Marketing Week - MNB- mother and baby: O κόσμος των μαμάδων με ένα click

Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

MNB- mother and baby: O κόσμος των μαμάδων με ένα click

10 Απριλίου 2019 | 08:41 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: Retail,Έρευνες

Ο κόσμος των σύγχρονων μαμάδων μέσα από τον «ερευνητικό φακό» του mother and baby.

Σε μια διαρκώς ενεργή και εξελισσόμενη, όσο και ανταγωνιστική αγορά όπως αυτή των βρεφικών προϊόντων, ο «ερευνητικός φακός» του mother and baby προσφέρει μια πλεονεκτική οπτική στον κόσμο των σύγχρονων μαμάδων, στα μοτίβα συμπεριφοράς τους και τα κριτήρια των επιλογών τους.

Πρόκειται για το πιο επίκαιρο ερευνητικό προϊόν της ελληνικής αγοράς γιατί:
- Βασίζεται σε δυναμικές μορφές reporting (dashboard) που επιτρέπουν στον χρήστη να χειραφετηθεί, δηλαδή να αντλεί μόνος του, σε βάθος, χρήσιμη, άμεση και στα μέτρα του πληροφορία
- χτίστηκε πάνω σε συνέργειες. Αναπτύχθηκε σε συνεργασία της εταιρείας έρευνας αγοράς qed market research με την Care Direct, η οποία έχει μια τεράστια τεχνογνωσία στη δημιουργία βάσεων με μαμάδες, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και εκτός συνόρων
- έχει δημιουργηθεί με ορίζοντα να επεκταθεί και εκτός Ελλάδος.

Τα στελέχη marketing στην αγορά των βρεφικών προϊόντων αντιμετωπίζουν την πρόκληση μίας δυναμικής και αρκετά ανταγωνιστικής αγοράς, που διατηρείται συνέχεια ζωντανή, λόγω του ότι οι ανάγκες των μαμάδων είναι πάντα «ενεργές». Οι μαμάδες έρχονται αντιμέτωπες με δύσκολες αποφάσεις κάθε μέρα. Ένας νέος κόσμος ανοίγεται μπροστά τους. Ένας κόσμος με μία τεράστια ποικιλία προϊόντων και μαρκών που είναι εκεί γι’ αυτές να επιλέξουν, για κάθε στάδιο ανάπτυξης του παιδιού τους. Νέες τάσεις αναδεικνύονται συνεχώς και εκείνες προσπαθούν να τις παρακολουθούν και να μένουν updated.

Σύμφωνα με την τελευταία δημοσίευση της Eurostat (2017), ο μέσος όρος ηλικίας που η μαμά στην Ελλάδα κάνει το πρώτο της παιδί είναι τα 30,4 έτη. Στην ηλικία των 30, οι μαμάδες είναι ένα αρκετά συνειδητοποιημένο καταναλωτικό κοινό, έχοντας διαμορφώσει κάποια βασικά καταναλωτικά patterns, σαν γυναίκες καταναλώτριες. Digital στον τρόπο που επικοινωνούν και ψωνίζουν, smart buyers που αξιοποιούν πολλή πληροφορία από πολλαπλές πηγές, διαφέρουν αρκετά από τις μαμάδες του παρελθόντος. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και η στόχευση νέων και υφιστάμενων targets μαμάδων, την κατάλληλη στιγμή στο customer journey τους, μπορεί να είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο για τους marketers. Πρόσθετα, οι μαμάδες είναι ένα target που το στέλεχος marketing δυσκολεύεται να εντοπίσει στην καταναλωτική έρευνα, καθώς είναι αφενός λίγες, αφετέρου πολυάσχολες. Σε αυτό το πλαίσιο, το mother and baby-mnb είναι μοναδικό γιατί έρχεται να καλύψει ένα κενό της αγοράς.

    Τι είναι το mother and baby-mnb;

Το mother and baby είναι το μοναδικό εργαλείο καταναλωτικής έρευνας σε μαμάδες που μετρά συστηματικά την καταναλωτική συμπεριφορά τους σε 12 προϊοντικές κατηγορίες που αφορούν στη διατροφή, στα είδη βρεφανάπτυξης, υγιεινής και φροντίδας. Η έρευνα γίνεται σε μαμάδες με μωρά από ενός μήνα μέχρι 36 μηνών. Φτάνοντας σε μεγάλο βάθος πληροφορίας, τόσο ποσοτικών δεδομένων, αλλά και μεταβλητών «ποιοτικού χαρακτήρα», το ΜnB είναι ένα ζωντανό εργαλείο που «κινείται» μαζί με τις μαμάδες, καταγράφοντας τις τάσεις στην αγορά των βρεφικών προϊόντων. Νέες προϊοντικές κατηγορίες μπαίνουν συνεχώς στην έρευνα, με σκοπό να αποτυπωθεί εν τω συνόλω ο κόσμος των μωρών.

    Τι μετράει το mnb;

Το mnb ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2018 κι έκτοτε μετράει συστηματικά κάθε μήνα 12 προϊοντικές κατηγορίες σε βάθος: γάλα (συμπ. θηλασμού), κρέμες (cereals και jars), γιαούρτι, πάνες, μωρομάντηλα, κρέμες συγκάματος, σαμπουάν, φυσιολογικό ορό, αντηλιακό, βρεφικό απορρυπαντικό, μπιμπερό και πιπίλα. Η αγοραστική συμπεριφορά των μαμάδων μεταβάλλεται συνεχώς καθώς το παιδί μεγαλώνει και η εμπειρία τους συσσωρεύεται. Άλλα τα κριτήρια που λαμβάνει υπόψη της και άλλα τα brands που επιλέγει η πρωτομαμά από την έμπειρη μαμά.

Διαφορετικά σκέφτεται και αγοράζει η μαμά που το μωρό της είναι έξι μηνών και διαφορετικά εκείνη που το μωρό της είναι εννιά, δεκαοχτώ κ.ο.κ. μηνών. Το mnb μετράει όχι μόνο το penetration προϊοντικών κατηγοριών και brands, αλλά και τους παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των μαμάδων, τη δύναμη των επιμέρους καναλιών αγορών, φυσικών και online, καθώς επίσης σκιαγραφεί το προφίλ των μαμάδων που επιλέγουν το εκάστοτε brand.

    Τι προσφέρει το mnb στους marketers;

Το mnb δίνει τη δυνατότητα στους marketers:
- Να παρακολουθούν διαχρονικά την πορεία της κάθε μάρκας και τους παράγοντες που επιδρούν στις αποφάσεις των μαμάδων.

- Να βλέπουν αποτελέσματα για κάθε μήνα του παιδιού (βρέφη 1, 2, 3 μηνών… 6 μηνών… κ.ο.κ.… 36 μηνών) κι επομένως να κατανοούν τις συμπεριφορικές μεταβάσεις ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Για παράδειγμα, σε ποιο μήνα του παιδιού ξεκινάει η μαμά να διακόπτει το θηλασμό ή να βγάζει την πάνα; Σε ποια brands στρέφεται σε αυτό ακριβώς το κρίσιμο στάδιο; Τι επηρεάζει τις επιλογές της; Είναι η συμβουλή του παιδιάτρου σημαντικότερη από τη σύσταση των άλλων μαμάδων; Ποιος ο σχετικός ρόλος της τιμής και της διαφήμισης ενός brand; Ο φαρμακοποιός σε πόσες μαμάδες επιδρά και για ποια προϊόντα; Τελικά, πού είναι σκόπιμο να απευθύνει τις ενέργειές του το κάθε brand;

- Να αποκτήσουν βαθύτερη γνώση για τη μάρκα τους και τον ανταγωνισμό. Είναι το brand τους leader σε όλες τις ηλικίες του παιδιού ή γίνεται challenger σε κάποιες; Το επιλέγουν οι πρωτομαμάδες ή είναι brand προτίμησης των έμπειρων μαμάδων και σταδιακά χάνει στις «νέες» στη μητρότητα; Σχετίζεται η επιλογή του brand με το μορφωτικό επίπεδο της μαμάς;

- Να προλαμβάνουν τις νέες τάσεις και να ανακαλύπτουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Ανεβαίνουν οι μάρκες βιολογικού/οικολογικού προφίλ και σε ποιες κατηγορίες περισσότερο; Η χρήση καθαρά ενήλικων προϊόντων από νωρίς στην παιδική ηλικία είναι μία τάση που απειλεί τα old time classic παιδικά προϊόντα/brands;

- Να αποφασίσουν σε ποια κανάλια αγορών αξίζει να επενδύσουν. Πόσο δυνατά είναι τα online κανάλια αγορών; Ποιος ο ρόλος του φαρμακείου; Και ποια η συγκριτική τους δύναμη γεωγραφικά σε όλη την Ελλάδα; Το mnb- mother and baby δίνει τη δυνατότητα στους marketers, με ένα click στον υπολογιστή τους, να εμπλακούν σε έναν συνεχή, ευέλικτο και δυναμικό διάλογο με το πολυτιμότερο δημογραφικό target της χώρας, τις μητέρες.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ MNB
- Online, tracking έρευνα
- Από τον Ιανουάριο του 2018, κάθε μήνα μέχρι σήμερα
- Πανελλαδικό δείγμα μαμάδων με μωρά από 1-36 μηνών
- 1.000-1.200 μαμάδες το μήνα
- Στηρίζεται στη μεγαλύτερη και πιο αξιόπιστη βάση μαμάδων στην Ελλάδα, καλύπτοντας το 85% των καταγεγραμμένων γεννήσεων κάθε μήνα
- Η διαχείριση των δεδομένων γίνεται σε όλα τα επίπεδα σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR)
- User friendly, interactive report (dashboard)

Επισκεφθείτε το www.motherandbaby.gr survey powered by qed market research

Το κείμενο υπογράφουν οι Κατερίνα Λεκατσά, New Business Development, qed market research και Όθωνα Τζόμπρα, Business Intelligence Specialist, qed market research

Marketing Week (T. 1561)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778