Θα μπορούσε να θεωρηθεί το motto της καινούργιας καμπάνιας των Sainsbury’s, ανακοίνωση προσφοράς, ή ακόμα και ατάκα για λανσάρισμα νέου προϊόντος. Τελικά δεν είναι τίποτα από όλα αυτά -ή τουλάχιστον όχι ακόμα-, παρά είναι το νέο sustainability πρόγραμμα που αναπτύσσει η Sainsbury’s.

Το πλάνο προβλέπει 20 φιλόδοξους στόχους για την τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα της Βρετανίας και αποφασίστηκε ύστερα από μακράς διάρκειας εκτενή έρευνα και μελέτη, ανάμεσα σε προμηθευτές της αλυσίδας, υπαλλήλους των μάρκετ και φυσικά καταναλωτές που την επιλέγουν, δηλώνει σχετικά ο Jack Cunningham, Climate Change and Environment Manager των Sainsbury’s.

Καλές πρακτικές… διαρκείας
Ο όρος «sustainability», μόνο άγνωστος δεν είναι στους ιθύνοντες της αλυσίδας. Τα σούπερ μάρκετ Sainsbury’s προσπαθούν εδώ και περίπου έξι χρόνια να ολοκληρώσουν το εν λόγω πλάνο και παράλληλα, αναπτύσσουν σειρά προγραμμάτων που τείνουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, τα Sainsbury’s είναι ο μεγαλύτερος λιανέμπορος  για τα προϊόντα «Fairtrade» στη Βρετανία.

Επιπλέον, προωθεί έντονα, συγκριτικά με άλλες βρετανικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, πρακτικές βιωσιμότητας στα ψάρια, τα ζώα και τα προϊόντα που προέρχονται από δάση, ώστε να διατηρηθεί η τροφική αλυσίδα και να συντηρηθούν οι περιοχές με πυκνή βλάστηση.

«Έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο σε θέματα βιωσιμότητας τα πρόσφατα χρόνια, αλλά δεν είχαμε δρομολογήσει παρόμοιες πρακτικές για όλους τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιούμαστε. Αυτό πραγματοποιήθηκε τώρα, με το πλάνο “20 μέχρι το ‘20″», επισημαίνει ο Jack Cunningham και επιμένει πως το συγκεκριμένο πλάνο «δεν είναι “άλλο ένα sustainability πλάνο, που θα μείνει στα λόγια”», εξηγώντας περαιτέρω πως ο όμιλος σκοπεύει να δαπανήσει 1 δισ. λίρες μέχρι το 2020 για την επίτευξη του στόχου.

Ποια είναι η Sainsbury’s;

  • Κεντρικά γραφεία: Βρετανία
  • Κατάταξη: τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα στη Βρετανία μετά τις Tesco και Asda
  • Πωλήσεις τελευταίου έτους: 22,9 δισ. λίρες
  • Λειτουργικό κόστος: 738 εκατ. λίρες
  • Προσωπικό: περίπου 150.000 άτομα
  • Καταστήματα: 934
  • Πελάτες: 18,4 εκατομμύρια εβδομαδιαίως
  • Πωληθέντα προϊόντα: περίπου 30.000

Πλάνο δράσης
Το πλάνο περιλαμβάνει στόχους σχετικούς με τα προϊόντα διατροφής του ομίλου, το περιβάλλον, ακόμα και τρόπους για να γίνει καλύτερος ο χώρος εργασίας των εργαζομένων σε αυτόν.

Αναλυτικότερα περιλαμβάνει:
Ό,τι καλύτερο για τη διατροφή
1) Μείωση του αλατιού, της ζάχαρης, των κορεσμένων λιπών, και του λίπους γενικότερα, σε όλα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της εταιρείας.
2) Αύξηση των πωλήσεων στα κρασιά με λιγότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ και μείωση του μέσου όρου περιεκτικότητας αλκοόλ σε αλκοολούχα ποτά (κρασί και μπύρα) ιδιωτικής ετικέτας της εταιρείας.
Πρόσβαση με ακεραιότητα
3) Εξασφάλιση πρώτων υλών και εμπορευμάτων από πηγές που μπορούν να βεβαιωθούν ως «ακίνδυνες».
4) Εγγύηση πως η κατασκευή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δεν θα συμβάλλει στην αποψίλωση των δασών.
5) Αγορά όλων των ψαριών από εγκεκριμένους φορείς.
6) Επίτευξη πωλήσεων των προϊόντων Fairtrade στο 1 δισ. λίρες.
7) Διπλασιασμός πωλήσεων για τα προϊόντα διατροφής που παράγονται στη Βρετανία.
8) Ανταπόκριση όλων των προϊόντων (στις κατηγορίες κρέας, πουλερικά, αυγά, παιχνίδια και γαλακτοκομικά) στα υψηλότερα επίπεδα ευημερίας.
9) Ανταπόκριση των λιανέμπορων στα υψηλά επίπεδα που έχει θέσει η Sainsbury’s, σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.
Σεβασμός στο περιβάλλον
10) Εξασφάλιση ότι η προσέγγιση που τηρεί η αλυσίδα ανεφοδιασμού είναι βιώσιμη, σε περιοχές όπου το νερό είναι λιγοστό.
11) Μετατροπή των αποβλήτων σε θετική χρήση.
12) Μείωση του όγκου συσκευασίας των προϊόντων της αλυσίδας κατά 50%, συγκριτικά με το 2005.
13) Μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 30% (absolute) και κατά 65% (relative), συγκριτικά με το 2005.
14) Βοήθεια και στήριξη στους προμηθευτές μαρκών ώστε να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα σε όλα τα προϊόντα τους κατά  50% (relative).
Θετική διαφορά στις κοινότητες
15) Ενθάρρυνση περισσότερων από 20 εκατ. παιδιών, σε φυσικές δραστηριότητες και εκγύμναση.
16) Δωρεά περισσότερων από 20 εκατ. λιρών σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Εξαιρετικό περιβάλλον εργασίας
17) Δημιουργία 50.000 νέων θέσεων εργασίας στη Βρετανία και παροχή εξωτερικής κατάρτισης, σε περισσότερους από τους μισούς υπαλλήλους του ομίλου.
18) Διατήρηση 20.000 υπαλλήλων με 20 χρόνια προϋπηρεσία στον όμιλο.
19) Παροχή εργασίας σε 30.000 ανθρώπους, που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.
20) Αύξηση των υπαλλήλων-μετόχων κατά 25%.

Πηγή: Ethical Corporation

* Ο κλάδος του λιανεμπορίου, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από πρακτικές βιωσιμότητας. Στη Μεγάλη Βρετανία, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Sainsbury’s «δείχνει τον δρόμο» σε θέματα ΕΚΕ και προπορεύεται σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα.