Marketing Week - GDPR for Marketers: Επιτυχημένες πρακτικές Marketing στην GDPR εποχή

Τρίτη, 18 Ιουνίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

GDPR for Marketers: Επιτυχημένες πρακτικές Marketing στην GDPR εποχή

17 Απριλίου 2019 | 07:10 Γράφει ο Γρηγόρης  Γραμμένος Topics: Conferences

Με στόχο να δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε marketers και διαφημιζόμενους, διοργανώθηκε πρόσφατα με επιτυχία το συνέδριο «GDPR for Marketers». Αναλύσεις, προβλέψεις και case studies, προσέφεραν στους συνέδρους πολύτιμη γνώση για το marketing στην εποχή της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Το GDPR (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων) τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2018 και έτσι σύντομα, συμπληρώνει έναν χρόνο εφαρμογής στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πριν από την έναρξη της εφαρμογής του νέου κανονισμού, ο επιχειρηματικός χώρος και ειδικά ο κόσμος του marketing βίωσε έντονο άγχος γι’ αυτή την μετάβαση, καταφεύγοντας μερικές φορές και σε ακραίες μεταποκαλυπτικές προβλέψεις.

Που βρισκόμαστε σήμερα, σχεδόν ένα χρόνο μετά; Ποιες είναι οι προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες που αποκαλύπτει τελικά η εφαρμογή του GDPR και ποια είναι εκείνα τα case studies που δείχνουν τον δρόμο; Με σκοπό να απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα και να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες και γνώση, διοργανώθηκε πρόσφατα το συνέδριο «GDPR for Marketers» από το MarketingWeek και την Boussias Communications.

Το συνέδριο χωρίστηκε σε 3 θεματικές ενότητες. Στο πρώτο σκέλος αναλύθηκε η μέχρι τώρα κατάσταση, ενώ συγχρόνως πραγματοποιήθηκαν προβλέψεις και για το εγγύς μέλλον. Στην δεύτερη ενότητα παρουσιάστηκαν μέσα από case studies οι καλύτερες πρακτικές marketing στην εποχή του GDPR. Και στην τελευταία ενότητα συζητήθηκαν οι έννοιες των Big Data αλλά και της ιδιωτικότητας των δεδομένων στην εποχή του AI.

BACK TO THE FUTURE: GDPR & E-PRIVACY ΣΤΟ MARKETING
Το δικαίωμα στην λήθη αποτελεί πλέον ένα συνταγματικό δικαίωμα. Έτσι, ο Νικόλας Κανελλόπουλος, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ινστιτούτου για το Δίκαιο Προστασίας Ιδιωτικότητας, Προσωπικών Δεδομένων & Τεχνολογίας, και δικηγόρος, μίλησε ως ο πλέον αρμόδιος για τα νομικά χαρακτηριστικά του δικαιώματος της λήθης και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους τρόπους εφαρμογής του δικαιώματος της λήθης στην επιχειρηματικότητα και το marketing.

Τι έχει συμβεί όμως στην Ελλάδα τους τελευταίους δέκα μήνες, μετά την εφαρμογή του GDPR; Σε αυτό το ερώτημα κλήθηκε να απαντήσει η παρουσίαση του Σπύρου Τάσση, Προέδρου της Ελληνικής Ένωσης για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και την Ιδιωτικότητα. Αναλύθηκαν διεξοδικά οι λόγοι για τους οποίους υπήρξαν επιτυχίες αλλά και αποτυχίες στην εφαρμογή του GDPR τους τελευταίους μήνες. Στο πνεύμα λοιπόν των επιτυχιών που μπορούν να επιτευχθούν χάρη στην εφαρμογή του GDPR, συνεχίστηκε και η επόμενη ομιλία.

Ο Zach Thorton, External Affairs Manager, Direct Marketing Association UK εξήγησε, παραθέτοντας συγκεκριμένα case studies, πως μπορεί μια επιχείρηση να αξιοποιήσει το GDPR προς όφελος της. Αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία βελτίωσης της επικοινωνίας με τους πελάτες και αναβάθμισης της εικόνας που προβάλλεται προς τα έξω έχοντας ως θεμέλια την εμπιστοσύνη και την διαφάνεια.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το Q&A session που πραγματοποιήθηκε στη συνέχεια με τους παραπάνω ομιλητές και με μια πληθώρα ερωτήσεων που προήλθαν από το κοινό. Ερωτήσεις που κυμάνθηκαν από την εφαρμογή του GDPR στα facebook fanpages μέχρι την εφαρμογή του στις προεκλογικές εκστρατείες που πραγματοποιούνται αυτή την εποχή στην Ελλάδα. Ακολούθως, ο Γιάννης Φραγκουλόπουλος, Senior Manager της EY (Ernst & Young) Consultancy παρουσίασε τις βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Marketers και έδωσε πολύτιμες συμβουλές για την επίλυση τους.

DATA DRIVEN BEST PRACTICES
Τι είναι όμως πραγματικά το Marketing στην εποχή που ζούμε; Το βασικότερο είναι να κατανοήσουμε τις ανάγκες των πελατών μας και να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε σωστά το μήνυμα που προάγουμε. Και πλέον έχουμε τα καταλληλότερα εργαλεία για να το πραγματοποιήσουμε αυτό, σύμφωνα με τον Richard Robinson, Chief Commercial Officer Data Practitioners (DPL). Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε τρία βασικά χαρακτηριστικά, το Behavioural Science, το Data Science και το Targeted Outreach και παρουσιάστηκαν case studies όπου τα παραπάνω τρία στοιχεία εφαρμόστηκαν σωστά και ως εκ τούτου έφεραν τα βέλτιστα αποτελέσματα.
Τους τελευταίους μήνες είχε διαδοθεί ιδιαίτερα η άποψη πως το GDPR θα «σκοτώσει» τα email.

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, η Kath Pay, Holistic Email Marketing, παρουσίασε πλήθος στοιχείων που αποδεικνύουν τελικά το αντίθετο. Το GDPR όχι μόνο δεν «σκότωσε» τα email αλλά χάρη στην καινούργια πραγματικότητα που δημιούργησε, τα βοήθησε να αναδειχτούν και να αξιοποιηθούν ορθότερα και αποτελεσματικότερα.

Παραμένοντας στο πλαίσιο του email marketing για b2b και b2c companies, ανέβηκε στο βήμα και ο Γιάννης Ψαρράς, CEO της Moosend, όπου μαζί με την Kath Pay διεξήγαγαν έναν διάλογο σχετικά με την ελληνική πραγματικότητα του χώρου του marketing στην μετά GDPR εποχή. Ακολούθως παρουσιάστηκε ένα case study στο οποίο πραγματοποιήθηκε συνεργασία μεταξύ της Priority και της Ogilvy, όπου τον λόγο πήραν ο Λευτέρης Αναστασάκης, Αντιπρόεδρος της Priority Quality Consultants και η Τέτη Τσεκούρα, Group Chief Legal Counsel της Ogilvy Group (Greece).

Κομβικά σημεία που οδήγησαν σε αυτή τη συνεργασία ήταν η ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση του προσωπικού και η επικαιροποίηση των δραστηριοτήτων οι οποίες ανανεώνονται συνέχεια.
Ιδιαίτερη σημασία έχει επίσης το γεγονός πως κατά τη διάρκεια των αd auctions διαμοιράζονται προσωπικά δεδομένα, χωρίς να διεξάγεται κάποιος έλεγχος σχετικά με το που καταλήγουν αυτά τα δεδομένα. Αυτό παραβιάζει το GDPR και κάποιες επιχειρήσεις θα χρειαστεί να λογοδοτήσουν επ’ αυτού, επισήμανε ο Johnny Ryan, Chief Policy & Industry Relations Officer της Brave Software. Στην ομιλία του λοιπόν παρουσίασε κάποιες λύσεις γι’ αυτό το πρόβλημα.

BIG DATA vs BIG IDEAS: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Τα Big Data συνεχώς θα αυξάνονται και κινδυνεύουμε να «χαθούμε» στο θόρυβο τους, αν δεν επενδύσουμε στο κατάλληλο content. Αυτός ήταν και ο κεντρικός άξονας της ομιλίας του Παναγιώτη Παπαχατζή, Strategy and Communications Advisor της Red Wolf. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, το 70% των ελληνικών e-shops δεν ενδιαφέρονται για το brand awareness και ως εκ τούτου μόνο το 23% των καταναλωτών έχει οποιοδήποτε είδους σύνδεση με κάποιο brand.

Τα Big Data βέβαια συνεχίζουν να αποτελούν καύσιμο για το machine learning, το οποίο εξελίσσεται ραγδαία. Μάλιστα, πριν μερικές μέρες το πανεπιστήμιο του Τορόντο παρέλαβε το Turing Award «το Nobel Prize του Computer Science». O Dimitrios Vlitas, Visiting Professor in Mathematics and Machine Learning στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο – Fintech AI expert, εκπροσώπησε το πανεπιστήμιο στο συνέδριο, αναλύοντας στην παρουσίασή του τα θέματα που οδήγησαν στην βράβευση. Έδωσε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στους τρόπους με τους οποίους το AI μπορεί να βοηθήσει τους marketers.

Ακολούθησε πάνελ με τους R. Robinson, D Vlitas, Π. Παπαχατζή και συντονιστή τον Κώστα Μάντζιαρη, Co-Founder & Managing Partner της Reborrn. Κατά τη διάρκειά του, συζητήθηκαν θέματα όπως η επιρροή του Data Analysis στις πολιτικές εξελίξεις σε Ελλάδα και Αμερική, το μέλλον του GDPR και έγινε μικρή αναφορά στο σκάνδαλο της Cambridge Analytica από τον R. Robinson, ο οποίος είχε υπάρξει commercial vice-president της Cambridge Analytica. Τέλος το συνέδριο έκλεισε με την παρουσίαση του Γιάννη Ασλάνη, CEO της 2S Pro Group, ο οποίος ανέλυσε την διαφορά ανάμεσα σε Blockchain και Crytpo και παρουσίασε διάφορους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες μπορούν να ανταλλάζουν τα δεδομένα τους με ψηφιακά νομίσματα, ένας εκ των οποίων είναι και η πλατφόρμα Steemit.

FOCUS POINTS
- Το δικαίωμα στην λήθη αποτελεί πλέον ένα συνταγματικό δικαίωμα
- Το GDPR συνιστά για τις εταιρείες ευκαιρία βελτίωσης της εικόνας και επικοινωνίας τους
- Η νέα πραγματικότητα του GDPR, βοήθησε στην ορθότερη αξιοποίηση και ανάδειξη του e-mail marketing
- Οι επιχειρήσεις θα κληθούν να λογοδοτήσουν για τον διαμοιρασμό των προσωπικών δεδομένων κατά τη διάρκεια των ad auctions
- Τα Big Data συνεχίζουν να αποτελούν καύσιμο για το machine learning, το οποίο εξελίσσεται ραγδαία
- Το 70% των ελληνικών e-shops δεν ενδιαφέρονται για το brand awareness και ως εκ τούτου μόνο το 23% των καταναλωτών έχει οποιοδήποτε είδους σύνδεση με κάποιο brand

Marketing Week (T. 1561)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778