Marketing Week - Γιώργος Αναστασιάδης: Αν όχι τώρα, πότε;

Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Γιώργος Αναστασιάδης: Αν όχι τώρα, πότε;

19 Απριλίου 2012 | 10:46 Γράφει ο Γιώργος  Αναστασιάδης Topics: Brand Forward,Branding

Γιώργος Αναστασιάδης

Πριν μια δωδεκαετία, όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι πιο ενεργά με το branding, ήταν ελάχιστες οι περιπτώσεις που όταν ανέφερα τον όρο υπήρχε ικανοποιητική κατανόηση του τι ακριβώς εννοούσα.

Οι περισσότεροι το αγνοούσαν. Κάποιοι άλλοι το συνέχεαν με τη διαφήμιση. Αρκετοί δεν μπορούσαν να καταλάβουν τη διαφορά από το Μάρκετινγκ. Και δεν ήταν λίγοι όσοι χρησιμοποιούσαν τον όρο για να περιγράψουν την τοποθέτηση πινακίδων με το λογότυπο ή τη συσκευασία σε σημεία πώλησης ή δημόσιας θέας. Παραδείγματα του καθ’ ημάς branding ήταν bars γεμάτα από φωτεινές επιγραφές αλκοολούχων ποτών, πινακίδες σουβλατζίδικων που βάφονταν στα χρώματα αναψυκτικών και πινακίδες στις εθνικές οδούς με λογότυπα εταιρειών που πουλούσαν κουφώματα αλουμινίου, air-condition και ασφαλιστικές υπηρεσίες.

Δώδεκα χρόνια μετά, το branding ακούγεται παντού. Όλοι το ξέρουν, όλοι το κάνουν. Ξαφνικά όλοι απέκτησαν know-how. Σχεδόν ένα στα δύο βιογραφικά, από τα εκατοντάδες που λαμβάνουμε λόγω κρίσης, αναφέρουν εξειδίκευση και στο branding. Και παράλληλα όλο και περισσότερες διαφημιστικές εταιρείες και δημιουργικά γραφεία βάζουν το branding στις υπηρεσίες που προσφέρουν στους πελάτες τους, χωρίς, απ’ όσο γνωρίζω, να έχουν προσθέσει αντίστοιχα στελέχη
στο προσωπικό τους. Στοιχεία που εκπλήσσουν, αν σκεφτεί κανείς μια σειρά από δεδομένα:

  • Οι ελληνικές εταιρείες branding μόλις και μετά βίας κατάφεραν να απασχολήσουν και να εκπαιδεύσουν δυο-τρεις εκατοντάδες άτομα την τελευταία δεκαετία.
  • Το ίδιο διάστημα η έμφαση πολλών marketers δόθηκε στη διανομή και την προώθηση σε βάρος του brand building. Ενώ παράλληλα όλο και μεγαλύτερο μέρος του brand strategy και identity για brands πολυεθνικών δημιουργούνταν στο εξωτερικό.
  • Oι consumer planners και οι brand planners μπορεί να έχουν αυξηθεί, αλλά παραμένουν σπάνιο είδος.
  • Η εγχώρια έρευνα αγοράς ανανεώνει το προσωπικό της με αργούς ρυθμούς και μόνο πρόσφατα δείχνει να ανοίγει τους ορίζοντές της σε νέους τρόπους σκέψης και δράσης, νέες τάσεις και μεθοδολογίες.
  • Στο ελληνικό πανεπιστήμιο το branding μόλις τώρα αρχίζει να αναφέρεται.

Σε δώδεκα χρόνια από σήμερα, ή μάλλον αρκετά πιο σύντομα, ανησυχώ ότι, αν δεν φροντίσουμε οι ίδιοι οι marketers να προστατέψουμε το branding ως κεντρικό στοιχείο αξίας της δουλειάς μας, θα φτάσουμε να μιλάμε για τον τομέα με όρους account management, client service και επιστροφών τρίτων. Όπως συνέβη σε άλλους τομείς, που σήμερα υποφέρουν γιατί, όταν βρέθηκαν σε αντίστοιχη θέση, το πρόβλημα κρύφτηκε κάτω από το χαλί. Όσοι ασχολούμαστε με τα brands ας διατηρήσουμε στο νου μας ότι, όπως το Μάρκετινγκ, έτσι και το branding απαιτεί συγκεκριμένο know-how, μεθόδους, εμπειρία και αφοσίωση.

Marketing Week (T. 1382)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778