Marketing Week - PressiousArvanitidis: Συζήτηση με τον Βασίλη Ευθυμίου, υπεύθυνο R&D της PressiousArvanitidis

Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

PressiousArvanitidis: Συζήτηση με τον Βασίλη Ευθυμίου, υπεύθυνο R&D της PressiousArvanitidis

18 Σεπτεμβρίου 2019 | 07:25 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: Εκδόσεις,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Οι πρόσφατες βραβεύσεις ήταν η αφορμή για να συζητήσουμε με τον άνθρωπο που γνωρίζει τη συσκευασία όσο λίγοι. Δεν είναι τα πολλά χρόνια εμπειρίας του στον χώρο, αλλά το πώς αντιλαμβάνεται τη συσκευασία και το πώς «σχετίζεται» μαζί της, που του δίνουν αυτόν τον τίτλο.

Ο Βασίλης Ευθυμίου εργάζεται ως υπεύθυνος R&D της εταιρείας εκτυπώσεων PressiousArvanitidis και είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την εξαπλή διάκριση της εταιρείας στα Packaging Innovation Awards 2019, με 1 Bronze, 3 Silver και 2 Gold βραβεία.
Δεν μπορούσε να ξεκινήσει η συζήτηση αυτή παρά με την ερώτηση που καιρό υπήρχε στο μυαλό μου: «Τι είναι αυτό που σε γοητεύει στη συσκευασία;»

Και αντί απάντησης μοιράστηκε μαζί μου: Ήταν τότε -γύρω στο 2000- που μετά από 15 χρόνια εμπειρίας στη σελιδοποίηση και τη γραφιστική, του προτάθηκε να σχεδιάσει ένα κουτί. Και τότε «ένας άλλος κόσμος ανοίχτηκε μπροστά μου!». Όχι απλά ένας κόσμος που διασφάλιζε την ασφαλή μεταφορά ή την προστασία του προϊόντος, παρά ένας νέος κόσμος επικοινωνίας. Για τον Βασίλη Ευθυμίου, κάθε συσκευασία επικοινωνεί, αλλά πρώτα από όλα ο ίδιος ο Βασίλης Ευθυμίου επικοινωνεί μαζί της από το στάδιο του ιδεασμού μέχρι και το τελικό «οκ» από τον πελάτη.

Τέτοιες είναι και οι συνεργασίες που εκτιμά, εκείνες που τα εμπλεκόμενα μέρη μπαίνουν με διάθεση για επικοινωνία και εκείνες που ο πελάτης αναζητά και εμπιστεύεται τον συνεργάτη του, προκειμένου να προσδώσει διαστάσεις αξίας που δεν είναι προφανείς. Αυτή αναγνωρίζει ο Βασίλης Ευθυμίου και ως τη βασική του δεξιότητα, δηλαδή το να «ακούει» και όντας παράλληλα και καλός γνώστης του αντικειμένου, «στήνει» σχέσεις στις οποίες υπάρχει έντονη αλληλεπίδραση μεταξύ όλων των εμπλεκομένων: του Βασίλη και της ομάδας του, του πελάτη και των συνεργατών του και …της ίδιας της αναδυόμενης συσκευασίας!

Η έννοια της σχέσης είναι κεντρική στο πώς αντιλαμβάνεται τη δουλειά του -και αυτός είναι και ο λόγος που όταν ρωτήθηκε αν γνωρίζει με την ολοκλήρωση μιας δουλειάς αν θα μπορούσε η δουλειά αυτή να διεκδικήσει ένα βραβείο, δηλώνει άμεσα καταφατικά. «Λίγες είναι οι φορές που για δικούς μου λόγους είχα υψηλότερες προσδοκίες από εκείνες που το ίδιο το προϊόν και η συσκευασία μπορούσαν να δημιουργήσουν. Αυτές οι περιπτώσεις συνδέονται με δικούς μου λόγους που έχω την ανάγκη να δημιουργήσω υψηλότερες προσδοκίες από εκείνες που αντιστοιχούν», είπε.

Και αυτή είναι μια δεύτερη διάσταση ως προς την οποία αναγνωρίζει ότι κερδίζει μέσα από τη συγκεκριμένη ενασχόληση: Δεν είναι μόνο ότι εξασκεί υψηλών προδιαγραφών δεξιότητες επικοινωνίας, είναι που, παράλληλα, εκπαιδεύεται από το ίδιο το δημιούργημά του! Διακρίνω να αναγνωρίζει στη δουλειά του μια καλλιτεχνική διάσταση. «Πράγματι», συμμερίζεται, «αν σκεφτείς ότι έτσι διεγείρονται οι αισθήσεις μας, και εμένα η πρόκληση μου είναι το να καταφέρνω με το αποτέλεσμα της δουλειάς μου να διεγείρω, αν μπορώ και τις 5 αισθήσεις.

Αυτή η πρόκληση όταν επιτυγχάνεται, και μάλιστα χωρίς «εύκολες παρεμβάσεις» παρά με εκείνες τις δημιουργικές ιδέες, οι οποίες θα διεγείρουν ανάλογα και την αντίληψη του πελάτη, τότε είναι που η δουλειά μου, μου προκαλεί ευτυχία». Είναι, όμως, και μια ακόμα διάσταση που παίζει καθοριστικό ρόλο στη δουλειά του και αντανακλάται από τις προτάσεις του: Στη συσκευασία επιδιώκει ο Βασίλης Ευθυμίου να αποτυπωθεί η ιστορία του «προϊόντος».

Και πάλι, όχι με την ολιστική ακρίβεια που επιδιώκει να μην χαθεί οποιαδήποτε ασήμαντη πληροφορία, παρά με τον εντοπισμό εκείνων των σημαντικών στιγμών της ιστορίας που εντέλει την καθιστά μοναδική. Δύο είναι οι προκλήσεις που αναγνωρίζει ο Βασίλης Ευθυμίου στο αντικείμενό του: Το να μην τον έχει «εμπνεύσει» ο συνομιλητής του, ιδιοκτήτης της συσκευασίας, οπότε τότε πρέπει να «εφεύρει» τη βάση της σχέσης τους, όμως αυτή είναι ίσως δευτερεύουσα πρόκληση απέναντι στη σημαντικότερη που είναι το ίδιο το πρόβλημα που έχει να λύσει κάθε φορά. Μετά από τη συζήτηση με τον Βασίλη Ευθυμίου, νομίζω ότι μπορώ να αισθανθώ τι κάνει την προσέγγιση του τόσο ιδιαίτερη.

Ενώ με μια πρώτη ανάγνωση, κάθε συσκευασία «κλείνει» έναν συγκεκριμένο (προϊοντικό) κόσμο μέσα της, για τον Βασίλη Ευθυμίου κάθε συσκευασία νοηματοδοτεί τον κόσμο έξω/ γύρω της, για τον λόγο αυτό και το πλαίσιο στο οποίο θα υπάρξει η συσκευασία, η εμπειρία στην οποία θα συμβάλλει αυτή, το συγκεκριμένο προφίλ χρηστών και χρήσεών της είναι που αποτελεί μια σημαντική παράμετρο που λαμβάνει υπόψη του κατά την κατασκευή της. Τελικά, παρά του ότι ο ίδιος είναι ιδιαίτερα σεμνός άνθρωπος, μόνο φεύγοντας από τη συζήτησή μας, συνειδητοποιώ ότι άνθρωποι σαν τον Βασίλη Ευθυμίου δύσκολα χωράνε σε τίτλους, ιδιαίτερα δε για τον συγκεκριμένο, η απόδοση τίτλου θα ήταν σαν να προσπαθούσαμε να τον χωρέσουμε σε μια…συσκευασία. Πρόθεση επί της αρχής λανθασμένη.

Marketing Week (T. 1571)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778