Καταλύτης, η άνοδος του programmatic Ιδιαίτερα έντονος αποδεικνύεται ο αντίκτυπος του programmatic στο επικοινωνιακό οικοσύστημα, σύμφωνα με δύο νέες έρευνες, μία της Association of National Advertisers (ΑΝΑ) και μία της Magna, της IPG Mediabrands.
Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της ΑΝΑ, η πλειοψηφία των μεγαλύτερων διαφημιζόμενων των ΗΠΑ διαχειρίζονται τουλάχιστον ένα ποσοστό του media planning και buying in-house, με το programmatic να εμφανίζεται ως καταλύτης της εξέλιξης. Τα πορίσματα της Magna, τα οποία αναμένεται να δημοσιευτούν σύντομα, ο όγκος του programmatic media-buying είναι ελαφρώς υψηλότερος από τις μέχρι πρότινος εκτιμήσεις και αντιπροσωπεύει πλέον το μεγαλύτερο μέρος του media-buying.
Η μελέτη της ANA με τίτλο The Continued Rise of the In-House Agency δείχνει ότι το 78% από τα 412 από τα μέλη της που συμμετείχαν στην έρευνα διεκπεραιώνουν τουλάχιστον ένα μέρος των διαφημιστικών υπηρεσιών τους εσωτερικά, ποσοστό που βρισκόταν στο 58% το 2013. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 24% των συμμετεχόντων χειρίζονται το programmatic media buying in-house, ενώ το 17% έχει «ανακτήσει» το κομμάτι του programmatic media από agencies. H έρευνα διαπίστωσε επίσης αξιόλογη ανάπτυξη στην εσωτερική διαχείριση και άλλων παραμέτρων που σχετίζονται με programmatic
πλατφόρμες, όπως το social και το search. (Πηγή: www.mediapost.com)
Media planning και/ή buying υπηρεσίες in-house | ||
2018 | 2013 | |
Social media | 40% | 28% |
Search engine marketing | 30% | 27% |
Search engine optimization | 28% | 22% |
Programmatic (οτιδήποτε) | 24% | – |
Mobile video | 23% | – |
Mobile display | 22% | – |
Desktop display | 22% | – |
Desktop video | 20% | – |
Magazines | 19% | 32% |
Καμία υπηρεσία media in-house | 45% | 47% |