Marketing Week - Αλλαντικά: Η καινοτομία στη γεύση ανανεώνει τη ζήτηση

Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Αλλαντικά: Η καινοτομία στη γεύση ανανεώνει τη ζήτηση

2 Ιανουαρίου 2019 | 08:51 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Trends,Τρόφιμα - Ποτά

Με την επικοινωνία να έχει ενταθεί λόγω Χριστουγέννων, η κατηγορία των αλλαντικών βασίζεται στις premium επιλογές, στον υγιεινό προσανατολισμό και στη γευστική ποικιλία για την επιθυμητή ώθηση στις πωλήσεις. Οι προσφορές εξακολουθούν να αποτελούν βασικό εργαλείο των εταιρειών του χώρου.

Με το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι προ των πυλών, οι εταιρείες αλλαντικών φαίνεται να επενδύουν στην επικοινωνία τους, η οποία κινείται σε λιτό ύφος με επίκεντρο την προβολή των ίδιων των προϊόντων. Έμφαση δίνεται στα premium προϊόντα, στις ιδιαίτερες και πρωτότυπες γεύσεις, στις πρώτες ύλες, καθώς και στον υγιεινό χαρακτήρα. Το 2016, η αγορά αλλαντικών μειώθηκε κατά 15% σε όγκο και περίπου 11% σε αξία, σύμφωνα με σχετική μελέτη της Infobank Hellastat (IBHS), ενώ μέρος των απωλειών αποδίδεται στη δυσλειτουργία του δικτύου της Μαρινόπουλος, καθώς η τελευταία ήταν σημαντικός πελάτης για μεγάλες βιομηχανίες του κλάδου. Βάσει εκτιμήσεων της αγοράς, το εν λόγω έτος οι απώλειες διαμορφώθηκαν σε περίπου 4.000 τόνους αλλαντικών.

Η ανακατάταξη που επέφερε στο λιανικό εμπόριο η κατάρρευση του ομίλου Μαρινόπουλου προκάλεσε και τη σημαντική μείωση που καταγράφηκε στον τομέα των αλλαντικών ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία το 2016 υποχώρησαν κατά 20% σε όγκο και 14% σε αξία, όπως επισημαίνει η μελέτη. Το 2017, η αγορά κινήθηκε ελαφρώς ανοδικά, καθώς, σύμφωνα με έρευνα της IRI στα super market, το πρώτο εννιάμηνο του έτους σημειώθηκε αύξηση 2,1% σε αξία πωλήσεων και 6,9% σε όγκο, με θετικούς παραμέτρους να αποτελούν η στροφή των καταναλωτών σε νέους premium κωδικούς, που προβάλλουν έναν πιο υγιεινό χαρακτήρα, αλλά και η σταδιακή επαναφορά της λειτουργίας του δικτύου Μαρινόπουλου, μετά την εξαγορά από το Σκλαβενίτη.

Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με την IBHS, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξακολούθησαν να εμφανίζουν απώλειες, με την κατηγορία να υποχωρεί κατά 3,3% σε αξία και 2,2% σε όγκο, καθώς τα εκτεταμένα προγράμματα προσφορών στα επώνυμα προϊόντα προσελκύουν αρκετούς καταναλωτές. Οι πιέσεις που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια στην αξία πωλήσεων οφείλονται και στα έντονα προγράμματα προσφορών που εφαρμόζουν οι βιομηχανίες προκειμένου να συγκρατήσουν την πτώση της ζήτησης, καθώς και στη στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά. Αναφορικά με την ανάπτυξη εξωστρέφειας, η IBHS επισημαίνει ότι οι μεγάλες αλλαντοβιομηχανίες προσπαθούν να αυξήσουν τις εξαγωγές τους και να παραχωρήσουν προς ενοικίαση τις πατέντες τους σε ξένες βιομηχανίες (δικαιώματα εκμετάλλευσης – royalties), τακτική την οποία εφαρμόζει σε αρκετές αγορές η Creta Farms.

ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ
Σε έναν κλάδο έντονου ανταγωνισμού, όπως αυτός των αλλαντικών, οι εταιρείες προσπαθούν να ξεχωρίσουν με την πραγματοποίηση προσφορών, αλλά κυρίως με την ανάπτυξη διαφορετικών, υγιεινών, πρωτότυπων, premium κατηγορίας προϊόντων. Το value for money εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό παράγοντα κατά την επιλογή του καταναλωτή, με τις εταιρείες να μην παραλείπουν τελευταία να υπογραμμίζουν την προέλευση και ποιότητα των πρώτων υλών που χρησιμοποιούν.  
Η κατηγορία έχει εμπλουτιστεί τα τελευταία χρόνια με πληθώρα προϊόντων και επιλογών, όπως αλλαντικά χωρίς γλουτένη, με μειωμένο αλάτι, με φρέσκο κρέας, με συγκεκριμένες τεχνικές παραγωγής, με εγχώριες πρώτες ύλες.

Τον Απρίλιο του 2018, ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ιωαννίνων «H Πίνδος» έκανε την είσοδό του στον τομέα αυτόν, με αλλαντικά από 100% φρέσκο ορεινό κοτόπουλο, χωρίς γλουτένη. Χωρίς προσμίξεις με άλλα κρέατα, τα αλλαντικά από κοτόπουλο Πίνδος περιλαμβάνουν φιλέτο καπνιστό, παριζάκι, λουκάνικα Φρανκφούρτης, λουκάνικα κοκτέιλ, Ηot dog, σαλάμι πικάντικο κοτόπουλου, καθώς και χωριάτικο λουκάνικο. Στις τελευταίες προσθήκες στη σειρά συμπεριλαμβάνονται το κοτοπαριζάκι Πίνδος από φρέσκο ορεινό κοτόπουλο ελεύθερης βοσκής, χωρίς προσμίξεις με άλλα κρέατα, χωρίς γλουτένη και με χαμηλά λιπαρά, και το φιλέτο κοτόπουλο καπνιστό Πίνδος.

Η Creta Farms εμπλούτισε φέτος την προϊοντική της γκάμα με τη σειρά «Χωρίς», χωρίς συντηρητικά, χρωστικές και γλουτένη και με 0-3% λιπαρά. Η νέα αυτή σειρά ξεκίνησε με τρία προϊόντα, γαλοπούλα Ψητή Χωρίς οβάλ, κοτόπουλο Ψητό Χωρίς οβάλ, γαλοπούλα Καπνιστή Χωρίς Τετράγωνη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Creta Farms λάνσαρε και γύρο από χοιρινό ειδικής ελληνικής εκτροφής στην κατάψυξη του οργανωμένου λιανεμπορίου, από 100% ελληνικό χοιρινό κρέας Εν Ελλάδι ειδικής εκτροφής, μαζί με γύρο κοτόπουλο Εν Ελλάδι από κοτόπουλα ελληνικής προέλευσης που εκτρέφονται με επιλεγμένο ισορροπημένο σιτηρέσιο.

Στην καινοτομία φαίνεται να επενδύουν και τα αλλαντικά Θράκης Γεύσεις, τα οποία λάνσαραν πρόσφατα, μεταξύ άλλων, Γαλοπούλα ψημένη στη λαδόκολλα, χωρίς γλουτένη και με 1% λιπαρά, Μορταδέλα ψητή με προσούτο Έβρου, καθώς και Λουκάνικα με γραβιέρα Νάξου. Δυναμική είναι και η διαφημιστική παρουσία του brand, με πρωταγωνιστές τον σεφ Βαγγέλη Δρίσκα και τη θρακιώτικη μουσική. Τα πιο premium και πρωτότυπα προϊόντα της επανέφερε διαφημιστικά εν όψει των Χριστουγέννων και η αλλαντοποιία Sary.

Σε αυτά συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, Φιλέτο Γαλοπούλας Καπνιστό με κουκουνάρι και κάστανο, Μπούτι Μοσχαρίσιο με πάπρικα, Γαλοπούλα με κομμάτια μαύρης τρούφας, Γαλοπούλα με goji berries και μύρτιλα, Γαλοπούλα με ανανά και φυστίκι αιγίνης, καθώς και Φιλέτο Κοτόπουλο με μανιτάρια. Ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες της κατηγορίας είναι και η Υφαντής, η οποία λάνσαρε πρόσφατα και Σαλάμι αέρος πικάντικο αργής ωρίμανσης με επικάλυψη παρμεζάνας ή πιπεριού.

ΕΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ
Διαθέτοντας ένα προϊόν καθημερινής κατανάλωσης, οι εταιρείες αλλαντικών επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην ψηφιακή τους παρουσία, τόσο μέσω εταιρικών ιστοσελίδων, όσο και μέσω social media. Sites, Facebook, Instagram προσφέρονται για άμεση επαφή με τον καταναλωτή, για παροχή συνταγών, ιδεών και έμπνευσης, για παροχή διατροφικών πληροφοριών. Στην ανανέωση του website της προχώρησε πρόσφατα η Creta Farms, σε συνεργασία με την Interweave. Μέσα από τη νέα της πλατφόρμα, η Creta Farms επιχειρεί να μιλήσει στους καταναλωτές της με μεγαλύτερη αμεσότητα, παρουσιάζοντας προτάσεις ενός ολιστικού τρόπου ζωής και όχι απλώς τη γκάμα των προϊόντων της.

Στόχος ήταν η δημιουργία ενός διαδραστικού διαδικτυακού και εύχρηστου εργαλείου που να υπηρετεί, όπως επισημαίνει, το DNA της, δηλαδή καινοτομία, ποιότητα και γεύση. Το site παρέχει συνταγές, tips, λύσεις για τον επαγγελματία, αλλά και μια σειρά customized προτάσεων με παραμέτρους που αφορούν στον τρόπο ζωής των καταναλωτών, με προτάσεις wellbeing για σωστή διατροφή, lifestyle, κ.ά.

«ΠΡΩΤΙΣΤΟ ΜΕΛΗΜΑ H ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ»
«Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται αύξηση της ζήτησης για πιο υγιεινά, υψηλότερης διατροφικής αξίας αλλαντικά, όπως η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, διάφοροι premium κωδικοί κ.ά. Επομένως, πρώτιστο μέλημα των εγχώριων αλλαντοβιομηχανιών πρέπει να εξακολουθήσει να αποτελεί η επένδυση ανανέωσης και διαφοροποίησης της προϊοντικής τους βάσης με τα καινοτόμα αυτά προϊόντα».
Νικόλας Γκουζέλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, IBHS

Marketing Week (T. 1553)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778