Με τον τίτλο του Social Media Agency of the Year να πηγαίνει στη 4 Wise Monkeys και αυτόν του Social Media Brand of the Year στο Aperol Spritz, πραγματοποιήθηκε, για άλλη μια χρονιά, η γιορτή απονομής των Social Media Awards. Πληθώρα agencies και brands διακρίθηκαν για social media δουλειές που ξεχώρισαν και άφησαν το στίγμα τους στην ελληνική αγορά επικοινωνίας.

Τα Social Media Awards 2018, με εμπλουτισμένα ζητούμενα υποψηφιότητας, ανανεωμένα κριτήρια αξιολόγησης και 3 Προέδρους στην Κριτική Επιτροπή, για να αντιπροσωπεύονται και οι τρεις πλευρές του digital οικοσυστήματος (brand – agency – platform), είχαν ως στόχο να χαρτογραφήσουν τις πιο δυναμικές τάσεις και να αναδείξουν τις βέλτιστες πρακτικές marketing στα Social Media. Τα φετινά βραβεία απονεμήθηκαν σε μία sold out Τελετή, την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου, στο κατάμεστο Κτήριο 56 του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

Στην πιο social βραδιά της αγοράς Επικοινωνίας παρευρέθηκαν πάνω από 600 στελέχη, τα οποία, με παρουσιάστρια τη Λυδία Παπαϊωάννου, παρακολούθησαν τη δημοφιλέστερη διοργάνωση για τα Social Media στην Ελλάδα. Τα βραβεία, τα οποία διοργανώθηκαν από το Marketing Week και την BOUSSIAS, συγκέντρωσαν περισσότερες από 600 υποψηφιότητες από όλη την Ελλάδα, σημειώνοντας νέο ρεκόρ συμμετοχών και αύξηση 7% σε σχέση με πέρυσι.

ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΑΠΟΝΟΜΕΣ
Κορυφαίες στιγμές της βραδιάς ήταν οι απονομές του Social Media Agency of the Year στην εταιρεία 4 Wise Monkeys και του Social Media Brand of the Year στο Aperol Spritz. Επίσης, απονεμήθηκαν τα Platinum βραβεία σε κάθε ενότητα. Η 4 Wise Monkeys απέσπασε 3 Platinum για το έργο «Aperol Spritz Happy Interview» και 1 για το «Γρηγόρης – Η Ωραία Μέρα Έχει Όνομα», ενώ από 1 Platinum απέσπασαν οι: Lidl Ελλάς & The Newtons Laboratory για την «καμπάνια #apotalidl», J. Walter Thompson & Vodafone Youth Team για το «CU Open», efood για το «efood + YouTube =», Solid Havas για το «Samsung Snap Poetry» και ΟΠΑΠ Α.Ε. για το «Ομάδα Προσφοράς ΟΠΑΠ και Instagram influencers». Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Platinum Βραβεία αποκαλύπτονταν σταδιακά κατά τη διάρκεια της βραδιάς, μέσω ενός πρωτότυπου unboxing από γνωστούς influencers και YouTubers.

ΤΑ GOLD ΒΡΑΒΕΙΑ
Συνολικά, στη φετινή διοργάνωση απονεμήθηκαν 47 Gold Βραβεία. Το project «Aperol Spritz Happy Interview» (4 Wise Monkeys) απέσπασε 9 Gold, η #apotalidl campaign (The Newtons Laboratory & Lidl Hellas) απέσπασε 4, και από 2 Gold Βραβεία απέσπασαν τα «Τραγούδια αγάπης για τον Αγ. Βαλεντίνο» (ΟΠΑΠ Α.Ε. & Basement Studio), «Kotsovolos Black Friday» (The Newtons Laboratory & Κωτσόβολος) και «What’s Up Student» (Cosmote). Από 1 Gold Βραβείο απέσπασαν οι υποψηφιότητες «CU Open» (J. Walter Thompson – Mindshare – Vodafone Youth Team), «efood + YouTube =» και «Love for food. Love YouTube. Love efood.» (efood), «Happy Unboxing στον Γερμανό» (Γερμανός), «Γρηγόρης – Η Ωραία Μέρα Έχει Όνομα» (4 Wise Monkeys), «Nissan Micra Unboxing» (4 Wise Monkeys), «Πάμε Στοίχημα Facebook page » και «ΟΠΑΠ» (ΟΠΑΠ), «Digitally Yours. Digitally Frezyderm.» (Frezyderm, Sleed, ConceptManiax), «Whatsapp Santa: ένας cool Santa για μεγάλα παιδιά!» (Cambo), «Release Athens Festival: Α Τop-Notch Music Experience!» (Globe One Digital – Digital Spin), «Facebook Live Show «Νύχτα στον Ρυθμό 949»» (Ρυθμός 949), «OECD: Καμπάνια κατά της Διαφθοράς» (Digital Minds – OECD), «winbank mobile app – Δύο Μπούφοι» (Τράπεζα Πειραιώς), «Samsung Snap Poetry» (Solid Havas), «Visa FIFA World Cup Messenger Bot» (Publicis One Greece), «Δέλτα Φρέσκο Γάλα – Ένα Ποτήρι Γεμάτο Αγάπη!» (J. Walter Thompson), «Island Spotting by Sun of a Beach: Εσύ σε πόσα νησιά έχεις πάει;» (Cambo), «BSB: Fashion is in our (Social Media) DNA» (BSB Fashion, Sleed), «Ομάδα Προσφοράς ΟΠΑΠ και Instagram influencers» (ΟΠΑΠ Α.Ε.), «Spetses mini Marathon: Το #1 sports account στα social media για τον ερασιτεχνικό αθλητισμό» (Communication Lab), «L’ Oreal Paris Greece at Cannes Film Festival 2018» (L’Oreal Hellas), «Υποτροφίες Cosmote» (Cosmote), «Preparing the Ground for Growth – Praktiker το κλειδί για το σπίτι σου!» (Praktiker, Sleed, MRM), «Cheetos Museum» (The Flying Pot), «Best in Retail όπως #KaneisAllos» (Lidl Ελλάς – The Newtons Laboratory), «Apivita – Your Hair Talks» (Attp). Gold έλαβε επίσης ο ΟΠΑΠ στην ενότητα In- House Client Social Media Team.

Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Την αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων ανέλαβε Κριτική Επιτροπή, η οποία απαρτιζόταν από 25 Social Media experts & practitioners διεθνούς εμβέλειας. Αναλυτικά, ως Κριτές συμμετείχαν φέτος οι ακόλουθοι: Μάνος Σπανός, Jury President – The brand side, Vice President, Brand Marketing Flavor Brands, New Sparkling & Energy Drinks, PepsiCo, Αμαλία Αγάθου, Jury President – The agency side, Head of Innovation, Havas UK, Βαγγέλης Κωβαίος, Jury President – The platform side, Client Solutions Manager, Facebook, Νατάσσα Αντωνοπούλου, Senior Art Director Digital, DDB & Tribal Hamburg, Ειρήνη Γιάννου, Global Social B2B Lead, Communications & Digital, Philips Global Brand, Γιώργος Γιώσης, Creative Director, Ogilvy Vietnam, Βίλλυ Δεβλιώτη, Co-Founder and Creative Lead, WeRSM | We are Social Media Co-Founder, Snapr, Geoff Desreumaux, Creative Strategist, Marketing Innovation Leader, Co-founder of WeRSM | We are Social Media, Φανή Δημητριάδη, Revenue Product / Measurement, Snapchat, Ελένη Καραμαλέγκου, Director, Marketing Planning & Execution, LEGO Group, Ελένη Κίτρα, Head of Automotive & Financial Services | Middle East, North Africa & Pakistan, Facebook, Δημήτριος Κορνιώτης, Client Solutions Manager, Facebook, Ηλίας Κουντούπης, Content Manager, D&AD, Κρίστιαν Λαζόπουλος, Global Strategy Director, Geometry (WPP), Πανδώρα Λυκούρη, Senior Partner, Kantar Consulting, Μαρία Μανωλιούδη, Global Marketing Solutions, Facebook, Michel Massadakis, Managing Director, Cognatio Holding, Ζωζέτα Μηλιοπούλου, Ph.D., Full Time Assistant Professor, School of Liberal Arts & Sciences, Department of Communication, Deree, Δήμητρα Μιχαηλίδη, Consultant in social-cause marketing & corporate responsibility activities, Λάζαρος Νικηφορίδης, Executive Creative Director Europe, GTB, Βάλια Παπασπύρου, Global Content Marketing Director, Automation BU, CA Technologies, Δώρα Παυλίδου, Δημοσιογράφος & Social Media Strategist, George Carey-Simos, Co-Founder & COO, WeRSM | We are Social Media, Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market & YouTube, Google Greece, Malta, Bulgaria & Cyprus, Χρύσα Χατζησάββα, Head of Media, Ogilvy Social Lab UK.

Χρυσός χορηγός των βραβείων ήταν η Ζazoo Event Rentals, Χορηγός ήταν η T.G.I Fridays, Χορηγός Ποτού το Beefeater London και Υποστηρικτές η MAD in Media, η West Sales and Marketing Agency και το thephotobooth.gr και Χορηγός Επικοινωνίας ο Ant1. Στο site των βραβείων www.socialmediaawards.gr διατίθεται ο πίνακας των νικητών, καθώς και φωτογραφίες και το video της Τελετής Απονομής.


ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΕΙΠΑΝ…
«Τα Social Media έχουν μεταμορφώσει τον τρόπο που επικοινωνούν τα brands»
«Συγχαρητήρια στην ομάδα μας για την κατάκτηση του Agency of The Year για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά! Το digital και τα Social Media έχουν μεταμορφώσει καθοριστικά τον τρόπο που επικοινωνούν τα brands και από ένα κόσμο μονόδρομης ATL επικοινωνίας έχουμε περάσει σε ένα αμφίδρομο μοντέλο όπου μια καμπάνια είναι σε μόνιμο διάλογο με το κοινό μέσω των social media. Δεν μπορώ να φανταστώ μια επιτυχημένη καμπάνια που δεν έχει έντονο σοσιαλμιντιακό αποτύπωμα. Η 4 Wise Monkeys έχοντας δημιουργηθεί μόλις το 2013, ακριβώς για να καλύψει ένα κενό που υπήρχε στην αγορά, έχει στο DNA της μια 360 και integrated προσέγγιση και είναι ο λόγος που βραβεύονται οι καμπάνιες μας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους πελάτες μας για την εμπιστοσύνη τους και την τόλμη τους να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα».
Βαγγέλης Δαβιτίδης, Creative Director / Co-founder & Co-owner, 4 Wise Monkeys

«Σημαντική επιβράβευση της συνεργασίας πολλών δημιουργικών και ταλαντούχων ομάδων»
«Η βράβευση του αγαπημένου μας Aperol ως Social Media Brand of the Year έρχεται ως μια σημαντική επιβράβευση της πολύ αποτελεσματικής συνεργασίας πολλών δημιουργικών και ταλαντούχων ομάδων, ξεκινώντας από τους στενούς μας συνεργάτες 4 Wise Monkeys, φυσικά την ομάδα Marketing των Premium Spirits της Coca-Cola 3E, αλλά και πολλών ακόμα συντελεστών. Μια μεγάλη διάκριση για την καινοτομία, τη δημιουργικότητα, την ομαδικότητα, την τέλεια εκτέλεση σε κάθε επίπεδο και φυσικά τα αποτελέσματα που ήρθαν σαν απάντηση στις προκλήσεις που είχε θέσει το brand. Πάνω από όλα, όμως, αποδεικνύει πως το μοναδικό Aperol, με το ανεπανάληπτα πορτοκαλί και δροσιστικό του σερβίρισμα Aperol Spritz, είναι το απόλυτο Social ποτό… και επίσημα με διπλή έννοια πλέον! Ευχαριστώ από καρδιάς όλη την ομάδα των 4 Wise Monkeys και σας προσκαλώ όλους να απολαύσουμε μαζί ένα Aperol Spritz Happy Together! Share this orange joy together!».
Φώτης Σιαδήμας, Marketing Manager Premium Spirits, Coca -Cola 3E

FROM THE JURY PRESIDENTS’ SIDE
Jury President – The agency side
«Χάρηκα που είδα πολλές δουλειές που “χτίστηκαν” σε βάθος χρόνου»

«Είναι η τρίτη μου χρονιά στην κριτική επιτροπή των Social Media Awards και χάρηκα πολύ που φέτος είχα τη δυνατότητα να έχω μια πιο γενική εικόνα. Χαίρομαι πάντα να βλέπω πολύ ωραίες δουλειές, με πολύ μεράκι. Ξέρω ότι συχνά δεν είναι πολύ εύκολες οι συνθήκες και αυτό δείχνει τη δημιουργικότητα και τη δίψα που έχετε να φτιάξετε πράγματα και χαίρομαι πάρα πολύ γι’ αυτό. Βέβαια υπήρχαν κάποια στοιχεία που ως Κριτική Επιτροπή θα θέλαμε να δούμε περισσότερο του χρόνου, όπως περισσότερο mobile friendly πράγματα, να φύγουμε λίγο από τα vanity metrics, και λίγη περισσότερη προσοχή στην εκτέλεση. Εγώ προσωπικά θα ήθελα λίγη περισσότερη προσοχή στα ορθογραφικά και το συντακτικό, κυρίως στα chat bots. Χάρηκα που είδα πολλές δουλειές που “χτίστηκαν” σε βάθος χρόνου και έχουν καταφέρει να χτυπήσουν στην καρδιά των social. Να χτίσουν δηλαδή ουσιαστικά communities γύρω από brand values, που πραγματικά μεγαλώνουν και ομορφαίνουν τη ζωή μας».
Αμαλία Αγάθου, Head of Innovation, Havas UK

Jury President – The platform side
«Mobile-first creative, media execution excellence, measurement of business outcomes»
«Με την ευκαιρία των φετινών Social Media Awards θα ήθελα να υπενθυμίσω τα συστατικά μιας επιτυχημένης καμπάνιας στις πλατφόρμες μας που συνοψίζονται στο τρίπτυχο mobile-first creative, media execution excellence, measurement of business outcomes. Δυστυχώς οι περισσότερες από τις συμμετοχές που υποβλήθηκαν στα φετινά βραβεία δεν διέθεταν αυτές τις βασικές προδιαγραφές, με εξαίρεση ορισμένες συμμετοχές που κατάφεραν να αποσπάσουν τις μεγαλύτερες διακρίσεις, τα Platinum βραβεία. Στο Facebook δεσμευόμαστε να παρέχουμε όσο το δυνατόν περισσότερη υποστήριξη στους ελληνικούς οργανισμούς για να τους βοηθήσουμε να δημιουργήσουν αποτελεσματικές καμπάνιες στις πλατφόρμες μας».
Βαγγέλης Κωβαίος, Client Solutions Manager, Facebook

Jury President – The brand side
«Επαγγελματισμός, δημιουργικότητα, καινοτομία και φρέσκες ιδέες»
«Φτάσαμε λοιπόν στο τέλος της διαδρομής της φετινής διαδικασίας! Και με μεγάλη μου χαρά διαπίστωσα ότι οι προσδοκίες που είχα, ξεπεράστηκαν! Το επίπεδο των νικητών δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα αντίστοιχες ενέργειες στις μεγαλύτερες χώρες του εξωτερικού! Επαγγελματισμός, δημιουργικότητα, καινοτομία και φρέσκες ιδέες. Ιδέες που αναδείχθηκαν μέσα από μια ξεκάθαρη, αξιοκρατική και απαιτητική διαδικασία που επιβραβεύει τον συνδυασμό δημιουργικότητας, εκτέλεσης και αποτελεσμάτων. Ιδέες που αρχίζουν να ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα και εκμεταλλεύονται νέα κανάλια επικοινωνίας και νέες τεχνολογίες. Ελπίζω οι τάση αυτή να συνεχιστεί και να αναδείξει το ταλέντο των Ελλήνων marketers στη διεθνή σκηνή!».
Μάνος Σπανός, Vice President, Brand Marketing Flavor Brands, New Sparkling & Energy Drinks, PepsiCo