριο λόγο το σήμα της κινητής. Στην Γαλλία π.χ., η εταιρεία σταθερής τηλεφωνίας France Telecom εξαγόρασε την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Orange και διαμόρφωσαν το κοινό εμπορικό όνομα «Orange». Στο Βέλγιο, οι εταιρείες Proximus και Belgacom υιοθέτησαν ως κοινό εμπορικό όνομα το «Proximus», ενώ στην Πορτογαλία, meo και PT, προχώρησαν σε μια εμπορική ονομασία, υπό το brand name «meo by PT». Τέλος, στην Ισπανία, Ο2, Movistar και Telefonica υιοθέτησαν δύο εμπορικά ονόματα, τα «Ο2 by Telefonica» και «Movistar by Telefonica».

Τι λένε οι επίσημες ανακοινώσεις
Πρώτος ανακοίνωσε πριν μερικές ημέρες την καθιέρωση ενιαίας εμπορικής μάρκας ο Όμιλος ΟΤΕ. Η ενιαία μάρκα αφορούσε στον ΟΤΕ και την Cosmote, θα λέγεται Cosmote και με ανανεωμένο, μοντέρνο λογότυπο που αναδεικνύει την παρουσία του ΟΤΕ, θα «ντύσει» σύντομα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του Ομίλου σε σταθερή, κινητή και internet. Όπως αναφέρει ο Όμιλος σε σχετική του ανακοίνωση, «με το νέο εμπορικό σήμα, οι καταναλωτές θα απολαμβάνουν ολοκληρωμένες, αναβαθμισμένες και καινοτόμες λύσεις για το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών αναγκών τους, με απλό, κατανοητό και ενιαίο τρόπο». Η προετοιμασία για το επερχόμενο rebranding, από την απλοποίηση των διαδικασιών που αφορούν στον πελάτη έως τη διαμόρφωση των εμπορικών προτάσεων, είναι ήδη σε εξέλιξη και το λανσάρισμα του κοινού εμπορικού σήματος αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο επόμενο διάστημα.

H Vodafone από την πλευρά της, ανακοίνωσε δύο ημέρες αργότερα την καθιέρωση ενιαίας εμπορικής μάρκας με την Hellas Online. Πλέον, όλα τα προγράμματα σταθερής και Internet της Hellas Online μετονομάζονται σε Vodafone Home και εμπλουτίζονται με νέες δυνατότητες και υπηρεσίες. Επιπλέον, το προϊόν της διαδραστικής συνδρομητικής τηλεόρασης Hol my TV μετονομάζεται σε Vodafone TV. Στη σχετική της ανακοίνωση, η Vodafone ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Με άξονα την τεχνογνωσία και την έως σήμερα επιτυχημένη πορεία της Vodafone και της Ηellas Online, τα προγράμματα σταθερής, Internet και συνδρομητικής τηλεόρασης της Hellas Online ενσωματώνονται κάτω από τη στέγη της Vodafone. Με τον τρόπο αυτό η Vodafone παρέχει συνολικές υπηρεσίες επικοινωνίας σε συνδυασμό με μια απαράμιλλη εμπειρία εξυπηρέτησης που περιλαμβάνει πλέον ένα σημείο επαφής με τον πελάτη σε λογαριασμό, τηλεφωνικό κέντρο, online και κατάστημα».

Οι CEO’ς σχολιάζουν τις εξελίξεις…

Μιχάλης Τσαμάζ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ
«Εξέλιξη σύμφωνη με τις τάσεις της αγοράς»
«Ολοκληρώσαμε το μετασχηματισμό μας σε μία σύγχρονη ανταγωνιστική επιχείρηση, καθώς και τη λειτουργική ενοποίηση σταθερής και κινητής. Η καθιέρωση ενιαίας εικόνας για τις εμπορικές μας προτάσεις είναι φυσική εξέλιξη για τον Όμιλο ΟΤΕ. Γινόμαστε ακόμη καλύτεροι για τον πελάτη μας, με στόχο να είμαστε η επιλογή της καρδιάς του. Γι’ αυτό ενώνουμε τις δυνάμεις των δύο brands, OTE και Cosmote, υπό το νέο εμπορικό μας σήμα. Η απόφαση αυτή είναι σύμφωνη με τις τάσεις της αγοράς σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο»

Γλαύκος Περσιάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας
«Φέρνουμε καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση στους πελάτες μας»
«Το Vodafone Home φέρνει μια καινούρια και μοναδική εμπειρία επικοινωνίας, με υπηρεσίες που είναι πρωτοποριακές για τα ελληνικά αλλά και διεθνή δεδομένα, καθώς και την καλύτερη εμπειρία και εξυπηρέτηση στους πελάτες μας. Στόχος μας στη Vodafone Ελλάδας είναι να ανταποκρινόμαστε στις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών μας για ολοκληρωμένη επικοινωνία, να εξελισσόμαστε συνεχώς και να καινοτομούμε, προσφέροντας στους πελάτες μας τα πιο σύγχρονα προϊόντα και υπηρεσίες, με την κορυφαία εξυπηρέτηση της αγοράς».