Marketing Week - Car Leasing / Rent a car: Ο στόλος του Rent a car βγαίνει μπροστά

Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Car Leasing / Rent a car: Ο στόλος του Rent a car βγαίνει μπροστά

1 Νοεμβρίου 2017 | 09:10 Γράφει η Θεώνη  Δρακοπούλου Topics: Trends,Αυτοκινητοβιομηχανία

Οι εταιρείες Car Leasing και Rent a Car κατάφεραν να σταθούν όρθιες σε ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον, όπως αυτό διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια. Σε αυτό βοήθησε, ιδιαίτερα, η άνοδος του τουρισμού, που έδωσε ώθηση στις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις. Την ίδια στιγμή, η τεχνολογία δημιουργεί νέες τάσεις, ενώ οι αλλαγές στις ανάγκες, επιχειρήσεων και ιδιωτών, οδηγούν σε νέες ευκαιρίες.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Euromonitor, η άνοδος των τουριστικών αφίξεων τα τελευταία χρόνια έδωσε ώθηση στην αγορά ενοικιάσεως αυτοκινήτων. Το ίδιο συνεχίστηκε και για το 2017, όπου η ζήτηση αυξήθηκε σημαντικά σε όλη τη χώρα, ιδιαίτερα όμως στην Αθήνα, στην Κρήτη, στις Κυκλάδες και τα νησιά του Ιονίου. Ωστόσο, οι περιοχές στις οποίες δεν σημειώθηκε αύξηση στη ζήτηση ήταν κυρίως τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, η Χίος, η Σάμος και η Λέσβος, λόγω του προσφυγικού.

Προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση, οι εταιρείες ανανέωσαν και επέκτειναν τον στόλο τους, με αποτέλεσμα να σημειωθεί αύξηση στον συνολικό αριθμό των ενοικιαζόμενων οχημάτων από 53.000 το 2014 σε 61.000 το 2016 και 67.000 το 2017. Είναι η πρώτη φορά που ο στόλος των rent-a-car ξεπερνάει αριθμητικά τον στόλο των αυτοκινήτων leasing, καθώς ο τελευταίος συρρικνώθηκε λόγω της οικονομικής ύφεσης.

TO RENT A CAR ΠΑΕΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά του χώρου των βραχυχρόνιων ιδιωτικών ενοικιάσεων και πώς επηρεάζεται από τον τουρισμό; Σε συνέντευξη της Διευθύντριας του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ), Άννας Βλαχάβα, στον Αθήνα 9.84 που δημοσιεύτηκε στις 8 Αυγούστου, δίνεται το προφίλ του κλάδου των ενοικιάσεων, το οποίο είναι «άκρως καλοκαιρινό». Όπως αναφέρει, η σεζόν ξεκινά το Πάσχα, παρουσιάζει πτώση το επόμενο διάστημα, μέχρι την ανάκαμψή του στα τέλη Ιουνίου. Ο Αύγουστος είναι ο πιο δυνατός μήνας, ωστόσο ζητούμενο του κλάδου είναι η παράταση της σεζόν και το φθινόπωρο. Στην ίδια συνέντευξη αναφέρεται στην τάση ενοικίασης μικρότερων οχημάτων για λιγότερες μέρες και για οχήματα κυρίως 1000 έως 1200 κυβικών.

ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Σύμφωνα και πάλι με τη Euromonitor, οι προβλέψεις για την επίδοση του κλάδου ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων έχουν άμεση σχέση με την αναμενόμενη επίδοση του τουριστικού κλάδου, και για τον λόγο αυτό αναμένονται να είναι θετικές. Το γεγονός πως μεγάλα τουριστικά πρακτορεία επικεντρώνονται στην προώθηση της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό, σε συνάρτηση με τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και ιδιαιτέρως στην Τουρκία και την αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων, θα δώσει περαιτέρω ώθηση στις αφίξεις τουριστών στη χώρα, με αποτέλεσμα οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων για λόγους αναψυχής να συνεχίσει να έχει καλύτερες επιδόσεις από τις business ενοικιάσεις. Ωστόσο, και για τον τομέα του business leasing αναμένεται σχετική αύξηση της κίνησης.

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
H ψηφιακή τεχνολογία εισέρχεται δυναμικά και στον χώρο της μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων αλλά και της ενοικίασης, καθώς προσφέρει added value, όπως συμβαίνει και στον κλάδο του αυτοκινήτου συνολικά. Τα οφέλη αυτά για τον τομέα του leasing εντοπίζονται κυρίως στην ενίσχυση και εμπλουτισμό των σχετικών υπηρεσιών, μέσα από ένα τεχνολογικά προηγμένο customer service, ενώ για τις ίδιες τις εταιρείες σημαίνουν καλύτερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση στόλου.

Επιπροσθέτως, όπως αναφέρει η Technavio σε έρευνά της, η ανάπτυξη νέων mobility concepts από εταιρείες leasing είναι ένα από τα ανερχόμενα trends του χώρου. Για παράδειγμα, η χρήση τηλεματικής εφαρμόστηκε αρχικά σε βαν, προκειμένου να μπορεί να μετρηθεί η χρήση τους πάνω στη δουλειά, και από τότε έχει γίνει ιδιαίτερα διαδεδομένη ως εργαλείο από τις εταιρείες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των υπαλλήλων τους.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΓΟΡΑ
Σύμφωνα με το Global Leasing Report από το White Clarke Group, θετικές είναι οι προβλέψεις για τον κλάδο. Τα συνολικά παγκόσμια μεγέθη έφτασαν το 1 τρις δολάρια το 2015, ποσό που θεωρείται ορόσημο, καθώς ο κλάδος αρχίζει να ξεπερνάει τις συνέπειες της ύφεσης. Η Βόρεια Αμερική σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο κατά 10,7% και η Ασία κατά 14,4%. Η Ευρώπη γενικά σημείωσε καλές επιδόσεις, κυρίως χάρη στις δύο πιο ώριμες αγορές της, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία. Συγκεκριμένα, το Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσε άνοδο της τάξης του 14%.

Οι δύο αυτές αγορές κατέχουν, αντίστοιχα, την τρίτη και τέταρτη θέση στην κατάταξη με τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως. Ωστόσο, κάποιες ευρωπαϊκές χώρες δεν τα πήγαν τόσο καλά. Ανάμεσά τους η Ρωσία με μείωση 20% και η Ουκρανία, όπου η μείωση άγγιξε το 70%. Ο Brendan Gleeson, CEO του Group, δήλωσε: «Το 2016 έφερε κάποια σημαντικά οικονομικοπολιτικά γεγονότα, όπως το Brexit και την εκλογή Trump, τα οποία δημιούργησαν βραχυχρόνια αστάθεια στην παγκόσμια χρηματιστηριακή αγορά. Είναι νωρίς να κάνουμε υποθέσεις για τον μεσοπρόθεσμο αντίκτυπο στην οικονομία. Ωστόσο, είναι πιθανό να έχουμε μια κάποια αστάθεια και μέσα στο 2017».

ICAP: ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2015
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ICA,P για την αγορά ενοικιάσεως αυτοκινήτων, καταγράφεται αύξηση στον κλάδο. Η μελέτη δείχνει ανάκαμψη της εν λόγω αγοράς την τελευταία διετία λόγω «εκτόξευσης» των τουριστικών αφίξεων. Συγκεκριμένα, το 2015 η συνολική αξία της αγοράς κατέγραψε αύξηση 5,8% σε σχέση με το 2014, ενώ ο συνολικός στόλος ενοικιαζόμενων οχημάτων ενισχύθηκε κατά 7,7%. Στον τομέα των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων, η αξία της αγοράς αυξήθηκε κατά 8,6% το 2015/14, σε συνέχεια της αύξησης (13,9%) του προηγουμένου έτους.

Στην κατηγορία των μακροχρόνιων - εταιρικών μισθώσεων, η αγορά κατέγραφε συνεχώς πτώση επί μία 6ετία. Ωστόσο, η φθίνουσα πορεία επιβραδύνθηκε σημαντικά το 2014, ενώ στη συνέχεια η αγορά ανέκαμψε. Το 2015, η αγορά μακροχρόνιων ενοικιάσεων αυξήθηκε κατά 4,8%, ενώ αυξητικά κινήθηκε και ο αντίστοιχος στόλος οχημάτων. Στις ηγετικές επιχειρήσεις του κλάδου ενοικιάσεως αυτοκινήτων, σύμφωνα με τον κύκλο εργασιών τους και το προσωπικό που απασχολούν το 2015, αναφέρονται οι εταιρείες Olympic, Autohellas (Hertz), Leaseplan Hellas, Executive Lease, Lion Rental (Sixt Rent A Car), Εθνική leasing, ALD Automotive.

ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΑΜΑΞΙΑ
Σύμφωνα με αναλυτές της εταιρείας ερευνών αγοράς Technavio προβλέπεται σταδιακή αύξηση της παγκόσμιας αγοράς car leasing με ρυθμό CAGR που θα αγγίξει το 13% σε μονάδες, έως το 2021. Η συγκεκριμένη ανάλυση διαπιστώνει τάση αύξησης στη ζήτηση νέων και πολυτελών αυτοκινήτων, η οποία και θα επηρεάσει σημαντικά τον τομέα του leasing και θα δώσει ώθηση. Ένας από τους βασικούς παράγοντες που αυξάνει τη ζήτηση πολυτελών αυτοκινήτων είναι η προτίμηση που δείχνουν σε αυτά οι millennials, καθώς επιθυμούν να κάνουν χρήση ότι πιο σύγχρονου τεχνολογικά, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει πως θυσιάζουν τα όποια μακροχρόνια οικονομικά οφέλη μπορεί να προσφέρει η ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου.

IN BRIEF
- Μέσα από έρευνα που οργανώθηκε από την Warr σε συνεργασία με την LeasePlan, αναγνωρίστηκε η ανάγκη ευρύτερης ενημέρωσης του κοινού στο οποίο απευθύνονται οι λύσεις car leasing, μέσα από ένα δημογραφικό segmentation, ώστε τα μηνύματα να είναι απόλυτα στοχευμένα. Έτσι γεννήθηκαν τα LeasePlan stories, τα οποία με τη μορφή ενός interactive microsite εξηγούν τα πλεονεκτήματα του Leasing σε διαφορετικά target groups. Η Wedia σχεδίασε και υλοποίησε την πρώτη από αυτές τις ιστορίες.
- Έρευνα που εξετάζει τις τάσεις στον τομέα της οδήγησης και στις προτιμήσεις των Ελλήνων οδηγών πραγματοποίησε την Άνοιξη του 2016 η LeasePlan Hellas, σε συνεργασία με την TNS ICAP. Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα που διεξήχθη σε διευρυμένο δείγμα οδηγών της βάσης δεδομένων της LeasePlan, το 50% των Eλλήνων οδηγών θα επέλεγε ένα μικρότερο, αλλά πιο πράσινο αυτοκίνητο, με την προϋπόθεση η εξοικονόμηση να προστεθεί στον μισθό του.
- Με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την πρώτη μίσθωση στην Ελλάδα, η Αutohellas Hertz, μέλος του oμίλου Θ. Βασιλάκη, γιόρτασε το ορόσημο αυτό με ένα καλοκαιρινό πάρτι στο Ακρωτήρι W Club μαζί με τους πελάτες του Operating Leasing. Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών γνωστοί εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου, στελέχη εταιρειών που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες της Autohellas Hertz και συνεργάζονται μαζί της, όπως επίσης στελέχη της εταιρείας και εκπρόσωποι των ΜΜΕ. Εκ μέρους της Διοίκησης, τους καλεσμένους υποδέχτηκαν ο Δημήτρης Μαγγιώρος, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, μαζί με τον Εμπορικό Διευθυντή του Operating Leasing, Βαγγέλη Φυτάλη. Στον χώρο βρέθηκε και ένας συλλεκτικός σκαραβαίος, ο οποίος συμβόλιζε τα πρώτα έξι Volkswagen Beetle που αποτέλεσαν τον αρχικό στόλο της Autohellas Hertz το 1967.
- Ως επιτυχημένη χρονιά κρίνεται το 2016 για την Avis, καθώς η εταιρεία ενίσχυσε περαιτέρω την ηγετική της θέση. Ενδεικτικά, η Avis σημείωσε το 2016 ρεκόρ αγοράς νέων αυτοκινήτων (8.600), οι παραγγελίες αυτοκινήτων για μακροχρόνια μίσθωση αυξήθηκαν κατά 29%, ενώ αυξημένες κατά 15% ήταν και οι ενοικιάσεις, με προσθήκη νέων σημείων εξυπηρέτησης. Το συνολικό επενδυτικό πλάνο της εταιρείας ξεπέρασε τα 160 εκατ. ευρώ.

Marketing Week (T. 1524)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778