Marketing Week - Μίλα μου για Μήλα (2)

Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Μίλα μου για Μήλα (2)

26 Απριλίου 2012 | 09:55 Γράφει ο Γιώργος  Αναστασιάδης Topics: Brand Forward,Branding

Γιώργος Αναστασιάδης

Έγραφα λοιπόν για μήλα. Όμορφα, κατακόκκινα μήλα που δημιουργούνται από τον καθένα, εύκολα, γρήγορα και φθηνά, με τη χρήση κάποιων «ειδικών» γεωπονικών προϊόντων. Βραχυπρόθεσμα, λόγω εμφάνισης και τιμής, είναι φτιαγμένα για να επιτύχουν.

Μεσοπρόθεσμα, είναι καταδικασμένα να αποτύχουν. Τους λείπει η ουσία: θρεπτικά συστατικά και νοστιμιά. Δεν μεγαλώνουν γερά παιδιά, ίσως και να τα βλάπτουν. Μήλα που απαξιώνουν την εικόνας της κατηγορίας.

Σήμερα, υπάρχουν πολλοί που ασχολούνται σε πεδία που σχετίζονται με το branding. Π.χ. το design, την εμπορική επικοινωνία ή την κατασκευή χώρων καταστημάτων. Κάποιοι, λοιπόν, διακηρύττουν ότι προσφέρουν πάμφθηνα (και) υπηρεσίες branding, χωρίς πρώτα να περάσουν από την απαιτητική αλλά απαραίτητη διαδικασία εμβάθυνσης. Τα αντίστοιχα «εύκολα γεωπονικά προϊόντα» υπάρχουν σε αφθονία: Websites προσβάσιμα από τον καθένα με χιλιάδες παραδείγματα για έμπνευση ή και αντιγραφή. Μαγικά προγράμματα software που προσφέρουν όλο και περισσότερες δυνατότητες. Γραμματοσειρές, νέα υλικά, τράπεζες γεμάτες φωτογραφίες, illustrations, footage. Βάζεις λοιπόν και την προσωπική σου άποψη για το πώς θες να είναι ο κόσμος, συχνά και μια επιτυχημένη σχεδιαστική «μανιέρα», και... τσουπ, εντυπωσιακό το νέο brand! Όμορφο, στυλάτο, ξεχωριστό. Μπαίνει στο portfolio σου και το κάνει να δείχνει ξεχωριστό. Μπαίνει και σε κάποιον από τους εκατοντάδες διαθέσιμους διαγωνισμούς και παίρνει βραβείο, όχι αναγκαστικά για την εμπορική επιτυχία του. Κι ο Πελάτης σου στην αρχή χαίρεται. Φθηνό και καλό.

Μα γρήγορα πολλά brands μοιάζουν με αυτό που έφτιαξες. Πολλοί χρησιμοποιούν τα ίδια «γεωπονικά προϊόντα». Όραμα, στόχοι, στρατηγική, positioning, επιθυμίες και ανάγκες καταναλωτών, όλα μπαίνουν στο ψυγείο. Όλοι οφείλουν να συμβιβαστούν με την ευκολία σου και την άποψή σου για το πώς πρέπει να είναι ο κόσμος. Άλλωστε, πώς αλλιώς θα μπορούσες να πουλήσεις τόσο φθηνά; Κάνεις το κέφι σου και το πουλάς για branding. Μέχρι που κάποτε συνειδητοποιείς ότι κέφι δεν είναι να εργάζεσαι χωρίς να βγάζεις τα προς το ζην. Τότε είτε τα παρατάς, είτε αρχίζεις να ψάχνεις άλλους, πιο υπόγειους, τρόπους ανταμοιβής. Μέχρι ο Πελάτης σου να καταλάβει ότι αυτό που του πουλάς δεν μακροημερεύει. Ότι τελικά απαξιώνει το brand του. Και σε απαξιώνει κι αυτός. Δυστυχώς όχι μόνο εσένα, αλλά όλη την κατηγορία.

Σκέψου το. Δεν έχουμε τύχη, «συνάδελφε», αν δεν εμβαθύνεις ώστε να φτιάξεις μήλα που μεγαλώνουν αποτελεσματικά και μακροπρόθεσμα τις δουλειές του Πελάτη σου. Εκεί έξω υπάρχουν αμέτρητοι δυνητικοί Πελάτες, έτοιμοι να επενδύσουν ό,τι χρειάζεται ώστε τα brands τους να τους αποφέρουν όσα χρειάζονται. Μην τους προδίδεις. Ούτε κι εμάς.

Marketing Week (T. 1384)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778