Marketing Week - Car Leasing & Rent a car: Ανάπτυξη με «κινητήρα» την τεχνολογία

Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Car Leasing & Rent a car: Ανάπτυξη με «κινητήρα» την τεχνολογία

24 Οκτωβρίου 2018 | 09:00 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Trends,Αυτοκινητοβιομηχανία

Ανοδική τροχιά ακολουθεί η αγορά του car leasing, με την τεχνολογική καινοτομία να συνιστά το «καύσιμο» των εξελίξεων και τις εταιρείες να αναδιαμορφώνουν τα προγράμματά τους για να ικανοποιήσουν τα customer profiles που αναδύονται.

Το 2009, το leasing αντιπροσώπευε το 16% της παγκόσμιας αγοράς νέων αυτοκινήτων. Το 2016, το ποσοστό αυτό είχε σχεδόν διπλασιαστεί, αγγίζοντας το 31%. Όπως προκύπτει από διεθνείς έρευνες, τα τεχνολογικά άλματα και οι μετασχηματισμοί που προκαλούν στην αυτοκινητοβιομηχανία περιορίζουν τον αριθμό των ατόμων που επιθυμούν να δεσμευτούν με αγορά στη μακροχρόνια κατοχή ενός αυτοκινήτου, καθώς έχουν πλέον τη δυνατότητα να αναβαθμίζουν το μοντέλο που οδηγούν πολύ συχνά. Η δυναμική των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και οι ανακατατάξεις που επιφέρει σε ολόκληρο το οικοσύστημα μπαίνει σε ρόλο «καταλύτη», ενώ οι εξελίξεις στην εγχώρια αγορά (βλ. άνοδος τουρισμού και αναστολή UberX) αφήνουν το δικό τους αποτύπωμα στον κλάδο του car leasing.

«ΓΚΑΖΙ» ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Οι τεχνολογικές εξελίξεις φαίνεται να οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά του car leasing διεθνώς, διαμορφώνοντας ένα νέο τοπίο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο και τους χρήστες των υπηρεσιών τους. Το GPS, το Bluetooth και ο κλιματισμός εντάσσονται σήμερα στις standard παροχές ενός μέσου οχήματος προς μίσθωση, ενώ, σύμφωνα με την έρευνα Global Fleet Vehicle Leasing Market Outlook 2018 της Research and Markets, η συνδεσιμότητα του στόλου και μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και σε αυτή την αγορά εντοπίζονται ανάμεσα στις σημαντικότερες τάσεις. Όπως υποστηρίζουν, άλλωστε, διεθνείς αναλυτές, μεγάλος αριθμός νέων οχημάτων είναι ήδη εξοπλισμένος με λογισμικό που καταγράφει την οδηγική συμπεριφορά του χρήστη, πόσο οικονομικά οδηγεί, πόση σημασία δίνει στην ασφάλεια και άλλα συναφή στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο, οι εταιρείες leasing αποκτούν πολύτιμα insights σχετικά με τις προτιμήσεις και τις απαιτήσεις των πελατών τους, ενώ χρήστες και ιδιοκτήτες έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες αναφορικά με τις ανάγκες συντήρησης του οχήματος.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ «ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ»
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα φαίνεται πως αντιπροσωπεύουν το μέλλον της αγοράς car leasing, με την Research and Markets να προβλέπει ανάπτυξη για την κατηγορία με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 8,8% μέχρι το 2021. Με τη δημοφιλία τους να αυξάνεται και τη χρήση τους να διευρύνεται, περισσότερα και ταχύτερα σημεία φόρτισης αναμένεται να ξεκινήσουν να λειτουργούν, τροφοδοτώντας περαιτέρω τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση και στο πλαίσιο του leasing. Αξιοσημείωτα είναι τα ευρήματα της Bloomberg New Energy Finance για τις ΗΠΑ, όπου το 80% των οδηγών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μισθώνουν τα εν λόγω οχήματα, ενώ το 55% των plug-in hybrids (PHEV) βρίσκονται υπό το καθεστώς leasing.

ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΑ CUSTOMER PORTFOLIOS
Αλλαγές εκτυλίσσονται και στην πελατειακή βάση των εταιρειών car leasing, οι οποίες συνεπάγονται διαφοροποιήσεις και στις απαιτήσεις που καλούνται να ικανοποιήσουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Research and Markets, τo private lease προβλέπεται να ενισχυθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 4% μέχρι το 2021, συνιστώντας μια από τις τάσεις-ρυθμιστές του οικοσυστήματος. Σε άνοδο και η ζήτηση από την πλευρά των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες αναγνωρίζουν στο car leasing μια ευέλικτη μέθοδο διαχείρισης του κόστους για τις ανάγκες μετακίνησής τους. Οι εξελίξεις αυτές φέρνουν στο προσκήνιο νέα δεδομένα και όσον αφορά τα κριτήρια επιλογής οχημάτων. Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, το μοντέλο του επιλεκτικού πελάτη που ψάχνει μια συγκεκριμένη μάρκα, ένα συγκεκριμένο είδος οχήματος ή ένα συγκεκριμένο χρώμα διευρύνεται. Από την άλλη, οι ΜμΕ εφαρμόζουν περισσότερο ορθολογικά κριτήρια και ζητούν καθαρά, οικονομικά, ασφαλή και αξιόπιστα αυτοκίνητα, θέτοντας το brand σε δεύτερη μοίρα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΗΝ ΕΥΕΛΙΞΙΑ
Με δεδομένη τη διεύρυνση του πελατολογίου τους, οι εταιρείες car leasing επενδύουν στην επικοινωνία τους, παρουσιάζοντας με σαφήνεια τις λύσεις που προσφέρουν. Παράλληλα, χρησιμοποιούν διαδραστικά εργαλεία, ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να βρει ακριβώς αυτό που χρειάζεται, άμεσα και με ευκολία. Σε αυτή τη λογική, η Avis παρουσίασε πρόσφατα το νέο της website, www.myavis.gr, το οποίο απευθύνεται σε όλους, ιδιώτες, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, με σκοπό να τους γνωρίσει τον κόσμο του Avis Leasing και να παρουσιάσει τα οφέλη και τα χαρακτηριστικά της μακροχρόνιας μίσθωσης, με ευέλικτο και κατανοητό τρόπο. Στο νέο website, o καθένας μπορεί να διαμορφώσει ο ίδιος το αυτοκίνητο της προτίμησής του και να καθορίσει μόνος του online και άμεσα το μίσθωμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Παράλληλα, το νέο MyAvis.gr παρουσιάζει εναργώς όλες τις επιλογές leasing που προσφέρει η Avis, καθώς και τα προνόμια που ισχύουν για τους πελάτες της. Επιπλέον, ανανεώνεται συνεχώς με τις καλύτερες προσφορές της αγοράς, τα top deals που κάθε εβδομάδα επιτυγχάνει η Avis για λογαριασμό των πελατών της.

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Μαζί με το μερίδιο του leasing που διευρύνεται σταθερά, διευρύνονται και οι εμπορικές ευκαιρίες για τις μάρκες αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του carlease.com, το μοντέλο της μίσθωσης κυριαρχεί ήδη στη high-end πλευρά της αγοράς, με brands πολυτελείας όπως οι BMW, Lexus, Audi και Mercedes-Benz να πωλούν πάνω από το 50% των νέων αυτοκινήτων σε πελάτες leasing. Όπως τονίζουν οι αναλυτές, ο κλάδος επιφυλάσσει ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές για το Big Three της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας: τα leases αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 25% των πωλήσεων για τη Ford, τη General Motors και την Chrysler, μάρκες που διαμορφώνουν leasing plans που τιμολογούνται μεταξύ 159 και 199 δολαρίων τον μήνα.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Τις προοπτικές του κλάδου της μίσθωσης διαβλέπουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες επιδιώκουν σε παγκόσμια κλίμακα να διευρύνουν τη δραστηριότητά τους σε αυτόν, μέσα από στρατηγικές επιλογές και κινήσεις. Υπερβαίνοντας τα όρια της ασφάλισης, συνάπτουν συνεργασίες με επιχειρήσεις leasing και προσφέρουν μέσω των εμπορικών τους δικτύων ανάλογες υπηρεσίες. Με αυτόν τον τρόπο, οι ασφαλιστικές αποκομίζουν διπλό όφελος: πρώτον χάρη στην ασφάλιση των οχημάτων ιδιωτικής μίσθωσης και δεύτερον χάρη στις προμήθειες επί των πωλήσεων που θα γίνονται από τα δίκτυα των συνεργατών τους. Ενδεικτικό είναι το case της ΑΧΑ Ασφαλιστικής η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της με τη ALD Automotive στη Γαλλία.

Το 2009, το leasing αντιπροσώπευε το 16% της παγκόσμιας αγοράς νέων αυτοκινήτων. Το 2016, το ποσοστό αυτό είχε σχεδόν διπλασιαστεί, αγγίζοντας το 31%. Όπως προκύπτει από διεθνείς έρευνες, τα τεχνολογικά άλματα και οι μετασχηματισμοί που προκαλούν στην αυτοκινητοβιομηχανία περιορίζουν τον αριθμό των ατόμων που επιθυμούν να δεσμευτούν με αγορά στη μακροχρόνια κατοχή ενός αυτοκινήτου, καθώς έχουν πλέον τη δυνατότητα να αναβαθμίζουν το μοντέλο που οδηγούν πολύ συχνά. Η δυναμική των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και οι ανακατατάξεις που επιφέρει σε ολόκληρο το οικοσύστημα μπαίνει σε ρόλο «καταλύτη», ενώ οι εξελίξεις στην εγχώρια αγορά (βλ. άνοδος τουρισμού και αναστολή UberX) αφήνουν το δικό τους αποτύπωμα στον κλάδο του car leasing.

«ΓΚΑΖΙ» ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Οι τεχνολογικές εξελίξεις φαίνεται να οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά του car leasing διεθνώς, διαμορφώνοντας ένα νέο τοπίο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο και τους χρήστες των υπηρεσιών τους. Το GPS, το Bluetooth και ο κλιματισμός εντάσσονται σήμερα στις standard παροχές ενός μέσου οχήματος προς μίσθωση, ενώ, σύμφωνα με την έρευνα Global Fleet Vehicle Leasing Market Outlook 2018 της Research and Markets, η συνδεσιμότητα του στόλου και μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και σε αυτή την αγορά εντοπίζονται ανάμεσα στις σημαντικότερες τάσεις. Όπως υποστηρίζουν, άλλωστε, διεθνείς αναλυτές, μεγάλος αριθμός νέων οχημάτων είναι ήδη εξοπλισμένος με λογισμικό που καταγράφει την οδηγική συμπεριφορά του χρήστη, πόσο οικονομικά οδηγεί, πόση σημασία δίνει στην ασφάλεια και άλλα συναφή στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο, οι εταιρείες leasing αποκτούν πολύτιμα insights σχετικά με τις προτιμήσεις και τις απαιτήσεις των πελατών τους, ενώ χρήστες και ιδιοκτήτες έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες αναφορικά με τις ανάγκες συντήρησης του οχήματος.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ «ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ»
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα φαίνεται πως αντιπροσωπεύουν το μέλλον της αγοράς car leasing, με την Research and Markets να προβλέπει ανάπτυξη για την κατηγορία με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 8,8% μέχρι το 2021. Με τη δημοφιλία τους να αυξάνεται και τη χρήση τους να διευρύνεται, περισσότερα και ταχύτερα σημεία φόρτισης αναμένεται να ξεκινήσουν να λειτουργούν, τροφοδοτώντας περαιτέρω τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση και στο πλαίσιο του leasing. Αξιοσημείωτα είναι τα ευρήματα της Bloomberg New Energy Finance για τις ΗΠΑ, όπου το 80% των οδηγών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μισθώνουν τα εν λόγω οχήματα, ενώ το 55% των plug-in hybrids (PHEV) βρίσκονται υπό το καθεστώς leasing.

ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΑ CUSTOMER PORTFOLIOS
Αλλαγές εκτυλίσσονται και στην πελατειακή βάση των εταιρειών car leasing, οι οποίες συνεπάγονται διαφοροποιήσεις και στις απαιτήσεις που καλούνται να ικανοποιήσουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Research and Markets, τo private lease προβλέπεται να ενισχυθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 4% μέχρι το 2021, συνιστώντας μια από τις τάσεις-ρυθμιστές του οικοσυστήματος. Σε άνοδο και η ζήτηση από την πλευρά των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες αναγνωρίζουν στο car leasing μια ευέλικτη μέθοδο διαχείρισης του κόστους για τις ανάγκες μετακίνησής τους. Οι εξελίξεις αυτές φέρνουν στο προσκήνιο νέα δεδομένα και όσον αφορά τα κριτήρια επιλογής οχημάτων. Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, το μοντέλο του επιλεκτικού πελάτη που ψάχνει μια συγκεκριμένη μάρκα, ένα συγκεκριμένο είδος οχήματος ή ένα συγκεκριμένο χρώμα διευρύνεται. Από την άλλη, οι ΜμΕ εφαρμόζουν περισσότερο ορθολογικά κριτήρια και ζητούν καθαρά, οικονομικά, ασφαλή και αξιόπιστα αυτοκίνητα, θέτοντας το brand σε δεύτερη μοίρα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΗΝ ΕΥΕΛΙΞΙΑ
Με δεδομένη τη διεύρυνση του πελατολογίου τους, οι εταιρείες car leasing επενδύουν στην επικοινωνία τους, παρουσιάζοντας με σαφήνεια τις λύσεις που προσφέρουν. Παράλληλα, χρησιμοποιούν διαδραστικά εργαλεία, ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να βρει ακριβώς αυτό που χρειάζεται, άμεσα και με ευκολία. Σε αυτή τη λογική, η Avis παρουσίασε πρόσφατα το νέο της website, www.myavis.gr, το οποίο απευθύνεται σε όλους, ιδιώτες, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, με σκοπό να τους γνωρίσει τον κόσμο του Avis Leasing και να παρουσιάσει τα οφέλη και τα χαρακτηριστικά της μακροχρόνιας μίσθωσης, με ευέλικτο και κατανοητό τρόπο. Στο νέο website, o καθένας μπορεί να διαμορφώσει ο ίδιος το αυτοκίνητο της προτίμησής του και να καθορίσει μόνος του online και άμεσα το μίσθωμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Παράλληλα, το νέο MyAvis.gr παρουσιάζει εναργώς όλες τις επιλογές leasing που προσφέρει η Avis, καθώς και τα προνόμια που ισχύουν για τους πελάτες της. Επιπλέον, ανανεώνεται συνεχώς με τις καλύτερες προσφορές της αγοράς, τα top deals που κάθε εβδομάδα επιτυγχάνει η Avis για λογαριασμό των πελατών της.

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Μαζί με το μερίδιο του leasing που διευρύνεται σταθερά, διευρύνονται και οι εμπορικές ευκαιρίες για τις μάρκες αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του carlease.com, το μοντέλο της μίσθωσης κυριαρχεί ήδη στη high-end πλευρά της αγοράς, με brands πολυτελείας όπως οι BMW, Lexus, Audi και Mercedes-Benz να πωλούν πάνω από το 50% των νέων αυτοκινήτων σε πελάτες leasing. Όπως τονίζουν οι αναλυτές, ο κλάδος επιφυλάσσει ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές για το Big Three της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας: τα leases αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 25% των πωλήσεων για τη Ford, τη General Motors και την Chrysler, μάρκες που διαμορφώνουν leasing plans που τιμολογούνται μεταξύ 159 και 199 δολαρίων τον μήνα.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Τις προοπτικές του κλάδου της μίσθωσης διαβλέπουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες επιδιώκουν σε παγκόσμια κλίμακα να διευρύνουν τη δραστηριότητά τους σε αυτόν, μέσα από στρατηγικές επιλογές και κινήσεις. Υπερβαίνοντας τα όρια της ασφάλισης, συνάπτουν συνεργασίες με επιχειρήσεις leasing και προσφέρουν μέσω των εμπορικών τους δικτύων ανάλογες υπηρεσίες. Με αυτόν τον τρόπο, οι ασφαλιστικές αποκομίζουν διπλό όφελος: πρώτον χάρη στην ασφάλιση των οχημάτων ιδιωτικής μίσθωσης και δεύτερον χάρη στις προμήθειες επί των πωλήσεων που θα γίνονται από τα δίκτυα των συνεργατών τους. Ενδεικτικό είναι το case της ΑΧΑ Ασφαλιστικής η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της με τη ALD Automotive στη Γαλλία.


ΘΕΤΙΚΟ MOMENTUM ΓΙΑ ΤΟ RAC
Με «όχημα» τα ποσοστά-ρεκόρ τουριστικών αφίξεων, η αγορά της ενοικίασης αυτοκινήτου ακολούθησε ανοδική πορεία το 2017, που συνεχίστηκε και το 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία της Euromonitor International για την Ελλάδα. Όπως δείχνουν τα ευρήματα, σημαντική ανάπτυξη σημειώθηκε στην Κρήτη, τις Κυκλάδες και τα νησιά του Ιονίου, ενώ και στην Αθήνα καταγράφηκε αξιοσημείωτη άνοδος, καθώς περισσότεροι τουρίστες επέλεξαν να περάσουν ένα τριήμερο, κατά μέσο όρο, στην πρωτεύουσα, προτού επισκεφθούν κάποιο νησί. Η Hertz (Autohellas Hertz SA) και η Avis (Otokoc Otomotiv Ticaret Ve Sanayi AS), δύο ισχυρές πολυεθνικές με μακρόχρονη παρουσία στη χώρα βρέθηκαν «στο τιμόνι» του car rental, σύμφωνα πάντα με τα πορίσματα της Euromonitor International. H Autohellas Hertz SA ηγήθηκε της κούρσας και γνώρισε δυναμική ενίσχυση, αξιοποιώντας το θετικό momentum για να αυξήσει τον στόλο της και να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις αυξημένες ανάγκες.

ΟΙ MILLENNIALS ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ
Στη δημογραφική κατηγορία των millennials αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό η ενίσχυση του car leasing σε παγκόσμια κλίμακα. Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, αυτό οφείλεται στη γενικότερη καταναλωτική συμπεριφορά της γενιάς αυτής, καθώς και στην αποκαθήλωση της ιδιοκτησίας από το αξιακό πάνθεον, σε ένα ευρύ εμπορικό φάσμα. Όπως προκύπτει από διεθνείς αναλύσεις, τέσσερις είναι οι βασικότερες τάσεις που τροφοδοτούνται από τους millennials και δίνουν υπόσταση στην εξέλιξη αυτή.

1. Ο μηνιαίος χαρακτήρας πληρωμής: Οι περισσότερες υπηρεσίες που επιλέγουν οι millennials εξοφλούνται σε μηνιαία βάση (βλ, Netflix, συνδρομές γυμναστηρίου κλπ). Αντίστοιχα, το leasing μετατρέπεται σε πρόγραμμα συνδρομής για νέο αυτοκίνητο, ακολουθώντας το σύγχρονο trend στις πληρωμές.

2. Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό: Κάθε millennial επιθυμεί να χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και στην αυτοκίνηση αυτή είναι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Σύμφωνα με τους αναλυτές εκεί βρίσκεται το μέλλον, λιγότερο ή περισσότερο μακριά. Όπως και με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ωστόσο, κανείς δεν θα θέλει ένα αυτό-οδηγούμενο όχημα παλαιάς τεχνολογίας με αποτέλεσμα να εδραιωθούν ως οχήματα για leasing, δίνοντας τη δυνατότητα αναβάθμισής τους μετά τη λήξη της περιόδου μίσθωσης.

3. Ride sharing: Η βασική αγορά για τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό φαίνεται πως είναι οι υπηρεσίες ride sharing που θέλουν να εξαλείψουν τον ανθρώπινο παράγοντα. Για πολλούς ερευνητές, η άνοδος του ride sharing έχει ενισχύσει το car leasing λόγω της επιθυμίας για πιο σύγχρονη τεχνολογία. Την ίδια στιγμή όμως, το ride sharing δεν είναι βιώσιμο σε μη αστικές περιοχές.

4. Car sharing: Ενώ το ride sharing απευθύνεται σε περιστασιακούς χρήστες και one-stop διαδρομές, το car sharing ενδείκνυται για πολλαπλές στάσεις και για πιο μακρινές διαδρομές. Το κόστος υπολογίζεται με βάση τον χρόνο χρήσης.

Πώς απαντούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε αυτές τις τάσεις; Ενδεικτικό είναι το case της General Motors, η οποία λάνσαρε τη δική της υπηρεσία car sharing με την επωνυμία Maven. Η Maven διαθέτει προς ενοικίαση αυτοκίνητα της GM με την ώρα ή τη μέρα, όπως κάθε άλλη αντίστοιχη υπηρεσία. Παρέχει επιπλέον και άλλες υπηρεσίες όπως το Maven Reserve, το οποίο μισθώνει νέα οχήματα με όρους που προσομοιάζουν σε αυτούς της ενοικίασης, με περιθώριο έως 28 ημέρες. Επιπλέον, το Maven Gig απευθύνεται σε όσους θέλουν να επωφεληθούν από το gig economy κάνοντας παραδόσεις ή προσφέροντας υπηρεσίες ridesharing, αλλά είτε δεν έχουν αρκετά καινούριο αυτοκίνητο, είτε θέλουν να πειραματιστούν προτού προχωρήσουν σε μίσθωση ή αγορά.

ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ UBER-X
Αξιοσημείωτη για την ελληνική αγορά ήταν η απόφαση της Uber να αποσύρει την υπηρεσία της Uber-X από την Ελλάδα τον Απρίλιο, τρία περίπου έτη μετά το λανσάρισμά της. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της, η εταιρεία απασχόλησε 2.000 οδηγούς και εξυπηρέτησε 450.000 άτομα.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, LEASEPLAN HELLAS ΑΕ: «ΤΟ CUSTOMER SERVICE, ΒΑΣΙΚΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ»
MW: Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει σήμερα η ελληνική αγορά car leasing; Πώς ανταποκρίνεται στα νέα, disruptive επιχειρηματικά μοντέλα που αναδύονται;
Τα νέα μοντέλα που αναπτύσσονται είναι το car sharing και το ride hailing. Η οικονομία του διαμοιρασμού θεωρούμε ότι αποτελεί μία νέα τάση όχι μόνο στον χώρο του αυτοκινήτου, αλλά και στον χώρο των υπηρεσιών γενικότερα, που ως στόχο έχει να εξυπηρετήσει καλύτερα τις ανάγκες του κοινού. Αν καταφέρει να ανταπεξέλθει ικανοποιητικά ως προς αυτό, θα αναπτυχθεί, αναμφίβολα, ακόμα περισσότερο. Μεταξύ των δύο υπηρεσιών μπορούν να αναπτυχθούν συνέργειες και να καλύψουν από κοινού τις ανάγκες μετακίνησης των εταιρειών, αλλά και των καταναλωτών.

Ποια είναι η σημασία των συνεργειών που αναπτύσσονται με τα brands του χώρου του αυτοκινήτου;
Οι συνέργειες με τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πολύ μεγάλης σημασίας, είτε είναι βραχυπρόθεσμες είτε μακροπρόθεσμες. Από κοινού οι εταιρείες leasing με τις αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να απευθύνουν στο κοινό προτάσεις για αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας, όπως είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να εκπαιδεύσουν την αγορά σε ό,τι αφορά τις νέες τάσεις και εξελίξεις, καθώς επίσης και να εισάγουν καινοτομίες.

Πώς αναπτύσσεται σήμερα το customer service του κλάδου και ποιος ο ρόλος του;
Το customer service στον κλάδο μας είναι η προστιθέμενη αξία της κάθε εταιρείας. Πρόκειται για έναν από τους κυριότερους λόγους για τον οποίο κάποιος επιλέγει τη μίσθωση αυτοκινήτου ως τρόπο χρήσης αυτοκινήτου, έναντι της αγοράς. Οφείλει να συμβαδίζει με την εξέλιξη των αναγκών των πελατών, να ελαχιστοποιεί τον χρόνο που απασχολείται κάποιος με το αυτοκίνητο που έχει μισθώσει και, παράλληλα, να είναι αποδοτικό για την εταιρεία μίσθωσης. Το customer service αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της LeasePlan. Φροντίζουμε να διευκολύνουμε τους πελάτες προσφέροντας πληθώρα μέσων που προκύπτουν από τα αιτήματα και τη διαχείρισή τους.

Πώς επηρεάζουν οι νέες τεχνολογίες (internet of things, συνδεσιμότητα κλπ) τις εξελίξεις στο πεδίο;
Έχουν άμεση συνάφεια με το customer service, με τη διευκόλυνση του πελάτη στην καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου και στην επικοινωνία του με την εταιρεία που μισθώνει το αυτοκίνητο. Παράλληλα, μπορεί να λειτουργήσουν προληπτικά, εξοικονομώντας χρόνο και, ταυτόχρονα, να συμβάλλουν στην ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών.

Υπάρχουν εξελίξεις σε επίπεδο νομοθετικών ρυθμίσεων που αφορούν στην αγορά του leasing και διαμορφώνουν την επόμενη μέρα;
Οι νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες έγιναν τα προηγούμενα χρόνια και αφορούν την παροχή σε είδος, επηρέασαν τους εταιρικούς στόλους και την επιλογή αυτοκινήτου στην οποία οδηγείται το κάθε στέλεχος.

Marketing Week (T. 1549)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778