Σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στον ελληνικό καφέ
Προϊόν καθολικής αποδοχής για τους Έλληνες φαίνεται ότι αποτελεί ο καφές, καθώς καταναλώνεται τακτικά από 9 στους 10 Έλληνες, ηλικίας 16-55 ετών.

Εξαίρεση στη γενική εικόνα φαίνεται να αποτελούν οι ηλικίες 16-24 ετών, όπου το ποσοστό κατανάλωσης ανέρχεται στο 70%. Τα παραπάνω, προκύπτουν μεταξύ άλλων από έρευνα της εταιρείας Alco, η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Forum Α.Ε. και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa. Όπως προκύπτει από την έρευνα, 9 στους 10 Έλληνες προτιμούν τον espresso based καφέ και 6 στους 10 τον ελληνικό, ο οποίος φαίνεται να παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στο μέλλον.

Σε ημερήσια βάση -κατά μέσο όρο- οι Έλληνες πίνουν δύο καφέδες, ποσοστό 26% πίνει από τρεις και πάνω και 32% καταναλώνει έναν καφέ την ημέρα. Οι άνδρες πίνουν περισσότερους καφέδες από τις γυναίκες σε ημερήσια βάση, ενώ στην Αττική καταγράφεται η μεγαλύτερη ημερήσια κατανάλωση σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Επιπλέον, οι άνδρες έως 34 ετών -κατά κύριο λόγο κάτοικοι του λεκανοπεδίου- προτιμούν τον espresso based καφέ, ενώ τον ελληνικό φαίνεται να προτιμούν κυρίως γυναίκες 35-55 ετών, κάτοικοι της περιφέρειας και χαμηλότερα εισοδήματα.

Σε ό,τι αφορά την εβδομαδιαία κατανάλωση, το 41% δαπανά έως 5 ευρώ, το 35% από 6 έως 10 ευρώ, το 15% από 11 έως 20 και το 9% από 21 ευρώ και πάνω. Ας σημειωθεί ότι βασικότερο κριτήριο σύμφωνα με το οποίο οι καταναλωτές διαλέγουν κατάστημα για να αγοράσουν τον καφέ τους είναι η ποιότητα του προϊόντος, με 6 στους 10 να προτάσσουν αυτό το κριτήριο ως καθοριστικό για την επιλογή τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τηλεφωνικά, σε δείγμα 1.000 ατόμων ηλικίας 16 έως 55 ετών, στις αρχές καλοκαιριού του 2018.