Marketing Week - Black Friday: Κινητικότητα στο «κόκκινο» για την «μαύρη» Παρασκευή του retail!

Τρίτη, 18 Ιουνίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Black Friday: Κινητικότητα στο «κόκκινο» για την «μαύρη» Παρασκευή του retail!

17 Δεκεμβρίου 2018 | 16:16 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Retail,Trends

Έντονη, καινοτόμα επικοινωνία και μεγάλη συμμετοχή εταιρειών, από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους, χαρακτήρισαν τη φετινή Black Friday. Στόχος η προσέλκυση των καταναλωτών και η αύξηση των πωλήσεων. Επετεύχθη; Όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, μάλλον ναι.

Η φετινή Black Friday φαίνεται να προκάλεσε «φρενίτιδα» στην ελληνική αγορά, τόσο από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και από την πλευρά εταιρειών και retailers. Πρόκειται για έναν θεσμό που αποκτά μεγαλύτερη δυναμική και δημοφιλία χρόνο με τον χρόνο, με εκπτώσεις, προσφορές και ευφάνταστες διαφημιστικές καμπάνιες. Το διαδίκτυο αποτελεί την αφετηρία του καταναλωτικού ταξιδιού, μια περίπου εβδομάδα πριν την Black Friday, επισημαίνει καταναλωτική έρευνα της GfK Hellas με θέμα την πρόθεση του Έλληνα καταναλωτή απέναντι στην Black Friday για το έτος 2018.

Μεταξύ άλλων ευρημάτων, η τηλεόραση ξεχώρισε ως κύρια πηγή ενημέρωσης για την πλειοψηφία των καταναλωτών, ενώ το ραδιόφωνο προσέλκυσε τις ηλικίες των 45+ και τα social media τις ηλικίες κάτω των 34 ετών. Μια γενναία έκπτωση ήταν κατά γενική ομολογία ικανή να δώσει το έναυσμα για μια επίσκεψη στο φυσικό σημείο, στο οποίο κομβικός εξακολουθεί να διατηρείται ο ρόλος του πωλητή στην τελική απόφαση του καταναλωτή.

Η Black Friday και η Cyber Monday γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές επισημαίνουν και τα στοιχεία της PayPal, καθώς τις ημέρες αυτές το e-shopping αυξήθηκε κατά 50% και πάνω από 20% σε ετήσια βάση το 2017, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα νούμερα το 2016. Η πιο σημαντική κατηγορία για τις αγορές της «Μαύρης Παρασκευής» το 2017 ήταν η ένδυση και ο συγκεκριμένος όγκος αγορών κατά τις εκπτώσεις αυτές ήταν σχεδόν 4 φορές υψηλότερος σε σχέση με τον ετήσιο μέσο όρο. Παραδοσιακά, σύμφωνα πάντα με την PayPal, οι ημέρες ελκυστικών προσφορών συνδέονται με το διασυνοριακό εμπόριο, αλλά και οι εγχώριοι παίκτες φαίνεται να παρουσιάζουν καλά αποτελέσματα: όσο διαρκεί η Black Friday, πάνω από το 32% των δαπανών στην Ελλάδα μέσω PayPal καταλήγει σε τοπικούς εμπόρους.

Με στόχο να διευκολύνουν τις αγορές σε περιστάσεις όπως η συγκεκριμένη, τιμητική θέση έχουν και οι online μηχανές αναζήτησης και σύγκρισης τιμών. Με στόχο να διευκολύνει την έρευνα αγοράς των καταναλωτών, το BestPrice.gr προσέφερε τον νέο έξυπνο βοηθό «BestPrice Assistant». Πρόκειται για ένα «browser extension» που, με την online επιλογή ενός προϊόντος, ενημερώνει αμέσως για την καλύτερη τιμή της αγοράς. Ο BestPrice Assistant δίνει τη δυνατότητα σύγκρισης προϊόντων ανάμεσα σε 1.750 ηλεκτρονικά καταστήματα και sites.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ
Αθρόα ήταν η συμμετοχή της ελληνικής αγοράς στη φετινή «Μαύρη Παρασκευή», στις 23 Νοεμβρίου. Εταιρείες, brands, FMCGs, retailers, πάροχοι υπηρεσιών συμμετείχαν με εκπτώσεις και προσφορές, άλλοι αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη ημέρα, άλλοι επεκτείνοντας τις προσφορές τους μέχρι και για μια ολόκληρη εβδομάδα. Δυναμική ήταν η συμμετοχή κλάδων όπως η ένδυση-υπόδηση, τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, τα αξεσουάρ, τα είδη σπιτιού και τα έπιπλα, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των μεγάλων εμπορικών κέντρων.

Ενδεικτικά, τρεις ημέρες μεγάλων προσφορών πραγματοποίησαν τα καταστήματα Leroy Merlin σε όλη την Ελλάδα από 22 έως 24 Νοεμβρίου, με έκπτωση που έφτασε το 70%. Με σύνθημα «Ι Like My Fridays Black», το River West γιόρτασε την Black Friday την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου με προσφορές, μουσική και «black & fun» εκπλήξεις για όλους, το Athens Metro Mall συμμετείχε στην ημέρα με «Αγωνία Μη Χαθεί Καμία Προσφορά» και το εμπορικό πάρκο Mare West πραγματοποίησε μεγάλες προσφορές στα καταστήματά του.

Για δυο ημέρες μόνο, 23 και 24 Νοεμβρίου, το εκπτωτικό χωριό McArthurGlen άνοιξε τις πόρτες του από τις 9 το πρωί, περιμένοντας τους καταναλωτές με τις μεγαλύτερες προσφορές του χρόνου, η Sony Interactive Entertainment προσέφερε μειωμένες τιμές σε πλήθος τίτλων και στην ετήσια συνδρομή PlayStationPlus, ενώ η Anytime, από 23 έως και 25 Νοεμβρίου, παρείχε τη δυνατότητα σε όλους τους καταναλωτές να ασφαλίσουν το αυτοκίνητό τους ή την κατοικία τους online ή τηλεφωνικά με έκπτωση μέχρι και 50%.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος «έτρεξε» online καμπάνια το διάστημα 21 έως 25 Νοεμβρίου, προσφέροντας τη δυνατότητα στους πελάτες του AΒ Click2Shop, του e-shop της ΑΒ, να επιλέγουν συγκεκριμένα προϊόντα καθημερινής χρήσης έως και 60% φθηνότερα. Η εταιρεία είχε δημιουργήσει και τρεις διαφορετικές επιλογές combo από χρηστικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη περίοδο, προσφέροντας με κάθε αγορά combo 100 πόντους ΑΒ Plus.

Στο πλαίσιο της φετινής Black Friday, η ZeniΘ προσέφερε 3 μήνες δωρεάν ρεύμα και επιπλέον έκπτωση -10% στη χρέωση ενέργειας. H συγκεκριμένη προσφορά αφορούσε το νέο προϊόν ηλεκτρικής ενέργειας της ZeniΘ, Power Home Max και ίσχυσε για νέες αιτήσεις που πραγματοποιήθηκαν τη συγκεκριμένη ημέρα. Το Ιασώ Παίδων, με αφορμή την Black Friday, προσέφερε επίσκεψη σε παιδιατρικές ειδικότητες σε προνομιακή τιμή μόνο για την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου και το κέντρο υγείας και ομορφιάς Γυναίκας Υγεία, διεξήγαγε προσφορές σε θεραπείες αναζωογόνησης, ανάπλασης, λάμψης, ενυδάτωσης από την Τρίτη 20 έως και το Σάββατο 24 Νοεμβρίου.

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών ήταν ένας από αυτούς που «πρωτοστάτησαν» στη φετινή «Μαύρη Παρασκευή».
Για μία ολόκληρη εβδομάδα, τα καταστήματα Wind κινήθηκαν σε ρυθμούς προσφορών σε επιλεγμένα μοντέλα 4G smartphones και tablets, καθώς και αξεσουάρ. Επίσης, όσοι καταναλωτές επέλεξαν να κάνουν τις αγορές τους με κάρτες της Τράπεζας Πειραιώς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα yellow κέρδισαν 20% σε Yellows, ενώ επιστρέφοντας την παλιά τους συσκευή μπορούσαν να αποκτήσουν ακόμα φθηνότερα μία καινούρια με τη νέα υπηρεσία Bring to Save.

Με προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας υποδέχθηκαν και φέτος την Black Friday τα καταστήματα Cosmote και Γερμανός. Από την Τρίτη 20 έως την Κυριακή 25 Νοεμβρίου, οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να βρουν δημοφιλή Smartphones, Smartwatches, Smart Τηλεοράσεις, Gaming, Tablets, αξεσουάρ κ.ά. φθηνότερα και με έως 36 άτοκες δόσεις, αλλά και με επιπλέον 20% Επιστροφή για αγορές από 199 ευρώ και άνω με κάρτες Eurobank που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.

Στα καταστήματα Vodafone και το Vodafone e-shop όλοι είχαν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από Black Friday προσφορές και να αποκτήσουν Smartphone, Tablet & Αξεσουάρ με έκπτωση έως -80%. Επιπλέον, όλοι οι καταναλωτές μπορούσαν να επωφεληθούν με έως 48 άτοκες δόσεις, μέσω πιστωτικής κάρτας. Στα καταστήματα Nova, έως και το Σάββατο 24 Νοεμβρίου, όλοι (είτε ήταν συνδρομητές Nova, είτε όχι) είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν τις αποκλειστικές υπηρεσίες Nova Energy για να έχουν τουλάχιστον 25% έκπτωση στο ηλεκτρικό ρεύμα και να κερδίσουν και μία δωροεπιταγή Super Market, αξίας 50 ευρώ, για κάθε νέα σύνδεση.

ΑΥΞΗΣΗ ΤΖΙΡΟΥ 153% ΣΤΑ ONLINE ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Η Black Friday οδήγησε τους Έλληνες καταναλωτές στα online φαρμακεία, με αύξηση τζίρου 153% σε σχέση με τις προηγούμενες 3 Παρασκευές του Νοεμβρίου, ενώ καταγράφηκαν πάνω από 120 ηλεκτρονικά φαρμακεία που πραγματοποίησαν προωθητική ενέργεια στην ημέρα αυτή, από τα 297 που λειτουργούν στην Ελλάδα. Τα στοιχεία αυτά αποτυπώθηκαν σε πραγματικό χρόνο από την υπηρεσία eRetail Audit της Convert Group. Σύμφωνα με την ομάδα της Convert Group, η μέση παραγγελία που έκαναν οι καταναλωτές στα online φαρμακεία της χώρας ήταν αξίας 45,20 ευρώ με το ΦΠΑ, αυξημένη κατά 4,40 ευρώ σε σχέση με τις υπόλοιπες μέρες του 2018.

Τα προϊόντα που ήταν τα πλέον δημοφιλή για τα νοικοκυριά ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+371%), ενώ πολύ μεγάλη αύξηση παρατηρήθηκε και στα σετ περιποίησης προσώπου (+358%), στα προϊόντα αντιγήρανσης (+274%) και στις πάνες (+214%). Ένα από τα ελληνικά ηλεκτρονικά φαρμακεία που συμμετείχαν στον θεσμό ήταν και το Pharmacy295, με εκπτώσεις έως 70% σε γνωστά brands και σε πολλές κατηγορίες προϊόντων, την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου. Οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να εγγραφούν στο newsletter του Pharmacy295 για να λάβουν πρώτοι ενημέρωση για τα Black Friday προϊόντα.

ΟΙ RETAILERS ΕΔΕΙΞΑΝ «ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ» ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον τομέα της επικοινωνίας, πρωτοπόρες εμφανίστηκαν οι αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών, με δυναμική τηλεοπτική και digital παρουσία. Οι εν λόγω καμπάνιες περιλάμβαναν σύγχρονα στοιχεία, χιούμορ, απλό, άμεσο και καθημερινό ύφος, με επίκεντρο φυσικά την προβολή των προσφορών της κάθε αλυσίδας.

Γερμανός
«Είδη υπό εξαφάνιση» έγιναν τα είδη τεχνολογίας όταν η Black Friday ήρθε στον Γερμανό, σύμφωνα με την καμπάνια της αλυσίδας από την Ogilvy. «Γιατί με τόσο σπάνιες τιμές είναι σίγουρο ότι θα εξαφανιστούν». Λίγες μέρες πριν την έναρξη της Black Friday, η τηλεόραση, το Facebook, το Instagram και το YouTube γέμισαν με εικόνες από ζούγκλες, βυθούς, Σαβάνα, δάση μπαμπού και πάγους. Σε αυτά τα περιβάλλοντα έκαναν την εμφάνισή τους τα σπάνια είδη Smartphonus Ikonomikus, Smartwatchius Prosforus, Laptopus Hamilotimus και SmarTiVus Timokostus. Την υλοποίηση του project ανέλαβε η Foss Productions.

Κωτσόβολος
Η Κωτσόβολος παρουσίασε τη νέα της καμπάνια για την Black Friday, με την υπογραφή της The Newtons Laboratory, διασκευάζοντας το γνωστό Kiki Challenge. Η κυρία Κική προκαλεί, χορεύοντας στους ρυθμούς που έφερε ο Κωτσόβολος στην ελληνική αγορά με τις προσφορές του εν όψει της Black Friday. Στον ρόλο-πρόκληση η Κική, μία κυρία που μετά από παρότρυνση του αγαπημένου της, πάντα ενήμερη με τα τρεντς, βγαίνει από τα τετριμμένα και χορεύει για να προσκαλέσει τους καταναλωτές στην κορυφαία περίοδο των προσφορών «Μπλακ Φράιντεϊ».

Πλαίσιο
Στους ρυθμούς ενός ολοκαίνουριου τραγουδιού που γράφτηκε ειδικά για αυτή την περίοδο, και στους χρωματικούς τόνους του μαύρου που κάλυπτε τα πάντα, το Πλαίσιο προετοίμασε με την καμπάνια του το έδαφος για τις μεγαλύτερες προσφορές της χρονιάς. Η ερώτηση «What the Βlack is going on?» κυριάρχησε, με την περιέργεια και την προσμονή του κοινού να ενισχύεται, προτού ακολουθήσει η απάντηση «Black Friday στο Πλαίσιο».

ElectroNet
Η ElectroNet από την πλευρά της, «έντυσε» την καμπάνια και το site της με ύφος horror movie «Παρασκευή και 23, οι πιο ανατριχιαστικές τιμές της χρονιάς» και μέτρησε αντίστροφα έως την Black Friday, δίνοντας παράλληλα μέσω της ιστοσελίδας της, «Tips για να μην πιαστείς αδιάβαστος την Black Friday».

Media Markt
Στον «αέρα» βγήκε και η Media Markt με ειδική καμπάνια για την Black Friday, με δυναμικό και ροκ χαρακτήρα. Έως και το Σάββατο 24 Νοεμβρίου σε όλα τα καταστήματά της αλλά και στο online κατάστημα μέχρι και την Κυριακή 25 Νοεμβρίου, η Media Markt περίμενε τους επισκέπτες με ακόμα πιο χαμηλές τιμές στα 12 φυσικά καταστήματα και στο site της.

Public
Με αφορμή την 3η χρονιά της Black Friday στην Ελλάδα, το Public έδωσε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να ζητήσουν ό,τι θέλουν σε Black Friday τιμές. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην πλατφόρμα Public.gr/BF, οι καταναλωτές μπορούσαν να δηλώσουν τι θέλουν σε Black Friday τιμές και να διαμορφώσουν το πού θα πέσουν οι τιμές. Οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να συγκεντρώσουν στο Terra Truck του Public, το οποίο διαθέτει 16 μέτρα μήκος, 38 τόνους βάρος, 85 κυβικά μέτρα χωρητικότητα, όλες τις προσφορές που θέλουν για την Black Friday.

ΤΟ 80% ΤΩΝ ONLINE ΑΓΟΡΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ e-SHOPS
Στο πλαίσιο της εβδομάδας ηλεκτρονικού εμπορίου ολοκληρώθηκε η ετήσια πανελλήνια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου B-C που διεξήγαγε ο ΣΕΛΠΕ και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με την υποστήριξη του GRECA (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου). Τα κυρία συμπεράσματα είναι:

- Οι top κατηγορίες online αγορών αφορούν τουρισμό/ταξίδια, έτοιμο φαγητό, ένδυση, εξοπλισμό Η/Υ και ηλεκτρικές συσκευές.
Στην ερώτηση σε ποιες κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών πραγματοποιήσατε τουλάχιστον μια αγορά μέσω Internet την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018, η «διαμονή σε καταλύματα» κατατάχθηκε πρώτη με το 50% των απαντήσεων. Την top δωδεκάδα συμπλήρωσαν: ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%).

- Πλέον, οι αγορές γίνονται κυρίως από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Το 85% των ερωτηθέντων απάντησε ότι κάνει πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά. Το 43% συνεχίζει να αγοράζει από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, έστω και περιστασιακά, με κυρίους λόγους τις φθηνές τιμές (47%) και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων (39%).

- Ανάπτυξη 15-20% της ελληνικής online αγοράς B-C το 2018, παρ’ ότι ο αριθμός των online αγοραστών παρέμεινε σταθερός.
Το 2018 παρατηρήθηκε σημαντική ανάπτυξη της ελληνικής online αγοράς που προσδιορίζει και την ωριμότητα των online αγοραστών. Αυτό βασίζεται σε στοιχεία όπως την αύξηση κατά 20% του μέσου αριθμού των online αγορών στο ενιάμηνο από 12,26 (2017) σε 14,86 (2018), την αύξηση περίπου 20% της συνολικής μέσης αξίας των online αγορών στο ενιάμηνο 2018 σε σχέση με το 2017, το 35% των online αγοραστών πραγματοποιούν ψηφιακά 1 στις 2 συνολικές τους αγορές και το 85% των αγοραστών κάνει πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα (από το 70% το 2017). Το μόνο ανησυχητικό στοιχείο για την μελλοντική ανάπτυξη είναι ο αριθμός των νέων online αγοραστών, που στο δείγμα της έρευνας μόλις στο 1% ξεκίνησε της διαδικτυακές αγορές το 2018.

- Σοβαρή πολυκαναλική (multichannel) συμπεριφορά.
Οι Έλληνες online αγοραστές συνεχίζουν την πολυκαναλικη τους συμπεριφορά και μάλιστα με αυξητικές τάσεις σε σχέση με το 2017. Τα 2/3 των συνολικών φυσικών τους αγορών οι Έλληνες online αγοραστές τα πραγματοποίησαν αφού έψαξαν ή ενημερώθηκαν online (από 1/2 το 2017). Επίσης, 1/4 των συνολικών διαδιακτυακών αγορών πραγματοποιήθηκε κατόπιν επίσκεψης σε φυσικό κατάστημα. Αυτό δικαιολογεί γιατί μεγάλες αλυσίδες φυσικών καταστημάτων άρχισαν να επενδύουν πλέον στο omnichannel εμπόριο, με την ψηφιακή αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών εντός του φυσικού καταστήματος.

Οι online αγοραστές αξιοποιούν την ηλεκτρονική τραπεζική και τις ψηφιακές πληρωμές.
Στις online πληρωμές συνεχίζεται η τάση από το 2017 όπου σταθεροποιείται ως κορυφαίος τρόπος πληρωμής η χρεωστική κάρτα (64%). Στη δεύτερη θέση πλέον είναι η αντικαταβολή (54% από 57% το 2017) και έπονται η πιστωτική κάρτα (37%) και το PayPal (33%). Γενικά, η ηλεκτρονική τραπεζική είναι ένας από τους κυρίους λόγους που οι online αγοραστές χρησιμοποιούν το Internet και μάλιστα με ιδιαίτερη αυξητική τάση (66% το 2018 σε σχέση με 51% το 2017).

- Οι κύριοι λόγοι online αγορών αφορούν τις καλύτερες τιμές
Οι κύριοι λόγοι των διαδικτυακών αγορών για τους online αγοραστές είναι οι τιμές/προσφορές, καθώς το 75% αναφέρει ότι βρίσκει καλύτερες τιμές, το 52% επιθυμεί τη σύγκριση τιμών και το 41% ότι βρίσκει εύκολα νέες προσφορές. Στη δεύτερη θέση είναι η εύρεση/γκάμα προϊόντων, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκονται λόγοι που αφορούν διαδικαστικά/χρόνους.

Σημαντική η διείσδυση του κινητού, αλλά ο Η/Υ παραμένει το κύριο μέσο online αγορών.
Η πρόσβαση των online αγοραστών στο Internet γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), φορητού Η/Υ (73%), σταθερού Η/Υ (57%) και tablet (33%). Η αξιοποίηση των mobile συσκευών από τους online αγοραστές είναι πλέον καθολική, αφού χρησιμοποιούνται για αναζήτηση προσφορών (από το 93% των ερωτηθέντων), για εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (84%), για αναζήτησή τιμών ενώ βρίσκονται σε φυσικό κατάστημα (65%), και για κατέβασμα εφαρμογών (64%). Στην ερώτηση όμως ποια είναι η κυρία συσκευή για πραγματοποίηση των διαδικτυακών αγορών, το 80% των online αγοραστών απαντά οι Η/Υ, ενώ μόλις 15% το κινητό και 5% το tablet.

Τα κυρία προβλήματα αφορούν την παράδοση των προϊόντων.
Τα κυρία προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι online αγοραστές αφορούν κυρίως την παράδοση των προϊόντων όπως τις υψηλές χρεώσεις παράδοσης (70%), το ωράριο παραλαβής των προϊόντων (31%) και την παραλαβή ελαττωματικών προϊόντων (15%). Η δεύτερη κατηγορία προβλημάτων αφορά την υποστήριξη όπως η δυσκολία πληροφόρησης μετά την αγορά (19%) και η δυσκολία στην τηλεφωνική επικοινωνία (13%).

Η έρευνα διεξήχθη με online ερωτηματολόγιο την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2018 με την συμμετοχή 1.512 online καταναλωτών.

Marketing Week (T. 1553)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778