Marketing Week - To rebranding(?) της ΝΔ

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

To rebranding(?) της ΝΔ

2 Νοεμβρίου 2018 | 09:15 Γράφει ο Γιώργος  Αναστασιάδης Topics: Δημόσιος Τομέας

Παρά το ενδιαφέρον μου για την πολιτική, σπάνια μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον θέματα εγχώριου πολιτικού branding.

Συνήθως οι σχετικές προσπάθειες χαρακτηρίζονται πότε από προχειρότητα, ρηχότητα και ασάφεια και πότε από ατολμία, κλισέ και γενικότητες. Αντίθετα η πρόσφατη αλλαγή της ταυτότητας της Νέας Δημοκρατίας με εξέπληξε θετικά. Από την πρώτη στιγμή μου δόθηκε η εντύπωση ότι προηγήθηκε σοβαρή δουλειά και στρατηγική, πράγμα σπάνιο σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
Αφού πέρασαν λίγες ημέρες και είχα την ευκαιρία να εκτεθώ περισσότερο στην νέα ταυτότητα και στις εφαρμογές της, οι εντυπώσεις μου παρέμειναν θετικές. Τόσο σε επίπεδο μηνυμάτων και συμβολισμών, όσο και σε επίπεδο λειτουργικότητας και εφαρμογών, είναι σαφές ότι ο σχεδιασμό της νέας ταυτότητας υπηρετεί ξεκάθαρη στρατηγική branding.

Πρόκειται για μια ριζική εξέλιξη ταυτότητας που εμφανίζει ένα brand αποφασισμένο να κάνει τη ρήξη με το παλιό, χωρίς να χάσει τη συνέχεια με το παρελθόν και την ιστορία του. Ένα brand θετικό, ανοιχτό στον καθένα, που προσκαλεί και χωράει τα νεότερα κοινά που μέχρι σήμερα το έβρισκαν γερασμένο, κουρασμένο και απωθητικό. Μια ταυτότητα που χωράει πλέον και νέα χρώματα, που εφαρμόζεται και λειτουργεί καλά στα νέα μέσα, που μπορεί όχι μόνο να υπογράφει αλλά και να σφραγίζει περιεχόμενο. Και που όταν στέκεται δίπλα στις οπτικές ταυτότητες των άλλων πολιτικών brands τα κάνει να φαίνονται πολυκαιρισμένα και συντηρητικά.

Προφανώς η νέα ταυτότητα ενέχει το ρίσκο να αποξενώσει κάποιους από τους σημερινούς, πιο ηλικιωμένους και συντηρητικούς, χρήστες του brand. Όμως η πιστότητα αυτών των κοινών στο συγκεκριμένο brand είναι μάλλον αρκετά υψηλή για να κινδυνέψει από την αλλαγή της οπτικής ταυτότητας. Αντίθετα όλες οι έρευνες δείχνουν ότι το brand υστερεί δραματικά σε διείσδυση στα πιο νεανικά κοινά και φυσιολογικά εκεί βρίσκονται οι μεγαλύτερες ευκαιρίες. Αλλά το πιο σημαντικό ρίσκο είναι στο κατά πόσον το brand θα καταφέρει να ανταποκριθεί στη νέα του ταυτότητα. Βρήκα και παρακολούθησα τη σχετική ομιλία του κ. Μητσοτάκη.

Το περιεχόμενό της έδειχνε συνεπές με το brand purpose, τα brand values και την προσωπικότητα ενός κόμματος που φέρει μια τόσο διακριτή οπτική ταυτότητα. Το ερώτημα είναι το κατά πόσον τα υπόλοιπα στελέχη της ΝΔ μπορούν να ακολουθήσουν. Και το κυριότερο, το κατά πόσον όταν και αν γίνουν κυβέρνηση, θα είναι συνεπείς με όσα υπόσχεται το ανανεωμένο τους brand. Γιατί ως γνωστόν καλό το brand identity αλλά έχει αξία μόνο όταν ακολουθείται από συνεπές brand delivery. Αλλιώς όχι μόνο δεν κάνει καλό αλλά λειτουργεί αρνητικά, τραβώντας την προσοχή και εκθέτοντας το brand.

Marketing Week (T. 1549)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778