Marketing Week - Εναλλακτικά του καπνίσματος προϊόντα: Πόσο βαθιά μπορεί να φτάσει το disruption στην καπνοβιομηχανία;

Σάββατο, 20 Ιουλίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Εναλλακτικά του καπνίσματος προϊόντα: Πόσο βαθιά μπορεί να φτάσει το disruption στην καπνοβιομηχανία;

8 Μαΐου 2019 | 07:08 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Trends,Καπνοβιομηχανία

Μέχρι τα θεμέλια. Αυτό προδιαγράφει η «κούρσα» καινοτομίας στην οποία επιδίδονται τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες του κλάδου, λανσάροντας τεχνολογικά εξελιγμένες και εξατομικευμένες λύσεις που απαντούν στο σύγχρονο lifestyle, τα νέα κανονιστικά πλαίσια και τις ανάγκες του health conscious καταναλωτή.

Στρατηγικές επενδύσεις μεγάλης κλίμακας πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια στα εναλλακτικά του καπνίσματος προϊόντα, με τις σημαντικότερες καπνοβιομηχανίες να προσανατολίζουν τη δραστηριότητά τους στη συγκεκριμένη αγορά. Η εντεινόμενη ευαισθητοποίηση γύρω από θέματα υγείας και η υιοθέτηση αθλητικών τρόπων ζωής με άξονα την ευεξία δίνουν ώθηση στην ανάπτυξη λύσεων που ευθυγραμμίζονται με τα νέα πρότυπα lifestyle, με έμφαση στην αξιοπιστία και την ευχρηστία.

Την ίδια στιγμή, η κινητοποίηση από παγκόσμιους φορείς για την προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος σε διεθνές επίπεδο, δημιουργεί νέα δεδομένα για την κατηγορία του τσιγάρου. Στην Ελλάδα, οι εταιρείες προχωρούν συστηματικά σε οργανωμένες δράσεις για την προώθηση των νέων συνηθειών, προάγοντας μια κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνη στάση.

ΣΤΑ 55 ΕΚΑΤ. ΟΙ «ΑΤΜΙΣΤΕΣ» ΤΟ 2021
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο εκτιμώμενος αριθμός των καπνιστών ανά τον κόσμο καταγράφει αργή αλλά σταθερή μείωση από το 2000, περιοριζόμενος από το 1,4 δισ. στο 1,1 δισ. σήμερα. Στόχος του οργανισμού είναι η μείωση του πλήθους τους κατά 30% μέχρι το 2025. Στον αντίποδα, το «άτμισμα» σημειώνει συνεχή ανάπτυξη, με τον αριθμό των χρηστών των σχετικών προϊόντων να εκτινάσσεται από τα 7 εκατ. το 2011 στα 35 εκατ. το 2016.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Euromonitor International, οι «ατμιστές» θα φτάσουν τα 55 εκατ. μέχρι το 2021. Εντυπωσιακή ενίσχυση καταγράφει και η παγκόσμια αγορά προϊόντων θέρμανσης καπνού. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Arizton, τα έσοδά της σε διεθνές επίπεδο αναμένεται να ξεπεράσουν τα 21 δισ. δολάρια μέχρι το 2023, με την κατηγορία να διευρύνεται με αλματώδη ρυθμό και μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 26%.

ΕΥΡΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Με φόντο τις αλλαγές στον σύγχρονο τρόπο ζωής και την ευαισθητοποίηση για την ατομική υγεία και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των καθημερινών μας συνηθειών, η πελατειακή βάση για τα προϊόντα θέρμανσης καπνού και ατμίσματος επεκτείνεται συστηματικά και στην εγχώρια αγορά, μεταβάλλοντας τα δεδομένα στη βιομηχανία και την οικονομία συνολικά.

Σύμφωνα με την ομάδα της British American Tobacco, «η κατηγορία των Προϊόντων Επόμενης Γενιάς αναπτύσσεται ραγδαία παγκοσμίως, χάρη στην τεχνολογική πρόοδο, την καινοτομία και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά και στην Ελλάδα, η οποία, έχοντας μεγάλες δυνατότητες και ανακάμπτοντας από την κρίση, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του πυρός κατά τη μετάβαση στη νέα αυτή εποχή.

Το 2018 ήταν μια χρονιά – ορόσημο για τη British American Tobacco Hellas καθώς η Ελλάδα επελέγη ως μια από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως όπου διαθέτει τα Προϊόντα Επόμενης Γενιάς. Ήδη, η είσοδος των Προϊόντων Νέας Γενιάς στην Ελλάδα έχει συμβάλλει με 150 εκατ. ευρώ στην ελληνική οικονομία και στη δημιουργία περίπου 100 νέων θέσεων εργασίας, με στόχο να δημιουργηθούν και πολλές άλλες ακόμα στο μέλλον».

Τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης για τα νέα προϊόντα αποτυπώνει και η Αρετή Δελή, Υπεύθυνη Marketing & Επικοινωνίας της Nobacco: «Η αλήθεια είναι πως όλο και περισσότεροι καπνιστές στρέφονται στα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος. Στο δίκτυό μας γινόμαστε καθημερινά αποδέκτες των εμπειριών που μοιράζονται οι πελάτες μαζί μας και αυτό που διαπιστώνουμε είναι πως η εξέλιξη της τεχνολογίας στα προϊόντα σε συνδυασμό με την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση που προσφέρουμε, μεταφράζεται σε αξιοσημείωτη αύξηση του ποσοστού εκείνων των καπνιστών που έχουν επιτύχει να αντικαταστήσουν πλήρως το συμβατικό τσιγάρο με κάποια από τις εναλλακτικές του. Με τα υπάρχοντα δεδομένα, αυτό που θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε είναι ότι τα προϊόντα δυνητικά μειωμένου κινδύνου έχουν ήδη κερδίσει την εμπιστοσύνη τουλάχιστον του 10% των καπνιστών και διαφαίνεται ότι αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί περαιτέρω».

Τη σημαντική απήχηση και τις αισιόδοξες εκτιμήσεις για τα νέα προϊόντα παρουσιάζει και η Έλενα Χρυσαφογιώργου, Διευθύντρια Customer Experience της Παπαστράτος: «Είναι εντυπωσιακή η ανταπόκριση που έχουμε. Ξεπερνά κατά πολύ τις αρχικές μας προσδοκίες. Η Ελλάδα έχει παγκοσμίως στο δίκτυο της Philip Morris International, το υψηλότερο ποσοστό καπνιστών που έχουν στραφεί αποκλειστικά στη χρήση του IQOS και έχουν παραμείνει εκεί (80% από τους IQOS users)» και προσθέτει: «Σήμερα η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα σε πωλήσεις θερμαινόμενων ράβδων καπνού στο δίκτυο της Philip Morris International παγκοσμίως. Θεωρούμε πως τα εναλλακτικά καπνικά προϊόντα θα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος τα επόμενα χρόνια».

Στρατηγικές επενδύσεις μεγάλης κλίμακας πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια στα εναλλακτικά του καπνίσματος προϊόντα, με τις σημαντικότερες καπνοβιομηχανίες να προσανατολίζουν τη δραστηριότητά τους στη συγκεκριμένη αγορά. Η εντεινόμενη ευαισθητοποίηση γύρω από θέματα υγείας και η υιοθέτηση αθλητικών τρόπων ζωής με άξονα την ευεξία δίνουν ώθηση στην ανάπτυξη λύσεων που ευθυγραμμίζονται με τα νέα πρότυπα lifestyle, με έμφαση στην αξιοπιστία και την ευχρηστία.

Την ίδια στιγμή, η κινητοποίηση από παγκόσμιους φορείς για την προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος σε διεθνές επίπεδο, δημιουργεί νέα δεδομένα για την κατηγορία του τσιγάρου. Στην Ελλάδα, οι εταιρείες προχωρούν συστηματικά σε οργανωμένες δράσεις για την προώθηση των νέων συνηθειών, προάγοντας μια κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνη στάση.

ΣΤΑ 55 ΕΚΑΤ. ΟΙ «ΑΤΜΙΣΤΕΣ» ΤΟ 2021
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο εκτιμώμενος αριθμός των καπνιστών ανά τον κόσμο καταγράφει αργή αλλά σταθερή μείωση από το 2000, περιοριζόμενος από το 1,4 δισ. στο 1,1 δισ. σήμερα. Στόχος του οργανισμού είναι η μείωση του πλήθους τους κατά 30% μέχρι το 2025. Στον αντίποδα, το «άτμισμα» σημειώνει συνεχή ανάπτυξη, με τον αριθμό των χρηστών των σχετικών προϊόντων να εκτινάσσεται από τα 7 εκατ. το 2011 στα 35 εκατ. το 2016.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Euromonitor International, οι «ατμιστές» θα φτάσουν τα 55 εκατ. μέχρι το 2021. Εντυπωσιακή ενίσχυση καταγράφει και η παγκόσμια αγορά προϊόντων θέρμανσης καπνού. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Arizton, τα έσοδά της σε διεθνές επίπεδο αναμένεται να ξεπεράσουν τα 21 δισ. δολάρια μέχρι το 2023, με την κατηγορία να διευρύνεται με αλματώδη ρυθμό και μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 26%.

ΕΥΡΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Με φόντο τις αλλαγές στον σύγχρονο τρόπο ζωής και την ευαισθητοποίηση για την ατομική υγεία και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των καθημερινών μας συνηθειών, η πελατειακή βάση για τα προϊόντα θέρμανσης καπνού και ατμίσματος επεκτείνεται συστηματικά και στην εγχώρια αγορά, μεταβάλλοντας τα δεδομένα στη βιομηχανία και την οικονομία συνολικά.

Σύμφωνα με την ομάδα της British American Tobacco, «η κατηγορία των Προϊόντων Επόμενης Γενιάς αναπτύσσεται ραγδαία παγκοσμίως, χάρη στην τεχνολογική πρόοδο, την καινοτομία και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά και στην Ελλάδα, η οποία, έχοντας μεγάλες δυνατότητες και ανακάμπτοντας από την κρίση, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του πυρός κατά τη μετάβαση στη νέα αυτή εποχή.

Το 2018 ήταν μια χρονιά – ορόσημο για τη British American Tobacco Hellas καθώς η Ελλάδα επελέγη ως μια από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως όπου διαθέτει τα Προϊόντα Επόμενης Γενιάς. Ήδη, η είσοδος των Προϊόντων Νέας Γενιάς στην Ελλάδα έχει συμβάλλει με 150 εκατ. ευρώ στην ελληνική οικονομία και στη δημιουργία περίπου 100 νέων θέσεων εργασίας, με στόχο να δημιουργηθούν και πολλές άλλες ακόμα στο μέλλον».

Τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης για τα νέα προϊόντα αποτυπώνει και η Αρετή Δελή, Υπεύθυνη Marketing & Επικοινωνίας της Nobacco: «Η αλήθεια είναι πως όλο και περισσότεροι καπνιστές στρέφονται στα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος. Στο δίκτυό μας γινόμαστε καθημερινά αποδέκτες των εμπειριών που μοιράζονται οι πελάτες μαζί μας και αυτό που διαπιστώνουμε είναι πως η εξέλιξη της τεχνολογίας στα προϊόντα σε συνδυασμό με την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση που προσφέρουμε, μεταφράζεται σε αξιοσημείωτη αύξηση του ποσοστού εκείνων των καπνιστών που έχουν επιτύχει να αντικαταστήσουν πλήρως το συμβατικό τσιγάρο με κάποια από τις εναλλακτικές του. Με τα υπάρχοντα δεδομένα, αυτό που θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε είναι ότι τα προϊόντα δυνητικά μειωμένου κινδύνου έχουν ήδη κερδίσει την εμπιστοσύνη τουλάχιστον του 10% των καπνιστών και διαφαίνεται ότι αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί περαιτέρω».

Τη σημαντική απήχηση και τις αισιόδοξες εκτιμήσεις για τα νέα προϊόντα παρουσιάζει και η Έλενα Χρυσαφογιώργου, Διευθύντρια Customer Experience της Παπαστράτος: «Είναι εντυπωσιακή η ανταπόκριση που έχουμε. Ξεπερνά κατά πολύ τις αρχικές μας προσδοκίες. Η Ελλάδα έχει παγκοσμίως στο δίκτυο της Philip Morris International, το υψηλότερο ποσοστό καπνιστών που έχουν στραφεί αποκλειστικά στη χρήση του IQOS και έχουν παραμείνει εκεί (80% από τους IQOS users)» και προσθέτει: «Σήμερα η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα σε πωλήσεις θερμαινόμενων ράβδων καπνού στο δίκτυο της Philip Morris International παγκοσμίως. Θεωρούμε πως τα εναλλακτικά καπνικά προϊόντα θα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος τα επόμενα χρόνια».


Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ R&D
Στη βάση του ριζικού μετασχηματισμού της καπνοβιομηχανίας βρίσκεται προφανώς η επιστημονική εξέλιξη και η τεχνολογική ανάπτυξη, με τις εταιρείες να προχωρούν σε στρατηγικές επενδύσεις που εδραιώνουν τη θέση τους στο νέο τοπίο. Τις πολλαπλές διαστάσεις της καινοτομίας αναλύει η Αρετή Δελή: «Η αγορά του ατμίσματος, των προϊόντων νέας γενιάς, καθώς και εκείνη του παραδοσιακού τσιγάρου αλλάζει ριζικά. Μεταξύ άλλων, αυξάνεται η βαρύτητα της επιστημονικής έρευνας με σκοπό την ανάπτυξη προϊόντων και την αξιολόγηση των επιδράσεών τους, εκσυγχρονίζονται οι τεχνολογίες παραγωγής, δημιουργούνται εναλλακτικά κανάλια προώθησης, αναπτύσσονται νέες συνέργειες δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, δημιουργούνται υπηρεσίες προς τον τελικό καταναλωτή».

Την πρωτοκαθεδρία του επιστημονικού υποβάθρου των επενδύσεων αναδεικνύει και η Έλενα Χρυσαφογιώργου: «Για εμάς, η μετάβαση σε έναν κόσμο χωρίς τσιγάρο, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επιστήμη. Θέλουμε να μιλάμε τεκμηριωμένα και με επιστημονικά επιχειρήματα όταν μπαίνουμε σε κοινωνικό διάλογο. Πρόκειται για μια τεράστια ανατροπή στη βιομηχανία μας, η οποία χρειάζεται να γίνεται με υπευθυνότητα και προσήλωση», αναφέρει η ίδια και συμπληρώνει: «Η καινοτομία και η τεχνολογία είναι ο καταλύτης σε αυτή την αλλαγή. Έχουμε φέρει τεράστια αλλαγή στη βιομηχανία μας και έχουμε επενδύσει περισσότερα από 6 δισ. δολάρια για την έρευνα και ανάπτυξη καλύτερων εναλλακτικών προϊόντων σε σχέση με τα τσιγάρα».

Τον ρόλο των επενδύσεων για τη δημιουργία προηγμένων προϊόντων υπογραμμίζουν και τα στελέχη της British American Tobacco Hellas: «Φυσικά, η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων με δυνητικά μειωμένο κίνδυνο απαιτεί σημαντικές επενδύσεις. Ήδη, η British American Tobacco Hellas έχει επενδύσει πάνω από 2,5 δισ. δολάρια τα τελευταία έξι χρόνια στην ανάπτυξη προϊόντων εναλλακτικών του καπνίσματος. Ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους καταναλωτές περισσότερες εναλλακτικές στο κάπνισμα επιλογές και να συνεισφέρουμε στην κοινωνία αναπτύσσοντας υψηλής ποιότητας προϊόντα με δυνητικά μειωμένο κίνδυνο».

«ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ» ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Η «δύναμη» της καινοτομίας συνεπάγεται και την ευθύνη της εξοικείωσης του κοινού και της σφαιρικής του ενημέρωσης γύρω από τα νέα προϊόντα, με στόχο την εδραίωση μακροπρόθεσμων σχέσεων εμπιστοσύνης. Πολύ περισσότερο δε όταν πρόκειται για κατηγορίες που συνδέονται με την καθημερινή του ρουτίνα. Τις προκλήσεις σε αυτό το κομμάτι περιγράφει η Έλενα Χρυσαφογιώργου: «Είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξεις μια συνήθεια πολλών ετών σε μια μέρα. Χρειάζεται ο καπνιστής να ενημερωθεί, να καταλάβει και στο τέλος της ημέρας να κάνει μόνος του την συνειδητή επιλογή.

Συνεπώς μια μεγάλη πρόκληση ήταν να ενημερώσουμε τους καπνιστές για το τι είναι τα θερμαινόμενα προϊόντα καπνού και ποια διαφορά έχουν από τα συμβατικά τσιγάρα. Μπήκαμε πρώτοι σε αυτή την κατηγορία το 2016, οπότε αυτό το κομμάτι έπρεπε να το δουλέψουμε μόνοι μας» και προσθέτει: «Μεγάλη πρόκληση αποτελεί και το κομμάτι του Customer Care, το οποίο “χτίσαμε” από το μηδέν. Παλαιότερα δεν είχαμε after sales support γιατί δεν χρειαζόταν. Σήμερα αυτό το κομμάτι είναι κομβικό και βρίσκεται στην καρδιά της στρατηγικής μας».

Τη βαρύτητα της πληροφόρησης και της υποστήριξης υπογραμμίζει και η Αρετή Δελή: «Κάθε τι νέο, διαφορετικό και καινοτόμο χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια και οφείλεις να μιλήσεις, να εξηγήσεις και να εκπαιδεύσεις τον καταναλωτή ώστε τελικά να σε εμπιστευθεί και να επιλέξει το προϊόν. Είναι λοιπόν σημαντικό πρώτα από όλα να εκπαιδεύσεις και να εξυπηρετήσεις την πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης πελατών σου, δηλαδή ένα δίκτυο 64 καταστημάτων και πάνω από 370 σημείων πώλησης. Απευθυνόμαστε σε ένα ιδιαίτερο και απαιτητικό κοινό γιατί ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για συνανθρώπους μας που έχουν αποφασίσει να αφήσουν στο παρελθόν μια συνήθεια πολλών ετών η οποία είναι συνυφασμένη με πολλές κοινωνικές πτυχές της καθημερινότητάς τους. Ένα κοινό αυστηρό στην κρίση του που θα πρέπει να το κερδίσεις όχι μόνο με επικοινωνιακά statements, αλλά με κυρίως με συνεχή υποστήριξη».

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ, ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Τοποθετώντας τη διαμόρφωση ενός πλούσιου portfolio στο επίκεντρο των στρατηγικών τους οι εταιρείες του χώρου αναπτύσσουν επιλογές που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων καταναλωτών. Την τάση αυτή αναλύουν τα στελέχη της ΒΑΤ: «Η προσφορά στον καταναλωτή εναλλακτικών επιλογών με δυνητικά μειωμένο κίνδυνο βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής της British American Tobacco Hellas. Η καινοτομία, η ποιότητα, η απλότητα και η ευχρηστία σε συνδυασμό με τον δυνητικά μειωμένο κίνδυνο αποτελούν χαρακτηριστικά των Προϊόντων Επόμενης Γενιάς και βασικά κριτήρια για τον έλληνα καταναλωτή.

Υπάρχουν τα καινοτόμα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού, όπως το glo, που λανσάραμε τον περασμένο Οκτώβριο, το οποίο θερμαίνει τον καπνό, χωρίς καύση, στους 240ο Κελσίου, με το αερόλυμα που σχηματίζεται να παράγει μια φυσική γεύση καπνού, αντίστοιχη με αυτή του τσιγάρου, αλλά με περίπου 90%-95% λιγότερες τοξικές ουσίες σε σχέση με τον καπνό του τσιγάρου. Από την άλλη, υπάρχουν τα προϊόντα ατμίσματος, όπως το Vype, που περιέχει μόνο νικοτίνη και καθόλου καπνό. Μάλιστα, οι βρετανικές αρχές για θέματα υγείας έχουν αναγνωρίσει ότι τα προϊόντα ατμίσματος είναι κατά 95% λιγότερο βλαβερά από τον καπνό και θα μπορούσαν να συνταγογραφούνται, βοηθώντας πιθανά τους καπνιστές να διακόψουν το τσιγάρο».

Την εξατομίκευση σε επίπεδο επιλογών αλλά και εξυπηρέτησης προτάσσει και η Αρετή Δελή: «Η Nobacco διαθέτει σήμερα στην ελληνική αγορά μια ποικιλία ποιοτικών επιλογών σε επίπεδο τύπων, συσκευών και αναλώσιμων και προσφέρει στον καταναλωτή μια μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης απολύτως προσαρμοσμένη στις προτιμήσεις του και τις δικές του μοναδικές ανάγκες». Στον παράγοντα του personalization, η Έλενα Χρυσαφογιώργου, προσθέτει αυτούς της γεύσης, της αξιοπιστίας και της ευχρηστίας: «Αρχικά, για να κάνει ένας καπνιστής τη μετάβαση από το συμβατικό τσιγάρο σε ένα εναλλακτικό προϊόν πρέπει να αντιλαμβάνεται τα θετικά αποτελέσματα της απουσίας καύσης και να εμπιστεύεται το όνομα που βρίσκεται πίσω από αυτό.

Η Παπαστράτος στα 88 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά και με ηγετική θέση σε αυτήν, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Στη συνέχεια, είναι η γεύση. Ο καπνιστής χρειάζεται μια γεύση που να είναι ικανοποιητική για εκείνον, ώστε να μπορέσει να κάνει την αλλαγή. Τα θερμαινόμενα προϊόντα καπνού, όπως το IQOS, περιέχουν πραγματικό καπνό κι έτσι είναι πιο κοντά στην καπνιστική εμπειρία που υπήρχε μέχρι τώρα. Τέλος, πολύ σημαντική είναι η ευκολία χρήσης και η όσο το δυνατόν πιο οικεία λειτουργία του προϊόντος».


ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ «ΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»
Σφυρηλατώντας την εταιρική τους υπόσταση στη βάση της περιβαλλοντικής και κοινωνικής υπευθυνότητας, οι σημαντικότεροι παίκτες της κατηγορίας των HTPs και των ηλεκτρονικών τσιγάρων υλοποιούν πρωτοβουλίες που τοποθετούν τον άνθρωπο, τη φύση και τις τοπικές κοινωνίες στο επίκεντρο και συνδέονται με την προώθηση των εναλλακτικών στο κάπνισμα προϊόντων. Πρόσφατα, η British American Tobacco έφερε στην Ελλάδα ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για αποφοίτους πανεπιστημίων, σε συνέχεια των επενδύσεων και θέσεων εργασίας που ανακοίνωσε πρόσφατα με την άφιξη των Προϊόντων Επόμενης Γενιάς, με δυνητικά μειωμένο κίνδυνο.

Στόχος, να δώσει τη δυνατότητα για υψηλού επιπέδου κατάρτιση σε αποφοίτους που θα επιλεγούν, δημιουργώντας νέα στελέχη για τον όμιλο. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα με περιορισμένη εργασιακή εμπειρία, αλλά με υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις, ηγετικές ικανότητες, ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων και ενδιαφέρον για διεθνή καριέρα. Πριν από μερικούς μήνες, ο Δήμος Αστυπάλαιας ξεκίνησε μια πρωτοβουλία ώστε να καταστήσει το νησί «Smoke-Free», σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και την υποστήριξη της εταιρείας Παπαστράτος.

Σκοπός της κίνησης είναι να αναβαθμίσει την εμπειρία που παρέχει στους επισκέπτες της και ταυτόχρονα να ευαισθητοποιήσει πολίτες και επιχειρήσεις σχετικά με τη σημασία της εφαρμογής της αντικαπνιστικής νομοθεσίας. Μια δράση με περιβαλλοντικό αντίκτυπο ανέλαβε μέσα στην περσινή χρονιά και η Alter Ego, λανσάροντας την εκστρατεία «Αντιγόπινγκ», μέσα από τα 50+ καταστήματά της και τη σελίδα της στο Facebook. Εκτός από την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού, προχώρησε και σε οικονομική στήριξη της MOm/Εταιρεία Μελέτης και Προστασίας της Μεσογειακής φώκιας.

IN THE NEWS
Ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ επιβεβαίωσε στις 30 Απριλίου ότι το IQOS είναι κατάλληλο για την προστασία της δημόσιας υγείας και ενέκρινε την πώλησή του στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η απόφαση του FDA είναι αποτέλεσμα της αξιολόγησης της αίτησης της PMI προς τον Οργανισμό, που υποβλήθηκε το 2017, για την έγκριση της κυκλοφορίας του προϊόντος. Το IQOS είναι το πρώτο ηλεκτρικά θερμαινόμενο προϊόν καπνού που λαμβάνει άδεια πώλησης στις ΗΠΑ, σε συνέχεια του νόμου του 2009, που εξουσιοδοτεί τον FDA να ρυθμίζει τα προϊόντα καπνού, συμπεριλαμβανομένης της εποπτείας των καινοτόμων προϊόντων.

ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Η BAT Hellas παρουσίασε το προϊόν θέρμανσης glo, το οποίο σηματοδοτεί την είσοδο της εταιρείας στα προϊόντα θέρμανσης καπνού, 4 μήνες μετά το λανσάρισμα του brand ατμίσματος Vype. Το glo θερμαίνει και δεν καίει τον καπνό και δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα για 30 συνεχόμενες χρήσεις με μία φόρτιση. Περιλαμβάνει sticks (ράβδους καπνού) σε 4 επιλογές γεύσεων και περιεκτικότητας νικοτίνης. Οι συσκευές glo θα διατίθενται αποκλειστικά στα καταστήματα της Nobacco, ενώ τα sticks θα διατίθενται και στα σημεία πώλησης του παραδοσιακού retail. Με τη συμφωνία αυτή η Nobacco γίνεται η πρώτη και μόνη εταιρεία στην Ευρώπη που διαθέτει όλο το φάσμα των εναλλακτικών στο παραδοσιακό κάπνισμα επιλογών.

Το LogicCOMPACT έφερε στην Ελλάδα η JTI. Με μοντέρνο και εργονομικό σχεδιασμό, χρηστικό μέγεθος και εύκολη μαγνητική φόρτιση, το LogicCOMPACT αποτελεί φορητή συσκευή ατμίσματος χωρίς κουμπιά και ρυθμίσεις. Λειτουργεί με προ-γεμισμένες κάψουλες (pods) οι οποίες κουμπώνουν εύκολα μαγνητικά στη συσκευή. Τα υγρά επαναπλήρωσης παρασκευάζονται στην Ευρώπη σύμφωνα με τα πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας της ΕΕ. Στην Ελλάδα, το LogicCOMPACT είναι διαθέσιμο στους καταναλωτές σε επιλεγμένα σημεία πώλησης μέσω του δικτύου από το οποίο διαθέτει όλα τα ηλεκτρονικά τσιγάρα της JTI.

Tην επόμενη γενιά του IQOS λάνσαρε η Philip Morris International (PMI). Το νέο IQOS 3 και το IQOS 3 Multi, έχοντας λάβει υπόψη τις παρατηρήσεις καταναλωτών, έχουν βελτιώσεις στον σχεδιασμό και την εμπειρία του χρήστη, ενώ διατηρούν τη γεύση, τα αισθητηριακά χαρακτηριστικά και το τελετουργικό που αποτελούν την υπογραφή του, πάντα με βάση επιστημονική τεκμηρίωση.

FOCUS POINTS
- Το «άτμισμα» σημειώνει συνεχή ανάπτυξη παγκοσμίως, με τον αριθμό των χρηστών των σχετικών προϊόντων να εκτινάσσεται από τα 7 εκατ. το 2011 στα 35 εκατ. το 2016

- Η παγκόσμια αγορά προϊόντων θέρμανσης καπνού αναμένεται να διευρυνθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 26%, με τα έσοδά της να ξεπερνούν τα 21 δισ. δολάρια μέχρι το 2023

- Η πελατειακή βάση για τα προϊόντα θέρμανσης καπνού και ατμίσματος επεκτείνεται συστηματικά και στην εγχώρια αγορά, μεταβάλλοντας τα δεδομένα στη βιομηχανία και την οικονομία συνολικά

- Η επιστημονική εξέλιξη και η τεχνολογική ανάπτυξη οδηγούν τον ριζικό μετασχηματισμό της καπνοβιομηχανίας, με τις εταιρείες να προχωρούν σε επενδύσεις που εδραιώνουν τη θέση τους στο νέο τοπίο

- Τα brands αναλαμβάνουν να μυήσουν το κοινό και να το ενημερώσουν σφαιρικά γύρω από τα νέα προϊόντα, με στόχο την εδραίωση μακροπρόθεσμων σχέσεων εμπιστοσύνης

- Διαμορφώνοντας προφίλ περιβαλλοντικής και κοινωνικής υπευθυνότητας, οι σημαντικότεροι παίκτες υλοποιούν πρωτοβουλίες που τοποθετούν τον άνθρωπο, τη φύση και τις τοπικές κοινωνίες στο επίκεντρο και συνδέονται με την προώθηση των εναλλακτικών στο κάπνισμα προϊόντων

Marketing Week (T. 1563)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778