Marketing Week - Παγωτό: Απρόσμενοι συνδυασμοί και healthy προτάσεις στο «χωνάκι» της καινοτομίας

Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Παγωτό: Απρόσμενοι συνδυασμοί και healthy προτάσεις στο «χωνάκι» της καινοτομίας

28 Μαΐου 2019 | 12:54 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Τρόφιμα - Ποτά

Έμφαση στη γευστική απόλαυση και την πρωτοτυπία δίνουν τα brands παγωτού, με τις αναδυόμενες υποκατηγορίες premium, healthy και vegan επιλογών να διανοίγουν νέους ορίζοντες ανάπτυξης.

Διψήφια ποσοστά ανάπτυξης της αξίας της καταγράφει η ελληνική αγορά του παγωτού, εγγραφόμενη σε ένα παγκόσμιο πλαίσιο με σταθερά ανοδικές τάσεις. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Allied Market Research, η κατηγορία του παγωτού διεθνώς αναμένεται να αγγίξει τα 97,3 δισ. δολάρια μέχρι το 2023, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,4%.

Όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, η υψηλή ζήτηση για ultra premium προϊόντα και η εντεινόμενη στροφή σε επιλογές χωρίς λακτόζη δίνουν ώθηση στην κατηγορία, ενώ, αντίθετα, η αύξηση του segment των health-conscious καταναλωτών που επιθυμούν να περιορίσουν τη ζάχαρη παρουσιάζεται ως η μεγαλύτερη πρόκληση, διανοίγοντας ωστόσο νέες εμπορικές προοπτικές. Στην Ελλάδα, οι μάρκες αναβαθμίζουν την κατηγορία των παγωμένων επιδορπίων με ποιοτικές πρώτες ύλες και απρόσμενες γευστικές προτάσεις, εστιάζοντας στο πλούσιο portfolio και την ισχυρή γεωγραφική παρουσία.

ΠΡΟΪΟΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
Στη δημιουργία μιας εκτενούς προϊοντικής βεντάλιας επενδύουν οι εταιρείες παγωτού, επιδιώκοντας να καλύψουν τις ποικίλες ανάγκες ενός ετερόκλητου κοινού, ακολουθώντας τις διαρκώς εξελισσόμενες τάσεις. Η Maria-Christina Rosescu, Senior BM Confectionery Greece, Cyprus and Malta της Mars Hellas σημειώνει σχετικά: «Στόχος της Mars είναι να ανταποκρινόμαστε στις προτιμήσεις των καταναλωτών μας, προσφέροντας απολαυστικές προτάσεις παγωτών υψηλής ποιότητας, υπό τα κορυφαία global brands σοκολάτας μας όπως Snickers®, Twix®, M&M’s®, Maltesers®, Mars® και Bounty®.

Ως εκ τούτου, σκοπός μας είναι το 2019, αλλά και τα επόμενα χρόνια, να εμπλουτίσουμε περαιτέρω το κωδικολόγιό μας, προσφέροντας ποικιλία τόσο σε διαφορετικά format παγωτού (ξυλάκια, παγωτοσοκολάτες κτλ), όσο και σε γεύσεις, ακολουθώντας τις τάσεις και τις προτιμήσεις της αγοράς μας, αλλά και τα νέα λανσαρίσματα στα προϊόντα σοκολάτας».

Η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου προϊοντικού χαρτοφυλακίου συνυπάρχει στην κορυφή της εταιρικής ατζέντας και με την κάλυψη ευρέως γεωγραφικού φάσματος. Αναφερόμενη στη στοχοθεσία της εταιρείας, η Τζελίνα Κουκουμέλη, Διεθύντρια Marketing της Κρι Κρι, σημειώνει: «Ακολουθούμε συνεχώς τις τάσεις της αγοράς εντός και εκτός συνόρων και εδραιώνουμε ολοένα και περισσότερο την ισχυρή μας θέση στην εγχώρια αγορά παγωτού, καθώς επίσης και στο εξωτερικό.

Στόχος μας είναι να γίνουμε η Νο1 σε προτίμηση μάρκα παγωτού στην Ελλάδα. Για να το πετύχουμε αυτό, επενδύουμε σε 2 βασικούς πυλώνες: Περαιτέρω αύξηση της διανομής μας. Ήδη το 2018, αυξήσαμε την παρουσία μας κατά 1.000 νέα σημεία πώλησης και συνεχίζουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Παράλληλα, επενδύουμε στην ανάπτυξη νέων, καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού. Φέτος, παρουσιάζουμε λανσαρίσματα στα δύο σημαντικά brands μας, Master και Rodeo, στα οποία θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και τα επόμενα χρόνια».

Έμφαση στους δύο αυτούς άξονες δίνει και η Δανάη Παπαδοπούλου, Marketing Director της Kayak: «Το κυριότερο φετινό μας λανσάρισμα ήταν το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος Boutique Kayak στο κέντρο της Αθήνας, στην Πλάκα. Πρόκειται για το 4ο κατάστημα στην Αθήνα μετά τo flagship store στη Γλυφάδα, το Kayak στο The Mall Athens και το Smart Park καθώς και το 9ο σημείο Kayak στην Ελλάδα. Το Kayak Boutique στην Πλάκα άνοιξε την 25η Μαρτίου 2019 και έχει γίνει ήδη σημείο αναφοράς σε ξένους και Έλληνες. Σε προϊοντικό επίπεδο η νέα γεύση του καλοκαιριού είναι η White choco passion, βελούδινη λευκή σοκολάτα με passion fruit».

ΤΟΛΜΗΡΑ «SCOOPS» ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ
Επιδιώκοντας να εκπλήξουν ευχάριστα, όχι μόνο με το εύρος, αλλά και με την πρωτοτυπία των προτάσεών τους, οι εταιρείες του χώρου εντάσσουν όλο και πιο συχνά στο «μενού» τους απροσδόκητους συνδυασμούς και ξεχωριστά υλικά. Τη σημασία της δημιουργίας αναπάντεχων επιλογών αναδεικνύει η Μαρία Μιχαλοπούλου, Marketing Manager για τα Παγωτά Δωδώνη και Chillbox: «Φέτος ειδικά, αποφασίσαμε να προσφέρουμε μερικές πολύ ιδιαίτερες προτάσεις γεύσεων, όπως το Matcha Tea (υψηλής ποιότητας πράσινο τσάι matcha με αντιοξειδωτικές ουσίες και υπέροχη γέμιση goji berry), ή το τολμηρό Yuzu Mango Yogurt, ένα παγωτό γιαούρτι με μόλις 4% λιπαρά και βάση από το εξωτικό ιαπωνικό εσπεριδοειδές yuzu και τραγανό mango.

Άλλη μια νέα ανατρεπτική μας νέα γεύση είναι το Ταχίνι, που είναι στα πιο hot-food trends παγκοσμίως, ενώ η γεύση Λευκή Σοκολάτα με πραλίνα φουντουκιού και η νέα μας Μόκα Εσπρέσσο που αφήνει μια μακρά επίγευση καφέ αποτελούν μερικές ακόμα από τις απίστευτες νέες επιλογές μας». Αναφερόμενη στην τάση του δημιουργικού επαναπροσδιορισμού της κατηγορίας, η Δανάη Παπαδοπούλου εξηγεί σχετικά: «Το κυριότερο insight τη χρονιά που πέρασε στο παγωτό είναι η φαντασία στη γεύση.

Βλέπουμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να ξεφεύγουν από τα κλασικά και αναμενόμενα και να δημιουργούν νέες ευφάνταστες, απρόσμενες συνταγές με όμορφα υλικά. Θεωρώ ότι η τάση της αναβάθμισης της γεύσης και το thinking out of the box, ακόμα και στο F&B, θα συνεχίσει να υφίσταται και να ενδυναμώνεται. Αυτό για το Kayak είναι μέσα στο ίδιο του το DNA. Η διαρκής ανησυχία και η διαφορετικότητα είναι η φιλοσοφία της ίδιας της μάρκας» και προσθέτει: «Η Kayak είναι η 1η εταιρεία που έβγαλε πιστοποιημένο bio παγωτό, που έβγαλε μαστίχα με ροζ πιπέρι ή sorbet λεμόνι με βασιλικό, παγωτό lemongrass, παγωτό mango ginger jasmine, sorbet cassis και πολλές άλλες».

ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΚΑΙ «GUILT-FREE» ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Σε αυτό το περιβάλλον, ένας παράδοξος συνδυασμός φαίνεται να εκκολάπτεται στην αγορά του παγωτού, η οποία παραμένει συνδεδεμένη με την απόλαυση, χωρίς όμως να μένει ανεπηρέαστη από τη στροφή σε περισσότερο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Την πρωτοκαθεδρία της γευστικής ευχαρίστησης στους στόχους της κατηγορίας εκφράζει η Maria-Christina Rosescu. Μιλώντας για τη φιλοσοφία της εταιρείας εξηγεί σχετικά: «Η επικοινωνία του παγωτού μας βρίσκεται πίσω από το tagline “Ice Cream Satisfaction” και αυτό ακριβώς προσπαθούμε να προσφέρουμε: απολαυστικές στιγμές στους καταναλωτές μας.

Στοχεύοντας στην απόλυτη ικανοποίηση, το κάθε brand μας διατηρεί τα βασικά του χαρακτηριστικά, απαντώντας συγχρόνως σε διαφορετικές ανάγκες του κάθε καταναλωτή». Την ίδια στιγμή, διευρύνεται η βάση των health conscious καταναλωτών, εξέλιξη που η Μαρία Μιχαλοπούλου εντοπίζει στο «κύμα» των gluten-free, vegan, low-fat, no-sugar, ή no-milk προτάσεων και στο παγωτό, καλώντας τις εταιρείες να ανταποκριθούν στη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.

Όπως συμπληρώνει η ίδια, «με στόχο να καλύψουμε τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, έχουμε εμπλουτίσει την κατηγορία 0% ζάχαρη, 0% γάλα και 4% fat με νέες απίστευτες επιλογές (συνολικά 11 γεύσεις παγωτού), με βάση το παγωτό γιαούρτι που οι πελάτες μας ζητάνε όλο και περισσότερες καθώς αποτελούν τις λιγότερο “ενοχικές” επιλογές παγωτών». Σε αυτή τη λογική, τα ξυλάκια Master εμπλουτίστηκαν με το Master ION Αμυγδάλου με Στέβια, για όσους αναζητούν όλη την απόλαυση χωρίς τη ζάχαρη.

ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΟΛΟΓΙΟΥ
Την ίδια στιγμή, εδραιωμένες εταιρείες του χώρου, εισάγουν νέους γευστικούς συνδυασμούς σε αγαπημένες σειρές. Η Mars λάνσαρε φέτος την πρώτη παγωτοσοκολάτα με επικάλυψη λευκής σοκολάτας, τη Snickers White, κάνοντας τη γνωστή γεύση του Snickers παγωτού διαθέσιμη και για τους λάτρεις λευκής σοκολάτας. Ταυτόχρονα, η οικογένεια των M&M’S επεκτάθηκε, με το νέο M&M’S ξυλάκι με γεύση βανίλια και κομματάκια M&M’S σοκολάτας. Η Κρι Κρι ενίσχυσε τους πύραυλους Rodeo με το λανσάρισμα του Rodeo Grand Cookies, αλλά και με το λανσάρισμα ενός νέου πυραύλου Rodeo με NuCrema ION, επεκτείνοντας συνεργασία με την ΙΟΝ.

Επίσης, εμπλούτισε τα ξυλάκια Master με το νέο Master Double Strawberry και λάνσαρε τη γρανίτα ΤΟΡ 50-50 Καρπούζι - Ανανάς. Τέλος, η εταιρεία, μέσω μιας νέας συνεργασίας με την εταιρεία Παπαδοπούλου συνδυάζει αγαπημένες, ελληνικές γεύσεις με την υψηλή της ποιότητα με δύο νέους κωδικούς: τα ΠαγωτοΓεμιστά Παπαδοπούλου σε δύο γεύσεις, Βανίλια και Κακάο.

Μια νέα προσθήκη και για τα παγωτά Nirvana με το κύπελλο Nirvana Choco Fudge Caramel & Choco Wafers. Συνδυάζοντας τη γεύση του παγωτού καραμέλα με γέμιση από σοκολατένιο Fudge στο κέντρο του παγωτού και σοκολατωμένα μπισκότα, το νέο παγωτό είναι χτισμένο σε διαφορετικά «επίπεδα» μέσα στο κύπελλο και κυκλοφορεί σε ατομική συσκευασία των 175ml αλλά και σε οικογενειακή συσκευασία των 470ml.

Διψήφια ποσοστά ανάπτυξης της αξίας της καταγράφει η ελληνική αγορά του παγωτού, εγγραφόμενη σε ένα παγκόσμιο πλαίσιο με σταθερά ανοδικές τάσεις. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Allied Market Research, η κατηγορία του παγωτού διεθνώς αναμένεται να αγγίξει τα 97,3 δισ. δολάρια μέχρι το 2023, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,4%.

Όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, η υψηλή ζήτηση για ultra premium προϊόντα και η εντεινόμενη στροφή σε επιλογές χωρίς λακτόζη δίνουν ώθηση στην κατηγορία, ενώ, αντίθετα, η αύξηση του segment των health-conscious καταναλωτών που επιθυμούν να περιορίσουν τη ζάχαρη παρουσιάζεται ως η μεγαλύτερη πρόκληση, διανοίγοντας ωστόσο νέες εμπορικές προοπτικές. Στην Ελλάδα, οι μάρκες αναβαθμίζουν την κατηγορία των παγωμένων επιδορπίων με ποιοτικές πρώτες ύλες και απρόσμενες γευστικές προτάσεις, εστιάζοντας στο πλούσιο portfolio και την ισχυρή γεωγραφική παρουσία.

ΠΡΟΪΟΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
Στη δημιουργία μιας εκτενούς προϊοντικής βεντάλιας επενδύουν οι εταιρείες παγωτού, επιδιώκοντας να καλύψουν τις ποικίλες ανάγκες ενός ετερόκλητου κοινού, ακολουθώντας τις διαρκώς εξελισσόμενες τάσεις. Η Maria-Christina Rosescu, Senior BM Confectionery Greece, Cyprus and Malta της Mars Hellas σημειώνει σχετικά: «Στόχος της Mars είναι να ανταποκρινόμαστε στις προτιμήσεις των καταναλωτών μας, προσφέροντας απολαυστικές προτάσεις παγωτών υψηλής ποιότητας, υπό τα κορυφαία global brands σοκολάτας μας όπως Snickers®, Twix®, M&M’s®, Maltesers®, Mars® και Bounty®.

Ως εκ τούτου, σκοπός μας είναι το 2019, αλλά και τα επόμενα χρόνια, να εμπλουτίσουμε περαιτέρω το κωδικολόγιό μας, προσφέροντας ποικιλία τόσο σε διαφορετικά format παγωτού (ξυλάκια, παγωτοσοκολάτες κτλ), όσο και σε γεύσεις, ακολουθώντας τις τάσεις και τις προτιμήσεις της αγοράς μας, αλλά και τα νέα λανσαρίσματα στα προϊόντα σοκολάτας».

Η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου προϊοντικού χαρτοφυλακίου συνυπάρχει στην κορυφή της εταιρικής ατζέντας και με την κάλυψη ευρέως γεωγραφικού φάσματος. Αναφερόμενη στη στοχοθεσία της εταιρείας, η Τζελίνα Κουκουμέλη, Διεθύντρια Marketing της Κρι Κρι, σημειώνει: «Ακολουθούμε συνεχώς τις τάσεις της αγοράς εντός και εκτός συνόρων και εδραιώνουμε ολοένα και περισσότερο την ισχυρή μας θέση στην εγχώρια αγορά παγωτού, καθώς επίσης και στο εξωτερικό.

Στόχος μας είναι να γίνουμε η Νο1 σε προτίμηση μάρκα παγωτού στην Ελλάδα. Για να το πετύχουμε αυτό, επενδύουμε σε 2 βασικούς πυλώνες: Περαιτέρω αύξηση της διανομής μας. Ήδη το 2018, αυξήσαμε την παρουσία μας κατά 1.000 νέα σημεία πώλησης και συνεχίζουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Παράλληλα, επενδύουμε στην ανάπτυξη νέων, καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού. Φέτος, παρουσιάζουμε λανσαρίσματα στα δύο σημαντικά brands μας, Master και Rodeo, στα οποία θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και τα επόμενα χρόνια».

Έμφαση στους δύο αυτούς άξονες δίνει και η Δανάη Παπαδοπούλου, Marketing Director της Kayak: «Το κυριότερο φετινό μας λανσάρισμα ήταν το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος Boutique Kayak στο κέντρο της Αθήνας, στην Πλάκα. Πρόκειται για το 4ο κατάστημα στην Αθήνα μετά τo flagship store στη Γλυφάδα, το Kayak στο The Mall Athens και το Smart Park καθώς και το 9ο σημείο Kayak στην Ελλάδα. Το Kayak Boutique στην Πλάκα άνοιξε την 25η Μαρτίου 2019 και έχει γίνει ήδη σημείο αναφοράς σε ξένους και Έλληνες. Σε προϊοντικό επίπεδο η νέα γεύση του καλοκαιριού είναι η White choco passion, βελούδινη λευκή σοκολάτα με passion fruit».

ΤΟΛΜΗΡΑ «SCOOPS» ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ
Επιδιώκοντας να εκπλήξουν ευχάριστα, όχι μόνο με το εύρος, αλλά και με την πρωτοτυπία των προτάσεών τους, οι εταιρείες του χώρου εντάσσουν όλο και πιο συχνά στο «μενού» τους απροσδόκητους συνδυασμούς και ξεχωριστά υλικά. Τη σημασία της δημιουργίας αναπάντεχων επιλογών αναδεικνύει η Μαρία Μιχαλοπούλου, Marketing Manager για τα Παγωτά Δωδώνη και Chillbox: «Φέτος ειδικά, αποφασίσαμε να προσφέρουμε μερικές πολύ ιδιαίτερες προτάσεις γεύσεων, όπως το Matcha Tea (υψηλής ποιότητας πράσινο τσάι matcha με αντιοξειδωτικές ουσίες και υπέροχη γέμιση goji berry), ή το τολμηρό Yuzu Mango Yogurt, ένα παγωτό γιαούρτι με μόλις 4% λιπαρά και βάση από το εξωτικό ιαπωνικό εσπεριδοειδές yuzu και τραγανό mango.

Άλλη μια νέα ανατρεπτική μας νέα γεύση είναι το Ταχίνι, που είναι στα πιο hot-food trends παγκοσμίως, ενώ η γεύση Λευκή Σοκολάτα με πραλίνα φουντουκιού και η νέα μας Μόκα Εσπρέσσο που αφήνει μια μακρά επίγευση καφέ αποτελούν μερικές ακόμα από τις απίστευτες νέες επιλογές μας». Αναφερόμενη στην τάση του δημιουργικού επαναπροσδιορισμού της κατηγορίας, η Δανάη Παπαδοπούλου εξηγεί σχετικά: «Το κυριότερο insight τη χρονιά που πέρασε στο παγωτό είναι η φαντασία στη γεύση.

Βλέπουμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να ξεφεύγουν από τα κλασικά και αναμενόμενα και να δημιουργούν νέες ευφάνταστες, απρόσμενες συνταγές με όμορφα υλικά. Θεωρώ ότι η τάση της αναβάθμισης της γεύσης και το thinking out of the box, ακόμα και στο F&B, θα συνεχίσει να υφίσταται και να ενδυναμώνεται. Αυτό για το Kayak είναι μέσα στο ίδιο του το DNA. Η διαρκής ανησυχία και η διαφορετικότητα είναι η φιλοσοφία της ίδιας της μάρκας» και προσθέτει: «Η Kayak είναι η 1η εταιρεία που έβγαλε πιστοποιημένο bio παγωτό, που έβγαλε μαστίχα με ροζ πιπέρι ή sorbet λεμόνι με βασιλικό, παγωτό lemongrass, παγωτό mango ginger jasmine, sorbet cassis και πολλές άλλες».

ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΚΑΙ «GUILT-FREE» ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Σε αυτό το περιβάλλον, ένας παράδοξος συνδυασμός φαίνεται να εκκολάπτεται στην αγορά του παγωτού, η οποία παραμένει συνδεδεμένη με την απόλαυση, χωρίς όμως να μένει ανεπηρέαστη από τη στροφή σε περισσότερο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Την πρωτοκαθεδρία της γευστικής ευχαρίστησης στους στόχους της κατηγορίας εκφράζει η Maria-Christina Rosescu. Μιλώντας για τη φιλοσοφία της εταιρείας εξηγεί σχετικά: «Η επικοινωνία του παγωτού μας βρίσκεται πίσω από το tagline “Ice Cream Satisfaction” και αυτό ακριβώς προσπαθούμε να προσφέρουμε: απολαυστικές στιγμές στους καταναλωτές μας.

Στοχεύοντας στην απόλυτη ικανοποίηση, το κάθε brand μας διατηρεί τα βασικά του χαρακτηριστικά, απαντώντας συγχρόνως σε διαφορετικές ανάγκες του κάθε καταναλωτή». Την ίδια στιγμή, διευρύνεται η βάση των health conscious καταναλωτών, εξέλιξη που η Μαρία Μιχαλοπούλου εντοπίζει στο «κύμα» των gluten-free, vegan, low-fat, no-sugar, ή no-milk προτάσεων και στο παγωτό, καλώντας τις εταιρείες να ανταποκριθούν στη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.

Όπως συμπληρώνει η ίδια, «με στόχο να καλύψουμε τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, έχουμε εμπλουτίσει την κατηγορία 0% ζάχαρη, 0% γάλα και 4% fat με νέες απίστευτες επιλογές (συνολικά 11 γεύσεις παγωτού), με βάση το παγωτό γιαούρτι που οι πελάτες μας ζητάνε όλο και περισσότερες καθώς αποτελούν τις λιγότερο “ενοχικές” επιλογές παγωτών». Σε αυτή τη λογική, τα ξυλάκια Master εμπλουτίστηκαν με το Master ION Αμυγδάλου με Στέβια, για όσους αναζητούν όλη την απόλαυση χωρίς τη ζάχαρη.

ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΟΛΟΓΙΟΥ
Την ίδια στιγμή, εδραιωμένες εταιρείες του χώρου, εισάγουν νέους γευστικούς συνδυασμούς σε αγαπημένες σειρές. Η Mars λάνσαρε φέτος την πρώτη παγωτοσοκολάτα με επικάλυψη λευκής σοκολάτας, τη Snickers White, κάνοντας τη γνωστή γεύση του Snickers παγωτού διαθέσιμη και για τους λάτρεις λευκής σοκολάτας. Ταυτόχρονα, η οικογένεια των M&M’S επεκτάθηκε, με το νέο M&M’S ξυλάκι με γεύση βανίλια και κομματάκια M&M’S σοκολάτας. Η Κρι Κρι ενίσχυσε τους πύραυλους Rodeo με το λανσάρισμα του Rodeo Grand Cookies, αλλά και με το λανσάρισμα ενός νέου πυραύλου Rodeo με NuCrema ION, επεκτείνοντας συνεργασία με την ΙΟΝ.

Επίσης, εμπλούτισε τα ξυλάκια Master με το νέο Master Double Strawberry και λάνσαρε τη γρανίτα ΤΟΡ 50-50 Καρπούζι - Ανανάς. Τέλος, η εταιρεία, μέσω μιας νέας συνεργασίας με την εταιρεία Παπαδοπούλου συνδυάζει αγαπημένες, ελληνικές γεύσεις με την υψηλή της ποιότητα με δύο νέους κωδικούς: τα ΠαγωτοΓεμιστά Παπαδοπούλου σε δύο γεύσεις, Βανίλια και Κακάο.

Μια νέα προσθήκη και για τα παγωτά Nirvana με το κύπελλο Nirvana Choco Fudge Caramel & Choco Wafers. Συνδυάζοντας τη γεύση του παγωτού καραμέλα με γέμιση από σοκολατένιο Fudge στο κέντρο του παγωτού και σοκολατωμένα μπισκότα, το νέο παγωτό είναι χτισμένο σε διαφορετικά «επίπεδα» μέσα στο κύπελλο και κυκλοφορεί σε ατομική συσκευασία των 175ml αλλά και σε οικογενειακή συσκευασία των 470ml.


«ΓΕΥΣΗ» ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ
Διακοσμώντας με υπερηφάνεια τα «κυπελλάκια» τους με το ελληνικό σημαιάκι, τα brands παγωτού μετατρέπουν την ελληνικότητα σε βασικό πυλώνα στρατηγικής και κεντρικό στοιχείο επικοινωνίας. Τον ρόλο του ελληνικού χαρακτήρα στην ανάπτυξη προϊόντων υπογραμμίζει η Τζελίνα Κουκουμέλη: «Το βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τα παγωτά Κρι Κρι είναι η ελληνικότητα. Δημιουργούμε αγαπημένες ελληνικές γεύσεις, κάτω από ελληνικά brands και concepts που το κοινό έχει ξεχωρίσει και αγαπήσει όπως για παράδειγμα “Τα γλυκά της μαμάς” και το “Derby” κ.ά., αλλά και με συνεργασίες με γνωστές και αγαπημένες ελληνικές εταιρείες, με τις οποίες μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες και την ίδια μακρόχρονη ιστορία. Προκύπτουν, έτσι, προϊόντα που συνδυάζουν γεύσεις από διαφορετικές κατηγορίες εκπλήσσοντας ευχάριστα τους καταναλωτές μας».

Την πλούσια παράδοση και το ελληνικό DNA προτάσσει ως κριτήρια επιλογής των καταναλωτών και η Μαρία Μιχαλοπούλου: «Η εταιρεία Δωδώνη, εδώ και 52 χρόνια είναι η μόνη ελληνική εταιρεία παραγωγής χύμα παγωτού με ελληνικό φρέσκο γάλα. Το θεϊκό παγωτό Δωδώνη παρασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Παλλήνη, με αγνές πρώτες ύλες, με βάση συνταγές που έχουν αγαπηθεί από το ελληνικό κοινό εδώ και χρόνια».

Το στοιχείο της ελληνικότητας ως διαχρονική φιλοσοφία που υποστασιοποιείται μέσα από την επικοινωνία αλλά και την εταιρική παρουσία συνολικά αναδεικνύει και η Δανάη Παπαδοπούλου: «Όλη μας η επικοινωνία στηρίζεται στο να μεταδώσουμε με εικόνες, την έκρηξη της γεύσης και την αφύπνιση των αισθήσεων μέσα από μία κουταλιά... A spoonful of Greece. Μέσα από μια ποικιλία από ευφάνταστους gourmet συνδυασμούς, χρησιμοποιώντας τα πιο αγνά υλικά όπως φρέσκο ελληνικό γάλα, φρέσκια ελληνική κρέμα γάλακτος, ξηρούς καρπούς, φρέσκα φρούτα και τις καλύτερες ποικιλίες βελγικής σοκολάτας, γνήσια βανίλια από τη Μαδαγασκάρης, φιστικια Αιγίνης κλπ. Η Kayak, μια οικογενειακή ελληνική επιχείρηση διαφημίζει την ίδια την Ελλάδα μέσα από τη διαφορετικότητα των παγωτών της».

Ο ΙΟΥΝΙΟΣ Ο ΠΙΟ «SOCIAL» ΜΗΝΑΣ
Η ηλεκτρονική αποδελτίωση και ανάλυση των διαδικτυακών δημοσιευμάτων, με το Monitor by Innews, έδειξε ότι στο διάστημα των τελευταίων 12 μηνών, το brand παγωτού με τις περισσότερες αναφορές είναι το Nirvana με πάνω από 2.000 αναφορές και μερίδιο δημοσιότητας 59,2%. Δεύτερο σε δημοσιότητα έρχεται το παγωτό Magic (21%), τρίτο το Magnum (11%) και ακολουθούν Rodeo (4,7%), Boss (2,1%) και Master (2%). Για το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα (Μάιος 2018-Απρίλιος 2019) ο συνολικός όγκος αναφορών σε ειδησεογραφικά sites, blogs και social media (Twitter, YouTube, Instagram) άγγιξε τις 3.000 αναφορές.

Ο μήνας με τις περισσότερες αναφορές ήταν ο Ιούνιος 2018, με 680 δημοσιεύσεις, ενώ συνολικά, οι τρεις καλοκαιρινοί μήνες του 2018 συγκέντρωσαν πάνω από 1.700 αναφορές. Η συντριπτική πλειοψηφία των αναφορών (86%) είναι tweets και σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για χιουμοριστικές αναφορές. Ακολουθούν οι δημοσιεύσεις σε sites και blogs (8,5%) και φωτογραφίες προϊόντων στο Instagram (5,5%). Το υπόλοιπο 0,5% είναι βίντεο στο YouTube, κυρίως παλαιότερων διαφημίσεων παγωτών.

Οι περισσότερες αναφορές χρηστών αφορούν την προτίμησή τους σε συγκεκριμένα παγωτά και ακολουθούν οι δημοσιεύσεις για λανσαρίσματα νέων προϊόντων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για τα brands Boss, Magic, Magnum, Master, Nirvana και Rodeo σε ειδησεογραφικά sites, blogs, Twitter, YouTube, Instagram και forums το διάστημα 1/5/2018-30/4/2019.

Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (http://innews.gr) για λογαριασμό του Marketing Week. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums) και έλληνες χρήστες social media (Twitter, Instagram, YouTube).

ΔΙΨΗΦΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΣΕ ΑΞΙΑ
Αισιοδοξία και αναπτυξιακές τάσεις καταγράφει η αγορά του παγωτού. Η Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI μεταφέρει την εικόνα: «Τα τελευταία στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2019 δείχνουν πως η κατηγορία των παγωτών είναι ανοδική σε όγκο κατά 8,8% και σε όρους αξίας κατά 12,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Άνοδο σημειώνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 26,7% σε όγκο πωλήσεων ενώ σε όρους αξίας σημειώνουν άνοδο κατά 22%».

NEW ENTRY
Είσοδο στην κατηγορία του παγωτού πραγματοποίησε η Kinder, μέσω της συνεργασίας των Unilever (Algida) και Ferrero. Τα νέα παγωτά Kinder είναι μια πρόταση αφιερωμένη στα παιδιά, με μικρές μερίδες και συμβατή με τα διατροφικά κριτήρια της Unilever για την παραγωγή παιδικών παγωτών με τη σήμανση «Υπεύθυνα Φτιαγμένο για τα Παιδιά», καθώς και μια πρόταση Kinder Bueno για το ευρύτερο κοινό.

Συγκεκριμένα, η σειρά περιλαμβάνει το παγωτό ξυλάκι σε ατομική συσκευασία και σε πολυσυσκευασία των 10 τεμαχίων, το παγωτό σάντουιτς σε ατομική συσκευασία και πολυσυσκευασία 6 τεμαχίων, το παγωτό πύραυλος Kinder Bueno σε ατομική συσκευασία και σε πολυσυσκευασία 4 τεμαχίων, την μπάρα παγωτού Kinder Bueno σε ατομική συσκευασία και το παγωτό Kinder Joy, επίσης σε ατομική συσκευασία. Οι ατομικές συσκευασίες θα διατίθενται αποκλειστικά στην Out of home αγορά, ενώ οι πολυσυσκευασίες θα πωλούνται μόνο στα super market.

IN THE NEWS
Σε αλλαγή στην επωνυμία της προχώρησε η ΕΒΓΑ. Συγκεκριμένα, η επιχείρηση προχώρησε στη μεταβολή από ΕΒΓΑ σε ΕΜFI, ωστόσο, δεν θα επέλθει καμία αλλαγή στο brand της ΕΒΓΑ. Όπως ανέφεραν πηγές της Unilever, η οποία διαχειρίζεται το brand παγωτού της ΕΒΓΑ, δεν αναμένονται αλλαγές στο γνωστό εμπορικό σήμα στα ψυγεία της μάρκας.

Η Optima Food Gallery (OFG), γνωστή μέχρι πρότινος ως Optima Pastry, ξεκινά συνεργασία με την ιταλική εταιρεία ζαχαροπλαστικής Pernigotti. Η OFG θα είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος και διανομέας των προϊόντων Pernigotti στην ελληνική αγορά, για επαγγελματίες ζαχαροπλάστες, ξενοδοχεία και μονάδες μαζικής εστίασης. Η OFG θα προσφέρει μια ευρεία γκάμα πρώτων υλών Pernigotti στην κατηγορία του παγωτού, όπως βάσεις, πηκτικά, βελτιωτικά, γεύσεις, μείγματα και επικαλύψεις.

FOCUS POINTS
- Η κατηγορία των παγωτών στην Ελλάδα είναι ανοδική σε όγκο κατά 8,8% και σε όρους αξίας κατά 12,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε άνοδο βρίσκονται και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

- Η αγορά του παγωτού διεθνώς αναμένεται να αγγίξει τα 97,3 δισ. δολάρια μέχρι το 2023, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,4%

- Τα brands προσθέτουν στο portfolio τους νέους κωδικούς με έμφαση στη γευστική πρωτοτυπία και τα ιδιαίτερα υλικά

- Οι δημοφιλείς σειρές παγωτού διευρύνονται, συμπεριλαμβάνοντας νέους συνδυασμούς και νέα formats για διαφορετικές περιστάσεις κατανάλωσης

- Οι εταιρείες του κλάδου διευρύνουν τη γεωγραφική τους κάλυψη με αύξηση της διανομής και νέα καταστήματα

- Η άνοδος των υγιεινών επιλογών όπως gluten-free, vegan, με χαμηλά λιπαρά ή χωρίς ζάχαρη επηρεάζει και την αγορά του παγωτού

- Οι μάρκες μετατρέπουν την ελληνικότητα σε βασικό πυλώνα στρατηγικής και κεντρικό στοιχείο επικοινωνίας

- Στα social media, η πλειοψηφία των αναφορών (86%) είναι tweets και σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για χιουμοριστικές αναφορές

Marketing Week (T. 1564)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778